Enemy Territory: Quake Wars [PC]
Bardzo fajna recka i sprawiedliwa ocena. Niestety QW zniechęcił mnie modelem jazdy, który jest iście kartonowy:) Z kolei to jednak jedna z najlepiej zoptymalizowanych gier online w tym roku. Jak ktoś lubi stare ET, a ma dość klimatów BF'a to dzieło z ID powinno zagościć na dysku twardym.
siatix - chyba brawo Splash Damage. ;>
Gra jest kapitalna, prawie miesiąc spędziłem przy demku, a teraz od kilku godzin męczę pełną. Quake Wars jest tym tytułem, na który czekałem. Ani trochę się nie zawiodłem, choć parę rzeczy można by poprawić (w tym model jazdy).
Recka przyjemna i z oceną jak najbardziej się zgadzam. A nawet dałbym kilka % więcej! :)
QJin- masz racje ale jakos tak od zawsze Quake=ID i tak juz zostanie :-)
Wolfenstein: Enemy Territory był bardzo dobrą grą a ta część jest jeszcze lepsza.
hmm nie myslalem ze QW bedzie zbieral tak dobre oceny (srednio dostaje 8-9). Moze sie za jakis czas przekonam czy warto inwestowac :)
Czytajac recenzje, nie spodziewalbym sie oceny 90%. Sam nie gralem w pelna wersje, ale widze pelno czepialstwa tak naprawde o nic.
mowa o mapach: "No i jest ich więcej – między innymi przez te czynniki granie w Quake Wars nie wchodzi w krew tak szybko, jak byśmy sobie tego życzyli." - Zagmatwane, za duze, za duzo... Jak by nie bylo, i tak bedzie zle, prawda?
"Grając w Quake Wars trzeba poświęcić najpierw troszkę czasu na dokładne zgłębienie panującej tu mechaniki. Sam miałem drobne problemy ze zrozumieniem niektórych elementów, nawet pomimo faktu, iż wcześniej grałem w demo i wersję beta. Po 2-3 rundach wszystko było już jasne i klarowne." - Faktycznie, gra musi byc strasznie skomplikowana, jezeli zaznajamia sie z nia po 2-3 rundach. Az tak skomplikowana, ze caly akapit o tym jest w recenzji oraz minus na dowidzenia.
Nie wspomne juz o megapierdolach typu zle zbindowany przycisk wsiadania do pojazdu i paru innych... (!!!)
Z Ocena sie zgodze, sam nie dalbym wiecej niz 90, jednak ta recenzja jest jakas odpychajaca. Jak gdyby na sile doszukiwac sie minusow.
mnie tez wlasnie zastanowilo jak gracz moze nie potrafic przejechac z D na G bez patrzenia na klawiature... jak ktos spedzil troche czasu przy kompie to potrafi pisac bez patrzenia na klawiature a co dopiero wcelowac w jedna litere.
ogolnie patrzac na quake'a i ET to ta czesc jedynie ma cos ciekawego dla mnie do zaoferowania. grafika tez jakas sie lepsza zdaje od innych czesci mimo ze duzo czasu ich nie dzielilo a nawet tej z 2010 r. pamietam ze na poczatku przez wiele miesiecy gralem tylko w demo z botami na jednej mapie i mi sie nie nudzilo :)
na wszystkie 3 pytania odpowiedziałem - tak i zgadzam się z recenzją niemal we wszystkim. Do oceny dodałbym jeszcze z 8/9 % ale to tylko moja subiektywna ocena (chociaż nadal stare dobre ET jest nr. 1 dla mnie ). Gra jest naprawdę fantastyczna i praktycznie jest murowanym kandydatem na grę roku dla mnie - żadne Halo, Bioshock, Airborne czy przyszłe crysisy, unreale nie może się równać z QW ( to moja ocena dodatkowo zaślepiona miłością do wszystkiego z ET w nazwie ale co ja poradzę;))
Mr.B-F - może i charakter recenzji wydaje Ci się odpychający, ale moje stanowisko wobec błędów gry zawarłem w tekście i brzmi ono: "Gra oczywiście nie obeszła się bez wad. Są to jednak tylko i wyłącznie drobne niedoróbki".
Jeśli coś przeszkadza w rozgrywce, to jest to wada/niedoróbka, itp. Mała (całe szczęście, że tylko mała!), ale jednak. A co do mechaniki gry - sam się dziwię, że ETQW na początku było dla mnie toporne. Grałem w ET, a później we wczesne wersje Quake Wars, a mimo to doszedłem do wszystkiego dopiero po paru rundach. Nie miałem czegoś takiego przy ET czy serii BF.
[9]Sandro - oczywiscie, tylko czy obszerne mapy, mechanika gry pozwalajaca sie rozpracowac po 2-3 rundach czy wreszcie wsiadanie do pojazdow za pomoca "g" mozna w ogole nazwac niedorobkami, bledami jakkolwiek male by one nie byly?
