Ancient Wars: Sparta [PC]
grafa normalnie cuuuuuudo
jak udostępniom demo to sobie ściągne a jak mi sie spodoba to kupie
To chyba debiut tego autora na GOL'u...
Tak czy siak tekst nie jest najlepszy.
Jak można dać za plus wzorowanie się na AoE? Setki gier się na nich wzorują i to jest zawsze plus? Zresztą przed AoE było jeszcze chyba kilka innych RTS-ów...
Czemu nie ma nic wspomniane o wskaźniku wiatru (lewy, górny róg)?
Poza tym widać, że autor NIC nie przeczytał przed beta-testem. O grze było wiadomo całkiem sporo, wystaczyło poszukać (patrz niżej).
A co do grafiki... Owszem, jest bardzo przyzwoita, ale zwróciłbym uwagę na to, że odstaje od najnowszych standardów (chociażby listopadowego Anno 1701) albo poszukał powodu...
"Torsten Hess (IMC): We are looking forward to lower the specs in the final tuning weeks of the game. Currently it runs quite good on a Pentium 1800 and similar machines with a standard graphic card (e.g. ATI Radeon 9700) but due to balancing and final tweaking process it is not the right time to give exact specs, but we are looking forward to reach most common RTS players - "
Czemu nie ma nic wspomniane o wskaźniku wiatru (lewy, górny róg)?
Jak to nie wspomnail autor o wietrze..
A co do grafy, no moze i widac zwlaszcza na modelach piechurow ze wielokaty nie sa zbyt szczegolowe a rozdzielczosc tekstow moglaby byc wyzsza... niemniej obraz jako calosc wyglada swietnie, doskonale wywazenie barw, mapy sa bardzo malownicze.
zaowocuje to przynajmniej rozsadnymi wymaganiami sprzetowymi.
Mea culpa. Nieuważnie przeczytałem.
Niemniej jednak wiatr przy rozprzestrzenianiu się ognia to tylko bajer. Największy wpływ ma na zasięg strzelców, a tu już jest ważny element.
ffff - akurat AoE jest (jak sądzę) jednym z ważniejszych tytułów gatunku, a wzorowanie się na nim (z domieszką czegoś od siebie) wyszło grze na dobre.
A co do grafiki - nie wychwalam grafików za ich pracę, określam ją jako nienajgorszą.
A do tego, że NIC nie czytałem to się przyznaję bez bicia. Lecz odnośnie cytatu, to nic o wymaganiach sprzętowych nie pisałem.
I nie, to nie jest mój debiut :)
Zasięg jednostek, z tego co zauważyłem, ma znaczenie, lecz na ogół budynki podpala się stawiając jednostki w odległości 5cm (na ekranie) od celu i nakazując atak. Tyle...
"akurat AoE jest (jak sądzę) jednym z ważniejszych tytułów gatunku, a wzorowanie się na nim (z domieszką czegoś od siebie) wyszło grze na dobre."
Ok, wobec tego w recenzji połowy rts-ów powinna się przewijać zawsze nazwa "AoE", "Warcraft", "Dune"... - litości :). Naprawdę dawno nie widziałem tekstu, który by się tak obficie odwoływał do biednego "ejdża". Zresztą akurat ekonomia to kalka z Warcrafta, a nie AoE - drewno, złoto i populacja (tak samo z rozbudową centrum miejskiego)
Można uznać system zbierania surowców jako standart i nie trzeba wymieniać w kółko jego twórcy. Co innego jeśli chodzi o bardzo charakterystyczne rozwiązania.
"A co do grafiki - nie wychwalam grafików za ich pracę, określam ją jako nienajgorszą. "
Określasz jej większą część jako śliczną :].
Cytat imho daje wyraźnie do zrozumienia, że skoro gra celuje w posiadaczy starszych kompów, oznacza to, iż nie uraczymy najnowszych rozwiązań graficznych.
Na "highest" grafika wygląda miejscami bardzo ładnie, ale w porównaniu ze wzmiankowanym Anno 1701 czy Rise and Fall, wypada ciut gorzej. A to jest ważne.
No dobra, wygrałeś, raz ją nazwałem śliczną :) A co do kalki z Warcrafta, to przepraszam za byka.
Lol - mi nie chodzi o wygraną (kto wygra sprawdzimy w necie jak wyjdzie pełna wersja :>), tylko zwrócenie uwagę na rózróżniane spraw banalnych i tych naprawdę ważnych.
Trochę mało jest rozwinięta kwestia prowadzenia bitwy, tego co w rts-ach jednak najważniejsze. Napisałeś tak dość ostrożnie o braku "wyszukania i finezji". Ja nie mam skrupułów, żeby powiedzieć ostro, iż jest kiepsko. Twórcy zapowiadali filmowy rozmach, a wyszedł chaos, ciasne poziomy, blokujące się wojska etc.
ffff - mówię o wygranej w naszej małej grze słów :) A bitwy są jakie są, wszyscy widzimy (miałeś wgląd do bety?!). Rzadko kiedy ostro i zdecydowanie mówię, że coś jest białe albo czarne, złe albo dobre, itd. Taki mam delikatny, nieco eufemistyczny charakter, ale nie znaczy to, że uznaję to za niewielkie przewinienie :)
Gdyby nie ten wgląd, nie słychać by było w moim tonie tej pewności siebie :) (a myślałeś, że to "GOL-exclusive" ;)?)
Ostre wypowiedzi nie znaczy wcale czarno-białe. Nie napisałem nigdzie, że gra się do niczego nie nadaje, ale konfrontując beta-rzeczywistość z zapowiedziami, stwierdzam, że twórcy nie wywiązali się z bitewnych obietnic. Tych już się dość, w krotkim co prawda, życiu naczytałem i przychodzi pora na stanowczość. Zwłaszcza, że gra nie jest kontynuacją lubianej przeze mnie serii, a kolejnym "ambitnym" projektem znikąd.
Ale w końcu tekst nie kończy się pochlebnie :).
Jeszcze jedna uwaga - o ile mi wiadomo, w World Forge pracuje jeden gość od Settlersów, a nie cała grupa :).
Po prostu nie przypuszczałem początkowo, że "też jedziesz na tym wózku" :)
A uwaga warta odnotowania. Muszę więcej czasu poświęcać tekstom.
Takie glupie pytanie mam - ta gra gdzies sie juz pojawila ? Bo na gorze pisze ze premiera 8 grudnia 2006r, a tymczasem na necie nawet dema nie widze...
Nie, gra jeszcze nie miała premiery - inaczej pewnie byłaby recenzja zamiast beta-testu :].
Sparta ma się pojawić jakoś w lutym. A w Polsce? Chyba jej nawet nie ma w planie wydawniczym Cenegi.
Snoopikus ---->
Gra wyszła tylko w Rosji, my dostaliśmy w Eidosa preview wersji angielskiej.
Gra zapowiada się neżle zobaczymy jak z grywalnością