Osiem milionów użytkowników gry World of WarCraft!
W Diablo 2 także gra do dzisiaj masa ludzi. Blizzard umie robić dobre gierki. Pokazał to nie raz. Nieźle :)
8mln userów * 13$ abonament * 3PLN cena dolara to daje 312.000.000 PLN miesięcznie przychodu
razy 12 miesięcy to daje: 3,7 miliarda PLN
dla porównania wydatki w tegorocznym (2007) budżecie POLSKI:
- 3,8 mld zł na ochronę zdrowia
- 8,5 mld na wymiar sprawiedliwości
- 1,7 mld zł na oświatę i wychowanie
- 1,2 mld zł na kulturę i ochronę dziedzictwa narodowego
tylko nie wyjeżdżajcie mi że mają duże koszty bo serwery, łącza i pracownicy ;-)
RISPECT
No nie? To dopiero jest biznes. Pomyśleć, że jeszcze do dziś są ludzie, którzy walą teksty "hehehe ale to śmiesznie brzmi "zajmować się grami komputerowymi", "specjalista od gier"".
veneoth -> Tak, tylko że część odlicz na podatek (pewnie jakieś 40%), dużą część na utrzymanie kilku tysięcy serwerów + paru tysięcy adminów, na ekipę ciągle pracującą nad poprawkami, itp.
Czysty zysk wynosi bardzo niewiele.
veneoth -> weź pod uwagę też to że została policzona ilość kont, czyli ilość srzedanych gier, a ile jest osób, które zrezygnowały z gry a ich konto cały czas istnieje?
gooliwer -> W artykule jest napisane kilka razy "ilosc aktywnych kont", dlatego mi sie wydaje, ze wyliczenia veneoth'a sa bardzo bliskie prawdy.
Heh, odrazu przypominają mi się te pewne siebie wypowiedzi "dorosłych" graczy, weteranów w dziedzinie MMO którzy zapowiadali żywotność tej gry na 1-2 lata... I mieli po części rację... Wielu graczy odeszło od WoWa właśnie mniej więcej po takim okresie (między innymi ja, chociaż głównie dlatego że szkoda mi czasu :)) , jednakże na ich miejsce przyszło dwa razy tyle ile odeszlo.
Wciaz idzie i nie zwalnia... ciekawe kiedy wreszcie liczba userow osiagnie apogeum. Na 10 milionach? 20?
n2n ---> i niewiele się pomylili. Te 8 milionów to w przeważającej większości nowi ludzie na rynku MMO, weterani gatunku w większości przestali grac już w WoWa, nawet jeżeli nadal płacą za konto i logują się od czasu do czasu.
Żywotność takiej gry na większości przykładów wynosi właśnie rok, dwa lata. Dlatego Blizzard wydaje teraz dodatek. Aby utrzymać tych co płacą.
Długowieczność WoWa wynika głównie z jego klienteli, nie są to ludzie którzy od lat grają w większość MMO na rynku i zmieniają gry, bo takich jest mniej więcej milion, ani też zatwardziali fani danego tytułu którzy od lat grają tylko w jedną grę których jest mniej więcej kolejny milion.
To nowi ludzie. Gdyby dwa lata temu powiedzieć czy dzisiaj ilość graczy w WoWa będzie rosła czy spadała, to na wszystkich dostępnych przykładach odpowiedź brzmiała by "będzie spadała".
A nie spada z wielu różnych powodów, dla tego że od czasu WoWa nie pojawiła się żadna nowa ciekawa gra, dlatego że rynek Chiński otwarł się od tego czasu oficjalnie na gry MMO, ale głównie dlatego że WoW jest najlepszą grą tego typu na rynku (najlepszą dla popularnego gracza) i wyznaczył nowe standardy i przyciągnął do gier MMO zupełnie nowych ludzi i to jest prawdziwym sukcesem WoWa.
Powiem przewrotnie że zapewne z grania w WoWa zrezygnowało więcej ludzi niż z jakiejkolwiek dotychczas gry MMO.
strasznie zrzedzilem na ta gre, ze grafika, ze prosta, ze dla amatorow- sprobowalem triala i wessalo...
