Sid Meier's Civilization IV: Beyond the Sword [PC]
Ograniczony wachlarz opcji sprawia ze ta gra jest po prostu nudna. i nie mam na mysli interfrejsu ani opcji w menu. Chodzi o dosłowne odwzorowanie idei bez mozliwosci tworzenia nowych.
hanook ===> proszę cię .. zapoznaj się najpierw z grą a dopiero póżniej krytykuj.
Najnowsze wiadomości to wymieniono już 10 nacji które pojawią się w dodatku:
Babilonia, Bizancjum, Holandia, Etiopia, Święte Imperium Rzymskie, Khmerzy, Majowie, Natywni Amerykanie ( Indianie ), Portugalia, Sumeria
a także wymieniono nowe budynki, jednostki
Budynki:
Wał (wymagany Silnik Parowy) - +1 młotek do wszystkich pól przy rzece, objętych granicami miasta
Urząd celny (wymagana Ekonomia i zbudowany Port) - dodatkowy przychód z obcych szlaków handlowych
Park Maszynowy - zezwala na wykreowanie dodatkowych inżynierów w mieście, lecz zwiększa zachorowania
Transport Publiczny - zmniejsza zachorowania
Agencja wywiadu - zezwala na przeprowadzanie różnych misji szpiegowskich.
Biuro bezpieczeństwa - zwiększa rywalom koszt oraz utrudnia samo przeprowadzenie misji szpiegowskich na twoim terytorium.
Nowe Cuda
Pałac Apostolski
-----------------
Wymagana Teologia, można zbudować w mieście z religią państwową, cud o podobnym działaniu jak Narody Zjednoczone, zależny od religii w jakiej został wybudowany
Statua Chrystusa
-----------------
Wymagane wynalezienie Radia, eliminuje anarchię, miasto, w którym został zbudowany, częściej generuje Wielkich Inżynierów, przywódcy o atrybucie "Uduchowiony" budują cud 2x szybciej
Mauzoleum Mauzollosa
---------------------
Wymagane wynalezienie Kalendarza, dostęp do Marmuru przyspiesza dwukrotnie budowę, miasto, w którym wybudowano ten cud, częściej generuje Wielkiego Artystę, cud wydłuża Złoty Wiek o 50%
Shwedagon Paya
---------------
Wymagane wynalezienie Medytacji i Estetyki, cud daje dostęp do wszystkich religijnych opcji rządowych, miasto, w którym go zbudowano, częściej generuje Wielkiego Proroka, dostęp do Złota przyspiesza dwukrotnie produkcję
Statua Zeusa
-------------
Wymagane wynalezienie Estetyki i wybudowanie dwóch Monumentów, agresorzy na cywilizację, która zbudowała ten cud, odczuwają dwukrotnie większe niezadowolenie z prowadzenia z nią wojny, miasto ze statuą częściej generuje Wielkiego Artystę, a dostęp do Kości Słoniowej przyspiesza dwukrotnie budowę tego cudu
Jednostki:
Privateer:
wodna jednostka z "ukrytą" banderą, umożliwia atakowanie jednostek rywali i blokowanie szlaków handlowych bez ponoszenia dyplomatycznych konsekwencji
Ship-of-the-Line:
Fregata o większej sile, okupionej nieco punktami ruchu
Attack Sub:
łódź podwodna nie tylko przeznaczona do ataku podwodnych jednostek rywali, ale również do transportu jednostek specjalnych (innych niż wojskowe) do dowolnego miejsca, bez możliwości wykrycia przez wroga.
