Theatre of War | PC
pierwszy!!!
patrzac jakie gry wychodza teraz powoli zdaje sobie sprawe ze bede musial wymienic sprzet ale po screenach gra jakas taka dziwna odrazu mi przypomina troche dzieci nilu nie wiem dlaczego ale tak...
Ta gra wygląda jak totalne badziewie z przed dziesięciu lat............
No masz racje lipa max. Grafika w totalna lipa niewyszla im ta gra;/
E tam. Fajna gra! I Polacy są!
po grafice potraficie stwierdzić że gra jest słaba/lipna ?? - ja bym nie umiał
menias14 [ Legionista ] -> zawsze znajdą się jacyś hejterzy - nie ma na nich lekarstwa niestety. Więcej info o grze, już niebawem!
jeśli komuś chodzi tylko o grafikę to nich sobie gra w superszybkie strategie w których taktyka i myślenie schodzi na plan drugi-moim zdaniem zapowiada się smakowity kąsek dla fanów gatunku.
post [7] - To co, Cenega przymierza się jednak by to w Polsce wydać? Super! Tylko kiedy!?
No narescie w koncu doczekalem sie tej gry :) Pierwsze scriny widzialem juz w 2001 roku!!!
Grafa zajebista szczegolnie ta widzialnosc az po horyzont:)
Oczywiscie zawsze sie znajda sie jacys maruderzy hehe ale jak znam zycie to nie pokaza mi zadnej innej gry na rynku tak dopracowanej w tematyce 2 wojny i to w czasie rzeczywistym
Hmm... jeśli realizm będzie w tej grze najważniejszą sprawą to jestem wniebowzięty! :D Grafika mnie za bardzo nie interesuje (po dziś dzień lubię sobie włączyć np. taki Combat Mission :) ) Jedyne co mnie martwi to to, że dystrybutorem w Polsce będzie Cenega (chociaż mam nadzieję, że tym razem nie spaprają tego aż tak bardzo). Jedyne co mnie denerwuje w tej grze to okładka z tym badziewnym połączeniem M10 Wolverine i M36 Jakckson, ale wiem - czepiam się :P
Co do realizmu to jazda na calego:)))Mam wersje bete i wiem co pisze:))0W koncu taki dobry stary panzer elite w nowej oprawie:)))
I te wymiany ognia na roskim froncie:)))NASHORN rzadzi na dalekie dystanse:)))))
I tak najlepszą grą o drugiej wojnie światowej jest i będzie Combat Mission.
Co nie zmienia faktu że zapowiada się ciekawie, ale fanom realizmu polecam Combata.
Zapowiada się smakołyk, zobaczy się:-). Na razie nie ma zastrzeżeń.
Fajne mogą być jeszcze War Leaders i Officers.
Witam wszystkich. Udalo mi sie z bratem dorwac wersje bete tej super gry pod wzgledem realizmu osiagow pojazdow, balistyki , grafiki itp. Przy calej wspanialosci gry na ktora od dawna zreszta czekalismy z bratem jest jednak jeden znaczacy blad. Misje w kampani maja absurdalny poziom trudnosci a konkretnie jesli chodzi o ilosc sprzetu u atakujacego. W moim przypadku gram kampanie rosyjska przeciwko niemcom ktorzy maja atakujac mnie wieksza ilosc sprzetu pancernego niz rosjanie co jak wiadomo jest bzdura z punktu widzenia realiow. Przyklad jedna z misji gdzie ja mam w fali broniac sie 4 T34 i jednego KV1 podczas gdy niemcy atakujac maja w fali 4 Elefanty i dwa panzery3 toz to jest czysty absurd. W rzeczywistosci to rosjanie mieli przewage w sprzecie pancernym na poczatku wojny z niemcami ponad 6 krotna w stosunku do niemcow a potem to juz bylo tylko gorzej dla niemcow. Rozumiem ze rosjanie chca z siebie zrobic bohaterow ale historia mowi co innego gineli jak muchy i zalewali niemcow masa, rowniez czolgow:) Mam nadzieje ze finalna wersja tej gry bedzie bardziej wywazona bo jesli nie to pozostanie tylko korzystac z edytora misji.
Pozdro
Czarny-PL putinowska propaganda dosięgła i gry.
Wiele sobie obiecuję po tej grze. I wciąż na nią czekam :).
Tygrys205 -> Na okładce jest właśnie M36... Więc o co chodzi?
niesfiec -> Officers jest do bani. Klikanka i wyrzynanka i to pomimo ciekawego interfejsu :(.
Czerny- -> Skoro jest taka misja, to zapewne jest to testowa misja do bety. Ferdynandy pojawiły się dopiero w połowie 1943 roku. Natomiast Elefanty, to już zima/wiosna 1944. A wtedy KW oraz Pz. III (chyba, że osłona) były już rzadkością.
