Hammers of Fate - zapowiedziano dodatek do Heroes of Might and Magic V
O to faajnie . Przeszedłem gierkę i mam ochotę na więcej Herosów. A map do singla jak na lekarstwo
Nic im się nie skończyło... wielu fanów narzekało , że krasnoludów wywiało . A , że nival słynie z tego , że słucha fanów , to wysłuchał ich (fanów) próśb :P
5 Misji dla single player, a trzeba bedzie zaplacic jak za zboze z 50-70zl :shock:
_Luke_ ---> Najgorsze jest to że mogli dodać barbarzyńców zamiast tych krasnoludów...
Yupi, wreszcie krasnoludy, a nie jakieś lalusiowate elfy :).
_Luke_ -> Krasnoludy są od dawien dawna, mało mnie obchodzi czy zerżneli rasę (chociaż przecież Disciples też zerżneło krasnoludów...), ważne, że moja ulubiona rasa będzie w Heroesach! :]
Jak już skądś czerpali pomysły to prędzej z Hobbita (tak, tak, tam też są Krasnoludy) albo z wcześniejszych mitów. Krasnoludy to nie jest wymysł końca XX wieku ;)
No ale muszę przyznać, że co jak co ale ten dodatek kupić trzeba będzie :)
miłe zaskoczenie
hehe troche nawiązuje klimatem do Epoki Lodowcowej :D
_Luke_ ---> Jak można zerżnąć jeden z filarów fantasy, czyli rase krasnoludów? :)
Gdyby byl jeden/dwoch - nic bym nie powiedzial (w koncu w serii homm byli od zawsze). Ale tu mamy ich cale stadko, w zimowej scenerii, razem z olbrzymami - dokladnie jak w serii Disciples.
edit: Kyahn mozesz sie ze mna nie zgadzac ale badz milszy i przeczytaj podwieszony watek
_Luke_ ----> Tobie chyba na głowę padło. Twórcy Disciples to może co, sami tę rasę wymyślili?
Hahaha, nie rozśmieszaj mnie, ten podwieszony wątek wcale nie oznacza, że teraz każdy ma każdemu w "dupę włazić".
IMO dotyczy on spamowania i głupich odpowiedzi. Ja tutaj z Tobą dyskutuję, w normalnych dyskusjach ludzie często rzucają uszczypliwymi
uwagami.
BTW W tej nowej rasie ma nie być "lotników", ciekawe czy przez to jednostki będą silniejsze. IMO powinny, bo co krasnolud to krasnolud.
_Luke_ -> .... Nie ma to jak sensowna argumentacja:
1. Jakbyś nie wiedział krasnoludy w niemal każdy fantasy tworzą swe twierdze w górach, a w górach... jest śnieg.
2. W Warhammerze jest kilka jednostek krasnoludów, które tworzą wielkie armie, czy to oznacza, że Warhammer zerżnął od Disciples?
3. Z olbrzymami fakt, ale cóż z tego? W disciples są Zombii, Zombii były dawno w HoMM, czy to oznacza, że Zombii zostały zerżnięte?
_Luke_ -> Na razie to ty wychodzisz na fanboya... A co tam, ważne, że będą wreszcie krasnoludy :) (im więcej ich w Disciples, HoMM czy innych grach fantasy tym lepiej, elfom mówie nie!).
_Luke_ ---> Owszem mamy całe stado krasnoludów ;-) I super. Ale umówmy się - rasa krasnoludów jest jednym z filarów fantasy - jak pięknie ujął to Cainoor. O krasnoludach jako o rasie wojowników w literaturze (dwarves, dwarfs) pisze się od stuleci. Wykrystalizowało się to w papierowych rpg, ale właśnie na podstawie literatury. Może w takim razie zarzucimy Disciples, że skopiowali pomysły z Warhammera? A może z D&D i AD&D? Nonsens.
Tak czy inaczej, pomysł doskonały. Zobaczymy jak wyjdzie z wdrożeniem w życie.
pozdroofka
O, widze, że większość moich argumentów już padła :-) No cóż. Niektórzy piszą wolniej...
Ten mount przypomina mamuta z epoki lodowcowej :D No tak, w końcu trzeba było zrobić zimowy teren. Krasnoludy - jakoś tak lipnie jak na następny zamek. Za mało! Liczę, że na tym dodatku nie zaprzestaną. Liczę, że dostaniemy dłuuuugą kampanię i edytor. Nie lubię świata Ashan. Pomijając wspaniały Antagarich&Enroth&Jadame to nawet Axeoth miał niemały potencjał, tylko potrzeba było kogoś kto rozwinąłby w nim setki przygód. Liczę, że nie będzie robionych na siłę jednostek z wykorzystaniem krasnoluda w różnych pozach.