A jak kupilem dopiero dzis. Zamierzam wyprobowac. Niech mnie ktos uratuje jak przestane jesc i pic;) Szukajcie bobrocka w sieci:)
Lwią część tej kasy pochłania bodajże Vivendi ..
Make Love, Not Warcraft !! 8 milionow ludzi i nie ma mnie wsrod nich, sam nie wiem czy powinienem sie cieszyc czy plakac :P
2 lata - ale ten czas leci :P
gralem, jaralem sie, znudziłem się, czekam na Age of Conan. Albo Warhammera online. Albo vanguarda ;D
ja grałem 8 miesięcy na privach Lineage 2,spróbowałem retaila Guild Wars ale gra mnie znudziła po 10 dniach-jak dla mnie badziew,teraz gram od miesiąca w retaila WoW-a i choć gra wsysa i jest naprawdę fajna to jednak prawie każdy aspekt gry,począwszy od grafiki,poprzez handel i wiele innych rzeczy(oprócz systemu questów) był według mnie lepszy w L2-dlatego jak dla mnie jedynym wytłumaczeniem o wiele większej popularności WoW-a jest jego marka
veneoth - dolicz sobie po 110zł za kazdy sprzedany egzemplarz gry ;)
11*8 = 88 + 7 zer
880 000 000 zł :)
i juz mamy prawie kase na ochrone dziedzictwa narodowego w Polsce
U.V. Impaler --> nie chce się czepiać, ale chyba dobrze by było poprawić zdanie "Dodatek zadebiutuje w Stanach Zjednoczonych już w najbliższy wtorek, 16 stycznia." uwzględniając fakt, że w Europie również premiera jest 16 stycznia. Reszta świata ma opóźnienie z tego co wiem.
hmm byla kiedys gra ktora w 2 lata dorobila sie wiekszej ilosci graczy niz 8 milionow?
ale tak obiektywnie patrzac to zgadzam sie z Soulcatherem mysle ze jeszcze rok i WoW juz przestanie byc takim ewenementem i krolem na rynku
mnie tam akurat rybeczka czy gra ma najwięcej userów itp. Takie rzeczy zostawiam dla Blizzarda, który robi na tym forsę.
Zdaję sobie sprawę, że WoW to wcale, przynajmniej już teraz, w żadnym stopniu gra nowatorska itp. Ba, miejscami nawet nudna. Co jednak przyciąga mnie do gry to właśnie prostota. Łatwo zaznajomić się z grą już po kilku godzinach gry, grafika jest przyjemna (zwłaszcza dla wyjadaczy Warcrafta 3 do których się zaliczam, dochodza do tego jeszcze smaczki w postaci znajomych herosów ze świata W3, muzyki czy miejsc), a grywalność ogromna. To + odpowiednia promocja, właśnie składa się na sukces tej gry i jej "koniec" nie można odzwierciedlać w czasie, a jedynie w następcach. WoW będzie królował aż ktoś wyda równie dobrą, łatwą i szybką gre. Wcale by mnie to nie zdziwiło jak okaże się, że następcą tego giganta MMO będzie kolejna gra od Blizzarda:)
A ja nadal nie rozumiem fenomenu WoWa. Nie podoba mi się ta gra, zraziła mnie do siebie po kilku tygodniach grania...
Raziel--->"WoW będzie królował aż ktoś wyda równie dobrą, łatwą i szybką gre."
Właśnie o to mi chodziło powyżej że ktoś wydał WCZEŚNIEJ taką grę i to lepszą prawie w każdym aspekcie,łacznie z grafiką-to właśnie Lineage 2,a mimo to marka zrobiła swoje.Więc podejrzewam że dopóki nie powstanie jak to napisałeś równie dobra,szybka i łatwa gra w równie chwytliwej marce to WoW nadal może rządzić-a jedyne marki ktore mogą mu zagrozić to Star Wars i LOTR,bo podejrzewam że Conan choć może być świetny mu nie zagrozi
ale trza przyznac World of Warcraft jedno - spopularyzowal MMORPG i dzieki temu bedzie naprawde sporo dobrych gierek online, z duza iloscia abonamentow. Warhammer, AoC, Vanguard - wszystkie zapowiadaja sie naprawde dobrze ;]
ps sorry za brak polskich fontow ale cos mi sie spieprzylo na kompie....
