Cała prawda o tym, dlaczego Gears of War kosztuje 60$
Wyszlo mi 61 $ i 23 centy :P
Jak zwykle okazuje się że najlepiej być sprzedawcą :P
20% ($12) – opłata dla sprzedawcy (np. sieć GameStop);
Nie ma jak to handel...
albz>> wyprzedziłeś mnie:)
I tak wychodzi taniej niz w polsce. USA~160zl vs. PL~250zl. Do tego amerykanie zarabiaja srednio 5 razy wiecej od nas. Czyli dla nich jest to tak jak my bysmy mieli zaplacic za GOW 20-30zl. I jeszcze sa wkurzeni ze tak drogo.
Na pierwszy rzut oka można by zaoszczędzić 18$ gdyby zrezygnować z:
* 20% ($12) – opłata dla sprzedawcy (np. sieć GameStop);
* 5% ($3) – opłata dla marketów (m.in. możliwość wystawienia standów, dedykowane półki);
* 5% ($3) – koszty związane z opłaceniem fabryk m.in. pakujących gry do pudełek;
i udostępniać grę w formie całkowicie elektronicznej (np: Xbox Live Marketplace)
oplata dla marketow to jest forma reklamy a nie sprzedazy :) a co do reszty, utrzymanie serverow itd. tez kosztuje i to sporo - gdy w w systemie elektornicznej dystrybucji wcale nei sa tansze (przynajmniej niewiele)
No dobra wszystko jasne tylko ze graficy nie dostaja kasy za kazda sprzedana gre a pracuja za pensje. Czyli po sprzedazy iles tam tysiecy sztuk koszt grafikow sie zwraca i kolejne $ liczone na ten cel zostaja u developerow, wiec po pewnym czasie zarabiaja wiecej niz te marne pare $.
do stealth1947:
USA~160zl vs. PL~250zl
Widocznie u nas koszty sprzedaży są dużo większe niż w USA.
;-)
Polecam filmik dokumentalny o firmie Epic (właściwie to o produkcji gry Gears of War) nakręcony przez twórców.
Prezes nie narzeka na brak pieniędzy :)