Command & Conquer 3: Wojny o tyberium [PC]
Jak kto sciagnie to bylbym wdzieczny za info jakie ta gra ma wymagania (jak chodzi ;P). :)
Zastanawiam sie czy tez sobie sciagnac.
EDIT. Hmmm.... ciekawe. Albo jestem slepy albo na stronie glownej EA nie ma demka do sciagniecia... ;/
po co ci stronka EA jak masz google:P
Zasysam w sumie tylko po to żeby zobaczyć jak chodzi, bo już takie gierki mi się znudziły,chociaż sentyment do C&C pozostał ;)
oj, bedzie hicior (znaczy sie to bylo wiadome od dawna, ale nota 90% w PCgamerz`e chyba jednak zasluzona:)
swietne filmiki (jakosc znacznie lepsza niz divx`y czy inne xvidy), grafika (na kreconym 7600gt high/very_high, 1024, AAx2 dziala bez problemu) no i klimat... imho tworcy doskonale zdawali sobie sprawe, ze to wszystko juz bylo (tzn klasyczny rts) wiec nadrabiaja klimatem wlasnie- transmije video podczas misji, fabularne przerywniki pomiedzy (naprawde fajnie zrobione), jest nawet encyklopedia jednostek:)
niestety trudno oprzec sie wrazeniu, ze to wszystko juz sie zna na pamiec, tylko oprawa inna- ale dla kogos kto nie gral nawet w generals to musi byc swietna rozrywka.
ja mam na razie zastępczą kartę (rive tnt 2) bo mi się moja spaliła niestety. Czy ktoś mógłby zapodać screeny z minimalnymi ustawieniami grafiki jak to chodzi i na jakim sprzęcie jestem ciekaw czy ten silnik jest tak faktycznie super zoptymalizowany że odpali na GeForce 4 :P
Nie ma na stronie EA, bo najpierw musza zarobic wybrane serwisy jak GameSpot czy Fileplanet :)
Taka jest umowa - placisz za abonament masz pliczki i inne dodatki wczesniej :)
Mi sie demko ciagnie Torrentem i za 2-3 godzinki bedzie - zobaczymy co to za cudo :)
Tak jak sadzilem - dla mnie bez rewelacji. Mimo wszystko spodziewalem sie czegosc gorszego wiec mozna powiedziec ze w miare pozytywnie mnie zaskoczylo to demo. W koncu zrobili cos z interface'em i nie jest zle, jednostki otrzymaly specjalne umiejetnosci + apgrejdy... w koncu tez buduje sie squady a nie pojedynczych wojakow. Drazni mnie tylko standard EA - stary engine (z generalsow) + efekty dx9 dzieki czemu pare rzeczy wyglada ladnie a np piechota to dalej jakies klocki lego (duplo bo zwykle lego jest bardziej zlozone) ktore maja lacznie moze 5 klatek animacji.
Conath - skoro podebne do Generals to ja dziękuję. Hmm, trzeba ściągnąć i samemu się przekonać.
W Generals'ów grało mi się bardzo dobrze. Może gra nie powalała niczym specjalnim, nawet fabuły nie było, ale pomimo tego dużo razy do niej wracałem. Nawet dziś, kiedy grafika zalatuje 2003 rokiem odczuwam wielką satysfakcje z grania. Może mam poprostu małe wymagania. Po trzeciej odsłonie C&C nie spodziewam się błyskotek i wodotrysków na miarę chociażby Company of Heroes, duże nadzieje pokładam jednak w samą rozgrywkę. Mam nadzieje, że się nie zawiodę.
Pierwsze wrażenia:
Grafika nie powala, ale demo nie ma ogromnych wymagań. U mnie chodzi w full high, ale mam pod maską 7900GTX. Wydaje się, że gra ma założoną blokadę na ilość wyświetlanych klatek i bez względu na ustawiania i to, co dzieje się na ekranie, nie wyświetla więcej niż 30 FPS.
Jednostki i budynki produkują się bardzo, bardzo szybko - piechota wedle ostatniej mody produkowana jest w małych oddziałach, a nie na sztuki.
Szybkość produkcji sprawia, że nowy C&C ma szansę stać się zręcznościówką a nie RTS'em.
Filmiki z żywymi aktorami, przypomniały mi czasy pierwszego C&C i Red Alerta - jeśli w najnowszej odsłonie będą budować klimat w równie dużym stopniu, co w pierwszych częściach serii, to grę warto kupić dla samych cut-scenek. Mam nadzieję, że spolszczenie będzie kinowe, na co można chyba liczyć, biorąc pod uwagę, że wydawcą jest EA.