Zadałem pytanie Cenedze.
Poczekam z tydzień i jeśli nie dostanę odpowiedzi, to mówi się trudno - kupuję w battlefront.
Dobra oglądałem masę filmików, w tym oficjalne ze strony tej gry i wyciągam na ich podstawie
moje wnioski. Gra wygląda tragicznie, w dzisiejszych czasach dba się o estetykę a tu nic... sztucznizna, przesadzone kolory drzewek, przesłodzone kolorystycznie zboża i trawa, ruszająca się oczywiście ale jednocześnie konsumująca chyba całe zasoby kompa. Z drugiej strony żadnych efektów środowiskowych czy fizycznych typu dym np. !!! Na ostatnim filmie promującym tą grę jest chyba generowanych 12 klatek/s animacji, dziwne mimo ubogiej oprawy. Chm jakiej animacji, postacie sztywne jakby połknęły kij od szczotki albo narobiły w pory, zrobione mimo jakiś tam animacji bardzo niechlujnie, ponoć z 20 rodzajów umundurowań będzie ale we wszystkich co widziałem postacie są jakieś takie zabiedzone. Całe szczęście że koła w pojazdach się kręcą ( ale czy wszystkie ...:) Niebo czyli statyczna bitmapa w dwóch wersjach albo rodem z “ruskich” bajek albo “szare” jak deszcz pada. Podczas deszczu żadnych kałuż itd...
Teren to graficzna pustynia obsadzona sztucznie drzewkami jak jakaś makieta nieudolnego architekta. Teren jest płaski i minimalistyczny do bólu pomimo jakiś tam różnic w jego wysokości. Żeby pewnie nie przeszkadzał w oglądaniu Tygrysów i innego żelastwa które też mimo szczegółów wygląda jak z kartonu.
To ma być symulator ? Wiele ujęć w filmach promo jest jakby z perspektywy FPP co dopiero uwidacznia braki w grafice , żadnego kamyczka, rowu z wodą (oprócz sztucznych rzek). I jak to się ma do obszarów z 39 roku czy dalszych okresó wojny, nie wiem czy teren się da wykorzystać taktycznie ale chyba nie bo na filmach głównie widać rozproszone oddziały
w stylu URAAA !!! . Nie ma za czym się schować bo drzewka (chyba z trzy gatunki) wyglądają rachitycznie jakby nie dożywione jakieś, lasy pewnie będą umowne, nie wiem czy uświadczymy tam brody,bagna itd. Co najwyżej czołgiem pewnie da się rozjechać zasieki. Architektóra wsi czy tam miasteczek bo nie wiadomo co to jest też nie powala
i nie wiem czy można będzie zająć budynki np. Muzyka wiadomo jak to w 1C nie liczył bym żeby tworzyła jakiś klimat co najwyżej może denerwować z tego co do tej pory słyszałem. Odgłosy środowiskowe to jakaś żenada “jes ser” “ja ja” sztuczne, odgłosy nalotów i dźwięk smolotów oraz wybuchy jak z kartonu, ( dziwne biorąc doświadczenie jakie zebrali przy grach typu IŁ-2) zero kalibracji dźwięku który jest sztuczny i śmieszny bo niby miał być realistyczny. Generalnie nie czuje się klimatu wojny wogóle grafika w tym nie pomaga wcale żadnych lei po wybuchach w którym można by sie było schować, żadnych smug dymu ....
Ta wojna wygląda syntetycznie i sztucznie jak w każdej chyba produkcji o 2 Wojnie ze stajni 1C
Wiem że to symulator z założenia ale przecież czasy Wołgi, Łady , MIGa-29 sie powoli kończą
to dobre sprzęty ale brakuje im polotu , tak samo jak tej grze. Niski budżet tej gry pewnie sprowadził ją do masówki jak kiedyś ich czarno/białe filmy o 2 Wojnie. Nadzieja w spójnych założeniach gry, i jej grywalnym realizmie. Ja czekałem na tą grę strasznie ale z tego co widzę
to trzeba będzie mieć cholerną wyobraźnię żeby tą wojnę poczuć, bo jej oprawa audiowizualna
nam raczej w tym nie pomorze. Do tego skoro to symulator to co robi ta masa zielonych i czerwonych kulek symbolizujących jednostki, zamiast “radaru” takie rozwiązanie? Nie kumam tego
pewnie po to żebyśmy czasem nie zapuścili się PZ-II na czychającego gdzieś w oddali na tym pustkowiu IS-2 ... :) . Mam nadzieje że demo mnie przekona i gra okarze się super mimo tej całej swojej sztucznej oprawy .