A czy można się gdzieś dowiedzieć ile sprzedano samych egzemplarzy gry (kluczy) ?
Jeśli aktywnych graczy jest 8 milionów, to podejrzewam, że tych co wogle grę kupili musi być kilkakrotnie więcej do dziś..
WoW pewnie jeszcze kilka lat będzie na topie, właśnie przez swoją prostotę i przyjazność dla gracza zupełnie nie znającego realiów MMO. Na przykład takie niszowe EvE odrzuca większość ludzi interfejsem, część innych gier jest po prostu nudnych, albo za skomplikowanych. Weźmy nawet takie GW, newbie w PvP może zagrać tak konkretnie po jakimś miesiącu uczenia się, w WoW już po 2-3 dniach może pkować kogo się nawinie na jego poziomie...
to super ale ile w to WoW można grać :( z pare tygodni max i gra strasznie !!! Nudzi !
powinni raczej napisać że te 8 MLN to ilość zarejestrowanych graczy ! a to różnica :)
A co się nie nudzi? Wszystko z czasem staje się nudne.
Jednak WoW przyciągnął ludzi na długie dwa lata i jego popularność nie maleje a wręcz przeciwnie rośnie. Pamiętam jaka była kłótnia na forum, gdy Soulcatcher twierdził, że to właśnie EQ2 (mmorpg następnej generacji przecież) pokaże lwi pazur i podbije świat, a WoW jest zbyt mangowaty i zbyt kiepski by ktokolwiek w to chciał grać.
Mamy teraz: 52,9% rynku WoW, potem Lineage 1 i 2 (12% i 10,4%), Runescape (gra przez przeglądarkę www - 6,3%), FFXI - 4% i dopiero inne nieazjatyckie i normalne mmo (normalne, nie przez przeglądarkę (czyli EQ, EQ2, SWG, CoH/V, stare UO, EVE, DAoC etc. z rynkiem w okolicy 1,6 - 1%).
Więc mamy WoW - ponad 50%, azjatyckie produkcje mało przyjazne dla nas i cała reszta balansująca w okolicy 1% udziału na rynku.
Obok wykres kołowy - obrazek nosi tytuł "subscriptions" co też jest znaczące.
ale teraz będą coraz lepsze MMORPG wychodzić :)
np: Stargate Worlds - jeśli nie skopią będzie chyba najlepszy ale czy przebije popularnością WoW ? zobaczymy
Azazell3 -> tutaj mowa o aktywnych kontach, czyli o takich na ktorych mozna grac. Bliz nie wlicza tu kont zamrozonych.
WORLD OF WARCRAFT® SURPASSES 8 MILLION
SUBSCRIBERS WORLDWIDE
World of Warcraft's Subscriber Definition
World of Warcraft subscribers include individuals who have paid a subscription fee or have an active prepaid card to play World of Warcraft, as well as those who have purchased the game and are within their free month of access.
Napisales: to super ale ile w to WoW można grać :( z pare tygodni max i gra strasznie !!! Nudzi !
Grac w wowa mozna dlugo, swiadczy o tym spora ilosc osob, ktore konta maja juz od niemal 2 lat i wciaz graja w ta gre. Kwestia gustu ;)
Moje wrażenie jest takie, że gdyby firma Blizzard zakazała sprzedaży przedmiotów i kasy wirtualnej w oficjalnym obrocie ebay, allegro albo innych, to ilość graczy gwałtownie by spadła. Prawdopodobnie wytworzyłby się rynek mniej oficjalny, ale ta gra głównie dzięki ebayowi i farmieniu dobrze się ma.
kastore -> tyle, że w innych grach też to występuje a teorytycznie w większości (w tym w wowie) jest to zakaze ale to jak walka z wiatraki bo jak banujesz kolejne boty i wycofuje się z użytku kolejny tysiące gola to na to miejsce pojawiają się nowi farmerzy. A jeśli twoim zdaniem blizz nic nie robi w tej sprawie to masz przykładowego newsa -> http://wow.battlenet.pl/news/5519/
Ja nie mówie, że nie robi, bo gram w GW i wiem jak NCSoft z tym walczy. Problem polega na tym że ebay to toleruje, bo w końcu sam na tym zarabia.