Boczny pasek interfejsu jest zdecydowanie za duży.
I to na razie na tyle.
Ja nie wiem co za problem mają poniektórzy z pobraniem demka. Demko można zassać z GOL'a (a jak ktoś uważa ze te 59zł na rok to wielka kasa, to moze sobie zassać za free np. z gramPL
Co do samej gry to cieszę sie niezmiernie, ze wreszcie ma premierę jakiś staro szkolny RTS. (Bo te Total War'y i inne mutacje tego czym RTS był kiedyś, jakoś mnie nie bawią.....)
Cóż demko z serwerów gamershell pobrało mi się kompletnie dopiero za trzecim razem (wcześniej miałem CRC archive corrupted), ale teraz wszystko gra no i cóż pierwsze wrażenia - dobrze, że filmiki wróciły i to w jakości HD! Po drugie graficznie gra nie powala, ale dużo fajnych efektów sprawia, że wszędzie na ekranie coś się dzieje, po trzecie grywalność stoi na wysokim poziomie (czuć ten klimat starych C&C), przerywniki filmowe podczas misji itd. wszyscy starzy fani C&C wiedzą o co mam na myśli. Kolejnym ważnym punktem jest dobrze zoptymalizowany silnik gry! Było to dla mnie dużym zaskoczeniem, zero ścinki (przynajmniej na razie), a do tego gra zajmuje mało pamięci RAM, z łatwością przechodziłem z gry do windows'a, aby zrelacjonować przeżycia z gry koledze... Grałem na sprzęcie Core 2 Duo 6400, GeForce 7900 GT, 2x 1GB DDR2 800MHZ i bez żadnej ścinki, wszystko na maximum i AA na trzecim poziomie (dostępne są cztery) przy rozdzielczości 1280x1024, tylko ostrzegam nie włączajcie poziomu drugiego AA, bo wtedy ekran się rozmazuje i jest kaszanka, nie wiem czym jest to spowodowane, a i jeszcze jedno fabuła gry zapowiada się ciekawie po przejściu prologu, który jest zawarty w demku. Czekam na pełną wersje!
hansatan -- wiesz gdyby przy twoim konfigu cos cieło to bym zwątpił w sens posiadania PeCeta. Żałosne.
Bo te Total War'y i inne mutacje tego czym RTS był kiedyś, jakoś mnie nie bawią...
Mówisz tak jakby to RTS był na początku :D.
Total War mutacją RTS, a to ciekawe ;).
Ale wracając do C&C:TW to, co już zresztą pisałem w innym wątku, gra jest fajna :).
Przypomina mi RA2 i będzie pewnie hitem.
Kto wie może się nawet na nią skuszę, choćby dla multi.
Tez sciagnalem wczoraj demo i nawet mi sie spodobalo :P Na poczatku nie bylem przekonany do tego prodkowania piechoty w oddzialach ale teraz sie do tego przekonalem ;p Grafika jest ladna , na moim Penitum D 2,6Ghz 1GB ram , GeForce 7900GS chodzi mi dobrze. Fajnie ze jest skirmish w demie , mozna se wyprobowac "kawalek" gry ;p Z niecierpliwoscia czekam na pelna wersje. :D
Mateck ==> A niby z czego wzięły się Total War? :>
Mówimy o pełnym silniku oraz grze :>
legrooch --> Ja byłbym skłonny powiedzieć że z gier turowych ;).
Owszem bitwy są "Real Time", ale można je wyłączyć.
Dla mnie rasowy RTS jest to gra będąca potomkiem Dune 2, która w 1995r. zapoczątkowała gatunek RTS. Gdyby nie ona nie byłoby C&C, w końcu ci sami twórcy ;).
Osobiście Total War nigdy nie kojarzyło mi się z Dune 2 (czyt. RTS'em). Przychodzi mi za to na myśl Centurion: Defender of Rome, która powstała w 1990r. czyli długo przed pojawieniem się pierwszego RTS'a.
Dlatego zdziwiło mnie stwierdzenie o Total War jako mutacji RTS.
Do tego ostatnimi czasy wychodzi tyle "rasowych" RTS'ów, że niejakie porównanie C&C akurat do Total War mnie zszokowało ;).
P.S. Sorki wszystkich, że z lekka nie na temat dema, ale nie mogłem nie odpowiedzieć na pytanie ;)
EDIT. A może Dune powstalo 1992r. już nie pamiętam
Na skirmish można grać NODem!