@Ubojnia:
Zaraz, zaraz ale z tego co mi sie wydaje Theatre of War nie jest zadna symulacja tylko RTS'em albo raczej RTW
No właśnie ja się spodziewałem symulacji pola walki na szczeblu taktycznym w czasie rzeczywistym. Czyli pod RTW to jak najbardziej podpada.
Ta gra ma aspiracje kłaść bardzo duży nacisk na realizm pola walki, głównie parametry sprzętu i uzbrojenia, dlatego użyłem słowa “symulator” może trochę nieszczęśliwie, i bardziej pasuje tu faktycznie “gra taktyczna”. Nie grałem w to jeszcze ale wszystkie informacje twórców i fanów dotyczące tej gry, właśnie o tym mówią. Jedno jest pewne nie będzie to Company Of Heroes (zupełnie inna ale świetna gra ) a maxymalnie realistyczny RTS, który nie będzie kładł nacisku na widowiskowość i efekciarstwo. A trochę szkoda bo gdyby to połączyli była by to gra doskonała....
hmm wlasnie dzisiaj ujrzalo swiatlo dzienne demo tej gry i powiem ze jestem pod wrazeniem.Jak dla mnie grafa jest fotorealistyczna to Faces of War i COH byly sztucznie upiekszane przez plastikowe wybuchy ale kazdy ma swoj gust.Tutaj jaki piekny efekt trafienia czolgu HEAT i wielkie bum.Najlepszy jest efekt podczas jazdy czolgiem z kamera na wlazie dowodcy i kierowanie swoich jednostek do boju wtedy mozna docenic grafe i klimat wojny nie mowiac o rewelacyjnym dzwieku:))
A pozatym jeszcze nigdzie nie widzialem takich detali czolgow:))
Ten rewelacyjny dźwięk to albo ironia albo nie miałeś okazji grać w Close Combat ;p
W samej grze nie zauważyłem nic ciekawego poza ładnymi czołgami, ani to RTW ani RTS. Nie ma nic bardziej wkurzającego niż stracić czołg nawet nie wiadomo kiedy. Line of Sight to mrzonka, pojazdy strzelają przez największe krzaki bo dla nich one nie istnieją. Piechota poza okopami w niczym się nie kryje co ogranicza ją do ruszania się w przód i obrony. Pojazdy mają syndrom Close Combat tzn. zdarzy im się kręcić w kółko pod ostrzałem, ogólnie trudno się je kontroluje.
Co do dzwieku to moze tak ale i tak jest lepiej jak bylo w becie a mam juz sciagnieta ze strony Battlefront Pelna wersje TOW:))Bardzo podoba mi sie odglos wystrzalow pakow i poglos:)) co do syndroma krecacych sie w kolko tankow to fakt wkurza ale jest wyjscie na to ,ustawiam pod katem czolgi i kaze im stac i prowadzic ostrzal ,pomaga :))
Skuteczny ostrzal bez ruchu:)) Zajecie pozycji i agon:))
To jak w końcu? Warto kupować czy nie?
Chociaż jeśli wyjdzie za 29,99 to i tak pewno kupie.
Czy jest to CM w 3D i bez tur, czy skopany RTS?
Pyta fan CM.
Gra wyjdzie w Rewolucji Cenowej Cenegi, także będzie kosztować niecałe 30 zł. Jednak z głosów forumowiczów (tych za granicą głównie) niestety nie wyłania się obraz dobrej gry. Do złożoności CM się nawet nie umywa. Poczekam na naszą premierę i zobaczymy. Pozdro!
KIEDY wyjdzie ta gierka?
przeszedłem demo gry i jestem pod wrażeniem.Brakuje mi tu co prawda wielu elementów.Jak choćby możliwość przejmowania broni po poległych czy większe możliwości osłony przed przeciwnikiem-okopy to nie wszystko.Ale na plus jest skala wrażenia pola walki,wielkość map no i świetna kamera- w końcu można się swobodnie rozglądać. Czekam na premierę pełnej wersji.
Gra jest naprawde ciekawa chociarz denerwuje troche czas przeładowywania pociskow do dzial dużego kalibru pewnie chodziło o balans ale jest to mało realistyczne.
ELZOP -> wystarczy w opcjach wyłączyc znikanie ciał poległych potem podchodzimy do poległego żołnierza i klikamy na plecak wyrzucamy niepotrzebne uzbrojenie i podmieniamy na ten który nas interesuje.
No dobra,już graliście w demo ale powiedzcie mi...jak wam to chodziło bo to ma ponoć ogromne wymagania sprzętowe,mimo tych wypisanych.Czy 2 giga procek,512 ramu i GeForce 6600 GT wystarczy,żeby gra chodziła choćby na minimalnych detalach?
