Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość DirectX 10 w grze Company of Heroes Kompania Braci jest już faktem

01.06.2007 11:24
1
szewczu
13
Legionista

wow!! DirectX 10 naprawdę czyni cuda... Fajnie że mam kartę obsługującą DX10.. teraz czas zakupić Vistę i cieszyć się cudowną grafiką w nowych grach z DX10 :)

A co do gry to jak już wspominałem DX10 uczyni z niej niezłe ciacho...

01.06.2007 11:25
😊
2
odpowiedz
zanonimizowany458221
0
Konsul

nice!

01.06.2007 11:26
3
odpowiedz
zanonimizowany442921
0
Pretorianin

Skok grafiki wcale nie jest taki duży.

01.06.2007 11:38
4
odpowiedz
zanonimizowany52907
182
Senator

jest minimalny moim zdaniem, coraz bardziej wydaje mi sie, ze dx10 to jedna wielka sciema.
jasne, ze pewne obliczenia mozna wykonac szybciej, pewnie sam engine pod dx10 sie latwiej programuje ale opowiesci o nowych, niesamowitych efektach mozna wlozyc miedzy bajki (a przeciez takie opowiesci byly, jak w prezentacji Alan Wake gdzie pokazano obrazek namalowany w photoshopie i dodano komentarz "wierzmy, ze tak beda wygladac gry z dx10).

01.06.2007 11:39
5
odpowiedz
zanonimizowany381937
16
Chorąży

Wy chyba jaja sobie robicie?? Czyni cuda?? haha na pierwszym screenie toż to lepiej podciągnięty kontrast. A na drugim screenie żadnych zmian nie widze. Litości....

01.06.2007 11:40
marcing805
6
odpowiedz
marcing805
193
PC MASTER RACE

Ciekawe jakiego sprzętu potrzeba, żeby podziwiać grafikę na DX10?Tak między nami, to różnice, w tych obrazkach są widoczne.

01.06.2007 11:41
7
odpowiedz
zanonimizowany442921
0
Pretorianin

A to wszystko aby zmusić ludzi do ponownej zmiany sprzętu.

Nowy 3DMark i Alan Wake - tylko pod Windows Vista.

Nowy Splinter Cell będzie prawdopodobnie wymagał kart z Shader Model 4.0.

Oni tylko myślą, aby wyciągnąć jak najwięcej kasy od graczy.

01.06.2007 11:41
8
odpowiedz
maczu
162
Generał

skok jest duzy. jednak pełny efekt zobaczysz dopiero na dynamicznym obrazie a nie na screenach.
wspomnisz na me słowa;)

01.06.2007 11:41
legrooch
📄
9
odpowiedz
legrooch
237
MPO Squad Member

Niech ktoś na Vista przed pachem puści benchmark w CoH. Później zainstaluje patch i puści go znów.

01.06.2007 11:43
yestri
10
odpowiedz
yestri
85
Magister Equitum

nie na tyle zebym sie na viste porywał

01.06.2007 11:44
😍
11
odpowiedz
zanonimizowany30338
137
Legend

Jakoś wszystko póki co pod DX10 wygląda plastikowo... Bleee.

01.06.2007 11:46
legrooch
12
odpowiedz
legrooch
237
MPO Squad Member

Gooz ==> Bo DX nie wnosi praktycznie nic graficznego :) Ta "plastikowość" to to samo co w DX 9 :)
DX 10 wnosi prędkość. I dlatego ciekawy jestem wydajności gry (ewentualnie różnicy w detalach przy tej samej liczbie klatek).

01.06.2007 11:47
13
odpowiedz
zanonimizowany442921
0
Pretorianin

A ja wam mówię, że kiedyś dojdzie do tego iż nowe gry będą chodziły tylko pod najnowszymi kartami graficznymi, i będziemy je zmieniać co rok ;)

01.06.2007 11:48
marcing805
14
odpowiedz
marcing805
193
PC MASTER RACE

Trzeba czekać na pierwsze testy tego cuda.Mam nadzieję, ze będzie tego sporo.