Niewidzialny Niszczyciel:
Niewykrywalny dla prawie wszystkich jednostek, ma możliwość zestrzelenia wrogich samolotów i bombarowania przybrzeżnych miast
Krążownik rakietowy:
transportuje do 4 pocisków rakietowych, które można wystrzelić na terytorium wroga z dala od własnych miast
Cuirassier:
wypełnia lukę między Rycerzami i Kawalerią
Spadochroniarz:
wprowadzają nową opcję desantu, ale mogą być zestrzeleni przez jednostki antypowietrzne
Mobilna wyrzutnia rakietowa:
wprowadza mobilną obronę antypowietrzną, może być równie przydatna tak przy obronie, jak i przy inwazji
Mobilna Artyleria:
odznacza się przede wszystkim dwoma punktami ruchu na turę
Piechota przeciwczołgowa:
zaczynają z promocją Ambush i mają +100% w starciu z jednostkami pancernymi
Airship:
jednostka powietrzna typu zeppelin, z powodzeniem wykrywająca łodzie podwodne
uwaga: do jednostek powietrznych dodano nowe promocje
Pocisk naprowadzany i Taktyczny pocisk jądrowy:
oba pociski słabsze niż ICBM, o mniejszym zasięgu, ale mniejszej szansie przechwycenia
Gajos --> możesz sobie to dodać do artykułu :)
--
Ja się boję , że te wydarzenia losowe będą zbyt ubogie i niestety niezbyt udane i tak samo się obawiam scenariusza Final Fronter.. ale trzeba być dobrej myśli
Azazell3===> Natywni Amerykanie ( Indianie ) po polsku to chyba rdzenni :D
Uwielbiam serię Civilzation... nie moglam sie oderwac od tej gry jak mialam PSX'a
mohican ==> a fakt Rdzenni :) ale ja chyba przetłumacze po prostu "Indianie"
NADZIEJE:
* poprawiona SI.
OBAWY:
* czy AI na pewno będzie poprawione?
Autor mógłby się zdecydować na polską lub angielską wersję.
Azazell3--> dzięki, ale pisząc zapkę starałem się pamiętać że to nie recenzja.
Fraxis naprawdę dodaje tak dużo nowych elementów że musiałem dokonać wyboru.
Co do obaw dotyczących wydarzeń losowych - nie przesadzałbym, mają być one jedynie urozmaiceniem, a poza tym pomyśl jakie możliwości dają moderom.
Mikla--> autor nie mógł się zdecydować, więc użył obu skrótów, ;)
Ja czekam na ten dodatek, bo uwielbiam Civilization IV i Warlords już mam "obcykany" :)
Zapowiada się kawał nowych opcji, które trzeba będzie odkryć. Fajnie.
mówię o swoicho sobistych odczuciach. grałem w pierwszą część, potem w drugą jak się pojawiła. trzecią miałem w domu ale sprzedałem własnie dlatego. Sama gra jest świetna a ja mówię o jej ograniczeniach w warstwie merytorycznej. Zdaję sobie sprawę że to wynika z wygórowanych oczekiwań, jednak takie one są wobec TAKIEGO tematu ktory tutaj został zupełnie spłaszczony. I o ile pierwsz a nawet druga część to była rzecz pionierska i można było im to i wiele wiele innych rzeczy wybaczyć, to trzecia jest po prostu odcinanie kuponów od sukcesu poprzedniczek, i sprzedawanie samego tytułu wraz z nazwiskiem (nie pamiętam żeby nazwisko Meiers widało na 1 lub 2 części) a nie ewolucja samej gry co mogłyby sugerować kolejne numerki.
john_himself
:D Przezabawne - uśmiałem się - ale faktycznie coś w tym jest choć to bardziej selder ;)
Sposored by Heinz or more by Grot ;)
hanook--> zupełnie się z Tobą nie zgadzam.
Po pierwsze Civ4 wprowadza mnóstwo nowych elementów do gry - poczynając od samej prezentacji świata, przez jednostki (współczynnik siła+multum modyfikatorów i promocji), system opcji ustrojowych, elastyczne drzewko technologiczne itd.
Żaden z nich nie jest rewolucyjny sam w sobie - wciąż jest to Cywilizacja. Nie wiem tylko dlaczego miałoby być to wadą gry?
Ja gram w Cywilizację od samego początku, grałem w Alphę Centauri, Master of Magic i wiele innych mniej lub bardziej podobnych tytułów i moim zdaniem Civ4 jest najlepsza.
