Armed Assault [PC]
Zapowiada sie o niebo lepiej niż OFP mam nadzieje że poprawią większość błędów :)
...Kolejną zmianą jest sposób zabierania broni od martwego przeciwnika. Jak zapewne pamiętacie, w OFP gracz musiał się po nią schylić. Cały proces zamiany trwał co najmniej kilka sekund. W Armed Assault tego nie ma. Podchodzimy do umarlaka i wybieramy odpowiednią opcję. W dłoniach od razu ukazuje się pożądany model gnata...
To widzę, że pojechali po bandzie :/ Lepszy był stary system tzn. bardziej realny. Przecież zabranie umarlakowi gnata i magazynków zajmuje trochę czasu a tu widać rozwiązanie rodem z Quake :[
Po drodze nie zapomniano o należytych zabezpieczeniach typu StarForce...
Znowu ten Starsyf.
starforce... ale mam nadzieje ze tylko do wersji betaq-testowej... i 3 klucze????
He he he - większość graczy użala się nad tym StarForce z jednego prozaicznego powodu - czy będzie do tej gry crak...
Jezeli macie jakieś pytania, na ktore nie odpowiedzialem w tekscie to walcie jakw dym:) Tylko nie pytajcie skad to sciagnac:)
Na tą grę czekam niecierpliwie i na bank w nią zagram jak wyjdzie. OFP to jedna z lepszych gierek na LANa w trybie kooperacji , mam nadzieje że ArmA też się sprawdzi.Fajnie ,że postawili bardziej na taktykę i walkę w mieście -pewnie ktoś stworzy MOD pozwalający grać oddziałami specjalnymi (fajnie byłoby pograć np Deltą i odtworzyć np Mogadiszu).
eJay >>>Mam pytanie -czy na ciałach zabitych widać obrażenia tak jak w OFP w w ogóle jak jest z detekcją obrazeń w Armed Assault ?
McClanesHungOver2---->Tak, jest nawet lepiej niz w OFP. Przede wszystkim ciała padaja na kilka roznych sposobow. Jedni wala sie na plecy, trzeci najpierw klecza i padaja na tors, inni potrafia robnac w pobliski murek i sie zssuwac jak w amerykanskich filmach:) Obrazenia sa bardziej zroznicowane, ale Soldier of Fortune to nie jest, wiec nie licz na rozerwane ciała. Po prostu juha wystepuje tam gdzie trafiles goscia.
Nie wiem skad te narzekanie na Starforce. Jedyna uciazliwa czynnosc to koniecznosc zainstalowania składników i restart kompa.
Shark - starforce jest uciążliwy nie tylko dla piratów alke i dla legalnych kpii Ubisoft już to zrozumiał. Ale ArmA i tak kupie :P. może odkurze swoje OFP i OFP:r
Także śledziłem info o ArmA i byłem nieco zasmucony przez ostatni czas, no a teraz eJay już dobiłeś mnie ;)
Też mam nadzieję, że wszystko poprawią, ale nie chcę się łudzić niepotrzebnie.. W końcu mieli dużo czasu, to chyba powinno być już porobione w większości...
Animacje dodatkowe, efekty to już wszystko było - wystarczy ściągnąć chociażby mod FFUR bądź Y2k3 (inne pewnie też obfitują w wiele nowinek).
Wolałbym się nie przekonać w chwili premiery ArmA, że jest to najzwyklej OFP+FFUR w nowym, lśniącym papierku.
/a to zmienianie graczy w trakcie wydaje mi się bez sensu.../
Ejay>>> czyli gosciu który dostaje w pałe lub w brzuch gdziekolwiek, pada jak np. w Half life 2
czy batterfieldzie 2 tak?
eJay---> Czy te IBA, które noszą żołnierze to tylko element tekstóry mundurów? Czy osobny bajer?
Heh, jedyna gra na którą tak naprawdę czekam łącznie oczywiście z Flashpointem 2 - a tu okazuje się, że gra pomimo nienajlepszej grafy wymagania ma większe od ładnego aczkolwiek arcadowego BF2 (który śmigał mi komfortowo na maxa) na P4 3.0 GHZ, 2 GB RAM, GF6800GT - mam spore obawy że wymagania nie zmienią się zanadto - przecież twórcy będą poprawiać jeszcze grafę i dojdą animacje a ja już nie będe modernizował sprzętu bo są ważniejsze wydatki. Optymalizacja nie najlepiej świadczy o twórcach - co oni robią tyle czasu? I nie wiem po co te uproszczenia, choćby takie drobiazgi jak podnoszenie broni - Operation Flashpoint był grą wyjątkową i wyróżniał się na tle innych tytułów, oby zachowali w Armed Assault to co najlepsze i nie zmieniali to co się sprawdziło.
