W Wiedźmina zagramy latem, budżet produkcji: 19,1 mln. złotych
Korektor mode=on "...nakład na całym Świece będzie wyniesie 750 tysięcy..." Zdarza sie :D
Mam nadzieję, że gierka będzie bardzo dobra. Spodziewam się czegoś bardziej ambitnego, niż masówka w stylu Diablo. Czegoś a'la NeverWinter Nights. Tylko, czy graficznie gierka będzie dawała rade? W czasach Obliviona, Gothica 3, może być ciężko. Chociaż NWN2 nie była jakos superoska pod tym względam, to miło mi sie w nia grało.
I żeby patche zostały normalnie wydawane. A nie tak jak w NWN2 po pół roku wyszedł pierwszy patch.
Dla głupich Amerykanów to może być bariera - oni patrzą na grafikę (przecież dla nich wydatek na nowy komputer nie jest aż tak straszny). Fabuła - bez znajomości twórczości Sapkowskiego - może aż tak nie wciągać. Inaczej gra się w grę, której świat zna się z książek. Wiemy, co było w Wyzimie, Caer Morhen, kojarzymy postacie z książek. Dla jankesów to będzie kolejny klon Diablo o wyglądzie NWN2.
Fajnie by było, żeby nasza rodzima produkcja się spodobała i dobrze sprzedała na Zachodzie, ale obawiam się, że może nie trafić w target.
W zależności ile będzie trzeba myśleć przy graniu. Tak się spodoba. Ja tam mam nadzieje że to będzie gra bardzo dobra oddająca klimat książek.
oby nie wyszedl z tego gothic 3 tylko hit na swiatowa skale
trzymam kciuki
CDP miał wejśc na giełdę już w zeszłym roku jesli dobrze pamietam prospekt emisyjny. Ale może w przyszłym sie wreszcie uda. :-)
A budżet całkiem całkiem.
Cainoor --> Mogę cię zapewnić, że Witcher zdecydowanie nie będzie grą typu hack&slash a bardzo rozbudowaną grą z gatunku cRPG.
Ozzie - czym będzie zabezpieczony polski Wiedźmin? Jeśli stargównem, to zrezygnuję z zakupu :/
Trochę martwi mnie to, że będziemy wiedźminem. Może to trochę dziwne, ale w grach takich jak Gothic zawsze najbardziej bawiły mnie początkowe etapy, kiedy zabić mógł mnie nawet kulawy i goły rzezimieszek (a na strażników patrzyło się jak na nieśmiertelnych bogów wojny), musiałem zniżać się do służenia jako świniopas, a każde wyjście do lasu oznaczało dreszcz na plecach i zimny pot na czole. Nie bohatera. Gracza.
Oczywiście rozwój postaci także był przyjemny, ale ostatnie etapy typu "rzeź na orkach" przechodizłem już tylko po to, aby poznać zakończenie.
A wiedźmin? Cóż - maszynka do zabijania. Jeżeli ją nie będzie, to gra straci na wiarygodności. Uciekanie wiedźminem przed przerośniętym szczurem czy rozgniewanym wieśniakiem byłoby śmieszne i zupełnie pozbawione klimatu. Więc jak szanowny CPD to rozwiąże?
Mam też nadzieję, że "rozbudowanie" będzie polegało na ciekawej, wielowątkowej i dobrze poprowadzonej fabule, a nie na gąszczu statystyk. Zbytnie poświęcanie uwagi "rozwojowi bohatera" często zabija powód, dla którego gram w RPGi: żywy, realny świat. Mam nadzieję, że Wiedźmin mi to zapewni.
