Gears of War na PC dopiero po premierze Unreal Tournament 3?
To jednak może być prawdą. Gdzieś w jednym z newsów ktoś z Epic mówił, że Unreal Tornament 3 ma być pierwowzorem do optymalizacji Gears of War na PC. Czyli GoW będzie miał takie same wymagania jak UT 3. Oby te batatesty nie ciągneły się kilka lat.
Gdzieś wcześniej czytałem, że z wypuszczeniem GOW na PC czekają, aż więcej osób będzie miało sprzęt gotów "udźwignąć" grafikę.
Jeśli wezmą pod uwagę polskie realia, to sobie poczekamy kilka ładnych lat. :P
X właśnie stracił swojego najlepszego (na tej chwile) exlusiva... uła ;P
mons ---> Jeszcze trochę to potrwa. Z drugiej strony, ciekawe jak się będzie grało w GoW na PC. Gdy wyszło Halo na PC to wcale nie zrobiło takiej furory jak na konsoli MS.
Same Gry-OnLine pisały już, że Gears of War ma wyjść na PC, a ten news jest tylko potwierdzeniem wcześniejszych domysłów i informacji. Poza tym te same Gry-OnLine pisały, że najpierw wyjdzie Unreal Tournament 3, a dopiero później Gears of War z tego powodu, o którym piszą i teraz. Tak więc ten news nie jest żadną sensacją.
A Epic Games i Microsoft polskich realiów pod uwagę na pewno nie wezmą. Jedynie CD Projekt może odłożyć premierę tej gry w Polsce, ale wątpię, żeby tak zrobił bo Gears of War na PC nie będzie już taką kurą znoszącą złote jaja, a im dłużej odwlecze się premiera Gears of War na PC tym tych jaj będzie mniej :) Nie sądzę, aby polska premiera Gears of War PC nastąpiła później niż 2, 3 miesiące w stosunku do premiery światowej.
mons ====> ale Microsoft nie... ;)
juz to gdzies pisalem - po wyjsciu Halo3 GoW zrobi sie bezuzyteczny dla x360 i PC mzoe go sobie brac. Zapewne PC dostanie to gdzies na przelomie 2007/2008.
ile na halo trzeba bylo czekac na peceta? 2 czy 3 lata, bo nie pamietam ? :) A i tak jakie mialo wymagania sprzetowe. Wiec sadze, ze za szybko sie nie pokaze to
Cainoor --> Tylko, że Halo na PC zabiła tragiczna optymalizacja silnika gry (bym napisał że brak optymalizacji ale pewnie coś tam jednak robili :P). Z kolei GoW'em będzie się zajmował twórca Unreal Engine 3 na którym gra bodajże jest zrobiona.
GoW wygląda lepiej niż jakakolwiek gra wydana do tej pory na PCta i jaka ukaze się zapewne w tym roku, watpie zeby dało się uzyskac taka grafike jak na X360 bez 2GB ramu, 7900GTX/8800GTX/X1950XTX i core2 duo, na nizszych ustawieniach gra bedzie wyglądała znacznie gorzej niż u kazdego posiadacza X360 razem z GoW czyli okolo ~3mln osob :) . Tak że nawet jak zrobią port to tylko 1 na 5 bedzie mogl podziwiac tak piekna grafike jak np w tej chwili ja :>.
mons -> co z tego skoro posiadacze x'ów będą mieli już wtedy GoW 2 albo nawet już 3 :D ?
epic dlatego zwleka bo pc nie uciagnie na dzien dzisiejszy tych wymagan.Poptarzcie na R6vegas, jakie ma wyamgania a o dopiero chyba UE2,5.Pozatym jedynm z faktow jest to ze wiekszosc gier powstajacych na UE3 przlono premiere dopiero na koniec roku(MOH airborne,strangehold,bia3,jedynie bioshock chociaz juz tez na wrzesein).Pewnie czekaja z sprzet dx10 sie rozpowszechni a tym samym ceny za stare highend zejda w dol.
Fakt nie ma lepszej gry pod względem grafiki na pieca, ale trzeba pamiętać też o tym, że w kilku momentach framerate troche zwalniał, np. na poziomie gdzie padał deszcz (co prawda efekt był cudowny zunifikowane shadery robiły swoje) deszcz wyglądał jak prawdziwy, a to jak spływał po skałach czy innych przedmiotach to majstersztyk...
