Valve prezentuje nowe możliwości silnika Source
Glowy nie dam, ale wydaje mi sie, ze half life 1 tez mial silnik source. Z pewnoscia starszy ale mial :p
...choc faktycznie przerobiono go tez na silnik Source, ale to ladnych pare lat po premierze i wydano razem z HL2.
Half Life 1 był zrobiony na mocno zmodernizowanym silniku Quake'a. half Life 1 source to (imo) nieudana konwersja orginalnego Half Life 1 na nowy silnik.
[5]U.V. Impaler --> nic sie nie zaczyna. pomyliłem się. nie można?!
Half Life 1 był zrobiony na mocno zmodernizowanym silniku Quake'a 2.
Zaczyna się... HL1 powstał na silniku pierwszego Quake'a, a nie drugiego.
[edit]
Pewnie, że można. Uczulony jestem. :)
Nie wierze ze HL1 powstal na silniku q1 , zwlaszcza po tym jak zobaczylem mod do hl1 pt. Cleaner's Adventures ktory wyglada naprawde ladnie. Obadajcie se na google screeny z tego moda.
To właśnie świadczy o potędze tego silnika oraz o kunszcie programistów - ludzie z id nie wierzyli, że to da się zrobić.
Oczywiscie ze Half-Life byl robiony na enginie Quake JEDYNKI.
Mocna modernizacja tegoz engine'u pozwolila stworzyc Source'a.
Nawet nie wiecie za ile ladnych gier odpowiada w wiekszej czesci geniusz Carmacka niz debeloperow tych gier.
Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Familytree11.png
Oczywiście, że HL1 powstał na bazie silnika Q1. Mało tego, jeżeli ktos z Was siedzi w moddingu i pamięta kod źródłowy z HL1 to zobaczy niektóre elementy silnika Q1 nawet w Source i Doom 3. Po co zmieniać coś, co jest dobre.
"Mało tego, jeżeli ktos z Was siedzi w moddingu i pamięta kod źródłowy z HL1 to zobaczy niektóre elementy silnika Q1 nawet w Source i Doom 3. Po co zmieniać coś, co jest dobre."
Wlasnie dlatego napisalem o geniuszu Carmacka, on chcial wprowadzac do Quake 2 technologie ktore zostaly na szeroka skale wykorzystane w dopiero w czasach Dooma 3 (min. dynamiczne oswietlenie i cienie).
No no, filmik bardzo fajny :) Może sobie musimy troszkę czekać na ET z dodatkami, ale na pewno się opłaci.