Jak będzie wyglądał dokładnie system walki? O tym że będzie "rewolucyjny, intuicyjny i genialny" już się trochę naczytałem, ale wolałbym konkrety. Do tej pory w RPG nie spotkałem się z niczym, co by mnie zadowoliło. Tury (np. Fallout) lub quasi-tury (np. Baldurs czy KotoR) są dobre w grach, w których używa się dużo magii albo ma się pod komendą sporą drużynę, ale zdecydowanie nie sprawdziłyby się w produkcie Red Studia. Z kolei inne systemy walki mieczem sprowadzały się do "ja naciskam LMP, CPU mnie atakuje, wygrywa ten kto ma lepsze statsy albo więcej szczęścia". Zdecydowanie nie wywołuje to podniecenia. Chyba najprzyjemniej walczyło mi się wręcz w Jedi Academy, ale to też zupełnie nie to. Tym niemniej RPG z walkami tak widowiskowymi, jak we ww. tytule to caś, na co z pewnością bym się skusił:)
Kolejna sprawa: może udałoby się przekonać amerykańskiego wydawcę, aby dodawał do pudełka z grą kilka (albo chociaż 1) opowiadań o Wiedźminie? Jak gracze dostaną wydrukowaną, cienką książeczkę, to co najmniej połowa z nich ją przeczyta, z czego co najmniej połowie się spodoba. Skoro książka się spodoba, to i na grę spojrzą łaskawszym okiem.
TeadyBeeR --> Już niedługo na sieci zaczną się pojawiać artykuły z pokazu hands on, będzie co poczytać. :)
gladius --> Nie wiem, będziemy się nad tym zastanawiać bliżej premiery.
mnie martwi trochę zbyt duża ilość krwi w Wiedźminie, poza tym wygląda ona strasznie nienaturalnie
http://youtube.com/watch?v=60zN1bver18
Wiedźmin będzie dobrą grą imo, może przy okazji rozpromuje powieść Sapkowskiego na Zachodzie, a nawet w Japonii?
To by była chyba pierwsza taka akcja w dziejach. Widziałem mapki koszulki kubki smycze i inne rzeczy dołączane do gier. Ale nigdy książki. Ale popieram mnie się książki bardzo podobały. Nie wiem spróbuj wysłać e-mail'a do tego wydawcy napisz o dużo większych zyskach itp może coś zdziałasz.
Radkoss - do Baldurs Gate dołączali książkę Wrota Baldura. Co prawda była to najgorsza książka, jaką kiedykolwiek czytałem - drugiej części nie dałem rady do końca :))) Ale była.
No to 2 taka akcja ;] Może nie do polskiego wydania. Ale do wszystkich innych mogą nawet dołączać całą sagę :D
Ptosio: rzeczywiscie, gra od poczatku dosc mocnym bohaterem moze zbyt ulatwic nam zycie. Rownie niezly jest pomysl z dodaniem do wersji amerykanskiej krotkichopowiadan o wiedzminie. Byloby to bardzo wskazane bowiem pozwoliloby zaznajomic sie graczom z historia wiedzmina i przy okazji wyczuc klimat tej gry, co pozwoli im bardziej obiektywnie spojrzec na stan zastany w chwili grania.
Ozzie: kiedy planujecie ( i czy w ogole planujecie) wydac jakies demko?
Ogolnie stwierdzam na podstawie screenow ze giera stoi na wysokim poziomie zobaczymy jednak jak sie bedzie miala rzeczywistosc do obrazkow. 3mam kciuki za powodzenie!
Juz nie moge sie doczekac! Fajnie jakby wrzucili na siec jakies demko na wiosne... <marzyciel>
Dorzucić opowiadania o Wiedźminie nie jest tak prosto, bo trzeba dogadać się z właścicielem praw autorskich, czyli najprawdopodobniej wydawnictwem, które wydało książki o Wiedźminie. Nawet sam Sapkowski może nie mieć w tej kwestii nic do powiedzenia.
Mimo ze nie jestem zadnych specem ani ekspertem od marketingu to wypowiem sie na temat produktu Witcher.
Tytul sam w sobie , jest glownie znany ludzia w Europie - z tego co wiem to Polska i Rosja jest najbardziej nastawiona na ta produkcje gdyz , poziom zrozumienia oraz schemat tworzenia fantastytki jest podobny. Czyli glownie te 750 tys skierowane jest na Europe.
