DirectX 10 w Unreal Tournament 3 najlepiej z procesorami graficznymi GeForce
Pffff. Już nie jedna gra była w ten sposób robiona i zapowiadano, że bedzie lepiej działać na GeForcach, a okazywało się że często to radki były lepsze. To tylko reklama i marketing...
U.V. Imapler --> wszystkie gry, w których na początku pojawia się logo Nvidia, a nie są napisane na OpenGL (czyli Doom 3, Quake 4 itd. na tym silniku).
Chociażby mam u siebie Flatouta 2. I wcale nei działa lepiej na Geforcach.
hehe, pewnie, ze dx10 lepiej z gf, skoro ati jeszcze nie supportuje tych bibliotek.
a ze logo NV? pff.. nie dajmy sie tyrac marketingowi.
Już nie jedna gra była w ten sposób robiona i zapowiadano, że bedzie lepiej działać na GeForcach, a okazywało się że często to radki były lepsze.
To mnie interesuje.
mazzeo-> tu nie chodzi o wykorzystywaie samych geforcow tylko dx10. Tylko dziwi mnie to, bo ati ma przeciez lada chwila wypuscic r600
@cioruss
No to jesteś w błędzie kolego. Lada dzień wychodzi ATI HD 2900XT, który obsługuje DX10 i we wszystkich testach niszczy najmnocniejszego GF8800GTS o średnio 20%-50% (np. w Half-Life 2).
Co do tematu to każdy inteligenty wie, że to, iż gra niby lepiej działa na Nvidia to ściema bez końca. Najlepszy przykład to polska gra Painkiller, która w początkowych wersjach nie dość, że działała gorzej na GeForce'ach, to jeszcze zdarzało się jej wieszać. Na ATI gra śmigała, aż miło.
marketing.
Cóż, szkoda bo zapowiadało się, że gra będzie jednocześnie dobrym i miarodajnym benchmarkiem. Przynajmniej Crysis będzie "neutralny".
FlashPoint -> a teraz na potwierdzenie wlasnych slow prosze pokaz mi o chociaz jeden test (nie fake) nowego dziecka ati/amd wykonany w srodowisku dx10. dziekuje bardzo, pogadamy za kilka miesiecy.
[8]FlashPoint [ Legionista ] http://www.arma-zone.pl
@cioruss
No to jesteś w błędzie kolego. Lada dzień wychodzi ATI HD 2900XT, który obsługuje DX10 i we wszystkich testach niszczy najmnocniejszego GF8800GTS o średnio 20%-50% (np. w Half-Life 2).
Co do tematu to każdy inteligenty wie, że to, iż gra niby lepiej działa na Nvidia to ściema bez końca. Najlepszy przykład to polska gra Painkiller, która w początkowych wersjach nie dość, że działała gorzej na GeForce'ach, to jeszcze zdarzało się jej wieszać. Na ATI gra śmigała, aż miło.
oł jeah !! ma co niszczyć !! karte za 1000zł...sorry ale niech powalczy z podrasowanym firmowo 8800GTX albo nadchodzącym 8900GTX :) a nie z GTS wyskakujesz :)
@MaZZeo
wszystkie gry, w których na początku pojawia się logo Nvidia, a nie są napisane na OpenGL (czyli Doom 3, Quake 4 itd. na tym silniku).
Wszystkie gry działające na engine Doom3 chodzą właśnie pod OpenGL.
Testy najnowszego ATI kontra Nvidia
http://www.dailytech.com/ATI+Radeon+HD+2900+XT+Performance+Benchmarks/article7043.htm
FlashPoint - czym ty sie podniecasz? NIE UMIESZ CZYTAC? testują go z NV 8800GTS a nie 8800GTX...wiec po co dajesz linki do tego?
empeck --> czytanie ze zrozumieniem.
hohner111 --> a z czym kurna mają porównywać, skoro cenowo to konkurent GTS'a?! Przecież w polsce już są te radki - cena od 1300-1400zł...
flashpoint---> nie masz sie co tak podniecac, Nvidia bedzie mogla szybko i latwo odpowiedziec lepsza karta na Ati, gdyz mialo dużo czasu na to., a potem ati i tak w kolko. Tak czy siak Nvidia jest o kilka miechow do przodu.
MaZZeo--> podaj sklep
pierwsze slysze zeby byly juz dostepne u nas...
inna sprawa ze R600 mial miazdzyc GTX'a a cos im chyba nie wyszło...i co do cen nie bylbym taki pewny :)
http://www.tre.pl/index.php?docid=abcsearch&sm=d&sq=2900xt&sc=
hohner111 --> to XTX z 1GB ramu ma konkurować z GTX'em, ale on będzie później...
