Pathologic [PC]
cos nie widac zadnych komentarzy. czyzby "inteligentne" gry typu GOW i QUAKE dominowaly posrod gimnazjalistow piszacych na gol-u? no prosze. jakie to nie-zaskakujace.
kom-pan --> trudno się wypowiadać o grze, która nie ma nawet polskiego wydawcy, więc trzeba się zdrowo nagimnastykować i słono zapłacić za jej sprowadzenie.
Poza tym Ty też ani słowa o grze czy recenzji nie napisałeś.
Hmmmm hmmmm. Klimacik całkiem całkiem. Czemu nic o tej grze nie slyszałem. Grał ktoś? Jakieś opinie?
Vader --> niedługo może znajdę się w posiadaniu angielskiej wersji gry, wtedy się wypowiem. Podobno badziwiasto przetłumaczona i archaiczna, ale mówi się też, że klimat zacny i niebanalna fabuła.
Dobra. Jak pograsz daj znać, czy warto wydać pieniądz. Bo po filmiku widać, że muzyka taka jaką lubie i gra nastawiona na pomyślunek a nie anihilacje wrogów.
Grałem w demo i niestety muszę potwierdzić opinię recenzenta. Gra ma coś w sobie, wydaje się ciekawa i chciałoby się w nią pograć ale techniczny poziom wykonania jest bardzo słaby i mocno zniechęca :/
No mnie same oblukanie zainteresowało, looknieicie na Just Adventure zachęciło dość mocno, po przeczytaniu tutejszej recenzji zniechęciło (zresztą taka nijako sucha ta recenzja, niewiele sensownej treści, od przymusu?).
Sprawdze demo, sam ocenie.
Mam nadzieje że Nicolas Games chwyci kąsek i spolszczy go z oryginału.
Napiszcie dokładnie, jakie kwestie techniczne was odrzuciły.
cos nie widac zadnych komentarzy. czyzby "inteligentne" gry typu GOW i QUAKE dominowaly posrod gimnazjalistow piszacych na gol-u? no prosze. jakie to nie-zaskakujace.
Napisal zagorzaly fan Call of Duty ... :]
Vader ---> Grałem tylko w wersję beta, w dodatku półtora roku temu, więc niewiele pamiętam, ale wówczas największym mankamentem była oprawa wizualna. Przestarzała grafika, ubóstwo otoczenia, takie same budynki. "Poważni gracze" twierdzą, że grafika to nie wszystko, ale przecież jakiś poziom musi być zachowany. Widzę jednak, że niewiele się zmieniło.
Muzyka faktycznie niezła, ale w becie były zapętlone w kółko kilkudziesięciosekundowe kawałki, więc na dłuższą metę człowieka chciał szlag trafić. Nie wiem co z tym zrobiono w pełnej wersji gry.
trzy-miś --> Napisal zagorzaly fan Call of Duty ...
hej. sam wiesz, ze w C.O.Dzie najbardziej rajcuja mnie zagadki logiczne - takie same jak ciebie w G.O.Wnie trzy-misiu :P
a co do pathologic to wystarczy ze przyjade do ciebie na lanparty i mam tyle pathologic ze hoho :D
Napiszcie dokładnie, jakie kwestie techniczne was odrzuciły.
Hm, sterowanie - wolne chodzenie, kaniciaste ruchy, brak możliwości przejścia przez płot w mieście - trzeba obchodzić
spory obszar na około żeby gdzieś dojść. Grafika dość monotonna, brak nowych efektów, mało obiektów - sterylnie
mimo że niby brudno. Animacja postaci bardzo kiepska, zachowują się jak sprite'y w starych gierkach,
jakby 5 klatek na animację postaci przypadało. Mało modeli i tekstur - wszystko wygląda tak samo - monotonnie.
Do tego kiepski bo brzydki interfejs użytkownika.
W sumie tylko trochę pobiegałem po mieście, pogadałem z kilkoma ludkami, połaziłem kanałami które
wyglądają jak z Might & Magic 7 :) i niestety miałem dość.
Mogli kupić jakiś engine tani - byłoby dużo lepiej.
Moje wrażenia z Pathologic:
Na plus:
- Gra z najbardziej zakręconą i artystyczną fabułą oraz atmosferą od czasu np. „The Dark Eye”.
- Konieczność (a nie jedynie możliwość) jedzenia spania, dbania o kondycję i odporność – kto to teraz robi poza strategiami? Od czasu „It came from the desert” – nie widziałem.
- Trzy różne ścieżki fabularne, zadania poboczne.
- Mimo krótkich kawałków – muzyka. Oryginalna, pasuje do nastroju gry.
- Mimo znaczynych uproszczeń i metafizyki obecnej w grze autorzy scenariusza rozumieją na czym polega szczepionka i czym różni się bakteria od wirusa. Pracując w biologii molekularnej mogę powiedzieć, że nawet tego typu banalna wiedza zdarza się to w grach dość rzadko ;), gorzej indzie twórcom np. serii MGS czy Half Life.
Na minus:
- Tłumaczenie z rosyjskiego na angielski! Na początku myślałem że to taka maniera językowa twórców, ale potem zauważyłem, że w tym tłumaczeniu jest za dużo zwykłych błędów. Na forum strony głównej gry rosyjscy autorzy przyznali się do tego i zapowiadają, że pracują nad poprawkami.
- Potarzalność postaci i niektórych obiektów. Ja nie narzekam na jakość grafiki – lubię kiedy autorzy gier eksperymentują trochę kosztem strony czysto technicznej (np. wolałbym aby Gothic 3 miał słabsza grafikę, ale dłuższe i bardziej złożone dialogi, bardziej skomplikowane questy czy bardziej aktywnych i ruchonych NPCow, w tym kobiety ;), ale razi mnie, że sprzedawcy w Pathologic w każym sklepie czy wyglądają tak samo, „nocne typki” są takie same, zawsze tak samo atakują, a jest ich na kilogramy itd. Z drugiej strony uważam, że dziwaczna architektura miasta czy piaskowa tonacja grafiki tworzą porządany tu unikalny klimat.
- Statyczność istotnych postaci. Spodziewałem się, że skoro jest upływ czasu to ważne będzie znalezienie się o właściwym czasie we właściwym miejscu. Niestety sytuacji takich jest tylko kilka, a poza tym chodzi o to aby zdążyć zrobić jak najwięcej podczas każdej doby i w międzyczasie nie paść z głodu czy choroby.
- I „szpila” na koniec: Płoty! Jak już się robi tak że nie można przez te chol.... płoty przejść, to dlaczego jest ich aż tyle, przejścia są tak rzadkie i źle oznaczone na mapie???
Ogółem – zgadzam się z oceną na ok. 70%. Ale i tak wolę takie gry od GTA czy innych Just Cause’ów. Przecież w San Andreas „kańciastość” grafiki stoi na podobnym co Pathologic poziomie (obie gry z 2005) i co z tego że w GTA animacje czy głosy poataci są lepsze skoro fabuła czy artyzm stoją na poziomie chodnika?
Cieszę się, że GOL zwrócił na tę grę uwagę – mam nadzieję, że na takie gry spojrzą łaskawiej także wydawcy w Polsce. I nie trzeba bedzie sporwadzać kiepsko przetłumaczonego produktu gdzieś zza morza.
No proszę, ktoś jednak wyda Pathologic w Polsce. A będzie to Cenega. Z ich strony wynika, że gra wyjdzie w "oryginalnej wersji językowej" (mam nadzieję, że to znaczy po angielsku) i w cenie 15PLN.
Kosze na śmieci wcale nie są głównym źródłem majątku w tej grze