Ba nawet smiem twierdziec ze zalozenie jest takie , ok 50 tys PL i 100-150 tys Rosja.
Nie bede tutaj pisal czy inwestycja sie zwroci bo zapewne tak gdyz tytul byl wiele razy naglasnany przez roznego rodzaju media. Cena pewnie bedzie tego cuda w granicach 129-159 w PL a reszta to te 50$. Ciekaw jestem jakie jest nastawienie glownego dystrubutora na fakt wypuszczenia gry w wielku miejscach swiata :) I az 11 lokalizacji :) ( juz wiedze te bledy :D )
Mankamentem jest to iz silnik Aurora jest juz mocno stary, chociaz daje duzo mozliwosci dla zapalencow na robienie modow :) Moze jednak nie trzeba bedzie kupowac nowego komputera aby zagrac to na maksymalnych detalach :) ???
Powodzenie tej gry bedzie glownie zalezalo od naglosnienia i to nie tylko skierowane do mlodych graczy ale takze i ich ojcow co czytali Sapkowskiego. Coz , czas pokaze ....
Co do ceny, to moim zdaniem raczej 99 zł niż 129, a 159 to zdecydowanie nie :)
W Europie Wiedźmin jest rozpoznawalny w Rosji, Czechach, Niemczech i chyba Hiszpanii. Po angielsku chyba się nie ukazał, w każdym razie nie w oficjalnym tłumaczeniu. Wersję rosyjską za to widziałem :)
jesli bedzie gorsza od gothic 3 to pewnie daruje sobie
może będzie to dobra gra, zobaczymy
anen - jak będzie to bardzo dobra gra to sprzeda sie na calym swiecie
Ptosio a mnie te poczatki kariery bohatera zawsze doprowadzaja do smiechu. Wielkie zero ktore poprzednie 15-20-30-40 lat (niepotrzebny warianty skreslic) nie nauczyl sie niczego, nic nie umie, nie dysponuje jakakolwiek sprawnoscia fizyczna (a to czesto jest "wielki wojownik/mag itp jak wynika z fabuly czy z intra) zagraza bardziej sobie niz otoczeniu - nagle w dwa dni i 10 szczorow pozniej staje sie bohaterem wielkim na cala okolice. No i jak powszechnie wiadomo, magowie, wojownicy zwlaszcza pochodzenia szlacheckiego uwielbija nic nie robic tyle lataja dla pierwszego lepszego zebraka/polglupka parobka i wykonuja zadania w formie wytep wszystkie szczury w okolicy bo nie moge sobie z nimi poradzic (a ten sam aprobek powalilby naszego dzielnego bohatera pierdnieciem (bo ciosem to by go zabil i zakopal ), czy popilnuj mojego dobytku ja sie pojde przejsc lub tez skocz po flaszke maly ;-). Z takich samych absurdow jest myslenie ze byle najprostszy chlop (i to kataklizmem czyli po prostu granatemoderwany od pluga ) bierze (bez przeszkolenia nawet) miecz w lape (ciekawe skad na niego wzial miecze sa drogie ) i rusza w swiat i patrzcie znwou kilka dni pozniej jest slawny ;-) No bo przeciez po co sa te setki zawodowych rycerzy, magow wszelakcih szkol i najemnikow (z ktorych kazdy sie conajmniej 50 razy bardziej nadaje do zadania niz bohater) jak nie do robienia tla i sluzenia rada kazdemu pol glowkowi w okolicy jak byc wielkim bohaterem ;)
Jest to rownie "swietne" jak najwieksze i najbardziej ruchliwe drogi po ktorych codzienie poruszaja sie dziesiatki jak nie setki podroznych, kupcow, zolnierzy drog, na ktorych stoja setki potworow ktore czekaja a zeby zabic kazdego pod warunkiem ze tym kazdym jest bohater (planeta to sie juz od poczatku na jego przybycie musiala ustawic wzgledem rozwoju).
