Gra Unreal Tournament III w wersji na Xboksa 360 będzie okrojona?
Czegoś tu nie rozumiem - wersja PC nie będzie okrojona, tak? To dlaczego wersja Xbox360 ma być niby okrojona jeśli te dwie "platformy" używają tego samego nośnika (przynajmniej póki co)?
No chyba, że wersja PC ma być także okrojona albo jeśli wersja PC będzie zawierała się na dwóch DVD...
Pewnym pocieszeniem dla Xboxowców może być to, że przynajmniej "ich" GTA IV będzie rozbudowane w stosunku do wersji PS3... ;)
wychodzi tyle gier na xboxa ze jedna nic nie zmienia. Po to sie ma kompa i ps3 zeby zagrac w najlepsza dostepna wersje.
GTA4 podobno nie wyjdzie na PS3
Niech M$ powie, żeby nie wychodziła.
Biorąc pod uwagę, że użytkowników X360 jest z 3x więcej od PS3 to dostaną po dupsku trochę...
Black Angel - Gdybys troszke pomyslal to bys wiedzial o co chodzi w moim tekscie :) Oczywiscie ironia i uszczypliwosc to za trudne dla Ciebie pojecia :) Powodzenia w zyciu.
To bylo w formie zartu ale np to ze najnowszy Splinter na 80% nie wyjdzie na PS3 to juz nie zart :D
Co do samej gry i jej "okrojenia" to bym sie wstrzymal z ocena.Na PC sprawa wyglada inaczej i na konsoli tak samo. Z nosnikiem wiekszych problemow nie powinno byc.
Wprawdzie nie interesuje mnie za bardzo ten tytul, ale moga przeciez wydac wersje z kilkoma mapami mniej, a pozostale udostepnic za free na xbox marketplace.
Tribunal, na pc gre instalujesz na dysk, wiec możesz mieć nawet 3 płyty dvd. W x-boxie nie ma możliwości wrzucenia gry na dysk, ponieważ użytkownicy core by se nie pograli.
Tribual - heh jak Ty nie widzisz roznicy. Na PC masz spakowane mocno dane, ktore sa instalowane potem na HDD i rozpakwoane. Na konosli dane na krazku sa niepakowane i streamingowane w locie. Na poczatku pisania "znafcuff" po co Blu-Ray, DVD starczy juz przeciez pisano - jak na ps2 gra zajmuje 1 DVD (czasami i 3 DVD), to co dopiero na 20-40 mocniejszym sprzecie? [czyli mogacy obslugiwac o wiele wieksza ilosc danych, wyzsze rozdzialki itd].
Prawosz, realsolo ====> no i właśnie dlatego napisałem to: "(...) albo jeśli wersja PC będzie zawierała się na dwóch DVD..."...
Pshemeck ====> odnośnie Splinter Cell: ConViction to twórcy sami powiedzieli w jednym z wywiadów, że ta gra ukaże się na PC i Xbox360. Żadnej wzmianki o PS3 (choć to trochę dziwne).
Czemu dziwne? Nie od dziś wiadomo że na PS3 się ciężko programuje, więc widocznie twórcy nie chcą przechodzić przez ten koszmar jakim niewątpliwie jest tworzenie gry na PS3 :)
Odnosnie SC - Chodzi tutaj raczej o grafike, bo reszta jest w miare ok :) 256 to troszke za malo.
SC i inne gry i tak pogodzi AC ktora wyjdzie i na xb i na ps i na pc :)
wszystko zależy ile to będzie map. o ile dwie-trzy nie robią różnicy, to już 10 chyba tak.
PatriciusG.-> na marketplace są też bezpłatne dodatki. MS powinien zrobić taki ukłon w stronę graczy, którzy dostaję przecież mniej niż u konkurencji, udostępniając te mapki za free.
nie dosc ze nie chca robic na PS3 to jeszcze uwazaja ze jest za slabe ;)
https://www.gry-online.pl/1588747,,PS3_za_słabe_dla_nowego_Splinter_Cell,wiadomosc.html
PatriciusG. --> A dlaczego nie? Wyraznie widac, ze wszystkim, w coraz wiekszym stopniu zalezy na rynku konsolowym, a PC powoli przechodzi na drugie miejsce.
Bardzo ladnie widac to na przykladzie TDU. Na xboxa gra byla i bardziej dopracowana i mozna bylo wybierac z wiekszej ilosci samochodow i byla opcja dokupowania calych zestawow kolejnych aut. Na PC gra wyszla tak wlasciwie z przymusu, niedopracowana, okrojona. I taka (nie)stety bedzie tendencja.
