Bioshock jednak ekskluzywny dla Xboxa 360
Jak ekskluzywny skoro na x360 i PC?
A jeszcze parę dni temu były komentarze, że "na 100% wyjdzie na PS3".
Raczej ekskluziw dla Microsoftu ;)
aleksej ====> co to za porównanie BioShocka do Haze. Prędzej można porównać Crysisa i Haze. A poza tym Haze ukaże się także na PC i Xbox360.
alexej - kupuj kupuj Bioshocka bo jak koszty się nie zwrócą to wersja na PS3 wyjdzie na pewno :D
janko - przecież jest jasne że exclusive to każda gra która nie wychodzi na PS3 :D
A tam pieprzenie, myślę że prędzej czy później wyjdzie i wersja na PS3.
Haze tak samo - niby teraz plotą że "iksluziw" dla PS3 a na PC i X'a też będzie.
Zresztą, pożyjemy zobaczymy...
Solusar - oczywiście i nie ma w tym nic dziwnego;
1. X360 jest w rękach graczy na oko 3x więcej niż PS3
2. Marka Xbox od zawsze była kojarzona z kategorią FPS i w tym segmencie to jest wybór graczy
3. Gry na PC/X360 dość łatwo się przenosi dzięki narzędziom MS
Znowu psztyczek w nos posiadaczom PS3...
alexej --> tak, ale Bioschock >>> Haze :)
albz74 ---> Nie wiem po czym wnosisz, że jest to oczywiste. Moim zdaniem określenie "ryzykowne" nie zostało użyte w kontekście platformy sprzętowej, ale produktów podobnych do Bioshocka, będącymi czymś więcej niż zwykłymi, prostymi strzelaninami. Można wysnuć wniosek, że ewentualny sukces komercyjny Bioshocka ułatwi ludziom T2 podjęcie w przyszłości decyzji o finansowaniu ambitniejszych gier.
U.V. - odnosiłem się do treści posta Solusara. Jeżeli chodzi o wypowiedź developera to masz rację.
Jednak - jak sam pisałeś, Bioshock to praktycznie zwykły FPS, więc gdzie tutaj ambicje ? :)
albz74 ---> Jeśli chodzi o przynależność gatunkową, to Bioshockowi bliżej do gatunku FPS niż RPG (inaczej niż w przypadku System Shock 2), z drugiej strony gra jest zdecydowania bardziej rozbudowana na przykład od takiego F.E.A.R. W tekście dałem to do zrozumienia, mam nadzieję. ;)
Ambicje są, bo dzięki tym elementom gra nie jest zwykłą sieczką, ale sieczką rozbudowaną o inne elementy, których na ogół nie spotkasz w tradycyjnych FPS-ach.
Możemy sobie pogdybać - jeśli Bioshock odniesie sukces komercyjny (przecież oczywistym jest, że nie chodzi tu o wersję na PC, które sprzedają się... sam wiesz, jak się sprzedają), to może w przyszłości Irrational Games dostanie pieniążki na przygotowanie gry ambitniejszej, być może jeszcze bardziej odbiegającej od gatunku strzelanin. Tak to widzę.
A ja myśle, że McDonagh chciał, aby jego wypowiedz zabrzmiała dwuznacznie (w oryginalnej angielskiej wypowiedzi jest ta dwuznaczność bardziej widoczna). Z jednej strony chciał powiedziec, że jeśli zdobęda zaufanie wydawcy, to będą się mogli pokusić o tworzenie jeszcze bardziej oryginalnych i nowatorskich gier. Z drugiej strony miał też na myśli konwersje Bioshocka na inne (bardziej ryzykowne) platformy, jeśli oczywiście gra okaże się sukcesem na na PC i x360.
Jakos ps3 nie bylo ryzykowne gdy prawie przez pol developingu bioshock byl anonsowany na wszystkie platformy (pc/xbx/ps3). Zreszta te spekulacje sa bez sensu bo w ktoryms video interview na gamespocie przedstawiciel irrational wyraznie powiedzial ze microsoft ich 'wspiera', chyba wiadomo o co chodzi ;).
zekke ---> Tak? Wrzuć jakieś oświadczenie producenta/wydawcy, w którym jest wyraźnie napisane, że Bioshock będzie na PlayStation 3.
albz74, U.V. Impaler --> pewnie macie rację, chociaż powyższą wypowiedź odczytałem podobnie jak Pilav :)
Niezależnie jednak od tego co przedstawiciel Irrational Games miał na myśli, to zauważyłem ostatnio jedną rzecz:
wszędzie tam, gdzie są prezentowane tytuły multiplatformowe (nieważne czy jest to zapowiedź Battlefield: Bad Company, trailer The Darkness, Developer diary z Mercenaries 2, prezentacja na UbiDays BiA:Hell's Highway, trailer SKATE etc.) to na pierwszym planie występuje Xbox 360. Wiele osób już nie raz stwierdziło, że Xbox 360 ma wygodniejsze od PS3 narzędzia developerskie. Patrząc na te wszystkie zapowiedzi i prezentacje coś w tym chyba jest. Sony musi naprawdę zacząć działać, aby przyciągnąć do siebie więcej developerów, bo coś czuję, że ich własne tytuły tutaj nie wystarczą.