MaZZeo ---> XTX będzie później czyli w praktyce wcale (prawdopodobnie dostępność tego modelu będzie jeszcze mniejsza niż 8800 ultra). A poza tym patrz tutaj:
http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=7052
EDIT: Wiem, że ten test jest mało wiarygodny chociażby przez tego nforce'a na plycie gł. Trochę to nieprofesjonalne.
dobrze porownuja:
XTX - GTX
XT - GTS
Nie ma sie czego bac, i tak na radkach bedzie dzialac :P
Nvidia górą :D
O zesz w morde, screeny na oficjalnej stronie UT3 maja rozdzialke 6500x3700px ;p
@MaZZeo
wszystkie gry, w których na początku pojawia się logo Nvidia, a nie są napisane na OpenGL (czyli Doom 3, Quake 4 itd. na tym silniku).
hah Mazzeo, to żes palnął :D
Zarówno Doom 3 jak i Quake 4 były robione na tym samym silniku, ktory był tworzony własnie pod geforce ( sprawdź sobie w necie dowolny test karta ATI i Nvidii w grze Quake 4 czy doomie 3- zieloni miażdżą czerwonych w benchmarkach- bywało i tak, że high endowa wtedy karta Ati miała wyniki w tychże grach na poziomie middle enda u Nvidii, bo te gry były robione po GF'y !! ). Tak jak D3 był robiony pod GFy, tak Source ( czyli silnik HL2, CSS i tym podobne gry ze stajni Valve ) był tworzony pod radki i dlatego najnowszy radek2900XT najwiecej na plus odskakuje wlasnie w HL2, wiesz, gdyby porownac 8800gtsa i radka 2900xt w doomie 3 czy quaku 4, wynik diametralnie by się zmienił. I nie chodzi o to, że jestem fanem zielonych ( bo tak nie jest, ja zawsze stawiam na lepszego :P ), bo trzymam kciuki za najnowszego radka 2900xt, tylko taka jest prawda, także nie opowiadaj bzdur, bo niektorzy moga się nie znac za bardzo na tym, a Ty zrobisz im mętlik w głowie .
Edit: Jeszcze słówko o TWIMTBP - gry z takim logiem zawsze o wiele lepiej chodziły na GFach aniżeli radeonach ( sam pamiętam jak grałem kiedyś na gfmx440 w ut2003 w rozdzielczosci 1600x1200 na medium detalach i grało się bardzo przyjemnie, a wiadomo co to jest ten gf4mx440 ;P ), także ludzie posiadający gf8800 już mogą się cieszyć, że ta gra spokojnie im pójdzie na maxymalnych detalach ( teraz po wyjściu C2D, jedynym problemem w grach stała się praktycznie sama karta graficzna [ nie liczac ramu rzecz jasna ] ) :P
---> empeck - "Wszystkie gry działające na engine Doom3 chodzą właśnie pod OpenGL."
Na pewno? Mi sie wydaje, że na OpenGL chodziła tylko Quake OpenGL i Quake 2, a Quake 3 i
Doom 3 były już robione pod DirectX.
co do ceny:
http://www.sklep.adi.pl/index.php/cPath/65_72_1208?osCsid=05d041c3647c083827a38bdd341f7bcc
to mi sie podoba, topowa karta (chociaz ma byc jeszcze wersja xtx) za 1500 a nie 3000zl.
edit:
"teraz po wyjściu C2D, jedynym problemem w grach stała się praktycznie sama karta graficzna"
ano, widzialem ostatnio test skalowania gf8600 z cpu- karta graficzna caly czas ta sama, zmienialy sie tylko procki- od c2d 1,86 ghz do 3 ghz- roznice w najnowszych grach siegaly max kilku fps, w niektorych fps byl identyczny. dodam tylko, ze amdx2 tez daje rade;)
nie zdazylem z editem: widze, ze link do ceny nie bardzo chce dzialac- tu inny:
http://www.tre.pl/index.php?docid=abcsearch&sm=d&sq=2900xt&sc=
Dziecinada, idzie powalczcie o to w piaskownicy, tam wyleczycie swoje uprzedzenia i kompleksy - kupuje sie sprzęt najlepszy, czyli wydajność na max. w danej cenie, a nie czy to NVIDIA czy AMD czy inne bzdety.
Dlaczego nikt mi nie powiedział, że R600 już jest !!??