Nie dlatego że jest zupełnie inna od swoich poprzedników, ale dlatego że wykorzystując z nich to co najlepsze dodaje kilka nowych, bardzo dobrze przemyślanych elementów.
Innych Twoich zarzutów wobec gry zupełnie nie rozumiem.
btw. grałeś w ogóle w civ4?
dzieki, nie pamiętałem.... urany. Microprose. co się stało z tą firmą? wydawała najlepsze symulatory :D <-- offtopic
gajoos, tak grałem. przez tydzień. potem sprzedałem. Ja nie mówię że ona JEST do bani, tylko że nie spełnia MOICH oczekiwań, a moje oczekiwania nie są w żaden sposób miarodajne dla czegokolwiek. :] Cieszę się że się w niej odnalazłeś.
Ale sprzedałeś III czy IV? Bo z poprzedniego posty wynika, że III
Civ IV jest świetną grą, więc czekam na dodatek z niecierpliwością. Zapowiada się smakowicie! Oby spełnili przynajmniej większość obietnic, bo będzie pięknie:)
Micrprose zostało sprzedane Hasbro, a kiedy Hasbro padło, wykupił je Infogrames, który zmienił później nazwę na Atari.
A mi i tak najbardziej brakuje możliwości ataku wieloma jednostkami. Wiem ze jest Dales Combat Mod, ale po którejś turze zawsze doprowadza on u mnie do trwałej zwiechy gry (nie kompa tylko danej rozgrywki, tak ze nie można już przejść do kolejnej tury).
niah niah ostrze sobie zabki na dodatek:D te opcje sprawia ze bedzie jeszcze lepszy;D
poiwem Ci ze właściwie to sam nie wiem jakbym spełnił moje własne oczekiwania gdybym mial wplyw na ta grę. Opcje w tym dodatku na zasadzie "zrób to sam" mnie drażną - moze ja po prostu malkontent jestem , nie wiem . sam temat jest zbyt powazny jak na gre. Meiers porwal sie z motyka na słońce, a przynajmniej tak to z mojej strony wygląda.
Gra jest wyśmienita teraz czekam na ten dodatek bo robi się nudna bez ulepszeń.
------------------POZDRO--------------------
hanook [ Pretorianin ]
poiwem Ci ze właściwie to sam nie wiem jakbym spełnił moje własne oczekiwania gdybym mial wplyw na ta grę. Opcje w tym dodatku na zasadzie "zrób to sam" mnie drażną - moze ja po prostu malkontent jestem , nie wiem . sam temat jest zbyt powazny jak na gre. Meiers porwal sie z motyka na słońce, a przynajmniej tak to z mojej strony wygląda.
aha czyli to wyglada w ten sposob, gra mi sie nie podoba, ale sam niewiem co mi sie w niej nei podoba, i niewiem jakby miala wygladac zeby mi sie podobala:D lol;] ciekawe podejscie:D
hanook
No proszę... mają nie robić gier, bo nie oddają w pełni rzeczywistości? Chyba naprawdę masz zbyt wygórowane oczekiwania.
bladyk, mam ogolne pojecie jakby to mialo wygladac, ale juz na tym etapie stwierdzam to samo co nasi południowi sąsiedzi - "to se ne da" . kropka.
Cainoor - mowilem ze to tylko moje odczucia. kiedyś ta gra sprawiala mi radość, teraz chyba za stary jestem na to.
To mnie trafili w 'miękkie' - total conversion: fantasy mod? Ducha 'Fantasy General' gdzieś czuć. Pozytywnie!
Aristos - A pamiętasz może Sid Meier's Civilization II: Fantastic Worlds? :)
https://www.gry-online.pl/gry/sid-meiers-civilization-ii-fantastic-worlds/zeede#pc
http://www.civ.org.pl/gallery.php?Action=ViewGallery&lang=Pol&type=Civ4&catid=36 <---
tu macie najnowsze około 40 obrazków z dodatku BtS :) i widać nowe elementy jakie zostaną wprowadzone do rozgrywki ..
Aristos---> na wypróbowanie moda nie musisz czekać do BtS
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=171398
BARDZO polecam