Pisanie gier na PlayStation 3 jest proste
Wiadomo, że trzeba włożyć serce i troche pracy żeby nie spartolić gierki+oczywiście duży nakład finansowy bo pewnie zrobienie gry na ps3 jest duzo droższe niz w przypadku x-boxa360 czy też Wii
Co nie zmienia faktu że PS3 jako czytnik BR sprawdza się ale już jako konsola do gier to nie!
shark - o tak !!!
I co rafciu, zacytuj mi tu jeszcze raz tych ekspertów z xboxonline.pl :D
Na pewno wiedzą lepiej od CEO Ubisoftu : http://ps3.qj.net/Ubisoft-s-Guillemot-developing-games-for-the-PS3-isn-t-harder-than-for-Xbox-360/pg/49/aid/107136
Co do paru gierek to się zgdzę, że wygladają gorzej na PS3 niż na X360-przeważnie mowa o konwertowanych gniotach na start, ale The Darkness? NIe uważam, zeby było gorszy. Gra na PS3 wygląd świetnie, więc nie wim skąd ten tekst. Chyba na podstawie spreparowanych tych samych foteki, które krążyły po necie.
"Co nie zmienia faktu że PS3 jako czytnik BR sprawdza się ale już jako konsola do gier to nie!"
100% poparcia.
Jeko "domowe centrum multimedialne" PS3 jest the best. Jako bajerek do poszpanowania przed znajomymi tez.
Jako konsola, biorac pod uwage tylko gry to najgorszy nextgen NA CHWILE OBECNA.
I nie zmianie zdania przypuszczalnie do premiery takich gier jak nowe FF, Tekken, SC, Resident, DMC czy Gran Turismo (niewazne ze niektore beda tez na X360 - a w sumie wazne bo sony nie umie zadbac o fajne exlusivy dla swojego dziecka).
Jesli one okaza sie failem albo nie wyjda do roku to coz.... krzyz na droge i pod ziemie z PS3.
Mam PS3 i nie mam w co grac na niej.... te tytuly co sa dobre sa tez dostepne np. na PC czy X360 a w paru przypadkach chodza i wygladaja na nich lepiej.
Dodatkowo X Live to zajebista rzecz a Sony z premiera Home zwleka i zwleka.... N/C.
A wczorajszy "upgrade" firmware'u to juz poprostu smiech na sali. Polowa zapowiedzi nie spelniona. DOdatkowo press packi wygladajace an prezenty w sumie coby czasem gra nie dostala za niskiej oceny. Wydawanie pada z sensorem ruchu "bo no nextgen" po czym wprowadzanie starego dual shocka (hehe przezytek wg Sony do niedawna) ale bez sensora ruchu. :-) I kaska plynie bo przydaloby sie miec do niektorych gier 2 takie i 2 takie.
Sony - Nr 1 na swiecie w ruchaniu klientow. :-)
No sorry ale co ten news ma wspólnego z wypocinami redaktora z xboxonline?
Zresztą do dzxisiaj nie odpowiedziałeś na "zarzuty" postawione w tym artykule, ale nic przypomnę Ci je.
Jeżeli ten tekst jest rzetelny :), to niestety wszystko co do tej pory pisał i wierzył albz runęło w gruzach.Niewykorzystane SPU które ma być dowodem na to że PS3 ma jeszcze mnóstwo mocy w zanadrzu, Blu-Ray, tworzenie gier najpierw na PS3 a potem konwertowanie ich na X360 i PC jako najlepszy sposób robienia gier, Cell jako potężny procesor który może zmieść wszystko co do tej pory się ukazało, nagle staje nic nieznaczącą mową-trawą :)
http://www.xboxonline.pl/newsy,ps3_okiem_developera,6551.html
Całkiem niedawno chyba Gabe Newell, wypowiadał się że tworzenie gier na PS3 to porażka, już sam nie wiem kto ma rację :/
CELL to jedna sprawa ale IMHO calkowicie skopana sprawa w PS3 jest podsystem graficzny i to widac przynajmniej w tych grach ktore sa. Albo sa brzydkie albo jak sa ladne to nie trzymaja framerate. A jak sa ladne i nie skacza to wczytuja sie dlugo (wina tragicznie wolnego BluRay i malej ilosci RAMU).