01.06.2007 11:49
_Luke_
😊
15
odpowiedz
_Luke_
260
Death Incarnate

Ciesze sie, ze nie zdecydowalem sie zmieniac teraz kompa. Gdybym kupil 8800 albo 2900 chyba bym sie zalamal. Pierwsza generacja kart jest za slaba zeby udzwignac dx10, a i sam dx10 na razie nie uzasadnia wydawania na upgrade gory szmalu. Moze jak wyjdzie wreszcie Crysis to zdecyduje sie na upgrade. Na razie siedze na athloniexp 3200 (ponad 4 letnim) i x1950pro i dobrze mi z tym.

W CoHu seria 8800 nvidii dostaje po glowie, radek 2900 jest szybszy (odsylam na oficialne forum, ludzie z gtxami placza, ze maja ma maksymalnych detalach kilka klatek hehe...).

01.06.2007 11:50
16
odpowiedz
zanonimizowany442921
0
Pretorianin

[15]_Luke_ --> stery do 8800 są jeszcze niedopracowane ;)

01.06.2007 11:51
yestri
17
odpowiedz
yestri
85
Magister Equitum

ja tam czekam na nowego OpenGL'a
dx = komercha w 3 dupy:[

01.06.2007 11:52
_Luke_
18
odpowiedz
_Luke_
260
Death Incarnate

NN_Boy --> siur, siur... bo przeciez nvidia karty z serii 8800 wypuscila wczoraj :D (o ati nie mowie, bo karta jest swiezutka i dlatego wszystko jeszcze stoi pod znakiem "?")

01.06.2007 11:54
U.V. Impaler
19
odpowiedz
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty
01.06.2007 11:56
20
odpowiedz
zanonimizowany169157
47
Generał

Coanth-> Podniesiony kontrast? Minimalne roznice? Ludzie! Nie widzicie jak swiatlo 100x bardziej realistycznie wyglada? Cienie, oswiatlenie, speculary wygladaja jak nalezy.
MasterekPL -> Dx10 jedna wielka sciema... no tak, przeciez to nic nie wnosi, ani SM4.0 ani cienie... niee to wszystko bajka. Obejrzyj sobie demka nvidii pod dx10, potem gadaj pierdoly.
Na marginesie przyznam, ze te tutaj porownanie nie przedstawia mozliwosci dx10, w koncu czego sie mozna spodziewac po latce.
Szkoda gadac wogole.

01.06.2007 11:57
_Luke_
21
odpowiedz
_Luke_
260
Death Incarnate
01.06.2007 12:03
U.V. Impaler
22
odpowiedz
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty

_Luke_ --> Wklejony przeze mnie link również dowodzi, że rewelacji nie ma, no ale przecież ok. 35 FPS to nie "kilka" klatek.

01.06.2007 12:03
23
odpowiedz
zanonimizowany359843
71
Generał
Wideo

http://youtube.com/watch?v=IPr9yBiLAAs ---> tyle powiem na temat porównywania statycznych obrazków.
Nigdy nie uwierze w to, że DX9 nie potrafi wykonać tych samych efektów co DX10. Producenci gier poprostu muszą to jakoś sprzedać to dają takie obrazki do porównania.
(nie mówie tu, że DX10 to totalny shit bo znosi on jakieś tam ograniczenia, ale to całe porównywanie dx'ów 9 i 10 to zwykłe robienie ludzi w konia; wmawianie im co jest im potrzebne, a co nie)

01.06.2007 12:04
24
odpowiedz
zanonimizowany442921
0
Pretorianin

[22]U.V. Impaler --> 36 klatek ale w jakich ustawieniach graficznych? Bo jeśli z FSAAx8 to chyba nie ma się co dziwić.

01.06.2007 12:06
Sid67
😉
25
odpowiedz
Sid67
232
Generał

Różnica jest ale nie gigantyczna, w DX9 też przecież można dorzucić więcej cieni, pytanie czy w DX10 da się osiągnąć lepszą grafikę przy takiej samej płynności jak w DX9, ale póki co testy za bardzo tego nie pokazują.