Teady warto dodać jeszcze, ze wiekszy marketing i szum kreci sie wokol konsolowych gier, że nie wspomne o Killzone 2, Halo 3, Mass Effect czy Haze, o Bioshocku nie pisze, bo ta gra pojawia sie tez na blaszaku :)
Coy2K --> Oczywiscie, nie ma co sie temu dziwic. Po prostu na konsolach mozna zbic duzo wieksza kase. Takie Halo 3 w samym US and A zamowilo przed premiera ponad milion ludzi. Taka sama gra na PC moglaby liczyc najwyzej na milion sciagniec z Torrenta.
Jak będzie tak będzie. Zobaczymy. Bo np. akurat ten news wskazuje na coś innego - wersja PC nie będzie okrojona, natomiast jedna z wersji konolowych może będzie okrojona.
Inne informacje wskazują na jeszcze coś innego - Splinter Cell: ConViction wyjdzie na PC i na konsolę, na którą UT III może być okrojony, natomiast prawdopodobnie nie wyjdzie na tę konsolę, na którą wyjdzie nieokrojony UT III...
TeadyBeer podał przykład okrojonego TDU w wersji PC. No to ja podam przykład Gears of War w wersji PC... Albo GRAW 2 w wersji PC nie był zwykłym portem wersji konsolowej, tak jak to było w przypadku GRAW 1, więc jakaś poprawa jest...
A marketing i szum? Niektórzy narzekają, że to Crysis ma największą (i ich zdaniem nieuzasadniony) reklamę, i że to wobec tego tytułu jest najwięcej szumu... Więc jak to jest?
A co do podanych przez Coy2K tytułów to szkoda, że tego, co napisałeś o Bioshocku nie napisałeś też o Halo 3, Mass Effect i Haze bo te gry ukażą się także na PC (Haze poza tym będzie na PC, PS3 i Xbox360)...
Nie chcę wszczynać żadnej głupiej wojny, ale pokazać że na razie nic nie wskazuje, aby wasze prognozy się ziściły w dającej się przewidzieć przyszłości, więc może lepiej jednak się z nimi wstrzymać. I słowa te kieruję zarówno do konsolowców, jak i PeCetowców. Wszelkie prognozy w przypadku tak nieznaczącej i tak naprawdę niewiele wartej "części" naszego życia jak gry są bezsensowne bo to naprawdę nic nie daje ;) Lepiej po prostu grać, bawić się i tyle - w życiu są naprawdę o wiele ważniejsze rzeczy niż gry (chyba że ktoś pracuje w branży) :)
No to ja podam przykład Gears of War w wersji PC... Albo GRAW 2 w wersji PC nie był zwykłym portem wersji konsolowej, tak jak to było w przypadku GRAW 1, więc jakaś poprawa jest... Tyle że te gry wyjdą kilka miechów po premierze na konsole a przez ten czas można w znacznym stopniu poprawić grafike.
A co do podanych przez Coy2K tytułów to szkoda, że tego, co napisałeś o Bioshocku nie napisałeś też o Halo 3, Mass Effect i Haze bo te gry ukażą się także na PC (Haze poza tym będzie na PC, PS3 i Xbox360)... Mass Effect i Halo 3 na PC ? Ciekawe. A z Haze to nie wiadomo jak narazioe zapowiedziane jest tylko na PS3. Co nie oznacza że na inne platformy nie wyjdzie.
TeadyBeeR -> Ale ile to mamy dodatków za Free na XMarketplace? No ja np. do Crackdowna dociągnąłem sobie 4 twarze nowe, a reszta (bronie, samochody, mapy etc.) jest w 100% płatna. Tak więc do Unreala jak będzie coś za Free to wątpię, by były to mapy.
mały offtop
Tribunal @
Jeżeli wierzyć Lepage'owi to SC:C napewno nie wyjdzie na PS3, bo konsola sony nie radzi sobie z AI.
Today, When Gameplayer spoke a developer from Ubisoft, and asked him about Splinter Cell: Conviction showing up for other consoles, he replied :
“It’s NEVER gonna come out on the PS3 or the Wii.” It’s a logical decision. Nintendo’s console simply doesn’t have the graphical horsepower, and he candidly told us how the PS3 can’t handle AI nearly as well as the 360.
Druga gra z social stealthem po AC z która sobie konsola Sony nie radzi. ( z tym że AC wyjdzie na ps3 ale z okrojoną ai, co jade raymond wspominała)
mozna to tak rozwiazac ze niemieszczace sie mapy beda na Markecie i do pobrania za free :
Ja sie nie dziwie, skoro tam wwalają 40 map... z czego moze połowa bedzie grywalna.