Ejay>>> czyli gosciu który dostaje w pałe lub w brzuch gdziekolwiek, pada jak np. w Half life 2
Ragdolla nie uswiadczylem, byloby to za duzo jak na tak rozległą grę. Ale jest wiele zaprogramowanych animacji "padów", ktore uzaleznione sa od czesci ciala - ktora zostanie postrzelona. Np. jak trafilem goscia w noge to ziomek podgial kolanko i upadl na ziemie, a potem sie czolgal. Jak pogram troche wiecej to napisze to dokladnie, bo widze, ze temat hitboxow jest przez was ciagle na czasie:)
eJay---> Czy te IBA, które noszą żołnierze to tylko element tekstóry mundurów? Czy osobny bajer?
Niestety jeszcze dokładnie nie wiem. Demo bylo bardzo ograniczone, nawet broni przed misja nie mozna bylo wybrac. Byc moze bedzie to miało zastosowanie w pełnej wersji. Swojej postaci ogladac z bliska nie mogłem, natomiast nie podziwialem wyposazenia swoich martwych towarzyszy:)
Wymagania rowniez sie zmienia znacznie na plus. Przeciez napisalem, ze mozna wybrac rozdzialke 320x240. Zapewne jest to poczatkowa faza silnika i teraz wszystko doskonalą. Nikt o zdrowych zmyslach nie zagra na takiej rozdzialce bo nic nie zobaczy:) Spokojnie:) Rozliczmy BiS po premierze ArmA, nie zas po wersji beta. Jestem pełen optymizmu.
Dla zainteresowanych:
W niedlugim czasie (najprawdopodobniej jutro:P) zamierzam zrobic videogalerie ArmA. Do sciagniecia bedzie jak zwykle z FTP GOLa. Co chcielibyscie widziec na tym filmiku? Podajcie swoje propozycje, a w miare mozliwosci umieszcze to i owo (odpada pokazanie grafiki w wysokich detalach).
Mnie troszkę przeraża ta "zmiana profesji" w trakcie misji, nie bardzo wyobrażam sobie jak to będzie działoało w praktyce, ale w OFP bardzo podobało mi się to, że byłem żołnierzem z krwi i kości, utożsamiałem się z konkretnym wojakiem, którego śmierć kończyła rozgrywkę, a nie jakimś duszkiem, który wskakuje w skórę kolejnych wojaków . Mam nadzieję, że nie będzie to rozwiązane podobnie jak w Battlefield2 na konsoli. Patent z duchem który przelatuje z jednego ciała do drugiego IMHO jest do bani i oby w ArmA, to tak nie wyglądało.
eJay---> Jeżeli możesz to pokaż system wydawania rozkazów, bo to też mnie troszkę frapuje, przyznaje ze osobiście przyzwyczaiłem się już do tego starego z OFP:-)
eJay >>>Ja nie obraziłbym się jakby było tam kierowanie pojazdem i wydawanie rozkazów.
Ejay pokaz troche fizyki np. zderzenie dwóch pojazdów.
Kiedy się w końcu doczekam na następcę mojej ulubionej giery? Już miał być w czerwcu, a teraz przełożyli na wrzesień... Najgorszy jest jednak fakt, że mimo tak długiego procesu tworzenia Armed Assault tak naprawdę to niewiele się różni od wiekowego już OF (przynajmniej jeśli się ogląda filmiki czy fotki). Wszystko to wygląda jak OF na sterydach (czyli odpowiednio zmodowany). No ale jeśli grywalność też będzie tak jak w OF to AA i tak będzie the best!
W jakich to detalach sa te screeny?
Mi tam się podoba, tylko u siebie zwiększyłbym Distance view i rozdzielczość na 1024:768. Generalnie nie wiem czemu wszyscy narzekają na grafikę, jest owszem troszkę siermiężna, ale za to chyba najbardziej realistyczna z wszelkich produkcji. W Far Cry'u była ładniejsza owszem, ale za to zupełnie nie realistyczna.