Zippo83 - Wystarczy aby gra chodziła na minimalnych detalach może nawet na średnich :P :P
Poprawka-1 giga Ramu :P A no to fajowo! W CD Acionie najnowszym jest demko,trzeba sobie sprawić... ;)
Gra jest niezła. Od czasu ostatniego Close Combat [Invasion: Normandy] z roku pańskiego 2000 jest to jedyna gra tego typu. Jest może troszeczkę inna ale tylko troszeczkę. Gram w jedyną misję jaka się znajduje w demie tej gry odkąd się ukazało. Gram na wiele sposobów [mam dużo czasu]. I tak: a] W trybie taktycznym gdy widzę całą mapę z góry. b] W trybie ograniczonej symulacji, tak broni pancernej, altylerij i piechoty[za pomocą kursora wybieramy daną jednostkę i naciskamy Enter a kamera przenosi nas na górę obiektu]. Danym obiektem czy to czołgiem, działem, czy żołnierzem sterujemy tak w taktyce jak i w symulacji kursorem, wyznaczamy kierunek i naciskamy lewy przycisk myszy. Z armaty, karabinu, pistoletu, pancerzownicy strzelamy w podobny sposób: kursorem wybieramy cel potem lewy przycisk myszy i ognia !! Tak samo rzut granatem. Pozostałe komendy na panelu.I teraz przechodzimy do sedna tego wywodu. A więc jedną z zalet tej gry jest pewne podobieństwo do Close Combat. Następne zalety to takie: możliwość doboru jednostek przed bitwą, ustawienie stopnia trudności, ustawienia jednostek na mapie też przed bitwą i zrobienia zapisu w każdym momencie gry. Świetne odwzorcowanie sprzętu wojskowego tak pojazdów jak i broni strzeleckiej.Rewelacyjny odgłos pracy silników czołgów, dział samobieżnych, ciężarówek itp. Komendy i okrzyki też wydają się niezłe. Ostrzał obiektów z broni strzeleckiej jest bardzo realistyczny: wypryski piasku, iskry na pancerzu, rykoszety. Strzały z pancerzownic też wyglądają efektownie. Wszelkie wybuchy są dobrze dopracowane. Trafienia pocisków wystrzeliwanych z dział i armat w pojazdy też wyglądają jak prawdziwe [wiem bo nie raz nie dwa brałem udział w drugiej wojnie światowej tak jak niejeden z was]. Uszkodzenia pojazdów: przestrzelona gąsienica, uszkodzony podczas ostrzału przeciwnika karabin maszynowy w kadłubie lub armata w wieży lub całej wieży, przestrzeliny pancerza, ewakułacja całej załogi lub ocalałych. Możliwość dozbrojenia żołnierza [kursorem wskazujemy blisko plecaka lub trupa naciskamy Enter a kiedy żołnierz tam dotrze z panelu wybieramy plecak a potem interesującą lub dostępną broń]. Możliwość obsadzania opuszczonych pojazdów, armat, stacionarnych kaemów.A teraz może trochę wad [do przebolenia, sami zobaczycie że można to przeboleć] drzewa mają pnie wycinane w tartaku [kwadrat], komputer widzi przeciwnika przez przeszkody choć nie zawsze. Znikające trupy. Znikające przestrzelone gąsienice, odstrzelone części z pojazdów, niektóre uszkodzenia pojazdów pancernych mijają się z prawdą i tak: pocisk trafia w silnik-załoga martwa, pocisk trafia w wieże lub kadłub-załoga w całości opuszcza pojazd. Żołnierz ma karabin, plecak, granaty, amunicje, bozuke to w ręku trzyma wybraną broń a na plecach i przy pasie nie ma nic [tylko w panelu widać co ma]. Wszyscy żołnierze to te same klony.I to by było na tyle [tyle co pamiętam przy pisaniu tekstu].
możę grafiko nie grzeszy ale grywalnoscio tak
grafiką a nie grafiko, grywalnośćą a nie grywalnościo
czy ktos wie czy polskie wydanie bedzie mialo patch ktory ponoc duzo mial zmieniac?:) np to ze jak na drodze do celu stoi budynek, to np go nie przestrzelimy;) albo jak stoja drzewka czy murek;D itd itp;)
Polska wersja gry ma zawierać najnowszą łatkę która poprawia wiele błędów, oraz dodaje 10 nowych misji i edytor.
Slyszalem ze to totalny ODJEB. no ta grafa slodycz cud miod orzeszki. mialem se kupic ale czy pojdzie na takim kompie
NVidia GeForce 4 MX z 64mb
AMD Duron 1.8 MHz
256mb ramu
prosze o szybką odpowiedz.
Zapraszam do newsa prasowego, gra będzie w wersji NAJNOWSZEJ - zaimplementowany patch będzie najświeższym i najnowszym obecnie... jeszcze nie dostępnym. Czyli jesteśmy... jesteście pierwsi na świecie.