Tribunal w kwestii ktora konsolowa gra ukaze sie na blaszaku nie jestem na bieżąco, bo ciagle jakies nowe plotki na ten temat powstają, moze i te gry wyjdą na PC, ale fakt pozostaje, ze producenci co raz bardziej traktują tę platformę po macoszemu i jest to tylko kwestią czasu jak PC ograniczy sie tylko do gatunku przynoszącego jedyne zyski - MMORPG
Koktajl Mrozacy Mozg-> patrz post [7] i kilka niżej. o tym właśnie także toczy się dyskusja.
Tribunal-> ja np. prognozuję, że Crysis też będzie na konsole. ;)
w przypadku Gearsów opóźnienie w wersji PC w stosunku do konsoli to rok. nic więc dziwnego, że przez ten czas gry się ulepsza. TDU wyszedł na konsolę szybciej niż na pieca, a jednak twórcy w tym przypadku jako priorytet postawili sobie za cel edycję konsolową, a wersję na PC potraktowali trochę po macoszemu, pomimo tego iż mięli więcej czasu, by wszytko dopracować.
hity z konsoli wychodzą na PC, kiedy na konsoli przestaną się już dobrze sprzedawać, a rynek się nasyci. kupujący za to dostają jakieś dodatki, ulepszenia itd. niekiedy działa to w odwrotną stronę np. Flatout: UC to nic innego jak Flatout 2 wydany na PC rok wcześniej, podrasowany, lepszy graficznie, z nowymi trybami itd. niemniej tendencja na świecie ostatnio jest taka, ze producenci wolą wypuścić swój produkt na konsolę, zarobić ile się da, a później na PC, żeby zarobić drugi raz małym nakładem kosztów. nie muszą projektować gry od początku, tylko robią konwersję. szybko, tanio i łatwo, a kasa się kręci. ;)
9GB! i mało im? aha jeszcze są pakery plików,aha jeszcze jest te 7GB na dysku ixa i nadal mało?
exkazer zapewne jedną przeszkodą jest wersja Core, którą część zakupiła. Wymuszanie do działania gry twardego dysku jest niejako pozbywanie się częśći nabywców na wlasne życzenie.
Druga sprawa to packery i inne "oszczędzacze" miejsca znacząco by wplynęły na Loadingi w grze, bo jednak te dane, tekstury, dzwieki itp. muszą być najpierw rozpakowane w locie żeby mozna bylo sobie pograc
exkazer-> UT2004 w chwili premiery (marzec 2004) zajmował 5gb co miażdżyło wtedy wszystkim czaszkę. Dodam że nawet teraz gra na najwyższych ustawieniach prezentuje się ładnie. (i co z tego skoro żaden 1337 pr0 gamer ich nie używa;o) Przez ten czas tekstury itp. się trochę rozrozsły:)
Ciekawe na której platformie Unreal Engine będzie chodził lepiej - PS3 czy X360.
Jak na RSX to plus dla PC-towców z Ge-Force 8800GTX, jak na Xenosie - ucieszą się posiadacze Radeona HD 2900 :)
ke ? troche to idiotyczne porownanie... skoro gra zostanie osobno zoptymalizowana na każdą platformę... zabrzmialo to tak jakby na jednej z nich UT miał chodzić w medium detalach i wyciągać 15fps a na drugiej w ultra i hulać w 60fps
Dla wszystkich "teoretyków" i zainteresowanych, polecam przeczytać wypowiedź M. Rein'a:
http://forums.epicgames.com/showpost.php?p=24968274&postcount=7
I powiem tak, zgadzam się z nią całkowicie.
Z ostatnich wiesci to wersja klockowa radzi sobie lepiej z ue3. Co do rsx'a :P to ejst na poziomie kart gf 7900 ,a xenos na poziomie kart radzio x1900 :P:P:P wiec panowie ow kart sie uciesza . Ogolem wersja pc bedzie na 99% "the way its meant to be played " ,a jak to sie sprowadzi do wydajnosci ?? Na silnikach epic nie bylo widac jakiejs znaczacej roznicy w wydajnosci na kartach ati czy nvidia . Co do okrojenia .. coz . Giera zawiera 40 map okraszone sporo siloscia normalek ,modeli itp itd co niestety szybko zasysnie te 8 GB z groszami ;] . Wersja Pc ma o tyle dobrze ,ze mozna rypnac dwie plytki albo uzyc mocnej kompresji bo nie ma takiego czegos jak streaming i na tej samej powierzchni upchnie sie sporo wiecej :P (no chyba ,ze MS oleje wersje core i ut3 bedzie pierwsza gra wymagajaca HDD) . PS3 tutaj ma plusa ;] z jego blu-rayem.