Na wysokich detalach grafika jest piekna. Na nizszych wiele elementow jest lepiej wykonanych niz w Resistance, jak i kilka z nich jest na takim samym poziomie graficznym. Zapewne stad takie złudzenie. Ale wystarczy spojrzec na modele postaci, ktore sa po prostu swietne. No i woda ma wreszcie shadery i ładnie faluje:)
ejay --> ja mam pytanie - nie wiem jak podchodziles do ofp, czy cenisz bardziej realizm, czy arcade , moje obawy sa takie, ze arma moze okazac sie zdecydowanie bardziej arkadowe od ofp. Jakie jest twoje zdanie. Schylanie sie po bron itp smaczki decydowaly o klimacie ofp i jego realizmie. Jakie jest twoje zdanie? Dla mnie w ofp mogli by nie zmieniac nic oprocz kodu sieciowego prawde mowiac :)
ejay --> ja mam pytanie - nie wiem jak podchodziles do ofp, czy cenisz bardziej realizm, czy arcade
Cenie przede wszystkim grywalnosc. Nie ukrywam, ze OFP wciagnal mnie wlasnie nowatorskim podejsciem do walki (mniej Rambo, wiecej mozgu). Realizm dodawal grze smaczku, ale musze podkreslic, ze realizm w grze nie jest jeszcze do konca realny:) Niemniej gra jest zdecydowanie najbardziej realistyczna produkcja.
moje obawy sa takie, ze arma moze okazac sie zdecydowanie bardziej arkadowe od ofp. Jakie jest twoje zdanie.
Tu moge Cie zapewnic, ze grajac w bete w ogole tego nie odczułem. Gralo mi sie wlasciwie tak samo jak w OFP, z tym, ze ArmA jest ulepszona wersją poprzedniczki.
Schylanie sie po bron itp smaczki decydowaly o klimacie ofp i jego realizmie. Jakie jest twoje zdanie? Dla mnie w ofp mogli by nie zmieniac nic oprocz kodu sieciowego prawde mowiac :)
Bardzo prawdopodobne jest to, ze brak schylania sie po bron to tylko tymczaowe wyjscie. W grze brakuje jeszcze wielu animacji. Prawdopodobnie przekonam sie o tym dopiero przy pełnej wersji. IMHO po 2-3 latach mechanika gry stała sie juz nieco archaiczna. Owszem, wolnosc wyboru oszalamiala, ale przeciez wyszlo kilka podobnych produkcji, nowoczesnych. BiS musialo udoskonalic produkt i wlasnie takie jest ArmA.
troche mnie uspokoiles - przepraszam za balagan w poprzednim poscie - musze je chyba czytac przed publikacja
btw - to, ze mowimy o "realizmie" w grach w ogole, nalezy oczywiscie traktowac z dystansem - ale ofp ma to cos przez co bardzo fajnie sie czuje klimat.
Pojawił się ładny filmik pokazujący możliwości "silnika" ArmA, może nie do końca to zgodne z regulaminem, ale zaryzykuje i zapodam linka, gdyby link nie działał to łatwo można znaleść ten filmik na gamerhellu:-)
http://www.gamerhell.com/download_14389.shtml
eJay--> Te screeny co dałeś je w postach 20-23 są w 800x600 wszystko med tylko cienie i shadery na low. A można wiedzieć na jakiej konfiguracji grałeś i czy gra "żabkowała"? Obawiam się, że na moim Athlonie 1.7, GeForce FX 5200 128mb i 512 mb ram może być cieńko... Może zrobisz taki test porównawczy na jakiej konfiguracji, w jakich detalach ile fps ciągnie?
litlat--->Konfiguracja: Athlon 2000+ XP, 1,5 GB RAM, GF 6600 gt. Ilosc fps: w miescie 15-20, na duzych przestrzeniach 25-35, czasem przycinalo jak pojawiał sie jakiś dym.
Dopoki nie zagram w 100% demo, to nie chce wydawac wyrokow na jakich konfiguacjach gra działa płynnie.
eJay mam pytanie. Chyba na żadnych zdjęciach ani trailerach z Armed Assault nie pokazano zniszczonych pojazdów . Czy mołbys dać właśnie taki screen ? Ciekawi mnie czy pojazd zastępuje wrak czy "wygina się" jakoś dziwnie jak w ofp =]
Zaraz wykonam pare filmikow z fizyką w ArmA:) Ostrzegam jednak, ze dosyc mocno sie zdziwicie:) Fizyka jest mocno niedopracowana i dochodzi do niezlych numerow.