Wlasnie dlatego granie juz cos umiejacym (i ktory s sie jeszcze wiele dowiedziec i nauczyc musi ) bohaterem (dajmy na to w tym wypadku wiedzminem ktory wlasnie skonczyl/jest w trakcie nauk swej profesji majacym podstawy a czekajacym na doswiadczenie ktore da mu pelne kwalifikacje) ma sens ;>
DiabloManiak - chyba ci umknęło, że gry komputerowe cechują się sporą dozą umowności.
djmaciek --> Decyzje w sprawie dema należą głównie do wydawcy, tak więc nie jestem w stanie na to odpowiedzieć.
CeDeP dosc mocno rozbuchal nadzieje graczy na pierwsza polska growa superprodukcje. Oby sie na tym nie przejechali, jesli maja w kieszeni zaledwie sredniaka.
Ptosio - a widziales system walki w Jade Empire? Moze milo zaskoczyc...
Jeśli cena nie będzie wysoka to może kupie. Jeśli będzie za droga zaczekam na obniżki, ale na miłość boską, w to trzeba zagrać chociaż by dlatego, że to najbardziej wyczekiwana polska gra.
Książek Sapkowskiego oprócz "Narrenturm" nie czytałem. Serialu ani filmu długometrażowego nie widziałem, jednak co nie co o Wiedźminie wiem dlatego czekam na gierke. Tym bardziej, że to cRPG. ;]
Gierka już dosyć długo powstaje i mam nadzieje, że twórcy nie każą czekać na jakiś szajs. Powodzenie produktu również daje szanse Polakom na pokazanie, że My też potrafimy zrobić coś dobrego. W końcu ładna sumka na Witchera poszła...
Trzymam kciuki! Nie chce tydzień po premierze usłyszeć od Amerykanów: " Polacy rzucili się z motyką na księżyc"
Radkoss --> jeszcze w Świątyni pierwotnego zła dołączyli książke. I w Beyond Divinity, bodajrze Dziecię Chaosu. (no i w Baldurze jak już zaznaczył gladius)
Czekam na grę :-)
Ozzie ---> wybacz, że znowu mam coś do Ciebie, ale zapewnienia padają od lat i teraz nie znaczą praktycznie nic :] (biorąc w nawias najmłodszą klientellę, która "kupi" wszystko)
20mln zlotych to okolo 7mln $, a oslawiony Gears of War mial budzet w wywsokosci okolo 9mln $ ( poprawcie mnie jesli się mylę), wiec jak widac dev nawet z srednio-zamoznego kraju jak Polska moze stworzyc wsoko-budżetową gre.
btw z ciekawosci zapytam, skoro na gre przeznaczyliscie 20mln to jak gra zarobi 25mln to zarobicie na niej czy trzeba bedzie uzyskac np dwukrotnosc kosztow produkcji?
Jeżeli chodzi o Baldura(2), to sama instrukcja swoimi gabarytami przewyższa niejedną książkę:)
Z licencją chyba (z logicznego punktu widzenia) nie powinno być problemu, w końcu czytelnik zachęcony kilkoma opowiadaniami umieszczonymi w pudełku z grą o wiele chętniej kupi całą książkę. Dla wydawcy to sam zysk, w końcu to nie on płaci za "darmowe próbki" i ich dystrybucję.
Z tego co wyczytałem planuje się dodanie do amerykańskiej edycji jakiegoś "kompendium" Wiedźmina, ale to może nie wystarczyć:) 2-3 opowiadania, nawet jeśliby trzeba tłumaczyć (choć o ile pamiętam któryś z tomów "witchera" na lada dzięn pojawić się w UK&US?) chyba nie stanowiłyby wielkiego kłopotu, a mogłyby zrobić wiele dobrego. Tylko oby były drukowane, bo do e-booka na płycie mało kto zajrzy, a jak dostanie ładnie wydrukowane, to najprawdopodobniej zacznie czytać, choćby podczas instalacji.