Ladne, plynne i rozbudowane gry na PS2 robilo wiele firm teraz bedzie to zarezerwowane dla najwiekszych koncernow ktore stac na wielomilionowe budzety i nie maja problemow "z alokacja pracy" i zatrudnieniem dodatkowych 20 ludzi bo Cell marudzi i trzaba okielznac jego moc (ktrej w sumie az tak wiele nie ma bo sam z siebie procesor gry nie policzy a reszta w PS3 - grafika i naped jest skopana technologicznie i nie wspolgra ze soba).
Jesliby tak to wygladalo wszedzie to nie byloby np. Stalkera czy naszego Wiedzmina.
Znów xczopy mają tutaj najwięcej do powiedzenia hahaha.
Kabraxxis HAHAHAHA PRZYNAJMIEJ PS3 DZIALA ZAJEBISCIE A NIE TO CO SYF Z MICROSYFU KTORY PALI SIE CO 3 SZTUKA HAHAHAHA , TY MASZ PS3 PRZECIEZ TY JESTES WYDYMANYM FRAJEREM Z MICROSYFU HEHEHEHE
rafaleon - odpiszę najkrócej jak się da- tamte wypociny nie są rzetelne :) Przerabiane to było z milion razy i dziwię Ci się (w sumie, to chyba się nie dziwię) że cytujesz to bezkrytycznie bez słowa komentarza ze swojej strony
Kabraxis -
Dodatkowo X Live to zajebista rzecz a Sony z premiera Home zwleka i zwleka.... N/C.
Pierwsze słyszę, żeby Home miałobyć Livem - jeżeli na to liczysz to się zawiedziesz. Możesz już teraz sprzedać konsolę po co się denerwować.
Poza tym to 'śmiem' zauważyć że nie ma czegoś takiego jak Live w Polsce, podczas gdy PSN i Store już dla polskich graczy działają. PSN - w wielkim skrócie to co próbujesz porównać do Live.
A wczorajszy "upgrade" firmware'u to juz poprostu smiech na sali. Polowa zapowiedzi nie spelniona.
Masz gdzieś linka do tych zapowiedzi do spełnienia w FW 2.0 czy odnosisz się do ploteczek....
Wydawanie pada z sensorem ruchu "bo no nextgen" po czym wprowadzanie starego dual shocka (hehe przezytek wg Sony do niedawna) ale bez sensora ruchu. :-)
Pomieszanie z poplątaniem - DS3 ma i wibracje i sensory ruchu.
hellgate82 - Całkiem niedawno chyba Gabe Newell, wypowiadał się że tworzenie gier na PS3 to porażka, już sam nie wiem kto ma rację :/ Gabe Newell nie zrobił żadnej gry na PS3 :) w ogóle zrobił jedną na konsole. Orange Boxa na next-geny portowało EA
Nie wyciągałbym wniosków o trudności czy jej braku przy pisaniu gier na ps3 po takiej akurat grze jak Call of Duty 4.
Nic dziwnego że zrobienie czegoś takiego na ps3 nie jest trudne, bo to niezbyt wymagająca sprzętowo gra. Najlepszy dowód że nie wymaga ona wiele od "hardłeru" to fakt że świetnie działa w "prawie wysokich" detalach nawet na moim złomowatym radeonie 9700 i athlonie xp 2500....
No to jak taka gra ma mieć problemy na ps3....?
Niech zrobią coś bardziej wymagającego i WTEDY piszą czy było łatwo, a nie - robią grę która działa dobrze nawet na starych złomach (np. moim) a potem chwalą się że łatwo zrobić to samo na sprzęcie tak z 10x lepszym (ps3).
ALE - to nie zmienia faktu że pomimo niskich wymagań gra wygląda świetnie, za co brawa.
Albz -->
XLive - Chodzi mi bardziej o Achievmenty, mozliwosc przegladania kto w co i kiedy :-) i ogolnie wpsolzawodnictwo takie "ogolne" ktore przedluza zywotnosc gier i "umacnia" community. PS3 czegos takiego nie ma. Znaczy ma ale okrojone do chata i messagesow.
"Masz gdzieś linka do tych zapowiedzi do spełnienia w FW 2.0 czy odnosisz się do ploteczek...."