U.V. Impaler --> Przypuszczam, ze takiego zrodla nie ma =) Bo o ile naczelny ps fanboy (albz) wykazuje tendencje do bardzo daleko idacej nadinterpetacji artykulow i ponosi go czasem fantazja o tyle zekke (zastepca naczelnego fanboya) wypisuje juz kompletne bzdury wyssane z jego malutkiego palca (czlowiek z normalnymi dlonmi nie jest w stanie wygodnie grac na dual shocku).
U.V. Impaler - czegos nie zrozumiales z mego postu? przeczytaj raz jeszcze. Na poczatku nie bylo mowy o zadnym exclusive.
Zeby bylo smieszniej - https://www.gry-online.pl/gry/bioshock/z08b6#ps3 rotfl.
ssaq - o co ci ku*wa chodzi?
Nie mowili ze bedzie exclusive, ani ze ps3 jest ryzykowne, pozniej ms im zaplacil i teraz jest exclusive - widzisz tutaj cos dziwnego? rusz mozgiem zanim cos napiszesz nastepnym razem.
zekke ---> Dokładnie, tego właśnie nie rozumiem i chcę zostać uświadomiony, że się mylę. Wrzuć wypowiedź/oświadczenie producenta/wydawcy z "początku", w którym jest wyraźnie mowa, że gra ukaże się na wszystkie trzy platformy.
Ploty o wersji PlayStation 3 pojawiły się - o ile mnie pamięć nie myli - wyłącznie dzięki Official PlayStation Magazine. Periodyk ten twardo stoi przy swoim, choć Take 2 cały czas zaprzecza. Ja nie twierdzę, że Bioshock nie wyjdzie na PlayStation 3 (jestem święcie przekonany, że doczekamy się konwersji). Chciałbym tylko dostać dowód na to co mówisz, skoro z Twojej wypowiedzi wynika, że tak było naprawdę kiedyś tam.
Czekam na te dowody. Jakieś aluzje o ruszaniu mózgu zostaw sobie na dyskusje z lustrem.
U.V. Impaler - to inaczej, pokaz mi jakas wypowiedz z poczatkowej fazy developingu gdzie ktos z irrational mowi ze bioshock bedzie exclusivem. A z mozgiem bylo oczywiscie do ssaq, no ale skoro tego nie zauwazyles... ;))
Haha, nie mogles juz napisac 2 posta? Zalosna edycja.
W początkowym etapie tworzenia, gra została zapowiedziana zarówno na konsolę Sony jak i Xboxa 360. Jednak od jakiegoś czasu słuch o wersji na PS3 zaginął i gracze przyjęli za pewnik, że Bioshock zagości tylko na konsoli Microsoftu.
this was originally planned to be Playstation 3 too so that version may well have been dropped. Interesting.
Bioshock od 2K Games ukaże się ekskluzywnie na Xboxa 360 i Windowsa na wiosnę 2007. Dla fanów konsoli Sony to niewątpliwie cios, gdyż jakiś czas temu gra została zapowiedziana także na PlayStation 3.
_________________________________
Poszukalbym jeszcze tego klipu ale nie chce mi sie teraz ogladac wszystkich video, gamespot skasowal starsze wywiady i zostaly tyko dwa. Zreszta z podejsciem takich burakow jak ssaq dalsza rozmowa i tak nie ma sensu.
Solusar- Sony musi naprawdę zacząć działać, aby przyciągnąć do siebie więcej developerów, bo coś czuję, że ich własne tytuły tutaj nie wystarczą.
Nie wiem czy śledzisz sytuację na tym poletku uważnie, bo Sony naprawdę działa. Ilość bibliotek dostępnych dla developerów jest kilka razy większa od tego co było dostępne na PS2 - gdzie większość firm musiała pisać sobie własne systemy i to na dodatek prawie wszystko w assemblerze. Specjalnie w tym celu kupiło firmę SN Systems która specjalizuje się w dostarczaniu middleware dla developerów po to żeby zapewnić przyspieszenie prac nad narzędziami. Poza tym przygotowują pakiet Edge który jest zdarzeniem bez precedensu; studia 1st party przygotowują biblioteki i konkretne podsystemy używane w swoich grach i oddadzą je potem developerom spoza grupy- czyli podzielą się swoimi sekretami ze światem zewnętrznym. Prezentację pakietu Edge możesz znaleźć na np. gametrailers - pokazywana jest sceneria z Getaway i możliwości silnika. Podobnemu celowi służył zamknięty pokaz Killzone ; nie był on przedstawieniem gry tylko możliwości pakietu Edge.