MGR- XBoxa niestety nie mam, jak wyjdzie na PC to pewnie spróbuję.
Raz3r - w GoW nie wliczono kosztów powstawania engine oraz wielu assetów (Loctus'y, architektura), a to trochę kasy jest.
Ozzie - co wpłynęło na przełożenie premiery? I co na to Atari (myślałem, że przy ich obecnej sytuacji dążą do jak najszybszej premiery tytułu)?
Heh, tyle razy przekładali już premierę że nie szkodzi mi do wakacji poczekać, tyle że teraz znowu nie zapowiada się żadna ciekawa premiera w tym gatunku... Cholera, od nowego roku nie mam w co grać za bardzo, tylko kotlety (niektóry bardzo stare - Final Fantasy VII) odgrzewam... :/
Gdyby Witcher miał być grą idealną i naturalistyczną to otrzymalibyśmy bohatera ze sporą dawką umiejętności i nazwijmy to umownie "potęgi". Potwory, te bardziej powszechniejsze powinny być dla niego normalną robotą.
Więc w czym gra musiałaby być dobra a przy tym nie trzeba byłoby wprowadzać żadnych "naciąganych" rewolucji?
Fabuła i konstrukcja świata? Tak, tak sobie to wyobrażam. Nasz bohater musiałby iść przez życie dokonując wyborów, które mu podrzuca - tylko co wybrać, jeżeli żadna z decyzji nie jest dobra?
Logadin --> Wolałbym tego nie komentować, póki nie zostanie podana oficjalna data premiery w Europie.
Jesli nakład ma wynies 750 000 to liczac tak 50 zł za sztuke beda mieli 37,5 mln zł. 50 bo nie wszystkie opchna ale potem dojda kolejne sztuki w ekstraklasyce itp. Moga niezle zarobic jesli gra bedzie minimum na 8/10
ja piernicze.ile oni wydają.na co poszło te 20 milionów.no i zkąd oni tele wzieli.no ale jak sprzedają milion egzemplarzy to i tak kilka sporych milionów zarobią
bede trzymal kciuki oby Wiedźmin sprzedał sie jak najlepiej:) sam na pewno kupie EK
Dla tych co nie widzieli, 3 rzeczy które uczynią tą grę wielką
Walka: http://www.youtube.com/watch?v=D8YxVmxGnlg&NR
Grafika: http://www.youtube.com/watch?v=m02MiR3k0vw&NR
Fabuła: http://www.youtube.com/watch?v=d62L6RLpjIc
Cieszy optymalizacja kodu, widać zdecydowaną różnicę w płynności pokazów (pierwszy jest najnowszy).
Jak rozumiem kwota tych prawie 20 mln zawiera nie tylko koszt wytworzenia ale rowniez
koszt marketingu, dystrybucji i reklamy - do tego w USA, co podejrzewam powaznie podbilo cene?
Intryguje mnie po prostu jakie sa proporcje pomiedzy kosztem produkcji a marketingiem - jaki naklad trzeba poniesc zeby gra sie sprzedala w usa gdzie konkurencja jest bardzo duza.
duży OT - widzieliście reklamy Google podczepione do tego wątku ? Wystarczy kwota parę mlna zaraz się znajdą chętni żeby ją 'zwindykować' :)
mam nadzieje ze wiedzmin bedzie bez problemu chodzil na viscie bo latem planuje przesiadke na nowego windowsa
Nie moge sie doczekac tej gry,ale moja nadzieja powoli zanika,wiec powinni zrobic jakas super edycje zeby utegowac graczy.