01.06.2007 12:08
_Luke_
26
odpowiedz
_Luke_
260
Death Incarnate

U.V. Impaler --> to sa wyniki tylko z tego wbudowanego testu, natomiast w rzeczywistej rozgrywce jest generalnie gorzej. Tak wiec, jesli ktos na potworze z Loch Ness ma min. 11 klatek/sek w tescie, to oznacza, ze podczas gry bedzie "cielo" - szczegolnie przy rozpierdziusze na 8 graczy (a wydal na sprzet 8 kafli...).

01.06.2007 12:10
U.V. Impaler
27
odpowiedz
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty

_Luke_ ---> Okej, rozumiem. :)

01.06.2007 12:11
28
odpowiedz
zanonimizowany442921
0
Pretorianin

Ah te całe komputery. Nie ma jak konsole ;D

01.06.2007 12:12
ookie
29
odpowiedz
ookie
117
Generał

_Luke_ ---> Masz racje ten wbudowany test nijak sie ma do gameplaya nieraz jest znacznie gorzej niz pokazuja to wyniki testu. Fakt ze czasem jest lepiej :) Ale ten test napewno nie usrednia rzeczywistej wydajnosci w gameplayu.

01.06.2007 12:21
_Luke_
😁
30
odpowiedz
_Luke_
260
Death Incarnate

Swoja droga o wiele bardziej ciesze sie z wprowadzonych zmian w balansie (koniec z bazookami/panzershrekami jak w quake'u gibbujacymi piechote), jej! niz z tego calego dx10 :D

01.06.2007 12:35
31
odpowiedz
Cypher.
193
a piece of strange

czemu na drugim screenie z dx10 nie ma wogole cieni postaci? w dx9 sa a tam nie :p

01.06.2007 12:36
_Luke_
32
odpowiedz
_Luke_
260
Death Incarnate

Sa tam cienie, ale zlewaja sie z innymi - od innego zrodla swiatla, ktorego go nie ma w dx9.

edit: kolejne wyniki ludzi z potworami, jesli ktos chce sie podbudowac ;-) http://forums.relicnews.com/showthread.php?t=150437

01.06.2007 13:10
yestri
😱
33
odpowiedz
yestri
85
Magister Equitum

heh z tych testów wynika i można to powiedzieć z czystym sumieniem że dx 10 to jest SHIT,

01.06.2007 13:11
👎
34
odpowiedz
zanonimizowany457719
0
Pretorianin

Różnica jest naprawdę niewielka. Zgadzam się, że directx10 to komercyjna ściema...

01.06.2007 13:11
35
odpowiedz
zanonimizowany261953
0
Generał

Czego Wy chcecie? W końcu to wciąż ta sama gra:P I tak jest dobrze ale faktem jest że DX10 miał wprowdzac takie zmaiany żeby czszeny na miejcu opadały, cóż liczmy że już gry od początku robione z myślłą o DX10 rzeczywiście będą miały takie różnice

01.06.2007 13:16
👎
36
odpowiedz
zanonimizowany212477
53
Senator

Wiedziałem zawsze ze dx10 to pic na wode fotomontaż.Sczególnie po filmiku z porównanie crysisa w dx9 i dx10 . zadna roznica. DX10 shit.

01.06.2007 13:23
😍
37
odpowiedz
zanonimizowany315940
0
Pretorianin

DX10 pokaze swoje pazury dopiero po wyjsciu Crysisa i Unreal Tournamnet 3 gdzie zostanie w pelni wykorzystany a nie zalatany jak w przypadku Company of Heroes :P

01.06.2007 13:26
38
odpowiedz
mikmac
162
Senator

a jakie niby zmiany mial wprowadzic DX10 w grze zrobionej na DX9?
Te same textury, te same shadery, tylko zaadaptowane, te same obiekty. DX10 po prostu ladniej wykorzystal to co bylo.
Gdyby zrobic gre od nowa roznica bylaby znacznie wieksza.
Poczekajcie na gry, ktore beda robione docelowo pod DX10.