Także jest dużo lepiej niż w przypadku PS2 ale oczywiście tworzenie gier na PS3 to większe wyzwanie niż tworzenie na X360 bo mimo wszystko narzędzia MS są lepsze no i jest argument nie do odparcia -łatwość transferowania kodu pomiędzy Xboxem i PC.
zekke - wklej linki, nie cytaty :) Sam bym sie chetnie dowiedzial, jak to 'drzewiej' bylo, ale to nie sa zadne dowody jak na razie...
JerryW - nie chce mi sie, watpisz w autentycznosc? powklejaj sobie na google. Newsy odnosnie bioshocka czytalem gdy jeszcze anonsowano prace nad blizej nieokreslonym nastepca SS2 i nie bylo mowy o exclusive.
Ken Levine of Irrational Games mentioned in January that the BioShock project is about 50 percent complete. Despite that, details about the game are still scant, and it's been close to two years since any real information has been revealed. Thus far, even the platform the game will appear on is a mystery, with the only information being that it will appear on the PC and "next-gen" consoles. - gamespot
Nie chce mi sie dalej grzebac bo wiekszosc starszych newsow jest juz usunieta albo nie do znalezienia. Zreszta kazdy kto sledzil info o tej grze od poczatku moglby napisac to samo co ja.
zekke ---> Również pogrzebałem trochę w sieci. Myślę, że kwestię moglibyśmy rozstrzygnąć dokopując się do pierwszej zapowiedzi z Gamespotu z 2004 roku, ale niestety, nie wisi ona już na łamach serwisu.
Przytoczony tekst z GameSlave'a w ogóle do mnie nie trafia, bo pan Craig D jest tak samo pewny, jak i Ty, choć nie wiemy gdzie tej pewności nabrał. Natomiast we wklejonym przez Ciebie tekście z Gamespotu wytłuściłbym dodatkowo wcześniejszy fragment: ...the platform the game will appear on is a mystery...
No nic, pewne jest to, że 28 września ubiegłego roku w oficjalnym oświadczeniu firmy T2 przeczytaliśmy:
New York, NY – September 28, 2006 – 2K, a publishing label of Take-Two Interactive Software, Inc. (NASDAQ: TTWO), today announced that BioShock, its highly anticipated and award-winning innovative first person shooter, will be released exclusively on Xbox 360™ video game and entertainment system from Microsoft and Games for Windows, the new brand optimized for Windows XP and Windows Vista. Slated for 2007 and developed by Irrational Games, a 2K development studio, BioShock will forever change the expectations for the first-person shooter.
“2K is excited to release BioShock exclusively on Xbox 360 and under the Games for Windows brand on the PC,” said Christoph Hartmann, President, 2K. “BioShock is the next step in the evolution of first-person shooters and a perfect title to push the limits of Xbox 360.”
Tak czy siak, w świetle tego co wkleiłem powyżej, dzisiejsza wiadomość nie jest żadną niespodzianką. A konwersja pewnie i tak powstanie, bo OPM stosunkowo często powtarza te ploty.
U.V. Impaler - nie rozumiem co chcesz rozstrzygac, dobrze wiesz ze na poczatku bio byl anonsowany na pc/ps3/360 (czy jak wolisz pc i nextgeny, wii pomijam z wiadomych wzgledow) a exclusivem, jak sam napisales, jest od wrzesnia ubieglego roku (co nie przeszkodzilo wam w napisaniu jeszcze kilku newsow typu wyjdzie/nie wyjdzie/bioshock tylko na 360). Ken Levine w pewnym momencie wyraznie powiedzial ze ms ich wspiera i zamienil wczesniejsze 'pc and next gen consoles' na 'pc and 360'. Nie wiem po co bylo te cale wygrzebywanie 'dowodow', rotfl. Eot z mojej strony.
zekke ---> Bo mimo tego, że temat Bioshocka śledzę od dawien dawna, nie mogę sobie przypomnieć, żeby była ona kiedykolwiek zapowiadana na PlayStation 3. Początkowo to mówiło się wyłącznie o wersji na PC tak w ogóle. Zresztą... nieważne.
zekke- Chodzi właśnie o to, że NIE było nigdy zapowiadania na PS3. To był tylko wymysł osób twojego pokroju, podsycony przez OPM.
