Elementy graficzne z Dooma i Half-Life'a w grze S.T.A.L.K.E.R.?
ta gra rzejdzie do historii i to wcale nie ze względu na samą jakoś gry, a ze względu na długośc produkowania gry i liczne informacje takie jak ta
No cóż oby to nie była prawda, bo jeśli tak to niezbyt dobrze się to dla nich skończy...
Jak się okaże, że to prawda to może być wesoło. Stalker zostanie wycofany ze sklepów, a jego premiera będzie miała miejsce za jakieś 5 lat...
Wycofają go ze sklepów? A co z tym co już kupili grę?
Pamiętacie wyciek kodu źródłowego Half-Life 2? Mogli z niego skorzystać, lecz to może być tylko plotka.
Shader wody mógł być podobny.
Materiały pod testury mogły być kupowane z tego samego źródła.
Chociaż nazwy plików niepokojące.
Czyli krotko mowiac moze byc graficzny plagiat, faktycznie lepiej sie teraz zaopatrzyc w ta gre bo jak okaze sie to prawda to moga ja wycofac ze sklepow.
.play. - mogli korzystac z bet hl2 i dooma3 lecz po premierach tychze gier mieli wystarczajaco duzo czasu zeby rozlozyc sklepowe wersje na czynniki pierwsze
Nieciekawie...trzeba teraz czekac na jakas reakcje producenta co on o tej calej sprawie sadzi...
Bo to nowa era gier, które pisze się z sampli podkradzionych innym grom ;] Programiści to przeżytek, teraz królują DJ'e komputerowej rozrywki!
A edycję kolekcjonerską i tak już zamówiłem :]
A edycję kolekcjonerską i tak już zamówiłem :]
nie mow hop...
jak bym sie modlił o szybką pracę poczty :)
Programowanie shaderów, odbić, refleksów i oświetlenia nazywamy od dziś "teksturą wody".
Poziom merytoryczny prawie jak w CDA Action :)
A mi się zdaje, że po prostu za długo pracowali nad grą, i nie zdążyli zrobić niektórych elementów, i przekopiowali je z innych gier. :/
i nie zdążyli zrobić niektórych elementów, i przekopiowali je z innych gier. :/
PPM- kopiuj- wklej, nie?
Oby te newsy, nie opóźniły polskiej premiery gry ;-(
Pre-ordera już złożyłem.
Plotki?? Teraz tym się GOL zajmuje? HM.. jak pamiętam woda w HL2 w niczym nie przypomina tej ze STLKERA i na odwrót, a nazewnictwo plików, to chyba dość oczywiste iż istnieją pewne zwyczaje nadawania im nazw. Poczekajmy aż coś się wyklaruje.
Ja bym nie demonizował, albo ugoda albo będą się procesować, albo sprawa po prostu ucichnie. Gry z rynku raczej nie wycofają.
Jeśli kopiowali wodę z HL2 to wyjątkowo nieudolnie, bo woda w stalkerze, jest zwyczajnie gorsza. Poczekajmy do jakiejś weryfikacji, zanim będziemy wydawać wyroki.
Skoro gra była długo robiona to nie można było pomyśleć ze te pliki z engine mogły być już wcześniej np; zanim powstał Half-life 2 i Doom 3 a twórcy chcą to wykorzystać przeciwko twórczą STALKERA bo będą myśleć, ze to będzie realna konkurencja dla nich i może im zagrozić.
Woda z HL2 -->
Niech ktoś jeszcze wklei z Stalkera i porównamy.
Plików nie porównuje się sprawdzając czy tekstury wyglądają tak samo panowie : )
Chodzi o zawartość plików, która - rzadko, bo rzadko, ale czasami dosyć wyraźnie pokrywa się z plikami Doom'a, czy HF'a, co dosyć wyraźnie świadczy o "zapożyczeniu" - legalnym, czy nie, nie wnikam, ale nikt mi nie powie że to przypadek : )
Carl --> Po pierwsze Half Life 2 jest i będzie nie zagrożony przez żadną grę aż do Episode Two albo H-L3 ;P
Poza tym pan od ID Software powiedział, że słyszał pogłoski ale wstrzymuje się od opinii póki nie zostanie sprawa wyjaśniona.
Co do samego newsa. Jeżeli to okaże się faktem to będzie naprawdę skandal.
Dycu - 3/4 developerów przy robieniu tekstur korzysta zapewne z tych samych źródeł.