01.06.2007 14:00
39
odpowiedz
zanonimizowany47980
118
Generał

Jak nie widać różnicy to po co przepłacać :P

01.06.2007 14:09
👎
40
odpowiedz
zanonimizowany212477
53
Senator

IronMask---> obejżyj porównanie crysisa w dźungli dx9 z dx10 to inaczej będziesz śpiewał.

01.06.2007 14:31
👎
41
odpowiedz
zanonimizowany271205
0
Pretorianin

Kojena ściemna na resorach
Współczuje frajerom którzy się na to nabrali i polecieli po Viśte i karty za 2000, są na pewno ulubieńcami kolesi od marketingu i sprzedaży Microsoftu, Nwadii i ati.
Tak na prawde to co do tej pory pokazano to jedno wielkie G.

Crysis - z deka lepsze oświetlenie, (te snopy światła były w far cry z patche wspierającym ps3)
Call of juarez - te cegły przy komunku (paralax mapping działa rewelacyjnie na dx9), wógle filmiki w których pokazywano działanie dx10 były podrasowane i miały lepsze tekstóry)
CoH - podrasowane cienie

A najlepsze że dx10 był robiony przedewszystki dla poprawy wydajności (komunikacja ram - cpu - chipset) a jak na razie wszystko na tym chodzi wolniej
Brawo!

Generalnie przemysł komputerowy uwielbia wprost ruchać graczy - zmiana agp na pci - guzik wydajności ale zmieniajcie całe sprzęty, mocne procki które w pełni nie są wykorzystywane, moniotory lcd które w 95% modeli są gorsze od crt i długo by tak można.

01.06.2007 14:52
Chudy The Barbarian
😍
42
odpowiedz
Chudy The Barbarian
89
Legend

Eh i od tego wszystkiego ujawnia sie ze teraz na pierwszym miejscu liczy sie grafika , jak jedzie na DX10 , ogromnych wymaganiach i nalezy do Games for Windows to musi byc suuuuper... Dupa z fabula i grywalnoscia , wazne zeby ladnie wygladalo i frajerzy kupowali lepszy sprzet , ktory na nic sie zdaje poki co

01.06.2007 14:55
_Luke_
😊
43
odpowiedz
_Luke_
260
Death Incarnate

Chudy --> akurat ten zarzut o braku grywalnosci w stosunku do CoHa jest chybiony, ta gra jest genialna (multi) i tyle

01.06.2007 15:33
😍
44
odpowiedz
zanonimizowany315940
0
Pretorianin

Racja COH to kawal dobrej giercy jest bo oprocz bardzo dobrej grafiki ma przede wszystkim grywalonść.

01.06.2007 15:41
😍
45
odpowiedz
zanonimizowany315940
0
Pretorianin

grywalność soory za bład :P

01.06.2007 15:54
46
odpowiedz
zanonimizowany158546
29
Chorąży

spokojnie - to tylko nakładka 'patch' sprawiajacy ze gierka może wykorzystywać featuresy dx10, poczekajmy na jakas gierke OD PODTSAW pisana pod dx10, wtedy moze wsio inaczej wygladac

01.06.2007 16:56
47
odpowiedz
zanonimizowany350318
16
Centurion

dla mnie ta grafika to kupa jakas. Trzeba poczekac na gry dedykowane pod dx10 - MALO TEGO, trzeba poczekac na gry DOBRZE napisane, bo takie pozycje jak lost planet....

01.06.2007 17:13
👍
48
odpowiedz
zanonimizowany425192
12
Generał

Niektórzy chyba nie biorą pod uwagę dwóch rzeczy:

1. Company of Heroes było robione na bazie wcześniejszej technologii - DirectX 9.0c, wobec czego twórcy nie byli w stanie wykorzystać całrgo potencjału drzemiącego w tych bibliotekach

2. Company of Heroes to RTS a nie gra FPS, TPP czy RPG - nie można więc porównywać tej gry do Crysisa czy Gears of War bo strategie z reguły mają "gorszą" grafikę od gier akcji i RPG.

Pierwsze gry, które od podstaw będą opracowane wyłącznie z myślą o DirectX 10 i na bazie tych bibliotek pokażą się najprędzej w drugiej połowie 2008 r. Nawet Crysis nie będzie pokazywał całego potencjału DirectX 10.

