Medal of Honor: Airborne [PC]
kurcze no, co to jest, że jeżeli w jakiejś grze mamy dosyć dużą swobodę w kwestii poruszania się to zaraz recenzenci porównują to do GTA ;)
Airborne jest gra przecietna ktora nie wiedziec czemu otrzymuje calkiem wysokie noty,co jest o tyle smutne ze sa inne gry ktore wcale nie sa gorsze,reprezentuja ten sam a moze troszke lepszy poziom a i tak sa nizej oceniane.Grafika jest brzydka i sztuczna - taka plastikowa,to razi nawet w Sci-fi Shooterach a co dopiero tych o tematyce wojennej.Prawda jest taka ze kampanie sa krotkie,pierwsze trzy kampanie sa bez wyrazu,niezbyt ciekawe,troche lepiej jest na koncu.Podsumowujac mialem wiecej frajdy grajac w Medal of Honor: Allied Assault.Zaliczylem juz w zyciu mnostwo wojennych shooterow i powiem tylko ze Airborne niczym nie zaskakuje,wszystko to juz bylo w innych grach a nawet lepiej wykonane.
Lubię serię Medal of Honor i z chęcia chciałbym sprawdzić w akcji Airborne jednak wymagania sprzętowe są zbyt wysokie, jak dla mnie. Może na PS3? Ale to później, znacznie później.
Grałem w demo, u kolegi, i mi się spodobało. Ale teraz czytając tę recenzję jakoś...
I tak kupię :D
Żeby ta gra kosztowała nie wiem 80zł na początku to te kilka godzin zabawy dałoby się jakoś wytłumaczyć, ale 140zł :o Za tyle można kupić 2 tytuły jak się dobrze poszuka...
kupic kupie, ale dopiero jak cena zejdzie ponizej 100 zl, bo za taka cene to IMO niewarto
Gra ogólnie dobra, dużo lepsza od Pacific Assault. Schrzanili dwie sprawy. Pierwsza to ingerencja w otoczenie, która się kończy na możliwości zepsucia radia. Nawet leżącego pudełka nie da się przesunąć... W dzisiejszych czasach fizyka to już standard, zwłaszcza, że Airborne wymaga instalacji sterowników PhysX. Druga sprawa to taka, że od końca 5 misji zaczyna śmierdzieć Wolfensteinem. Nagle pojawia się przeciwnik z karabinem 10strzałów/sekundę którego trzeba potraktować albo kilkoma granatami albo trzema strzałami ze snajperki w głowę. Zwykły karabin go nie tyka, normalny Robocop. Nie tego można było się spodziewać po grze stawiającej na realność. Obiecana swoboda też jest mocno ograniczona. Niby możesz iść gdzie chcesz, ale zamkniętych drzwi nie otworzysz choćbyś miał nimi na skróty.
naprawde spoko gra, z grywalności bije o głowe call of duty 2.. najbardziej mi sie spodobały 2 misje flak tower i varsity.
audioos -> pozwolę sobie i nie zgodzę się z Tobą. Gdybyś napisał: Jak dla mnie grywalności bije o głowe call of duty 2 zrozumiałbym Twój punkt widzenia.
Jak dla mnie gra jest wielce rozczarowująca. To prawda, że pod względem A/V bije CoD2 na głowę (z drobnymi zastrzeżeniami) ale pod względem rozgrywki nie dorasta jej do pięt. Przytoczę tu moją wypowiedź zamieszczoną w inny wątku dotyczącym Airborne
IN MINUS:
- co to jest 5 czy 6 misji - dokładnie jak pisali poprzednicy - dobre 6 godzin grania. toż to nic w porównaniu z ostatnio wydanym BS nie mówiąc o poprzednich odsłonach serii MOH. Kpina z graczy. W takim wypadku liczę na szybki dodatek do gry w postaci co najmniej 5-6 kolejnych misji.
