DirectX 10 i Crysis na Xbox 360?
No to brak obslugi dx10 to tylko kwestia zainstalowania bibliotek? : > Czy moze jakas zew karta graficzna xd.
Tak trzymać :-D Uwaga, zaraz pewien pan mający w swym nicku dwie cyfry, która pierwsza to 7 a druga... to pozostanie tajemnicą he he, zjawi i napisze, że PS3 będzie miało już na starcie DirectX 11 ;-)
Biblioteki maja pomoc w ulatwieniu programowania itp itd i z implementacja niektorych funkcji czy latwoscia konwersji gier z PC jadacych na bibliotekach dx10 (jak wiadomo dx10 nie jest kompatybilny wstecz ,a dx9 to tylko emuluje). xkloc360 sprzetowo wspiera dx9 wraz z sm3.0 i nie zrobi sie z tego biblioteczkami sprzetu wspierajacego hardware'owo tych bibliotek wraz z sm4.0 na czele. Co do Crisis to tylko spekulacje do tego watpliwe i to bardzo ;P.
To co napisał Mr_Hyde
Tu chodzi tylko o API. Łatwiejsza konwersja oraz pisanie na dwie platformy.
Głównym powodem, dla którego Crysis nie może zagościć na konsolach nowej generacji jest brak w nich obsługi DirectX 10, z której to dobrodziejstw korzystać będzie opisywana gra. - przecież na E3 gra chodzila na DirectX 9 wiec w czym nagle problem?
MarcinRegin ,a no w tym ,ze najwidoczniej te next-geny nie sa tak silne jak sie wydaje :-]. Crisis to mocozerna gra to bedzie fakt ale tez pokaze dlaczego tyle zje. Moim daniem glownym problemem konwersji na knosolke to mala ilosci ram moze tez i za slabe gpu. Jak juz powstanie to jakis Crisis Instinkts czy cos takiego :P czyli cos w uniwersum Crisis'a ale z historia innej postaci i z odpowiednia "zoptymalizowana" grafika pod mozliwosci konsol :P .
Ano w tym że GPU w X360 nie ma hardware'owego wsparcia wszystkich funkcji DX10.
Mr_Hyde - Crysis nie jest nie do zrobienia na konsole. Jednak engine musiałby być od nowa pisany pod każdą platformę.
A skąd wiecie, że chip graficzny x360 nie ma bebechów gotowych pod dx10. Przeceiż jest to 'kilka proców czekających na instrukcje' :). Zresztą nowe karty ATI na DX10, to bracia i siostry układu z Xboxa360.
Zresztą sam Microsoft chwali się, że po premierze Visty, czyli DX10, droga dla gier z X360 na PC i dwrotnie, bedzie krotka.
i tak jakby "pocieli" tą grę wyglądała by dużo lepiej niż na zdecydowanej większości koputerów...
[chodzi o specyfikacje techniczną gry, oczywiście]
albz74 - ale po co skoro można pod DirectX 9?
Nie wydaje mi sie jednak, żeby konsole mogły udźwignąć ten tytuł w niezmienionej formie.
Triber sa bracmi i siostrami tylko pod wzgledem zunifikowanych shaderow czyli jedna alu potrafiaca robic za vertex lub pixel shader i na tym podobienstwa sie koncza .
albz74 wiec wlasnie napsialem wyzej ,ze jak juz cos to wyjdzie gra w uniwersum Crisisa z odpowiednio zoptymalizowanym silnikiem :-] .
Mr_Hyde -
Triber sa bracmi i siostrami tylko pod wzgledem zunifikowanych shaderow czyli jedna alu potrafiaca robic za vertex lub pixel shader i na tym podobienstwa sie koncza - co na dzisiaj zresztą jest jedną wielką kupą i stratą mocy obliczeniowej na rzecz elastyczności którą można sobie samemu zarządzić w engine gry.
Ty sugerujesz że będzie zubożona - ja twierdzę że nie musi. :)
albz74 ,a ja twierdze ,ze musi :P .
ee tam, dopiero zaczynamy. News któy mnie dobił z Lipska- PES6 przez rok tylko dla X360 ....... Drugi mnie nie dobił - Fifa też przez rok tylko na X360.
Edit- na szczęście PES6 - To be perfectly honest, it looks like a slightly prettier version of the PS2 game.- z tego samego newsa :)
Jasn ze zmieni zdanie :D
zaraz jak to musieliby pisać silnik od nowa,
do tej pory crysis był wszędzie grany i pokazywany na kartach directX9 więc podobnie do gpu xpudła
po drugie jest już sporo gier ktore spokojnie emulują sobie directxy jak chociażby fear i call of duty2
Ijon- rok temu na TGS lead programmer od CryEngine mówił o tym, że render engine na konsole byłby pisany od nowa, wtedy jeszcze nie potwierdzono migracji na konsole. Główne powody - dla X360 odmienna architektura, dla PS3 to samo plus OpenGL
Popieram Ijona. A i ci co gadają że x-klocek nie udźwignie gier w takiej formie się grubo myli . pogadamy za rok-dwa piecykowcy :P
"na tytuły przeznaczone dla Xboxa 360 czy PS3, powalające na kolana swoją grafiką "
-------------------------
Jeszcze nie widziałem żadnego który 'powalił by mnie na kolana swoją grafiką' o jakości jakiej nie mógłbym mieć na swoim PC. Jedyne czym konsolowe tytuły powalają do tej pory, to ich cena....
Lost planet[demo]
Fight Night 3,
Gears of War[dla tych co byli na E3]
no jak sie okaze ze dx10 nie potrzebuje sprzetowego wsparcja w stosunku do dx9 to niezla beka bedzie
MarcinRegin [ Generał ]
albz74 - ale po co skoro można pod DirectX 9?