PS - Swoją drogą ciekawe jakiego smoka czczą. Pewnie wikingowego Niddhoga :)
Lunar1907890 -> Rasa krasnoludów, to jakby 5 innych ras ;). Dobra, moja fascynacja krasnoludami się udziela, więc może na jakiś czas nie będę się odzywał :).
Ciekawe jak bęzdie wyglądać ich twierdza... taka dziura w ziemi ^.^
Bez latających jednostek?? Duży minus. Nie wiem jak to wszystko zbalansują
$heyk ---> Dużymi współczynnikiami obrony i ataku oraz zadawanymi obrażeniami. Krasnoludy będą także miały sporo HP. Dojdą zapewne jakieś ataki specjalne.
Szkoda tylko, że pewnie ten zamek nie będzie miał nic - albo niewiele - wspólnego z zamkiem z trójki, zresztą większość zamków nie ma nic wspólnego z tymi z części trzecie.
Niestety graficznie też mi się nie podoba. Styl wykonania jednostek i oteksturowanie.
Jak dla mnie HoMM skończył się po Shadow of Death i końcu aktualizacji In The Wake of Gods.
$heyk <--- pewnie jak wszystkie zamki budynki będą budowane dookoła środkowego punktu albo jakiejś góry jak w zamku śmierci.
Jaką rasę chcielibyście jeszcze ujrzeć w H5? Wpisujcie! :) Ja chyba przyciąłbym z chęcią jakimś robaczywym Rojem, choć to nie do końca utrafia w tematykę fantasy...
W koncu generator map losowych! Super!!!
Ich twierdza. - sądzę, że będzie niemała i wzorowana na Blackrock albo Ironforge z WoW'a. Potężna, monumentalna, przytłaczająca budowla, choć niezbyt gotycka. Dziura w ziemi - tzw. ziemianka to raczej tylko wioski bez zamku mogłyby tak wyglądać.
Nowe rasy w H5? Chciałbym, aby powróciły barbarzyńskie hordy! Krasnoludy tego nie zwrócą. Oprócz tego chciałbym tak jak setki graczy z forum Celestial Havens - aby powrócił zamek czarnoksiężnika o ponurej architekturze jak w Heroes 2.
Zamek Roju insektów to wcale nie byłsby taka zła rzecz. Kolejna struktura, która mieszkałaby pod ziemią. A tego typu jednostki były w poprzednich heroesach, Modliszki, czy Oślizgi.
Najlepiej rozdzieliłym baśniowo-mitologiczne stworzenia (wróżki fae, feniksy, drzewce) od elfów. Bladoskórzy znów zyskaliby mą sympatię, gdyby nie byli twardsi i mieli temperament z Heroesa 3. Baśniowe stworzenia mogłyby być przywoływane przez magię albo z trafiłyby do zamku czarodziei (jako służące istoty magiczne).
Stworzenie zamku czarnoksiężników dałoby początek otwartego konkurenta dla zamku typu academy. Tam również byłyby istoty magiczne w formie służących, tyle że bardziej złe. Mielibyśmy więc tam gargulce, czy szukające zemsty duchy Rakshasa.
Takie jest logiczne rozumowanie, lecz strach mnie napełnia gdy sobie pomyślę, że czarodzieje i tytany walczyłyby ramię w ramię z motylkami...
Dobrze jest, aczkolwiek ja się najbardziej cieszę z edytora map losowych. To właśnie takie narzędzie sprawiło, ze dalej gram w HIII i nie gram już w HIV. Dla mnie jest to rzecz decydująca o żywotności takich gier :)
Diobeuek ---> To jest 5 a nie 3. Gdyby ograniczyli się tylko do przeniesienia 3 w trzeci wymiar, to by była klęska i by większość recenzentów pożarła wręcz autorów gry.
Świetnie, że będzie nowa rasa, krasnoludy zawsze lubiłem (ale to raczej w disciples) bo to takie tłumoki do lania, nie myślą za wiele, tylko biją pałą czy tam toporem :D Przypakowani kolesie w skórach, na niedziwiedziach, miodzio :)
Chyba nikt nie miał wątpliwości że będą dodatki do Herosów :) Póki będą dobre i będą wprowadzały nowe wartościowe rzeczy (nie tylko mapki) - niech wychodzą. Czekam niecierpliwie.
Swoją drogą - krasnoludy? Ja raczej oczekiwałem barbarzyńców, Strongholdu :)
Yancy--> Pewnie będą w następnym dodatku :)
Ten magmowy smok z HoF przypomina mi Godzillę, nie spodziewałem się takiego smoka związanego z tą rasą.