R6:Vegas wygląda tak dobrze bo jest na UE3.
I ciekawe jak zunifikowane shadery wpływaja na jakość efektów graficznych ....
albz -->
tez tak czytam i sie zastanawiam jak zunifikowane shadery wplywaja na wyglad? Moze wtedy jest bardziej okragle? Albo bardziej sie swieci?
I R6:V korzysta z silnika UE3.0 a nie jakiegos potworka UE2.5 - tyle, ze nie wykorzystuje wszystkich jego mozliwosci.
rYś! oto sie nie martw bo pececiarze beda mogli ogladac jeszcze lepsza jakosc grafiki niz gow na x360 :P (wyzsze textury ,normale ,wiecej detali oraz shaderow/efektow)
hansatan tez jestem ciekaw jaki wplyw na grafike maja zunifikowane shadery ?? ;]
Kto ci takich glupot nagadal Mr_Hyde ? Nuie idze powodu dlaczego GOW mialby miec lepsze te rzeczy co wypisales :P Zreszta nawet jesli to mnie to rybka bo my w GOW gramy od paru miesiecy :P
Mr_Hyde ====> też zawsze się wzruszam kiedy widzę jak to konsolowcy przejmują się i martwią PeCetowcami ;)
nie zmienia to faktu ze ma wysokie wymagania, pozatym jak wyjdzie pewnie byc moze bedzie juz korzystac z dobrodziejstw bibliotek dx10, o ile jest tak elastyczny.Wiec prawdopodbne jest ze lepiej moze wygaldac niz na x36.
Windows XP 16 - tworcy engine'u mu nagadali? przeczytaj sobie referencje engine'u, konsola nie uciagnie takich tekstur jak pc, zreszta trudno sie dziwic (1 gb + min. 128 mb to standard na pc, vs 512 lacznie na konsolach), nie mowiac juz o wyzszej rozdzialce, lepszym aa itd. itp. zastanawia mnie ze tworcy unreal engine nie krzycza o dx10 - a engine oczywiscie go wykorzystuje. moze bez dx10 unreal engine ma problemy, i dlatego wszystkie pctowe gry na nim przesunieto pod koniec roku? a wracajac do gowa, to i tak lepiej na niego grac na konsoli - pod nia byla robiona, poziom trudnosci jest idealnie dostosowany do pada itd. pozniej jacys partacze dodadza obsluge myszki, bezmyslnie przesuna wskaznik celnosci przeciwnikow w strone 100% itd. - wyjdzie taki potworek jak halo na pc. grafika to nie wszystko, choc wiele ludzi tutaj zdaje sie tego nie zauwazac :P
Deadeye ====> nie wykorzystują bo dużo gier korzystających z Unreala 3 oprócz PC wychodzi też na xbox360 i PS3 a wiadomo, że te konsole nie udźwigną DirectX 10.
Rozwiązaniem może być opracowanie patcha dostosowującego daną grę na PC do DirectX 10 bo łatwiej jest zrobić taką grę 3 x D9.0 i później wypuścić patcha do wersji PC niż 2 x D9.0 + 1 x D10. Ale czy tak się stanie dowiemy się jakiś czas po premierach odpowiednich gier.
rYś! - a masz jakies dane, tabele, wykresy itp?
bo wiesz, takie gadanie nie ma zadnej wartosci
co do RS:Vegas- gra spokojnie dziala na kompie za 2k (bez monitora) choc pewnie wyglada nieco gorzej niz na x-klocku- UE3 nie taki wiec straszny. poza tym imho slusznie robia z odczekaniem az sie nowe gf`y i radki upowszechnia, koniec koncow nigdzie sie nie spieszy.
Mnie GoW wogóle nie kręci. Jakieś to takie nawiedzone...
Posiedziałem przy tym 3 godziny i zostawiłem. Nawet nie chciało mi się następnego dnia włączać X-Boxa....
legrooch a kupiles kolcka?
zagraj z kims w co-opa to zmienisz zdanie - powaznie mowie.
Tribunal -->
jestes developerem/programista ze wiesz co i jak latwiej napisac?
No i dobrze.