Ileż to już razy widziałem tą samą zieloną blachę z niebieskim obskubaniem w GRAW, wcześniej w HL2 czy też drewno powtarzające się w kilku produkcjach min CoC.
Więc to że tekstura wygląda i chociażby w 100% identycznie nie musi oznaczać zabrania jej z innej produkcji - zaś zakupienie w tym samym serwisie.
LOL
No to nieźle dali ciała.
To teraz posklejamy grę z innych gier ;) i wyjdzie gra idealna ;) to tak pół żartem pół serio a na prawdę to: Nie sądzicie, że byłoby głupotą kopiować perfidnie pliki z innych gier, zostawiając tą samą strukturę plików, nazwy plików i kod? Jak dla mnie to coś tu jest nie tak. Gry nie wycofają z rynku tylko ew. Producent będzie musiał zapłacić dużą grzywnę. A jeśli nawet skopiowali - to co oni w takim razie robili przez te ostatnie kilka lat!? No nie mówcie mi, że robili tę grę tak długo (najdłużej w historii o ile dobrze pamiętam) a zrobili gotowca z innych "prac"... Jak dla mnie sprawa zbyt sensacyjna i prowokująca...
Conath - akurat takie gotowe animacje płomieni można zakupić (nie twierdzę, że w tym wypadku tak było) lecz możliwe, że obie firmy zakupiły dany zestawik "fire" :)
Niespecjalnie mnie obchodzi to, czy zapożyczyli coś z Half-Lifea, czy sami Cyloni dali im grafiki. Nie kupuję gry by onanizować się geniuszem twórców, ale dla własnej radochy. Jak narazie radochy mam sporo, jestem kontent :)
Dlaczego zatem piszę tego posta? Bo mogę.
Poziom merytoryczny tego newsa sięga szamba. Toż to zwykła plotka, do tego skonstruowana przez kogoś kto o procesie powstawiania gier nie wie nic.
Naprawdę, posądzałęm GOL o wyższe stadardy.
Tak jak pisze Logadin - póki co wszystkie "dowody" świadczą nie o kopiowaniu, ale o zakupach w tych samych miejscach.
Jedyne co może być podejrzane, to ta nazwa pliku i ewentualnie struktura i nazwenictwo katalogów. A i to z dużym naciągnięciem.
Nie dajcie sobie robić wody z mózgu.
no wlasnie, mi tez sie wydaje, ze po prostu korzystaja z tego samego zestawu tekstur co duza czesc tworcow (czasami w grach mozna zobaczyc np. deafultowe tekstury z 3ds maxa) ale nie powiem, lights_impflash.dds mnie mocno zdziwil:)
Zabawne
No ciekawe jak to sie rozwinie - szczerze to Stalker jest miejscami az za bardzo pdobny do HL2.
Odnosnie wody z hl2: mam wrazenie ze nie chodzi tu o wode "pitna" ze sie tak wyraze, tylko te scieki po ktorych mielismy (nie)przyjemnsoc plywac w airboat
A Stalker zabawna gra: tak dlugo go meczyli, a chyba o betatestach zapomnieli
Logadin -> dokladnie, ostatnio koles, ktory zawodowo zajmuje sie teksturowaniem, uswiadomil mnie, ze morde dziadka na stacji benzynowej w GoW mozna odnalezc w Dead R i kilku innych gierkach - wystarczy odrobina praktyki.
z teksturkami jest identycznie, najszybciej i najlatwiej jest material kupic, a liczba bankow jest w koncu ograniczona.
nie chce mi sie wierzyc, zeby zywcem pokradli pliki - to bylby przejaw totalej glupoty.
chyba, ze jeden z czlonkow teamu to jakis opierdalacz, ktory bezkarnie ulatwil sobie prace. w koncu nie ma jeszcze takiego zawodu jak: kierownik ds potencjalnych plagiatow, ktory to mialby sprawdzac plik po pliku czy aby ktos nie poszedl na skroty.
zreszta, pewnie po wycieku kodu z hl2 ichnie rozwiazania mozna znalezc w co piatej produkcji.
cioruss - kierownik ds. plagiatów nie istnieje. Lecz każdy wielki wydawca posiada własny SPORY legal department (gdzie nawet tekstura podeszwy buta nie ma prawa być skopiowana) - a takim wydawcą jest min THQ (zajmujące się i opłacające prod. Stalkera).
robiac gre tyle lat mozna wpasc w desparacje...
wszystko jest mozliwe...
w duke nukem forever beda pewnie grafiki z super mario bros i bulderdasha xD