Dodatkowo - BITWA O MOSKWĘ i edytor poziomów.
Czego chcieć więcej? :-)
Ten opis gry jest zerżnięty z zachodnich, bo w nacjach które się wymienia nie ma Polski. A kampania wrześniowa jest w tej grze.
Pozatym skoro jest kampania wrześniowa to akcja gry nie toczy sie w latach 1941-1945 tylko 1939-1945.
dla niedowiarkow filmiki
http://www.youtube.com/watch?v=V_xejddQd2g&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=rBDmteCSzIY
bazio11---> zapomnij ze sobie pograsz, ta giera potrafi przyciac nawet na mocniejszych kompach.
Gra wymiata, wgniata pod wzgledem realizmu :) ILOSC UZBROJENIA JEST OSZALAMIAJACA! :) , mozliwosc przejmowania wrogiego uzbrojenia, w koncu zasieg strzalu jest taki jak powinien byc (nie jak w CoH, ze Tiger przy 30m moze dopiero oddac strzal sic! ). Wszystko pieknie i cudownie.
Bardzo dobra gra taktyczna. Duży realizm, żadnego efekciarstwa. Potknięcia drobne i do przełknięcia. Wymagany sprzet do komfortowej gry: niezły.
Fani combat mission na pewno polubią grę.
Moja ocena: 8.5/10
mam tę grę od kilku dni i się zagrywam,realistyczna bardzo dobra strategia----miód:).
fakt że grafika mogły by być ciut lepsza więc pewnie dzieciom, którzy mają po 15 lat napewno nie będzie się podobać,ale tu nie liczy się grafa tylko grywalność, a tej grze nie brakuje.
Ocena 9/10
Grał ktoś może w ang./niem., w każdym bądź razie niepolskojęzyczną wer. ToW? Bo mam takie niecodzienne pytanko: czy w nich też, w pol. kampanii, wśród polskich żołnierzy zdarza się nazwisko... "Surowiec" ;-)?
Półoficjalne info o zmianach w nadchodzących paczach/addonie (za wątkiem o ToW
http://www.battlefront.com/discuss/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=63;t=001537
na forum BF, tylko 3 pierwsze posty). Spieszyłem się, więc pewnie mocno "po polskiemu" powypisywałem...
Zmiany o których Sneaksie pisze dotyczą, o ile dobrze kombinuję, nie tylko nadchodzącego patcha(ów), ale też addonu-dodatku stand-alone (nie wymagającego podstawki gry). Pierwszy patch (multiplayerowy) ma wyjść we wrześniu, drugi - ?, a dodatek - również ? (muszę jeszcze poszukać).
Na początek gość uspokaja, że wsparcie dla ToW będzie, że wszystkie wątki na forum są czytane strona po stronie, sugestie brane pod uwagę, że to dla nich (devsów) ważne by dowiedzieć się czego najbardziej potrzebuje społeczność graczy, etc. bla, bla, bla.
I teraz leci to co ważniejsze.
Generator szybkich misji:
- tu jakieś takie niejednoznaczne info jest (w moim odczuciu), nie mam pewności czy ów generator będzie. W każdym bądź razie nie jest łatwo go zaimplementować w ToW (w takim kształcie jak np. w CM) bo jest to bardziej skomplikowane - tu następuje seria wyliczeń trudności. Jakieś tam proste starcia można będzie kreować, do reszty nadal potrzebny będzie pełny edytor. Nowe wyzwalacze (triggers) będą dostępne dla projektantów scenariuszy.
Multiplayer:
- łączenie z Internetem łatwiejsze i stabilniejsze
- zaimplementować wybieranie jednostek do bitwy tak jak jest w singlu to w multu ToW znacznie trudniejsze zadanie, wymagające przerobienia trybu wieloosobowego od podstaw, więc do wyboru najprawdopodobniej będzie ponad 20 predefiniowanych kompozycji armii (np. USA pluton czołgów '44, radziecka piechota '42, itp.)
- czasy ładowania scenariuszy MP znacznie skrócone (w testach bitew dla 8 graczy skróciły się do 6 min., podczas gdy wcześniej i tylko przy 2-óch graczach trwało to nawet i 10 min.)
- w/w zmiany pojawią się w najbliższym patchu MP (multiplayerowym) we wrześniu, bardziej zasadnicze zmiany tylko w osobnym addonie (stand-alone)
LoS:
- cały czas jest poprawiany ale wymaga testów bo dramatycznie wpływa na wszystkie misje i jakieś większe zmiany w LoS mogą te misje schrzanić (uczynić zbyt łatwymi, albo odwrotnie - nie do wygrania),
- zwiększone blokowanie LoS spowodowane listowiem, drzewami, krzakami: te zmiany znajdą się w drugim patchu (po multiplayerowym),
- nowy system widoczności z czołgów (gdzie każdy członek ma własne przyrządy obserwacyjne i prowadzenie obserwacji w dwóch różnych kierunkach jednocześnie będzie niemożliwe) jest planowany dla addonu stand-alone,
W innym miejscu napisano jeszcze odnośnie LoS, że prace nad nim są prawie skończone, te poprawki na pewno będą w addonie i w drugim (po multiplayerowym) patchu do podstawki; linia LoS ma teraz kolorki (jak w CM) - inny do przeszkody, inny po niej.