Nawet jesli to byly plotki to ilosc wprowadzonych zmian jest smieszna i na pewno nie powinno to sie nazywac "2.0". Ale dobrze ze chociaz tyle jest co jest. :-)
"Pomieszanie z poplątaniem - DS3 ma i wibracje i sensory ruchu."
A to moze sie pomylilem chociaz pamietam ze czytalem ze sensor sie poprostu nie zmisci albo ze pad bedzie za ciezki a przez to niewygodny z obiema rzeczami dlatego sie wachaja czy dac to i to razem.
A to moze sie pomylilem chociaz pamietam ze czytalem ze sensor sie poprostu nie zmisci albo ze pad bedzie za ciezki a przez to niewygodny z obiema rzeczami dlatego sie wachaja czy dac to i to razem.
Nie, bo Sony deklamowało wszem i wobec, że wibracje są zupełnie niekompatybilne z sensorem ruchu (tzn. drgania miały przeszkadzać w komunikacji sensora z konsolą), więc Sixaxis nie posiada wibracji. Jednak nagle się okazało, że jest to możliwe i wychodzi DS3, który posiada i to i to. Sony robi fanów w konia, fani się cieszą, że są wydymani i jak chcą wibracji to muszą kupić Dual Shocka.
Jeden z developerów Team Ninja wypowiadał analogiczne słowa.
Krzyczycie jakie to PS 3 jest trudne w programowaniu w oparciu o wypowiedzi osób, które są za leniwe, by poznać inne techniki pisania programów. Popieracie zwyczajnie lenistwo i ograniczenie poprzez powtarzanie tych słów. Dlaczego tak uważam? Dlatego, że już niejednokrotnie padały wypowiedzi od developerów, że programowanie na PS 3 jest nie tyle trudne, co po prostu inne, należy poznać klucz, według którego należy pisać programy na tę konsolę. Tylko i wyłącznie na tym polega "trudność".
Owszem, argument mówiący o tym, że to niepotrzebnie wydłuża koszta produkcji ma coś w sobie, jest jednak bardziej błędny niżeli trafiony. Wychodząc z założenia, że ta inność ma swoje zalety, która owocuje w przyszłości, to koszt, który należy ponieść w związku z powyższym jest do przełknięcia. Bowiem nabijanie kasy to nie wszystko, ludzie pragną się także rozwijać, a tym bardziej w swoim zawodzie! Poza tym, to jest to koszt, który z czasem w ogóle zanika, ponieważ kiedy raz dana drużyna nauczy się programować na tym sprzęcie, to już przy kolejnym projekcie nie muszą postępować według tych samych metod prób i błędów, czy jakichkolwiek innych, niepotrzebnie wydłużających czas produkcji - jako poparcie tego stwierdzenia niech posłuży ostatnia deklaracja Midway odnośnie opóźnień gier na PS 3.
A co do owoców, to już powoli stają się widoczne, niech za przykład posłuży Uncharted i Killzone 2, czy nawet Ratchet and Clank.
jeszcze rok temu wszyscy mowili, ze pisanie gier na ps3 jest b. trudne teraz jak widac zmieniaja front, a moim zdaniem ps3 nadal czeka na wielkie tytuly...
Ciekawe ile bedzie jeszcze czekac na te wielkie tytuly ta konsola jest cala skopana po co dzisiaj komus osiem rdzeni nielepiej bylo zrobic czterordzenoiowy procesor i dolozyc wiecej ramu, jak w 2008 nic sie nie zmieni to czarno widze przyszlosc PS3.
hansatan - nie tyle zmieniają, co są o rok mądrzejsi :) Każdy sprzęt wymaga poznania. A Playstation ma tutaj niezłą historię- PS2 praktycznie nie dało się okiełznać bez assemblera.
Zaletą takiej konfiguracji - po przezwyciężeniu pierwszych problemów - jest o wiele więcej pary do dyspozycji. Jeżeli taki Uncharted używa 2-3 SPU czyli jakieś 30% mocy obliczeniowej procesora, to co to będzie, jak developerzy znajdą zastosowanie dla pozostałych ? Strach się bać, demko techniczne Getaway pokazuje mniej więcej, czego można się spodziewać :)
Dla leniwych - tu: http://www.youtube.com/watch?v=9O2YWumQNas