IMHO brak możliwości korzystania z wrogich pojazdów jest jak najbardziej na miejscu. Po pierwsze odróżnia to strony od siebie, po drugie niby jakim cudem ludzki żołnierz wiedziałby jak korzystać z pojazdów obcych? Nie nauczy sie przecież tego w parę sekund.
Szkoda, że reszta otoczenia nie jest zniszczalna.
Szkoda tez ze nie ma ruchów Brown'a gazow i cieczy, pelnego podporzadkowania elementow swiata do fizyki, termodynamiki, projekcja fal elektromagnetycznych, symulacja reakcji chemicznych.... nie ma co marzyc, carpe diem
misieq, wojna tez nie trwa paru sekund. A gdyby tak bylo, polacy nigdy nie rozszyfrowaliby enigmy, a jednak sie dalo.
A ja nie mogę się zdecydować którą z tych dwóch gier kupić: ET:QW czy Call of Duty 4 (przy czym chodzi mi tu zwłaszcza o multi). W QW demo grałem i strasznie mi się podobało, zwłaszcza że stary ET był moim ulubionym tytułem do gry w sieci. CoD 4 znowu wydaje się bardziej realistyczny (żadnych laserków i ufoków, co jest ogromną jak dla mnie zaletą). Bądź tu teraz mądry :/
Gram w demo od 3 dni i jestem zachwycony, już zbieram na full wersję.
P.S. Szkoda że nie sprzedają wersji angielskiej z patchem polonizującym osobno... oj coś czuję że to będzie śmiesznie po polsku brzmieć :P
Przyjemna recka. Sam osobiście grałem, ale w demo i... bardzo mi się podobało. Z tym grafika odbiega od dzisiejszych standardów; to bym się troszkę nie zgodził, ale recenzant może mieć inne zdanie. Gdybym dostał jakiś przypływ pieniędzy to bym kupował gierke bez zastanowienia :)
zasadnicze pytanie : opłaca się płacić 90 złotych za tą grę ??
rozsądne wymagania sprzętowe: Pentium 4 2.8 GHz (Vista 3 GHz), 512 MB RAM (Vista 768 GB)
No to posiadacze Visty, powodzenia. :) (ram)
Barcekfanek - IMHO warto (i inni chyba też tak uważają, jak wnioskuję z komentarzy), ale najlepiej przetestuj wersję demo, jeśli możesz. Dobrze oddaje klimat i dynamizm akcji pełnej wersji.
Barcekfanek- według mnie warto- ja byłbym skłonny wydac nawet 3 razy więcej :) i tak właściwie co to za pytanie?! przecież tutaj są komentarze recenzji tej gry- recenzji! czyli rodzaj wypowiedzi która ma m.in. odpowiedzieć właśnie na pytanie czy warto - a że recenzent wypowiada się raczej pozytywnie to raczej warto :) zresztą - jeśli to dla Ciebie naprawde duży wydatek i chcesz dokonac przemyślanego wyboru to przetestuj demo które da Ci pewien obraz gry
Kolczes- zawsze powtarzałem że Vista nie nadaje się do gier ;P
PS. Jeśli chcecie kupić grę to pośpieszcie się najlepiej- dla pierwszych 5000 osób są gratisowe breloczki :)
Z tego co piszesz wnioskuje, ze topornoscia nazywasz zlozonosc gry. Im wiecej mozliwosci, tym wiecej klawiszy trzeba uzywac. Oczywista sprawa, ze nie da sie robic wszystkiego myszka i wsadem. Stawianie radarow, dzial, airstrikeow to juz prawie elementy rts i nie mozna porownywac ich ze starymi fpsami (et, bf ).
Bez przesady panowie z tą vistą, ja na niej gram i wszystko śmiga jak złoto, a co do grafiki to autor chyba już porównuje wszystkie gry do crysisa, bo nie wiem co mu się nie podoba.
"MINUSY: grafika odbiega od dzisiejszych standardów" - na najwyższych ustawieniach nie odbiega, wystarczy na screeny popatrzeć. Dla mnie przydatność shotguna jest wątpliwa (tylko pomieszczenia), no i fakt, że każdy chce grać inżynierem.. (szybkie XP - czołówka w statsach to właśnie ta klasa). Jak się widzi 4 inżynierów w 7 osobowej drużynie, to balans drużyny idzie .. na piwo. Za jakiś czas, jak pograją (i poprzegrywają) ludki, to się ułoży pewnie.
Ps. poszukałem soczystego screena z gry w 'niedzisiejszym standarcie' graficznym ;)
Również nie zgodzę się, że grafika jest niedzisiejsza. Quake Wars prezentuje się naprawdę BARDZO przyzwoicie, a nawet więcej. Wizualnie niektóre mapy są wręcz piękne (oczywiście mówię o maksymalnych ustawieniach). Warto dodać, że optymalizacja jest całkiem niezła.