- będzie dym i możliwość stawiania zasłon dymnych (dosłownie: bronie, które taką zasłonę mogą generować),
- model Daimlera jest poprawiany (był za duży),
- nagrywanie powtórek, w przypadku ToW zbyt skomplikowane w porównaniu do Sturmovika, praca nad tym zbyt czasochłonna, więc nie jest planowane na najbliższą przyszłość...
Niemiecka kampania dywizji Panzer Lehr w grze:
- było trochę skarg na zbyt skryptowane scenariusze albo zbyt wygórowane zadania w nich, zostały te skargi wzięte pod uwagę i w tej niem. kampani zobaczymy jak to wyszło, czy jest lepsza od poprzednich czy nie,
- zgodnie z realiami hist. wróg (Alianci) ma w tej kampanii przewagę liczebną, całkowicie panuje też w powietrzu, za to Niemcy to elitarna dywizja pancerna (wyszkolenie, głupcze!),
- nie ma już nierealistycznych posiłków gdy stracisz pewną część wojska,
- sprawdzanie warunków zwycięstwa zostało poprawione by umożliwić kończenie się misji (niektóre chyba nie chciały się zakończyć mimo spełnienia warunków zwycięstwa), tak to zrozumiałem,
- nie wiadomo kiedy kampania będzie dostępna, zależy to od Battlefrontu, jednak gotowa będzie we wrześniu.
Poziom trudności misji:
- celność npla na normalnym poziomie trudności jest zmniejszona, w pozostałych aspektach jest tak samo jak na veteranie (ale jeszcze będą testy). Te zmiany powinny się znaleźć w najbliższej łacie.
System uszkodzeń:
- rozwijany jest jeszcze bardziej "wyrafinowany" system uszkodzeń - mają nowego konsultanta, który napisał parę książek o czołgach i artylerii okresu przed- i wojennego :-).
No i na koniec walka w budynkach:
- znajdzie się ona w addonie, cały czas nad tym jeszcze pracują,
- żołnierze, by wbiec do budynku, muszą użyć... drzwi :-),
- w środku będzie kilka pozycji, które żołnierze mogą zająć, niektóre przy oknach; żołnierze, którzy nie są przy oknach też mogą strzelać jeśli widzą przeciwnika przez jakieś, hm... szczeliny,
- nie wiadomo do jakiego stopnia ta walka w budynkach będzie podobna do tego co znamy z CC/CM, bo w przeciwieństwie do tych gierek, w których jest to modelowane w dosyć abstrakcyjny sposób (żołnierze mogą wbiegać do domku/strzelać przez ściany), w ToW wymaga większej dokładności (trochę niedosłownie potłumaczyłem ale sens powinien być zachowany :-),
- gość ma w swoim czasie wrzucić na forum obrazki i filmiki prezentujące ten aspekt gry.