Na żadną grę tak nie czekałem do tej pory! Mój entuzjazm powoli zanika... ale mam nadzieję że ta gra zdobędzie rynek RPG zarówno w Polsce jak i innych krajach UE oraz USA ma się rozumieć... przy okazji zareklamowałaby nietuzinkowy cykl Wiedźmiński na świecie... ;)
ja chyba nie kupie.widziałem te lilimi i porusza się tak klikaniem muszką w odpowiednie miejsca.Myślełam,że poruszanie będzie tak jak np. w gothicu 3
no to źle widziałeś, niestety jakbyś wysłuchał dobrze co mówił narrator...
po oglądnięciu 3 filmików (dzięki Ralion) widać że jest na co czekać.
Już na nich widać, że kamera i wykrywanie kolizji działają poprawnie, widać (choć nie da się odczytać) jak wiele jest linii dialogowych no i to co cały czas z akcentowano - wpływ działań rozciągniętych w czasie, save i load nic tu już nie dadzą. Czyżby jednak konkretne innowacje?
Walka ma nie być point 'n click - ruchy myszką, czy kliknięcie w odpowiednie miejsce ma dawać jakieś konkretne efekty.
Jest na co czekać. Jeżeli wszystko wyjdzie tak jak sobie twórcy założyli, to mamy pogromcę wszystkich BG, NWN i możliwe że nawet fallout'a...
Dla głupich Amerykanów to może być bariera - oni patrzą na grafikę (przecież dla nich wydatek na nowy komputer nie jest aż tak straszny).
Dobrze, że mądrzy Polacy nie patrzą na grafikę i skupiają się tylko na fabule!
@Ralion dzięki za super filmiki:)
Widzę że w podkradli trochę pomysłów i zrobili swoistą satkę, ale nie ma za co winić gdyż ciężko wymyślić coś nowego a elementy takie jak telekineza, termowizja uprzyjemnią rozrywkę ;3
System walki bardzo zróżnicowany mam tylko nadzieję że gra przez to nie będzie ZA PROSTA ...
...no i ładnie krew chlapie :>
...narrator: "...ogłuszymy go i .. to był znak Ard a teraz Berenger podetnie mu gardło. Piekna praca zespołowa" xDxDxD dobrze wiedzieć, że twórcy czuja, klimat ;D
Myślę że to bedzie rewanż za serial dla Sapkowskiego:)
@musio3
ostaw fallouta na swoim podium:P Wiedźmin będzie świetny w swoim klimacie:] ale zobaczycie, kiedyś wypuszą F3 :'(
przecież nikt nie wyda gry w czerwcu tuz przed samymi wakacjami
także najprawdopodobniej premiera dopiero we wrześniu
Wydać grę w wakację, wtedy kiedy jest swany sezon ogórkowy, to nie lepiej już wymęczyć graczy i wypuścić jej jesienią
Gierka zapowiada się spoko, choć nie czekam na nią z utęsknieniem, czy coś w tym stylu, ale budżet 19 mln PLN robi wrażenie, co prawda do zagranicznych produkcji (ich budżetów) nie ma co porównywać, ale jak na polskie warunki jest bardzo dobrze!
chciałbym się mylić, ale jestem przekonany, że wszyscy bardzo gorzko się rozczarujemy...
wiecie jak to było z filmem? słynne stwierdzenie dziennikarza: "mimo, że naprawdę bardzo się staraliśmy nie spotkaliśmy nikogo, komu podobałby się film..." - bo to był zwykły skok na kasę...
tak samo wygląda mi wydanie gierki, żadna profesjonalna produkcja, tylko zwykły, chamski skok na kasę...
ale obym się mylił ;)
co prawda do zagranicznych produkcji (ich budżetów) nie ma co porównywać, ale jak na polskie warunki jest bardzo dobrze!
Widać że jestes specjalistą w tej dziedzinie i nic cie nie moze zdziwić, nawet to że Gears of War ( najladniejsza gra na X360) miało budżet w wysokosci 30mln zł a Wiedźmin "tylko" 19mln, faktycznie wielka roznica, zwlaszcza ze CDPR jest debiutantem, a Epic ma wyrobioną markę i ile by nie wydał na gre i tak się zwróci.