Ten tytuł mnie już wtedy nie będzie obchodzić ani trochę. Będę myślał o Halo 3 i GoW2 :]
legrooch-> Rozumiem, że nie grałeś na poziomie łatwym? Bo jak tak to nic dziwnego.
O jej największym plusie [CO OP] nawet nie wspominam...
mikmac ====> nie, nie jestem. Ale to chyba wydaje się logiczne, nie? Poza tym gdyby te same gry wychodziły na konsole z DirectX 9.0, a na PC z DirectX 10 to gracze wyłącznie konsolowi trochę by byli zawiedzeni, czuli by się trochę gorsi w kwestii gier, prawda? A myślę, że programiści nie chcą, aby gracze konsolowi przez nich płakali... ;)
skoro nie jestes, to przestan sie wypowiadac na temat rzeczy, o ktorych pojecia nie masz.
DX10 w 99% nie ma dac nowe efekty, lepsze oswietlenie czy inne pierdy - tylko uelastyczni oprogramowanie shaderow, polepszy wydajnosc (znacznie) a co za tym idzie umozliwi upchanie wiekszej liczby obiektow/efektow przy tej samej wydajnosci.
Konsole mozna na tyle wydajnie oprogramowac i zoptymalizowac kod gry, ze mozna praktycznie uzyskac takie same efekty DX9 jak bedzie mozna na PC z DX10.
Jasne, znowu masz rację. W sumie niepotrzebnie microsoft opracował Directx 10 skoro na directX 9.0c można zrobić to samo. Może ten DirectX 10 to do Worda albo Excela jest tak naprawdę albo żeby pulpit był ładniejszy...
Sam napisałeś, że Directx 10 "umozliwi upchanie wiekszej liczby obiektow/efektow przy tej samej wydajnosci", więc w takim razie gdyby tworzono 2 x D9.0 + 1 x D10 zamiast 3 x D9.0 wersja PC byłaby lepsza, prawda? Choćby trochę bo nikt się nie spodziewa, że dzięki DirectX 10 z komputera zaczną wyskakiwać hologramy! No i zawsze pozostaje ten 1%, a więc w tym 1% wersje PC dostosowane do DirectX 10 będą lepsze od wersji konsolowych, prawda?
A tak nawiasem mówiąc - czy ty jesteś ekspertem w tych sprawach, że wiesz, iż DirectX 10 w 99% to a w 1% tamto? :)
Znowu się czepisz dla samego czepiania. to chyba taka twoja tradycja, co?
mikmac, pogódź się z tym, że Xbox360 przez najbliższe 3, 4 lata będzie coraz bardziej w tyle za dobrym PC. Taka jest prawda i twoje komentarze nic tu nie zmienią.
mhm, czy moglibyśmy drodzy panowie na forum o grach rozmawiać o grach - cała dyskusja sprowadza się do sprzętu tymczasem mikmac jak będzie chciał pograć w Gears of War to włoży płytkę do napędu i sobie pogra, nie będzie musiał czekać 2 lata a nuż wydadzą na PC. Granie to nie jest tania rozrywka, no chyba że ktoś kupi sobie peceta a gry będzie kradł z torrentów wtedy to rzeczywiście najlepiej żeby każda gra wyszła na peceta i wyglądała lepiej niż na konsoli ale 3 lata później.
No offence oczywiście nie chciałbym żebyście myśleli że sugeruję że trzymający stronę pecetów w tym wątku biorą gry z torrentów.
No, mam nadzieję ;)
I rzeczywiście albz74 ma tu rację - nie będę się już wypowiadał na temat sprzętu przynajmniej w tym wątku bo nie o tym on jest. Nawet jeśli mikmac znowu będzie prowokował... :)
Ps3 i Wii nie maja żadnego Directxa.
PS3 ma Open GL nie wiem jak Wii, wiec, jeśli gry są multiplatformowe to twórcy na każdą platformę muszą pisać grę od początku na PC (DirectX), Xbox 360 (DirectX), PS3 (Open GL) i Wii (?) czyli można pomyśleć, że jeśli nie można przenieść np. Crysis'a z PC na Xbox 360 z tą samą grafiką, bo Xbox 360 nie obsługuje DirectaX 10 to można napisać wszystko od nowa na PS3 :P choć nie wiem czy tak się da podobno Open GL jest potęrznejszy od DirectaX czytałem na jakiejś stronie o tym...