Streszczenie reszty tego wątku (koncentrując się na wypowiedziach użytkownika/moderatora Sneaksie, wybierałem fragmenty w/g własnego widzimisię ;-P, nie ma tu wszystkiego):
- planowane jest okopywanie stanowisk artylerii polowej, jednak znajdzie się to najprawdopodobniej w addonie;
- logistyka (pojazdy naprawcze, z amunicją) jest przeciwko koncepcji gry ale pomyślą nad tym;
- rozkaz "retreat" (wycofania się, odwrotu) jest na wewnętrznej "liście życzeń" developerów;
- jeszcze nie wiedzą co zrobić z zachowaniami czołgów mających uszkodzone działa, które to czołgi wjeżdżają we wrogie tanki (po wydaniu rozkazu do ataku); w niektórych przypadkach bowiem takie zachowania są pożądane, jeśli cel to np. armata polowa, którą można rozjechać gąsienicami;
- granaty nasadkowe i moździerze znajdą się w addonie; możliwe, że moździerze będą stacjonarne (jak niektóre ckmy teraz);
- będą koktajle Mołotowa w addonie, miotaczy ognia nie będzie; możliwe, że później (po wydaniu addona) rozpoczną się prace nad zaimplementowaniem "systemu ognia" z prawdziwego zdarzenia;
- jeńcy (branie ich) jest aktualnie na "liście życzeń", nic więcej w tym temacie nie można powiedzieć; potem jest jeszcze dopisane, że "możliwe, w tym momencie jeszcze niejasne";
- piechurzy nie będą bezsensownie błąkać się, odbiegać od reszty drużyny (to, co mnie osobiście najbardziej wkurzało); zachowania typu, że piechur zobaczył wroga i pobiegł do niego bo nie miał LoF zostaną zredukowane w addonie, nastąpią również ważniejsze zmiany w AI piechoty, drużyny piechoty będą działać bardziej jako całość, kliknięcie spowoduje wybranie całej drużyny, choć wybranie pojedynczego szwejka nadal będzie możliwe;
- w addonie nowy system formacji (dot. chyba gł. czołgów) pozwalający na modyfikowanie odstępów w formacji "w locie" (najprawdopodobniej przytrzymując klawisz Ctrl lub podobny);
- krytycznie ranni żołnierze będą wreszcie umierać po jakimś czasie, nie będą mogli się poruszać i strzelać; lżej ranni będą mogli się poruszać bardzo wolno, gorzej strzelać;
- przeskakiwanie żołnierzy przez płotki jest już w addonie, tak samo walka wręcz (!);
- dźwięk jest cały czas poprawiany/dopieszczany;
- w addonie pojawi się możliwość używania zdobycznego sprzętu (coś tu nie gra, przeca to już jest);
- więcej samolotów, więcej konfiguracji uzbrojenia jakie mogą one zabrać (rakiety, bomby): pracują nad tym, powinno to znaleźć się w addonie, chyba że pojawią się jakieś poważniejsze problemy;
- otwieranie/zamykanie włazów przez członków załogi puszki (czyli pojawianie się czołgistów w otwartych włazach by przetestować umiejętności strzelca wyborowego wroga :-): tutaj na razie jest problem w animacjach, konkretnie w czasie jaki trzeba poświęcić na zrobienie owych animacji (180 godzin tylko na animacje dla samych czołgów).
Cenega szykuje nowy patch do gry wazy on 1,2 GB sporo poprawia ale co najważniejsze wiele dodaje więcej niż kampania moskiewska min walka na normandy wiele nowych opcjii multiplayer i nowe jednostki.
Kiedy Cenega wyda ten patch [1.10.0.81]
Ten patche ukaże się w marcu 2009 roku [ takie są rokowania ]
Witam,
Mam problem z TOW, jak miałem starą karte graficzną (GF4 ) to nie było żadnych problemów, misje się wczytywały i wszystko było ok. Teraz (komp: P4 2,4 ghz, 1GB ram, 7600 GS) żadna misja nie chce sie wczytać, po prostu w trakcie wczytywania wychodzi do windowsa. Ktoś wie o co może chodzić? :/. Gra oczywiście oryginalna, sterowniki najnowsze.
patch już jest:) na stronce cenegi(a właściwie jest już od kilku dni:)
menias14- a przeinstalowałeś grę??( ja nawet kilka miechów temu grałem spokojnie na 7300GS więc to nie może być wina karty graficznej-a niedawno zmieniłem sobie na 8600 - taka ciekawostka...bez patcha na moim 2 jajowym procku gra się tnęła na max zbliżeniach przy grafice na maxa...pomagała tylko zmiana gęstości trawy z bardzo gęstej na normalną...teraz nie tnie się na bardzo gęstej trawce...jeszcze bardziej zoptymalizowali grę...miodzio:))
P.S.2 ściągajcie patcha i gramy przez neta ok?
Wasiliew -> tak, przeinstalowywałem kilka razy i nie pomogło
Wasiliew ----------> dzięki za info! Myślałem że to nigdy nie nastąpi. Z drugiej strony patch waży 1,3GB. Takiego jeszcze nie widziałem.
menias14 ----------> gdy pojawia się podobny problem, rozwiązuję go w prosty sposób - format c: i dalej z instalacją windy. W 90% przypadków pomaga.
Wkońcu wydali tego patcha i mam nadzieje że będą wydawali kolejne bo z cenegą jest różnie :/ grę kupiłem sobie dopiero dzisiaj wcześniej wstrzymałem się z zakupem orginału ponieważ gra miała za dużo błedów i niedociągnięć nie liczyłem też że cenega wyda patche a jednak mile mnie zaskoczyli :D gra spatchowana do wersji 1.10.0.8 jest już naprawde dobra i twórcy ciągle nad nią pracują wydając kolejne łatki. Polecam tą gre wszystkim fanom close combat i combat mission.
Można grać w to w czasie rzeczywistym? Od Combat Mission się odbiłem ze względu na system turowy którego nie trawiłem.
Można to jeszcze gdzieś kupić ??