Jest tyle gier na każdą platformę do zabawy, że nie widzę powodu aby ciągnąć dyskusje. UT3 będzie okrojony ? Spoko jest 50 innych tytułów na xboxa wartych uwagi. GRAW 1 był okrojony na PC? Nic nie szkodzi... poświęce dzięki temu więcej czasu na Battlefielda 2. Proste ? Nie ma co rozpaczać z powodu jednej gry i to gry, która w żadnym przypadku niczego nie zrewolucjonizuje. No chyba, że ktoś gry przechodzi masowo grając dniami powyżej 4 godzin średnio i ściągając wersje od "wujka".
Mr_Hyde-> takie porównywanie układów graficznych z konsol do kart graficznych komputerów możesz sobie równie dobrze rozbić o kant dupy.
przykład devil may cry 3 na ps2 chodzi na karcie GPU: Reality Synthesizer:150 MHz, 4 MB DRAM
a na kompie w wymaganiach mamy w wymaganiach minimalnych kartę ze 128 MB pamięci.
konsole to inna architektura i inne możliwości. widzisz różnicę?
hyde - co to za wiesci wyprodukowala twoja glowa? pomijam porownywanie konsolowych gpu do kart pc, rotfl.
Hyde- jakoś sobie nie przypominam żeby x1900 miało zunifikowane shadery. Jak już porównujesz to do serii HD2000 chociaż całe porównanie nie ma sensu jak wspomnieli koledzy wyżej.
Haron ---->
przykład devil may cry 3 na ps2 chodzi na karcie GPU: Reality Synthesizer:150 MHz, 4 MB DRAM
a na kompie w wymaganiach mamy w wymaganiach minimalnych kartę ze 128 MB pamięci.
konsole to inna architektura i inne możliwości. widzisz różnicę?
To podepnij PS2 do ekranu LCD, a jeszcze lepiej jakiegoś dużego np. Full HD (im większy tym lepiej:D) i zobacz jak wygląda DMC 3.
A potem do tego samego ekranu podłącz PC-ta. Na nim uruchom wersję PC-tową DMC3 ustawiając wszystkie opcje graficzne na max (łącznie z rozdzielczością).
Może zauważysz różnicę :)
Bo na zwykłym TV to sobie można porównywać - tam masz tak rozmazany obraz, że nie potrzeba ani AA ani nawet filtrowania tekstur - wszystko robione "sprzętowo" przez TV :D
NFSV fan-> nie wiem z czego tak się cieszysz cymbale. ;)
potwierdziłeś tylko moje słowa. skoro wg Ciebie autorzy gier na konsolę nie muszą się bawić w różne zabiegi poprawiające obraz, to porównania wydajnościowe nie mają najmniejszego sensu. zakładając jakość grafiki na zbliżonym poziomie, karta GPU z konsoli może mieć mniejszą efektywną wydajność niż karta z PC. w skocie konsola nie musi mieć takiej samej mocy obliczeniowej co PC, żeby pokazać to samo -> za to PC chcąc uzyskać podobny efekt, co konsola musi mieć większą moc. bardzo mnie cieszy, ze się ze mną zgadzasz. :)
poza tym ten przykład miał tylko uzmysłowić, że architektura PC i konsoli to nie to samo. coś jakby ktoś porównywał np. dwa samochody o silnikach pojemności 2.0 z tym, że jeden to benzynowy, a drugi ciężki diesel bez turbodoładowania. niby pojemność ta sama, a jednak przyśpieszenie już nie. ;)
Ekm UT3 też mi coś :D.Mogliby w końcu zrobic Unreala,godnego następce starego,pięknego Unreala z 1998 roku,tylko na takie U póki co czekam.
Mr_Hyde - jest juz 1 gra na Xa ktora wymaga dysku... i jest to dadam ->
Dodam do tego ze gry MMO ktore maja wyjsc na Xa tez maja uzywac dysku za przyzwoleniem Microsoftu wiec? Skoro Microsoft robi wyjatki od swojej reguly to w najgorszym wypadku UT3 tez bedzie wymagal dysku :)
@Haron
lol, pomyśl troszkę, co?
PS2 działa na rozdzielczości bodajże 640x480(NTSC, w PAL 720x540), a nowe konsole zazwyczaj w słabsze HD, czyli co do ilości pikseli porównywalnie do współczesnych pieców. Pomnóż sobie szerokość i wysokość w słabszym HD (1366x768) i w 640x480, a potem policz ile procentowo jest więcej pikseli w HD niż w 640x480. I wyciągnij wnioski. Do tego dolicz efekty graficzne, których PS2 nie obsługuje, bo jest po prostu starożytny. I będziesz wiedział dlaczego ta sama gra rusza na PS2 na znacznie słabszym sprzęcie niż w wersji PC.
Układy graficzne nowych konsoli i współczesnych pecetów da się porównywać, oczywiście z pewną dozą tolerancji.