Heroes of Might & Magic V: Kuźnia Przeznaczenia [PC]
Ja skończyłem kampanie dodatku i nie grałem w multi. Polecam kazdemu fanowi podstawki, bo gra się po prostu bardzo fajnie.
Recenzja mi się spodobała, gdyż znakomicie podsumowuje dodatek (pomimo kilku drobnych wpadek językowych).
Zainstalowałem, włączyłem, skończyłem :D
Moim zdaniem to jest dobry dodatek. Misje w kampanii nie zawsze polegały na zniszczeniu wszystkiego, niektóre były ograniczane czasowo - taki zróżnicowanie uważam za plus.
Projekt miasta IMO bardzo dobry. Karawany trochę okaleczone (względem czwórki, apropos: przydałaby się w recenzji wzmianka, że to pomysł z 4...), ale lepsze to niż latanie co tydzień po siedzibach. Temacik muzyczny też trzyma poziom.
Ciekawi mnie porównanie: HoF vs. WoG.. Czemu jestem prawie (co robi różnicę) pewny wyniku? Ehh HoMM3 - te se ne vrati* panie Havranek..
*Może jednak - H5 dawno wyrzucony z dysku, a na Woga 3.59 czekam jak na Crysis czy inne Bioshocki...
Nie zdążyłem z Editem.. Pytanie: Dlaczego w Gracz info nie ma wzmianki o HoMM3: Wake Of Gods? (Wtf?) - jeśli tego nie ma, to nie powinno być również moda do Half Life, czyli Counter Strike (info dla fanów: lubię i gram czasem w Cs-a, to tylko przykład). A może chodzi o to, że CS jest komercyjny, a WoG darmowy.. zresztą do niego także wymagana jest płatna podstawka, więc jednak nie to.. Jakie tu są kryteria??
Może chodzi o popularność? ;)
Recenzja ciekawa, ale pobieżnie traktuje najważniejszą rzecz w dodatku - czyli sprawę generatora map! Niestety, jest on skopany. Nie można ustawić w nim rodzaju przeciwników, co stanowiło prawdziwą radość w poprzednich Herosach! :(:(:( Oznacza to, że wybierasz sobie jakiś zagadkowy "szablon" na kanwie którego komputer tworzy mapkę ustawiając sobie np. dwa Lochy, czy dwie Przystanie, Krasnoludów i Elfy. Jeśli uruchomisz taką mapkę w trybie multi - lub w podpadający pod niego hot seat to jeszcze pół biedy, bo dodatkowy Loch czy Przystań można wyłączyć. Ale ustawić sobie KTO ma grać i potem tworzyć mapę? Nie ma szans! To największa WADA tej gry, nie licząc prawie 5-min. oczekiwania na koniec tur powiedzmy, siedmiu przeciwników (na mocnym sprzęcie).
Wraz z dodatkiem dostajemy garstkę nowych, neutralnych jednostek (jak Feniks czy Wilki)
Feniksy były już w podstawce.
Jednak pragnę podkreślić, że dotyczy to przede wszystkim rozgrywki wieloosobowej, gdyż kampanie nie oferują niczego nadzwyczajnego.
Poza kampanią można grać samemu na pojedynczych mapach. I ja tak gram, multi omijam.
Trzyem --> W poprzednich herosach dało się wybierać rodzaj przeciwników przy generowaniu map? W H3 owszem, ale w innych częściach gry nie było generatora.
W kuźnie i jej innowacje fajnie mi się gra, teraz czekam na dodatek z Barbarzyńcami, mam nadzieję, że się pojawi takowy :)
Mutan ---> Generator był nawet w jedynce, jeżeli mnie pamięć nie myli...