Tak. Niadawno jak dwa dni temu kupilem w Madia Marku kolo Tesco na Bemowie za przystepna cene bo 14 99 zl. :warsja Pl . Polecam
gra dobra niestety lekko się cieła na celleronie 2,6 1 gb ram i radeonie 9600pro
Można grać polską. o mnie zaskoczyło. To pierwsza taka gra (A może druga), którą widziałem z polakami.
Ludzie czy ta gra chodzi na Windows 7?Bo właśnie zainstalowałem sobie demo i w ogóle się nie uruchamia :/ W takim wypadku nie wiem czy kupować pełną wersję skoro nawet demo nie chodzi...
Napisałem do Cenegi,a oni mi odpisali,że Theatre of War nie chodzi na Viście...No super... :/
Ludzie po jaką cholerę pchacie się teraz w Win7 (Vista to większy bezsens bo gruba i wolna)? Przecież to gówno nie ma gwarantowanej kompatybilności wstecznej z dorobkiem XP bo MS nie napisał dobrze emulatora. Ma być ale tylko dla totalnie dorgiej wersji Ultimate! Nie lepiej za to sobie taką HD 5870 z 1GB kupić i rozkoszowac sie cudna grafą? CO wiecej tunie ma problemu z kompatybilnoscia wsteczna z dorobkiem XP pod DX9- cytaj zero streu i problemów.
Ja sprawdziłem stery pod WIn7 do mioch peryferiów (drukara, joye, kierownica, kamerka - nie ma i nie widaomo czy będzie). W tym ukłądzie WIN7 równa sie wszystko do śmietnika! Trzeba oszaleć ,żeby się w takie problemy róznież z instalkami wielu fajnych gier pchać na własne życzenie! Nie jest od XP wcale szybsze ,ani mniej zasobożerne i na dodatek woniej zapisuje pliki jak mama VIsta. Nie ma softu na DX11 olejcie WIN7 bo poza problemami nic nie wnosi sensownego! Za rok jak wysypie i poprawia kompatybilność (dadzą wszystkim w podstawowych wersjach dopracowany emulator) to bedzie inna rozmowa. GRA chodzi doskonale na VISCIE ULTIMATE! Należy jednak przy Radkach zaistalować starsze stery 8.2-8.5 bo wali się zmodyfikowany OPENGL w nowych i tekstury siadają.
Nelson (post 52) Ja mam 15 lat (no prawie :P jeszcze kilka dni) i gra mi się strasznie podoba ;)
Opłaca się kupić tą gre???
Gra ma dziwne wymagania sprzętowe, a na grafikę nie zwracam uwagi,dla mnie liczy się REALIZM!!!!!!!!!!!
Dzień dobry - po zakupie gry 16.10.2010 r Theatre of war POLA ZAGŁADY po zainstalowaniu wyskoczyło mi .wpisz klucz produktu dla płyty o nazwie TOW. po w pisaniu wyskakuje klucz jest nie poprawny lub zawiera błędy < a wpisuje poprawnie > klucz na książce PRTOW-E3E6-A9C8-A5DB-D-27F klucz na płycie klucz cd XMLJ-3DUCPC-UX4FGW-WBRQKP-BXQ76B wbijam to raz to i nic zakupiłem gre i nic proszę o pomoc!!!!!! nr.tel 667296321
spoiler start
Bardzo dobra gierka, Jeszcze nie ukończyłem bo ma ona aż 5. Kampanii, tak więc niewiem kiedy przejdę bo już z 2 tydzień mi idzie...Bo robie tak żeby nie tracić czołgów i altylerii...W tej grze są punkty które można wymieniać na różne pojazdy i działa...a przede wszystkim. Jest kampania Polska:). Od września. jakieś 3-4 misje Kampanii Wrześniowej... To jest duży plus gierki. CHyba w tej grze tylko pokazali Polaków. Jak ją niedługo przejdę to kupuję Africa. Polecam 9/10:)
Do (mixtape7123) Dziecko 10 lat masz. Zapomniałeś słownika?!
Na ile godzin w kampanii wystarcza ta gierka?
Pod tym samym tytułem jest też strategia z...1992 roku! Myślałem początkowo że mowa właśnie o tym starym tytule :) Szkoda że nie ma go w bazie :)
Taka se. Doceniam że stawiali na realizm, ale wyszło trochę upierdliwie. Żołnierzom trzeba pokazywać palcem do kogo mają strzelać, w czołgach trzeba ręcznie zmieniać uzbrojenie z armaty na km, bo inaczej do czołgów będą walić z karabinu itp. Żołnierze są tępi i często pudłują, a przejazd ciężarówką we wskazane miejsce to zadanie prawie nie do wykonania. Tzn. kierowca pojedzie, ale nigdy najkrótszą drogą, będzie kluczył polami i dojedzie gdy już dawno będzie za późno. Swoich wojsk trzeba pilnować jak dzieci.