Nie wydaje mi sie jednak, żeby konsole mogły udźwignąć ten tytuł w niezmienionej formie.
Haha, a co ma niby to uciągnąć, w Xboxie 360 siedzi taki power (3 rdzeniowiec + R500) ze spokojnie udzwignie Crysisa ze wszystkimi efektami, bardziej bym sie obawiał który pecet wyrobi zeby gra była w miare płynna
Hehe co wy tu porównujecie oczywiście że Xboxik pociągnię tą grę co wy tu w ogóle porównujecie z kompem te urządzenie ^^ Konsola a komputer to jak niebo i ziemia zresztą patrzcie chociażby na PS2
CPU: 128 bitowy Emotion Engine @ 294.912MHz, 40KB pamięci Cache
GPU: 150MHz, 4MB DRAM
ona miała takie badziewie w środku a ciągneła gry które na 3 razy lepszym sprzęcie wyglądały gorzej więc..
PS: Autor zaznacza że nie ma Xboxa.
PS2:Autor zaznacza że nie ma żadnego fajnego kompa i próbuje wrobić innych w zakup xboxa żeby ich zniszczyć.
PS3:Autor nie dostał X-boxa za ten tekst ( a szkoda :( ).
PS4:Autor nie dostał również kompa za ten tekst :(.
PS5: Autor zdaję sobie sprawe że denerwuje tymi PS'ami.
PS6:Autor musi już kończyć.
PS7:
Naczelnyk [ Konsul ] http://www.naczelnyk.republika.pl
"na tytuły przeznaczone dla Xboxa 360 czy PS3, powalające na kolana swoją grafiką "
-------------------------
Jeszcze nie widziałem żadnego który 'powalił by mnie na kolana swoją grafiką' o jakości jakiej nie mógłbym mieć na swoim PC. Jedyne czym konsolowe tytuły powalają do tej pory, to ich cena....
To mnie powala cena twojego kompa :O
winner - bardziej bym sie obawiał który pecet wyrobi zeby gra była w miare płynna - no tak a na E3 odpalali go na Earth Simulator, bo inne nie wyrabiaja. Poszperaj troche to sie dowiesz na czym to chodziło.
Ja tego poweru Xboxa jeszcze nie widziałem. Na razie to tylko same zapowiedzi i inne brednie jak to będzie wspaniale. Jedynie demko Lost Planet mi sie podobalo, choć nie rozkłada jakoś specjalnie na łopatki.
Gibon91 - To mnie powala cena twojego kompa - a co boli cię to?
MarcinRegin [ Generał ]
Gibon91 - To mnie powala cena twojego kompa - a co boli cię to?
Chodziło mi o to że napisał że powala go cena gier na konsole i mówi że ma komp który ma lepszą grafę niż na konsolach, więc za tyle za ile tego kompa kupił to mógłby kupić konsole + kupe gierek ^^
Peace :]
Gibon91 - spoko ja tylko sie delikatnie pytam. Taka argumentacja jest rzeczowa i ok, bo samo określenie że pecet jest sam w sobie drogi i przez to gorszy jest raczej niepoważne.
z tego co pamietam crysis na E 3 chodził na radku 1900xtx i jakimś procku AMD ( mozliwe ze to był jakis FX). Dlaczego wiec wersja na x360 mialaby byc okrojona w stosunku do tej którą widzielismy na E3 (dx9.0) skoro to co jest w x360 wcale nie jest gorsze od tego na czym gra chodziła podczas E3?? tym bardziej dochodzi tu mozliwosc lepszej optymalizacji (wszak konsola to środowisko zamknięte). Jeśli nowy X spokojnie udźwignie Gears of War to Crysis tez spokojnie pójdzie. I to wcale nie bedzie szczyt możliwości nowej generacji konsol (pisze takze o PS3 poniewaz nic nie wskazuje zeby róznica w grafice pomiedzy obydwoma konsolami była duza).
Ciekawi mnie natomiast jeden fakt - jak wielka bedzie różnica pomiedzy Crysis w dx 9.0 a wersją działającą w dx10. Nikt tego jeszcze nie pokazywał (bynajmniej nie widziałem). szczerze mówiąc to co było na E3 było piękne. i pozostaje czekac tylko czy bedzie jeszcze piekniej czy bez rewelacji.
Silniki tak mocne jak Crysisa pisze sie latami. To nie tylko renderowanie trojaktow z shaderami, ale portale, BSD, fizyka, masa obliczen. Na konsole, nawet next-geny engine stricte pecetowy napsizkowany takimi bajerami ciezko przerobic. Aby byl wydajny musialby byc raczej pisany od podstaw (core engine, bez logiki), gdyz wiele kwesti byloby robionych calkiem odmiennie.
Przyklad Painkilera na Xboxie czy HL2 czy innych. Moc GPU byla odpowiednia do gry, jednakze inne ograniczenia spowodowaly, iz sam silnik byl pisany praktycznie od nowa.
Gry na Next_geny beda piekne, jak powstana na silniku stricte pod konsole, przyklad Black na PS2 (wyglad/moc konsoli). Silniki ogolne zawsze ograniczaja jakas platofmre - obecnie PC ma "tyly", bo sporo gier ma silniki slabe, gdyz musza dzialac i na ps2 i na xbox i na PC, na PC dodawane jest pare bajer + lepsze textury i koniec.
Podobnie "tyly" maja teraz next-geny, bo mamy jakies Feary, Preye i inne Quake4, ktore dzialaja wolniej na next-genie niz na PC, co oczywiste patrzac na filozofie stricte-pecetowego silnika.
Zacznie byc ciekawe jak ebda powstawac silniki stricte-next genowe (zreszta juz powstaje kilka, kazde studio robi swoj).