MaZZeo - faktycznie, nie potrafię czytac ze zrozumieniem. Dla mnie Twoja wypowiedź jasno oznacza, że Doom3 i reszta NIE SĄ napisane na OpengGL
DanielBGRJ - na pewno:
http://www.opengl.org/products/detail/doom32/
http://www.opengl.org/products/detail/quake_iv/
wy se tu gadu gadu...a ja sobie patrze na prerendery sprzed 5 lat na przyklad...w morde jak to sie wszystko szybko rozwija ...
ehh...niedzielna refleksja w szlafroku :-)
FlashPoint "No to jesteś w błędzie kolego. Lada dzień wychodzi ATI HD 2900XT, który obsługuje DX10 i we wszystkich testach niszczy najmnocniejszego GF8800GTS o średnio 20%-50% (np. w Half-Life 2)." ====> jeśli chodzi o DirectX 10 to w Half-Life 2 też deklasuje, tak? ;)
Pilav "Przynajmniej Crysis będzie "neutralny"." ====> Crysis jest "sponsorowany" m.in. właśnie przez Nvidię, więc taki "neutralny" to on nie będzie ;)
K4B4N0$ "Nie ma sie czego bac, i tak na radkach bedzie dzialac :P" ====> oczywiście, że będzie działać, ale tytuł artykułu brzmi "Wiadomość: DirectX 10 w Unreal Tournament 3 najlepiej z procesorami graficznymi GeForce".
A tak naprawdę to jest to czysty chwyt marketnigowy. Nvidia ładuje kasę w Unreal Tournament 3, więc musi jakoś odzyskać tę kasę.
Poza tym DirectX 10 ma podobno powodować to, że każda gra która będzie do niego dostosowana będzie równie dobrze chodzić na kartach Nvidii, jak i ATI (oczywiście jeżeli te karty będą obsługiwały DirectX 10). Tak więc argument, że ta a ta gra będzie lepiej chodziła na karcie Vvidii czy ATI prawdopodobnie upadnie. Nvidia pewnie zdaje sobie sprawę, że jeżeli ta zaleta DirectX 10 rozniesie się po świecie to argumenty, że "na naszych kartach ta gra chodzi lepiej" będą nieaktualne i gracze nie będą już zwracali uwagi na takie "argumenty". Póki więc jeszcze ta wiadomość nie doszła do szerokiego kręgu graczy, więc Nvidia robi co może, aby opchnąć swoje produkty komu się da.
PS. Oczywiście moje domysły są prawdziwe tylko wtedy, jeżeli rzeczywiście okaże się to, co wcześniej napisałem o jednej z zalet DirectX 10. Ale o tym dowiemy się najprędzej za kilka miesięcy (bo nie sądzę, aby Halo 2 na PC było akurat w tej kwestii miarodajne). Może kiedy ukaże się patch do Company of Heroes, ale to też nie jest pewne.
FlashPoint -> w podanym linku zadna z gier uzytych do testowania nie pracuje pod dx10. nie wpominajac juz o braku danych dla rozdzielczosci 1900x.., ktora robi sie bardzo popularna w monitorach 26".
ale spoko, jak mialem 16 lat to tez chcialem miec najwiecej punktow w '3dmarku' i bylem fanboyem voodoo.
jiker-> Tylko wyobraź sobie, ile w tym czasie gier można by zaliczyć :>
Żygać mi się chce od tych bezsensownych wypowiedzi. Żałosne. Opamiętajcie się...... i kupcie konsole, hahaha
na moim radeonie 9500@9700 wszystkie gry z logo Nvidia działają i prezentują się znakomicie.
Tribunal ---> Crysis jest tak samo sponsorowany przez Nvidie jak przez AMD więc szala nie przechyla się na żadną strone (crytek.com --> partners). A jeśli jest inaczej to zapodaj jakimś źródełkiem. Z tego co wiem, to Crytekowi zależy bardzo aby zaprezentować swój silnik bardzo obiektywnie i właśnie neutralnie - dlatego nie zgodzili się na propozycję wsparcia przez Ageia, a także nie będą reklamować swoim produktem kart graficznych tylko jednego producenta.
mike333, DanielBGRJ, Mazzeo ---> To, że silniki z rodziny quake'a działają lepiej na Nvidii niestety źle świadczy o produktach ATI a nie o tych grach. Ów porządek rzeczy ukształtował się jeszcze za czasów świetności 3dfx czyli wtedy kiedy królował GLIDE. Wówczas Nvidia starała się wspierać zarówno OpenGL jak i DX. Robi tak do dziś. ATI natomiast postawiło na jednego konia (DX) i dlatego ich sterowniki od zawsze nie najlepiej współpracowały z OpenGL. I nie można mieć pretensji do Carmacka że wybrał open-source'owy standard.
Pilav ====> ok, pomyliłem się (nie ta gra). Przyznaję ci rację. Poza tym zapomniałem, że AMB przejęło ATI (na stronie Crytek widnieje tylko logo AMD).
fan realu madryt i raula --> hej na radeonie 9250 to daleko nie zajedziesz:)
Ja tez mozna powiedziec cale zycie jade na radeonach:) Ale szczerze mowiac to co teraz odpie... ATI jest nie do pojecia. Przekladane terminy, najmocniejsza karta xtx dopiero w 3 kwartale sklonila mnie do zamowienia pny8800gtx oc!! Czekam na przesylke i mam nadzieje ze mi dobrze wyjdzie:)