Szkoda że nie będzie w tym dodatku barbarzyńców albo czegoś takiego jak cytadela z trójki.
O jakiego magmowego smoka chodzi Mutant z Krainy OZ
Ale i tak kupie ten dodatek
Niewykluczone że faktycznie Stronghold wróci w drugim dodatku - bo jakoś dziwnie jestem pewien że na jednym się nie skonczy :)
Mutant z Krainy OZ -> Ja ci dam tłumoki... Oj... Kiedyś się za to zemszczę....
Bemol --> O tego smoka panie --> :)
Godzilla jak nic :D
Yancy---> Barbarzyńcy po prostu muszą być głównym tematem jednego z dodatków. Zbyt dobrze znana i lubiana to rasa by jej nie było. Fani by przecież zjedli wszystkich ludzi z ubi i nivalu razem z ich siedzibami gdyby się nie pojawiła ta frakcja w 5.
Dowodca_Pawel --> Ale ja je za to lubię, a opinie oparłem na Disciples 2, czyż tam nie byli tacy? ;p
w ogóle polecam te stronkę: http://www.the-genies-lamp.com/heroes_5/screenshots.htm
Mutant z Krainy OZ -> Może i w Disciples i tacy byli, ja tam widzę w krasnoludach mądrość, honor i zamiłowanie do historii :), natomiast elfy uważam za bezmyślne gryzipiórki, co spiechrzają z bitwy zaraz po jej rozpoczęciu :P (ala Francuzi ;) ).
Co nie powiedzieć, krasnoludy jako całość to jednak nowość w Herosach. No oki wiem że już nawet w jedynce krasnoludy były w zamku Czarodziejki ale teraz dostaną cały zamek tylko dla siebie. Przypuszczam że atrybutem głównym będzie obrona a pobocznym? Chyba nie siła czarów?
Ale spoko - Nival ma u mnie ogromny kredyt zaufania po perfekcyjnym Etherlords 2.
Ja stawiam na to, ze glownym atrybutem bdzie odpornosc na magie :)
A dodatkow bedzie napewno z 3-4 to i barbarzyncow sie doczekamy. ja chce orków, goblinów i ogrów :) (*oczywiscie behemoty i cyklopy tez!)
Orkowie sa kilka razy wspominani w kampani wiec napewno beda :)
Pewnie beda myslec nad jakas odmiana twierdzy na bagnach (tego terenu nie ma)
Mam pytanie: Czy do Heroes V sa jakies mody/mapy do sciagniecia z i-netu ?
Oto moja lista rzeczy, które powinny zostać zmienione/poprawione w dodatku:
1. Ilość jednostek, które nie są związane z żadnym z zamków. Jest ich strasznie mało w porównaniu do poprzednich części, co sprawia że często się powtarzają i robi się to nudne.
2. Poprawa widoczności w podziemiach, zdarzyło się już, że grając i patrząc na mapę nie zauważyłem że fragment jest nieodkryty, ponieważ wygląda identycznie jak tło... niby nic, ale mnie to zirytowało
3. Poprawienie bazowych map i drobnych usterek typu: nieosiągalne kamienie wiedzy, lub inne miejsca boostujące statystyki bohaterów. Zrobienie DUŻO większej ilości map, skoro póki co edytora nie uświadczyliśmy.
4. brak 2 typów postaci dla każdego zamku. TO ogranicza możliwości rozwoju bohaterów wg własnych planów. W poprzednich częściach zawsze była możliwość wyboru bohatera bazowo magicznego i bazowo fizolskiego (i jakkolwiek można było ich rozwijać jak się komu podobało, to przy każdym lvl upie bazowe 4 statystyki przyrastały w zależności od bazowej profesji)
Co do krasnoludów. Spoko że są, mimo że ich występowanie w poprzednich częściach HoMM nie było jakimś szałem, a z racji ich szybkości było nawet irytujące. Ale jeśli to dobrze rozwiążą to może być ciekawa propozycja, tym bardziej że zgodnie z kanonami fantasy krasnoludy do postaci magicznych raczej nie należą i opierają się na swoich zdolnościach do prania pysków wszystkim i wszędzie. W chwili obecnej brakuje czysto siłowej rasy, nad czym ubolewam. Tylko te 7 jednostek... oby nie dorobili na siłę jakichś dziwadeł, wg mnie część jednostek w ich zamq to będą konstrukty, ale czas pokaże.