A co do najnowszego patcha do Company of Heroes - fajnie, że jest.

01.06.2007 17:24
Mr.B-F
49
odpowiedz
Mr.B-F
107
Generał

Tez mi dx10... Dziewiatka potrafi wyswietlac lepsze efekty niz te na zdjeciach... Moze po prostu zastosowali taki chwyt, pogarszajac grafike przy dx9.

01.06.2007 17:31
T_bone
50
odpowiedz
T_bone
262
CMDR

GRYOnline.plNewsroom

Patch zupełnie niepotrzebny, zmian są widoczne tylko dla zwolenników zabawy "znajdź brakujący szczegół na obrazku" a tak naprawdę przyniósł ze sobą masę efektów ubocznych. Najważniejszym jest oczywiście drastyczny spadek FPS który jest nie do zaakceptowania, drugim są dziwne błędy jak niewidoczne pociski smugowe a najbardziej poirytowało mnie że przez cały ten cyrk zgubiłem optymalne ustawienia do gry. CoH już wcześniej miało problemy z kartami 8800 (drastyczny lag na ustawieniach ultra) i wydaje się że tego wciąż nie naprawiono.

01.06.2007 18:40
51
odpowiedz
zanonimizowany425192
12
Generał

Zmiany jakie wprowadził DirectX 10 do Company of Heroes w kwestii grafiki (ze strony CD Projekt):

1. Krawędzie cząsteczek są złagodzone przy przechodzeniu przez obiekty 3D.
2. Tysiące dodatkowych drobnych obiektów w świecie gry.
3. Poprawiona kontrola użytkownika nad funkcjami antyaliasingu.
4. Alfa pokrywa antyaliasing, aby poprawić wygląd obiektów z testowym kanałem alfa, takich jak krzaki.
5. Poprawiono jakość oświetlenia poprzez przeniesienie wszystkich obliczeń na każdy piksel.
6. Bardziej dokładne precyzyjne obliczenia punktów światła.
7. Punkty światła mogą teraz rzucać cienie.
8. Trójwymiarowa trawa na terenie.
9. Domyślnie włączona jest pionowa synchronizacja odświeżania, aby poprawić jakość grafiki uniemożliwiając wyświetlanie "poszarpanego" obrazu. Użyj komendy "-novsync", aby wyłączyć.
10. Sprzętowe PCF dla poprawienia jakości cieni.

01.06.2007 18:43
👍
52
odpowiedz
zanonimizowany386978
5
Senator

Nieźle to wygląda w porównaniu z DX9

01.06.2007 18:43
😉
53
odpowiedz
zanonimizowany386978
5
Senator

EDIT: sorry podwójny post

01.06.2007 19:55
szymix1
👎
54
odpowiedz
szymix1
23
Chorąży

Ale lipa !!!

01.06.2007 22:55
55
odpowiedz
zanonimizowany217608
27
Konsul

Niektórzy mają super komentarze:

"ale lipa", "ale kupa" - lol jak 5 latki :D

jak na razie to czytałem parę konstruktywnych wypowiedzi. Poza tym to jest patch to nie jest tak że 200MB przebuduje całą grę :D no już bez przesadyzmów :) po prostu dzięki temu gra wykorzystuje biblioteki DX10 tak jak ktoś powiedział. DX10 rozwinie skrzydła dopiero w połowie 2008 :)

01.06.2007 23:12
Łosiu
👍
56
odpowiedz
Łosiu
275
German quality

GRYOnline.pl

DirectX 10 w grze Company of Heroes.... - jak na razie DX10 na identycznych ustawieniach jak w przypadku DX9 zabija mojego 8800 - a zatem musze usatwić w DX10 minimalne detale aby płynnie grać. Wniosek - wybieram max detale w DX9.... przynajmniej na razie - za kilka miechów jak ktoś na prawdę pokaże co potafi DX10 zobaczymy....