- Grafika - UE3 jest moim skromnym zdaniem laika znakomitym silnikiem. W tej grze wszytko jest takie - nie wiem jak to określić nawet - kanciaste. w R6:V czy we wspomnianym BS grafika prezentowała się wg mnie (podkreślam) dużo lepiej. COD2 miała ładniejsze mapy - zdecydowanie. A wymieniane przez was wybuchy granatów to już .......
- Przekłamania - co to za wieża w ostatniej misji? Co to za niemieccy terminatorzy z karabinami i maskami na ryju? w pewnym momencie poczułem sie jak za dobrych czasów RTCW ale bez nadprzyrodzonych elementów
- Wolność i swoboda - praktycznie należałoby to wpisać na poczet pierwszego punktu bo niby jak wykonanie tego samego ale inaczej ma wydłużyć grę. Tak zachwalana wolność wyboru wykonywania zadań (w zapowiedziach i reklamach - wymieniana jako atut i główna cecha tej gry) jest sztucznym, arcy sztucznych sposobem na przetrzymanie gracza przed monitorem. Mnie nie będzie się chciało sprawdzać jak to jest rozwalić najpierw działka AA a potem dopiero jakiś magazyn - kiedy przechodzą c grę zrobiłem to w odwrotnej kolejności.
- AI - rany goszkie - jak ci niemcy mieli wygrać wojnę skoro nie potrafili zastrzelić przeciwnika który podchodzi do nich a oni w najlepsze patrzą w druga stronę.
- Check pointy - wszytko już napisaliście w sumie. Drażni mnie niesamowicie to jak po wykonaniu jakiegoś zadania, i mam znowu lądować na polu walki - ale co to : przeciwnicy są s powrotem na miejscach (i to jest ok) a np radar który miałem zniszczyć jest już zniszczony. Jakaś konsekwencja by się przydała - nich wrogowie pojawiają się znowu ale nich zadanie będzie niewykonane - albo niech mój respawn zacznie się nie w powietrzu pod białą szmatą ale na ziemi nieco wcześniej. pewnie się ze mną nie zgodzicie co do respawnu - wrogów - czy zadań ale cóż - nie czuję że twórcy sie postarali.
IN PLUS:
- Upgrade broni - trochę go mało ale daje to bardzo fajny pomysł - podoba mi się. Wypasiony Thompson rządzi.
- Mały paradoks ale plusem jest grafika - tzn jej płynność 1400x900 all max plus AAx4 itp działa bardzo płynnie - twórcy nie przesadzili też z efektami co dość skutecznie potrafi obedrzeć grę z realizmu.
i tyle w sumie - zaznaczam ze to moje prywatne zdanie i opinia na ten temat. Każdy lubi co innego
Jak zobaczyłem niemieckiego terminatora z SS z tyłu pudełka w empiku to prawie wybuchłem śmiechem, a jak przeczytałem że w misji desantu za plażą Utah skaczemy w dzień do tego w momencie inwazji to już nie miałem pytań. Nie wiedziałem że to jakaś bezwartościowa papka S-F... I to za jaką cenę, dziś nawet robienie wody z mózgu sporo kosztuje.
moim zdaniem stanowczo za wysoka ocena :) .. ale gusta gustami.
Ja oceniłbym gdzieś w okolicach 50-60% ..
Moja ocena to 60%
jednak co do tej wierzy muszę zmienić zdanie
te zdjęcia nie kłamią - http://www.ww2sites.com/index.php?action=jump&page=atwien
choć ta pierwsza nie wydaje się tak wielka i wypasiona jak ta z MOH:A i raczej nie była by w stanie pomieścić takiej ... a zresztą co ja tam wiem ;) - a terminatorzy i tak są bez sensu hahha
Singla omijam szerokim lukiem. Gram tylko w multi. Drazni mala ilosc map, 12 graczy w jednej grze max,problemy z dolaczaniem do gry (zle wyswietla ilosc graczy). Multi w Allied assault byl bardziej klimatyczny. Ale chce czegos nowego i wole multi w Airborne niz multi w Stalkerze.