EDIT do powyższego:
5. Widok miast. Tylko Haven i miasto alchemików są ładnie zrobione, a jednocześnie w miarę przejrzyste. Lochy są nienajbrzydsze, ale z funkcjonalnością tam to różnie bywa. Inferno jest neutralne dla mnie (jakoś wygląd miasta mnie nie urzekł, ale nie mam mu nic do zarzucenia), za to nekropolia jest chybiona niestety. Jest za ciemna, przez co mało widać i zatraca się klimat tego miejsca. Miasto elfów jak zwykle mi się nie podoba, ze względu na swoją cukierkowatość (ale to moje osobiste zboczenie i wcale przez innych nie musi być postrzegane jako wada).
6. Muzyka. Na stos z tymi recenzentami którzy śmieli porównywać muzykę z V do poprzednich części! W IV była o niebo lepsza muzyka, a z III nie ma porównania. W poprzednich częściach mogłem sobie wyłączyć moniaka i zostawić w mieście bohatera i słuchać muzy, teraz zakrawałoby to na masochizm...
Misio-Jedi --> Modów jest bardzo dużo, ale to trzeba se poszukać :p np. tutaj http://celestialheavens.com/ (na foro ich). Map nie ma, bo edytora jeszcze nie wypuścili, ale niedługo będzie (w nowym patchu). Natomiast jakiś fan zrobił generator map losowych, trochę toporny w użyciu, ale ponoć działa i da się grać na tych mapach (ja nie próbowałem) http://members.lycos.co.uk/homam/generating.htm
Normalny generator map będzie w dodatku.
staffer:
1) Jest ich mało bo są trudniejsze do zrobienia niż do poprzednih części. W H3 w podstawowej wersji też ich za dużo nie było, dopiero po dojściu dodatków zrobiła się niezła kolekcja. W IV również ich ilość nie powalała i w dodatku ogólnie jednostek było mniej.
2) Ja z tym nie mam problemów :)
3) Map jest mało, fakt, ale całe szczęście do edytora już bliżej niż dalej i niedługo powinny się pojawiać mapy. Ponoć instrukcja obsługi tegoż ma 200 stron, czyli raczej nie dla pierwszych lepszych kartografów jest to narzędzie.
4) Jakoś niedawno powiedzieli, że nie będzie podziału :( Prawdopodobnie nigdy.
5 punkt pomijam bo to kwestia gustu.
6) Muzyki z czwartej części już chyba nigdy nie pobiją, aczkolwiek w tej też mi się podoba. Jednak jest za mało motywów muzycznych według mnie.
Co do wyglądu jednostek krasnoludzkich, część jest przedstwiona na tej stronei http://acidcave.com/
Oki, ale z neutralnych niezwiązanych z niczym jednostek mamy... hymm... żywiołaki, to będą JUŻ 4 jednostki, rycerzy śmierci (ciekawe że nieumarli są neutralni), feniksy... to aż 6 jednostek... przyznam się szczerze że nie pamiętam w tej chwili innych neutralnych, możliwe że dlatego że te najczęściej przewijają się przez mapy i kampanie...
Ilość stron w instrukcji mnie nie wzrusza. Natomiast miło by było gdyby tych stron było 20 i miałoby to te same możliwości. Przecież 3D w wykonaniu Nivala nie wymusza pracyw edytorze w pełnym 3d. Wystarczy modelować w pełni 2D, oraz "wyciągać" albo w dowolny inny sposób prosto przetwarzać 3 wymiar. Miałem okazję korzystać już z edytorów do najróżniejszych gierek, i taki np. edytorek map do GeneRally sprawdził by się znakomicie :D. Ofc trzeba by było przerobić go aby uwzględnić szachownicę mapy oraz ilość obiektów i zdarzenia, ale do stworzenia podstaw mapy byłby w sam raz. A reszta.. poprzednie edytory nie były kosmicznie trudne, dlatego ta sugerowana ilość stron mnie trochę dziwi (no chyba że w tych 200 mieszczą się wszyskie języki, w których chcieli wydać instrukcję ;) )
Co do muzy... zdecydowanie za mało motywów i szybko się nudzą (w porównaniu do poprzednich części)
reszty nie widzę powodu komentować, bo skoro powiedzieli że nie zrobią to szkoda, bo jest to błąd, no ale cóż. A w kwestii gustów się nie dyskutuje :)
Moim zdaniem najlepszy edytor to WorldEdit z Warcrafta III.
SUPER!!!!
Kocham każdą część Heroesa....
3 nie ma sobie równych...
ale juz niedługo...
5 wyszła i juz ją goni...
Wiadomo że szybko jej nie pokochamy ale z czasem po kilku dodatkach...
POZDRO ;-D