To tyle jeżeli chodzi o nowy patch :)

01.06.2007 23:21
57
odpowiedz
pioo7
89
Generał

Zobaczycie, jeszcze XBoxowcy będą patrzeć z zazdrością na możliwości DX10 na PC za jakiś czas. Ktoś słusznie pisał, że sprawa z CoH jest inna, bo to po pierwsze tylko patch, a po drugie RTS. Nikt nie powinien mieć wątpliwości co do możliwości i postępu jaki niesie ze sobą DX10, a marudzenie, że DX9 był ok jest idiotyczne, bo tą drogą nadal siedzielibyśmy w "Montezumie".

02.06.2007 00:59
_Luke_
58
odpowiedz
_Luke_
260
Death Incarnate

Podobno aby zwiekszyc wydajnosc CoHa dx10 na kartach 8800 nalezy:
1. _wlaczyc_ AA
2. zmniejszyc fizyke na low

02.06.2007 20:28
😜
59
odpowiedz
zanonimizowany375660
24
Senator

na pierwszy rzut oka wydawało mi się ze na drugim porównawczym screenie DX9 wygląda lepiej od DX10

08.06.2007 00:21
Gieruś
👍
60
odpowiedz
Gieruś
40
Centurion

Oczywiście, że zmiany są ogromne. Screeny tego nie oddadzą. Ale już nawet na tych dwóch skromnych przykładach widać, jak bardzo zmienia się dynamiczne oświetlenie i realistyczność tekstur. Fakt faktem, że w tej grze nie wykorzystano tych możliwości na jakąś ogromną skalę. Ale nadchodzące produkty, przygotowywane tylko i wyłącznie z myślą o DirectX 10 powalą na kolana, jestem tego pewien. Pozostaje tylko liczyć na to, że jakimś cudem stanę się posiadaczem mocnej karty obsługującej DX10.

08.06.2007 00:52
61
odpowiedz
zanonimizowany123063
63
Senator

Znalezione na forum Relic:
DX9 http://img470.imageshack.us/img470/8710/dx9lightus7.jpg
DX10 http://img470.imageshack.us/img470/8710/dx9lightus7.jpg

Na pierwszy rzut nie widać różnicy, ale przyjrzyjcie się żołnierzowi po prawej. Dla mnie to duży plus dla DX10 za takie oświetlenie :). Choć wydajność rzeczywiście nie poraża...

08.06.2007 00:57
62
odpowiedz
zanonimizowany227886
2
Senator

Dowódca - dałeś 2 takie same zdjecia.

08.06.2007 00:57
63
odpowiedz
zanonimizowany217608
27
Konsul

No nie widać... bo dałeś 2 razy ten sam obrazek! :P

08.06.2007 01:07
64
odpowiedz
zanonimizowany123063
63
Senator

UPS, wielkie sorry ;)
DX9 http://img470.imageshack.us/img470/8710/dx9lightus7.jpg
DX10 http://img300.imageshack.us/img300/8088/dx10lightcr9.jpg

Może dla was to szczegół, ale nigdy nie lubiłem tych warstw, czy jak to tam nazwać, które przechodzą przez obiekty, brrr....

11.06.2007 16:46
JOY
😍
65
odpowiedz
JOY
140
Generał

na IDG.pl widzialem test jakiejś gry na DX10 i DX9 różnica była kosmiczna ale przede wszystkim w liczbie klatek :C tam gdzie normalnie było ok 45 na DX10 bywało góra 5-6 ^^ i to na karcie za 1k :D. Współczuje osobą które obecnie kosztują 8500 dlatego że mają obsługe DX 10 nawet jak sie tam coś odpali to bedzie chodzić jak ............... na dobre karty tego rodzaju trzeba bedzie poczekac jeszcze z rok (CENA!!) a póki co zostaję przy swym "nędznym"7600GT"
AVE

11.06.2007 17:32
😱
66
odpowiedz
zanonimizowany447436
3
Legionista

WOW!! Wymiata!!

14.06.2007 19:19
67
odpowiedz
zanonimizowany169157
47
Generał

JOY--to lepiej powiedz co to za gra bo predko ci nie uwierze. Deixdziesieciofob :)

Wiadomość DirectX 10 w grze Company of Heroes Kompania Braci jest już faktem