call of duty 2 rzeczywiscie mialo lepszy scenariusz - bardziej sie angazowalo
w wydarzenia, calosc byla bardziej taka "epicka"
ale po odpaleniu demka medala jedna rzecz od razu mnie powalila - to dynamizm walki - zastosowane rozmycia podczas szybszych ruchow myszka, czy biegu sa rewelacyjne -
pod tym wzgledem call of duty 2 pozostaje w tyle - tak sie dzisiaj robi gry,
no i gra wypiekniala po odpaleniu na Viscie
sinbad78 -> jakbym miał tak oceniać gry to bym w żadną niegrał, nie ma gier doskonałych :) mi airborne bardziej sie podoba od call of duty 2 (pod względem grywalnośći tylko) airborne to coś nowego czego jeszcze nie było... fakt faktem ze troszke przegieli z tymi super ss zolnierzami nafaszerowanymi heroiną ale i tak jest ok, a flak tower istniały w rzeczywistości i tak duże i tak małe
na początku budowali flak tower wygladajace jak zamek a potem rozwijało sie budownictwo i stały wysokie wieże bojowe jak w airborne w miescie.
Gra bardzo dobra choc nierowna. W paru misjach symulacja pola walki lepsza niz w CoDach, czego nie spodziewalem sie po jakimkolwiek MoHu ;). Nie wiem czemu niektorzy czepiaja sie grafiki. Dla mnie jest w porzadku. Wazne, ze na kompie wartym 1200zl w 1280x1024 gra chodzi bez zacinki na max detalach.
Gra daje duzo przyjemnosci z gry i w 100% zgadzam sie z ocena 81%.
Nie wątpie, że ta gra jest lepsza od CoD2, który moim zdaniem był gorszy od CoD1:P, nie wątpie, że gra mi się spodoba (jak wymienie kompa), nie wątpie, że będę miał radoche z grania bo w końcu to coś nowego, ale CoD2 wyszedł ładne 2 lata temu i miał lepiej zrobione mapy, pozatym myślę, że już w nowych grach zamiast spuszczac się nad grafą, twórcy powinni zacząc spuszczac się nad fizyką, bo to co jest w moh to śmiech na sali. Pozatym te przekłamania.... widac, że gra zroniona pod amerykańską publiczkę, będą się chwalic tym z jakimi "bossami" musieli walczyc ich dziadki....
Ogółem kogoś powinni powiesic za tak zmarnowany potencjał, zresztą EA kolejny raz wydała grę bez ambicji. Ja nie rozumiem żeby firma warta parę miliardów nie miała ambicji żeby tak świetny pomysł wyrobic na świetną grę.
Czyli mamy standard w wykonaniu EA. Zapowiedzi zapowiedziami, a wychodzi średniak lub słaba gra. Goście są gigantem w branży ale ambicje na zrobienie czegoś naprawdę dobrego mają zerowe.
EA to wyrobnicy. Mają fajne pomysły, ale nie potrafią obrócić tego w coś genialnego. I tak jest z ich każdą grą. Nawet seria NfS stała się "dysfunkcjonalna" pod względem rozwoju i pomysłów. Ale MoH:A to kawał dobrej, intensywnej i w tym przypadku niestety zbyt krótkiej strzelanki. Za pół ceny można się pokusić, ale tak lepiej czekać do jej obniżki. Nawet MP nie wywołuje poruszenia. Fajne pomysły, ale grywalność zbyt standardowa. Można było się lepiej postarać. Przynajmniej gra jest dobrze zoptymalizowana i całość nie zabija mojego kompa, który nie jest już pierwszej młodości.