Wystarczy podczas wyboru najechać myszką na NOD i wcisnąć Ctrl+Capslock+N. Z moich doświadczeń wynika, że warto jeszcze w tym momencie kliknąć myszką.
To ja dodam tylko, że w ten sam sposób - tylko używając "ctrl + caps + g" - można ustawić jako przeciwnika komputer grający GDI
No sie milo zaskoczylem - naprawde spodziwalem sie czegos duzo gorszego. Grafika jak dla mnie moze i nie powala ale jest b. dobra, podoba mi sie szczegolowosc. Efekty specialne zwiazane z uzyciem broni tez b. ladne. Czego brakuje to fizyki - ta co jest jest jakas sztuczna.
Co do wymagan to zapewne sa "niskie" przez brak fizyki wlasnie.
Na sredniej (normalnej) klasy sprzecie C2D 6400@3200Mhz, 7950GS 512MB, 4GB RAM 800Mhz gra chodzi bardzo dobrze w 1920x1200 + AA.
(plynnie, nawet podczas sporej zadymy)
chcialbym miec takiego "normalnego" kompa jak co niektorzy tutaj...hehe:P
Nie wiem co moze sie w tej grze podobac. Gralem w toto 3h, po 20 minut juz sie zmuszajac. Przeciez tam zupelnie nic niema.
Nie mowiac o ultra-kretynskiej AI. EALA chyba wystartowalo w konkursie 'Najgorzej zrobione AI' bo to co dzieje sie w tej grze to chyba sabotaz, bo nie wierze zeby w 2007 roku jednostki gubily sie na mapie po zbudowaniu budynku. To jest jakis koszmar.
Nie wspominajac o braku kolejkowania rozkazow. Jedyne czego mozna nabawic grajac sie w te gre to frustracja. Takie wlasnie jest moje zdanie :p
nie wierze zeby w 2007 roku jednostki gubily sie na mapie po zbudowaniu budynku
Opisz dokładnie o co Ci chodzi.
A z tym co zrobić??
żeby było śmieszniej w pracy mam komputer bez Nero wogóle i bez nagrywarki i się demo zainstalowało
UVI - wyslij jednostke w jakis punkt na mapie, i zaraz po tym zbuduj budynek niedaleko jej drogi lub, nie daj Boze na jej drodze. na 99% stanie w miejscu i poczeka sobie na nowy rozkaz. na 100% sie zatrzyma na dluzsza chwile aby przemyslec nowa syutacje na swiecie. Tragedia.
Pozatym bez mozliwosci szybkiego uzywania waypointow czuje sie jak bez reki - klikasz jednostkom stacjonujacym na srodku mapy aby poszly do bazy po lewej stronie planszy - jasne, nie ma problemu ale ida przez srodek bazy wroga.
Mam pewna teorie na ten stan - uzywaja skryptow AI z C&C Renegade. Skoro SAGE sie nadaje to dlaczego to mialoby sie nie nadawac?;p
I znów ZONK, kazał sobie zainstalowć nero, to mu zainstalowalem , najnowszy 7.xxx, to dostałem komunikat że jest zainstalowana nowsza wersja nero, proszę zdeinstalować i uruchomić instalke demo jeszcze raz. Zdeinstalowałem i zainstalowałem Nero 6.1.4 z polskim językiem i dostałem coś takiego. O co w tym chodzi, po co on instaluje jakieś składniki nero. W pracy mam kompa bez nagrywarki i bez nero i zainstalowało sie ok
O co chodzi??
4 godziny z tym gównem walcze i nic.
Kastroke - masz cos z systemem, poniewaz to demko nie ma zupelnie nic do Nero. Sproboj oczyscic system Tune-Up Utils, moze pomoze.
Pozatym - ta gra naprawde nie jest warta zachodu ;) Lepiej sciagnij demko Supreme Commandera, czy cos.
Słabe AI? Pierwszy raz widze w strategii tak dobre AI przeciwnika, więc nie wiem o co ci chodzi...
Ooo.. działa wam demko na Viscie? Bo mi wyskakuje, że nie znaleziono pliku jakiegoś tam d3dx9_29.dll czy cos takiego. Moze to dlatego ze Vista posiada już DX 10?
Auxarius ---> Nie spotkałem się z błędem, o którym mówisz, a grałem sporo - dochodzę do wniosku, że jest on nieistotny. Powiedz zatem jak często zdarza się sytuacja, że stawiasz budynek na drodze jednostki?