Pecet RUL3Z! =]
Niewytrzymalem:
acula - no tak, to wymysl, pewnie ken mowiac 'pc and next gen consoles' mial na mysli 360 i wii, przeciez ty wiesz co powiedzieli developerzy lepiej niz oni sami. Brak ci wiedzy w tym temacie a jednoczesnie usilnie probujesz sie wpieprzyc nie majac racji. Dla twojej wiadomosci OPM podal swoje info po tym jak bio okazal sie exclusivem (co mialo miejsce prawie rok temu a i tak nadal kazdy o tym trąbi). Dla ciebie musieliby powiedziec 'bioshock will be released on pc, xbx360 nad ps3, yes, ps3, ps3, playstation3' to moze bys zrozumial co sie kryje za tajemniczym zdaniem 'pc and next-gen consoles'. Nastepnym razem swietnie by bylo jakbys odpuscil swoje uprzedzenie do sony i skupil sie na faktach, ew jesli nie dysponujesz wiedza w tym temacie to moze poprostu sie nie wypowiadaj?
Bez wdawania się w pyskówkę - prasa oficjalna nie zwykła drukować materiałów takich jak publikuje np mój ulubiony serwis xboxonline.pl - czyli niesprawdzonych albo znalezionych gdzieś w jakimś shit serwisie.
To samo było z Oblivionem, o ile się nie mylę mimo dementi Bethesdy OPM wcześniej pisał o wersji na PS3 niż to było oficjalnie zapowiedziane.
zekke-> Keep smiling!
zas ten zasr.... bill placi kase a ja ie chce jego konsoli z kilku powodow (raczej technicznych) a on musi grac nieuczciwie poprzez podkupywanie tytulow
nie mogla wyjsc na wszystkie platformy zebym mogl sobie zagrac w wersje ps3 w takim razie zagram w wersje PC :D
futureman-->
Jesteś niedorozwinięty i co post to eksponujesz. Skończ!
dr. Acula - niedorozwinietego to sobie znajdz w rodzinie
skonczylem
ale z toba :D
a jesli to bylo na powaznie co napisales to ci odpowiem - jestem inteligentnym powaznym i ... czlowiekiem ktory czasem lubi sie nasmiewac z niektorych rzeczy
Wybacz, ale to nie ja ciągle pisze o tym, że Bill płaci miliardy by gry wychodziły na X360...
dr. Acula - ale przeciez tak jest ale dobra nie bede pisal wiecej o tym to jest oczywiste zreszta ostatnio nawet sie przyznal przy okazji superprodukcji z ps3 nastepnym razem sie przyzna jesli mgs4 wyjdzire na x360 lub jakis dodatyek do niej tylko w wersji na x360 wyjdzie
albz74 --> hmm...tego nie wiedziałem. Rozumiem jednak, że pakiet Edge znajduje się jeszcze w fazie testów i sytuacja powinna się zmienić dopiero po jego wypuszczeniu na rynek. Będę się musiał zapoznać ze wspomnianymi przez Ciebie prezentacjami na Gametrailers. Tylko czy to zmieni nastawienie developerów do PS3 ? (jak sam wskazałeś: "mimo wszystko narzędzia MS są lepsze no i jest argument nie do odparcia -łatwość transferowania kodu pomiędzy Xboxem i PC") Mam nadzieję, że tak, bo choć jestem posiadaczem Xboxa 360, to bardzo kibicuję PS3 :)
Solusar - to jest tez troche tak ze juz opinia o tym ze na konsole sony trudno sie programuje poprostu zdazyla sie utrwalic w swiadomosci, nawet jesli nie do konca jest zgodne z prawda. Poki ps3 nie ma jakis wiekszych system-sellerow i sam hardware nie sprzedaje sie w duzych ilosciach to ludzie zawsze wyciagaja ten argument ;) Tak samo bylo w przypadku psxa i ps2, teraz zaden developer nie narzeka juz na to tylko od razu robi konwersje danej gry na ps2 bo sam sprzet sprzedal sie w kosmicznych ilosciach wiec potencjalna ilosc klientow rowniez jest duza. Sony wypusci pare gier 1st party, wyjdzie kilka pozycji 3rd, do tego jakis lekki cenowy price-drop sprzetu i zadne studio nie bedzie narzekalo na to ze trudno sie pisze. Sam gdybym byl programista nigdy nie powiedzialbym nic w tym stylu - swiadczy tylko o braku umiejetnosci i czysto finansowym nastawieniu.
btw gratuluje podejscia bo tutaj kazdy jest slepo zapatrzony albo w jedna albo w druga strone ;)