Zgadzam się - za pół ceny bym wziął od ręki - ale 6 misji za 100zł ? Podziękuje grzecznie ... a dać te 12 misji i byłoby tak wspaniale ... jak zwykle - MIAŁO być tak piiiknie :P
Dlaczego nikt nie porownuje gry do CoD3? Ja wiem ze jest to recenzja z PC, ale nawet konsolowa wersja MoH:A jest slabiutka w porownaniu z mocarnym CoD3. Gra jest, delikatnie mowiac, przecietna. Dla mnie jest to koniec pionierskiej strzelaniny IIWW. Szkoda
grajac w demo tej gry mialem nieodparte wrazenie ze gram w dodatek do CoD 2. Niestety nawet samo CoD2 nie spełnilo moich wymagan i oczekiwan (ktorych pierwowzorem jest Operation Flashpoint) dlatego obok MoH: airborne przejde bez okazania minimalnego zaintersowania.
Jak bym chciał niedopracowanego FPS w realiach IIWW to bym kupił Mortya 3 - ponad 100 zł w kieszeni.
Dla mnie gierka jest świetna, ale hitu roku w niej nie widzę. To co mi się podoba to grafa (i porządna optymalizacja silnika), upgrade broni i patencie ze skokami. Największy minus to , że jest krótka. Gdyby była dwa razy dłuższa, to by było coś. Niestety - misji jest tylko sześć, i każdą na poziomie normal zaliczam w niecałą godzinę. W cenie Mortyra3 to można brać w ciemno, ale o takiej można sobie tylko pomarzyć. Dla mnie max 8/10 i ani punkcika więcej.
niewiem jak mam sprawdzic swoja karte graficzna jak mam ja zintegrowana???
earl1234 --> Na zintegrowanej raczej na pewno sobie nie pograsz. A do sprawdzania swojej konfiguracji dobry jest np. program Everest.
spoko gier. kto byłna helu w 2007 w sierpniu gdzieś około 12 - 20 to mógł se pograć przed premierą na nowych laptopach hp pavilion (4000 taka maszynka). i jeszcze pytanko, czy mi pójdziena:
AMD Athlon Turion K-57 1,7ghz dwurdzeniowy
GeForce 7000m 256 mb
3 gb ramu
XP i vista
pisać na [email protected]
pozdro!!!!
te laptopy miały 8600 GS i Core 2 Duo 2,2 ghz 1gb ramu i vista:
airborne chodzi na very high 13-21 klatek (tak przynajmniej mówili goście co to obsługiwali) i na 1200x800
PS chciałem to napisać w popszednim poście, ale nie pomyślałem.
pozdro!!
Gram od dzisiaj i srednie wrażenia. Po zabiciu nie mam ochoty grać, nie ciągnie mnie jakoś, aczkolwiek rozgrywka nie jest jakas monotonna, fajnie że jest ta nieliniowość :)
Ale narazie z gry to podoba mnie się najbardziej okładka.
I tak Call of Duty rządzi.
A co do MoHaA to niestety brak klimatu moim zdaniem.
Ech niestety wg. mnie gra zasługuje najwyżej na 6. Gra jest jakas ... monotonna :D . Po rozegraniu 2 misji zupełnie przeszła mi ochota na granie :/
Tenjin mam to samo zdanie. Temat się po prostu "przeżarł", jest już wtórny i niestety ale chyba nastał koniec ery II wojennych strzelanek. Gra miała fajny patent ze skokami i upgradami broni, ale nie ma klimatu. Przeciwnicy się respawnują jeśli zginiesz, staje się to męczące i monotonne. Rozegrałem w sumie 4 misje, a zniechęciła mnie misja na moście Nijmegen. Moi kompani zacieli się na niższym piętrze a ja miałem sam zmierzyć się z hordą nazistów z panzershreckami. Frustrująca głupota tej gry i bugi denerwują niesamowicie. Ocena 5/10, gdzie CoD 2 dostał ode mnie 7,5/10.