Sieciówki nie mają wyglądać oszałamiająco, bo co z tego, że taki Crysis wygląda wyśmienicie, a chodzi DUŻO gorzej niż Quake Wars?* Choć na ostateczne porównanie trzeba czekać do wydania demka tego pierwszego produktu.
*z góry uprzedzam, że grałem w tytuł panów (i pań) z Cryteku, a dokładniej w ostatnią betę.
QW:ET nigdy nie dogoni RTCW:ET z jednego powodu ten drugi był powszechny bo darmowy, a spijanie śmietanki za coś co już dawno przeminęło wydaje mi się nie celowe.
Ani QW nie będzie się rozwijał ani trwał jak RCTW odejdzie z czasem do lamusa jak i BF
Grafika i wydajność na AMD3000 512MB GF7600GS na wysokim poziomie kawał dobrej roboty raczej należy traktować tą grę jako test dla nowego engine i przyszłych gier ze stajni ID.
PS. jęśli oddali by tą grę za free a płaciło by się za konto do grania na rakingowych serverach zapisujących rankingi to by miało jeszcze sens a tak nie ma się co napalać.
PS2. moje osobiste wrażenie Strogiem lepiej mi się gra większa egzotyka ;)
co do grafiki- grafika jest jak najbardziej dzisiejsza i mówienie o 2 lidze to śmiech na sali- gra wyglada świetnie- oczywiście crysis czy nawet prawie roczny GoW wyglądają lepiej ale QW nie ma się czego wstydzić
AjaS- co ty nie powiesz wróżbito. I engine QW wcale nie jest nowy- jest to leciwy już silniczek Dooma 3 i chyba granica jego możliwości (QW moze być ostatnim shooterem na tym silniku) xD
PS. QW to gra splash Damage nie ID
AjaS ->"raczej należy traktować tą grę jako test dla nowego engine" gościu, albo mi się zdaje, albo jest to starusieńki(lecz poprawiony) engine Dooma 3
poza tym grafika szału nie robi - ładnie wyglądają postaci i woda. Niebo pozostawia wiele do życzenia tak jak i same mapy. Co do opymalizacji engine'u - bardzo dobra robota :) Na półtorarocznym PeCecie grałem na max w 1024
Nio fuckt gra Splash Damage na engine ID software.
A engine wersja wstępna enginu ID5 bazującego na Doom3 z mega texturowaniem.
Ps. wiem ciężka się oddaje własną robotę za free ale źródło dochodów można znaleźć na innych obszarach finansowania.
Ps2. jako nieliczny polaczek miałem przyjemność testować wersję beta wcale nie wyglądała jak na Doom3
wiem ciężka się oddaje własną robotę za free ale źródło dochodów można znaleźć na innych obszarach finansowania.
no sorry bardzo ale od pierwszych zapowiedzi wiadome było że gra będzie płatna więc nie rozumie tego jazgotania- nie podoba się to zostaje stare, genialne ET (które też przecież miało być płatnym dodatkiem do RTCW)
jako nieliczny polaczek miałem przyjemność testować wersję beta wcale nie wyglądała jak na Doom3
kpisz czy o drogę pytasz??xD Polaków w becie była cała masa- i faktycznie Doom 3 prezentuje się znacznie gorzej niż QW (może to różnica 3 lat?)
Gra prezentuje się świetnie, jak znajdę na nią kasę to oczywiście kupię. Grafika może i odstaje od dzisiejszych standardów, ale przynajmniej gierka będzie płynnie chodzić na moim sprzęcie :-) No i grafa najważniejsza nie jest, grywalność na pierwszym miejscu.
Jeszcze prawdopodobnie dziś kupię gre. bez grania w demko ;)
Gratuluje ciekawej, interesującej recki Sandro.
Kupiłem już QW, ale niestety nie dane mi dziś w to pograć. zaczeła mi się gra wieszać w momencie zmiany rozdzielczości...., przy następnym uruchomieniu wyskakiwał błąd mi w konsoli także jutro się tym pobawie... :/
Sorry za posta pod postem
Trzeba będzie kaske na grę organizować
Ciekaw jestem dlaczego w minusem tej gry jest niedzisiejsza grafika. Grałem ostatnio w demo i miałem włączone wszystkie detale na maxa i gra nie wyglądała tak brzydko.
Mnie QW rozczarowało. Spodziewałem się czegoś nowego, lepszego a dostałem stare(mimo iż dobre) ET. Jak dla mnie UT3 jest lepszy. Podkreślam MOIM ZDANIEM!!!
pomocy nie mogę wejść do żadnego pojazdu dlaczego