Po drugie - przecież to zwykły RTS! Jednostki udają się we wskazane miejsce najkrótszą drogą, to od Ciebie zależy w końcu czy chcesz udać się na miejsce przez bazę wroga, czy nie. Jest system waypointów, mało tego - jest system planowania, w którym możesz wydać różnym jednostkom różne rozkazy i uruchomić proces jednym skrótem klawiszowym. Możesz ustawiać czołgi w formacji, kazać im strzelać do przeciwnika jednocześnie się wycofując, co przydaje się wielokrotnie ze względu na lepszy armor z przodu niż z tyłu pojazdu. Biorąc pod uwagę, że to Command & Conquer - opcji jest zadziwiająco dużo.
Kiepskie AI przeciwnika? No nie wiem. Powiedziałbym, że jest rewelacyjne, co można zauważyć właśnie w skirmishu. Wróg nie pcha się w miejsce, gdzie masz największą obronę, ale próbuje zaatakować z innej strony, przejmuje budynki defensywne na mapie, bardzo szybko tworzy nowe placówki na planszy, atakuje konstrukcje zapewniające dostęp do superbroni, żebyś nie zdążył ich użyć. Cholernie podoba mi się, że wróg jest tu problemem, a nie chłopcem do bicia, o czym szybko można przekonać się uaktywniając wyższy poziom trudności.
Oprocz tego, ze na brutal przeciwnik komputerowy cheatuje i mimo wszystko jest beznadziejny w pozniejszych partiach gry to ja nie widze tutaj nic trudnego. Gdzie on mysli?
Panowie, wybaczcie - moze jestem mimowolnym fanboyem Supreme Commandera, ale grajac w te gre od 3 miesiecy (SupCom) jestem tak przyzwyczajony do zaawansowanego AI, fizyki, PRAWDZIWEGO systemu waypointow, ze to co zaprezentowalo C&C moze nadawac sie tylko do szkolnego konkursu informatycznego..
Pozatym my chyba po prostu gramy w inne dema - dzis dalem ostatnia szanse tej grze i komputer na brutalu atakowal wlasnie tam gdzie mialem po 4 dzialka i stacjonujace czolgi. Nie mowiac oczywiscie o obwarowanym srodku przez ktory sie probowal przebic non-stop. Lewej strony nie pilnowalem do 15 minuty gry ZUPELNIE (pozowlilem mu tam miec baze, inaczej dostaje w kuper poniewaz nie jestem w stanie obronic sie przed zalewem jednostek poczatkowych) i zgadnij - ZERO atakow. Co ciekawe Ion Cannon mialem wlasnie po lewej stronie odkryty zupelnie - zero atakow.
gris - dziala pod Vista bez problemu. Przynajmniej u mnie ;p
Hey. Mam problem z demkiem.
Uruchamia się, puszczam tutka lub odrazu grę z komputerem, po załadawaniu mapy zawiesza się komputer. Nie odpawiada na Ctrl+ Schift +Esc lub Alt+Tab, Monitor się wyłancza i mrugra na sielono zasilanie (Samsung 940n). Nadaje się tylko do zrestartowania.
Chiałbym sobie kupić pełną grę ale nie wiem czy będzie mi chodziła.
Mój sprzęt:
Procek: Intel(R) Core(TM)2 CPU E6300 @ 1.86Ghz
RAM: Kingston 2x512 MB RAM 800 Mhz - Dual Channel
Grafa: GIGABYTE Radeon X1300 Pro
Płyta: Gigabyte GA-965-P DS4
System: Microsoft Windows XP Professional Pl SP 2
Wiem że grafa słaba ale demko powinno pujść.
System co dopiero przeinstalowany.
Sciągnołem najnowsze sterowniki do ATI: Catalyst® 7.2 Display Driver for Windows XP Professional/Home Edition z Feb. 21, 2007
W readme nie pisze że nie obługuję mojej grafiki.
Co to może być?
Coś z ze sterownikami bądź sprzętem. Napewno nie z grą. Może drivery do płyty, dźwięku, poprawki do systemu, coś uszkodzone....
Po włorzeniu karty w dolny slot PCI gra odpaliła. Dziwne ale zadziałało.
Spodziewałem się czegoś więcej pewnie przez to że grałem w Generals'ów.
Full wersja zapowiada się całkiem fajnie.
Miło będzie powalczyć NOD'em (takim odpowiednikiem, albo inaczej prekursorem GLA w Generals).
Trochę za bardzo to Generals'a przypomina i nawet nie dlatego że ten sam engine.
Tak czy inaczej. Świetna gra. Naprawdę szybka akcja. Mogę sobie tylko wyobrazić potyczki w LAN i internecie.