Filmik nr 1 http://files.filefront.com/Fizyka_ArmA1wmv/;5187776;;/fileinfo.html
Filmik nr 2 http://files.filefront.com/Fizyka_Arma2wmv/;5187788;;/fileinfo.html
Filmik nr 3 http://files.filefront.com/Fizyka_ArmA3wmv/;5187797;;/fileinfo.html
Juz widze te głosy narzekajace na fizyke hehehe:)
Widać że nad fizyką mają dużo pracy ... Powinni zrobic aby po tak silnym wybuchu np. Litlebird rozwalil sie na kawalki a nie zaczal się palić :/
Nie śledziłem info o ArmA, więc nie wiem, czy coś się zmieniło. Nie mniej, na grę jako taką czekam.
Mnie się marzy gra typu OFP, tylko mniej liniowa.
Nie coś takiego, że koniec misji, początek następnej i pojawiamy się w innej części mapy. Żeby można było iść gdzie się chce, bez informacji, że opuszczamy pole bitwy itp. :)
Więcej sterowania śmigłowcami itp. :)
Jak dla mnie to jest parodia. To jedyna gra na którą czekam, włącznie z OF2 - bo jestem zwolennikiem taktycznych FPS-ów i gram cały czas tylko w Americas Army. Twórcy narobili sporo szumu tą grą, która ukazać się miała już dawno temu - silnik na dzisiejsze czasy powiedzmy sobie szczerze wygląda żenująco - niewymagam cudów technicznych, ale powinien wyglądać w granicach przyzwoitości - a tu eJay dobija nas jeszcze nowinami że ta gra w ustawieniach uwaga 800x600 w medium i cienie i shadery na low a wyciąga hehe 15-20 w mieście a poza miastem 25-35 na przyzwoitym sprzecie na którym gra z taką grafą powinna śmigać komfortowo na maxa i 1024x768. Pamiętajmy, że to stary i tylko poprawiony engine OF który w dniu premiery nie powalał - więc czym do cholery twórcy zajmują się przez te lata - że nawet nie potrafią zooptymalizować gry jak należy - i do tego jeszcze ta fizyka... dla mnie to zakrawa na jakąś kpinę - znając życie gry już za bardzo nie zooptymalizują skoro nie zrobili tego jeszcze do tej pory. Oj mam poważne wątpliwości co do tej gry - bo nie zadowoli mnie 20-30 fpsów w średnich detalach i niskiej rozdz. Dlaczego wogóle gra nie ma jeszcze polskiego wydawcy? czy wogóle będzie wydana w Polsce? i ile na nią będziemy czekać? eJay wiesz coś na ten temat?
Fusion--->Filmiki byly robione na najnizszych detalach. Screeny na srednich.
Pamiętajmy, że to stary i tylko poprawiony engine OF który w dniu premiery nie powalał
Nie powalał? A ogroman przestrzen, a rozamite warunki pogodowe i tryby dnia/nocy? Nie powalał jedynie fizyką i teksturami. Ale dzisiaj ma już shadery, swietnie zrobione cienie, ktore zjadaja kompa. To bedzie optymalizowane.
dla mnie to zakrawa na jakąś kpinę - znając życie gry już za bardzo nie zooptymalizują skoro nie zrobili tego jeszcze do tej pory.
Znajac zycie, to maja jeszcze troche czasu i ja ten czas im daje. Jesli pełna wersja bedzie taka samo jak to demo prasowe to wybiore sie do Pragi i zastrzele Spanela:)
Dlaczego wogóle gra nie ma jeszcze polskiego wydawcy? czy wogóle będzie wydana w Polsce?
Bo narazie nie ma jakotakiego wydawcy na swiat (temat Idea Games nagle zgasł). W Polsce ponoć Cenega jest zainteresowana tym tytułem.
Dzięki eJay za odpowiedz. Litlat - no jeżeli pełna wersja będzie tak słabo zooptymalizowana to pewnie że nie będe grał bo sprzętu już nie będe upgradował - póki co mogę ponarzekać na słabe rezultaty pracy programistów - jako gracz mam prawo wymagać od autorów. No ale jezeli gra będzie wyglądać jak na załączonych obrazkach http://www.armedassault.pl/news/upload/5big.jpgi
http://www.armedassault.pl/news/upload/3big.jpg będzie chodziła przyzwoicie, poprawią fizykę oraz zachowa grywalność OF to napewno kupię i zp rzyjemnością pogram.
a to wtedy zapraszamy do kategori CMHQ (temat o flashpoincie) i pogierzymy troche;)
Tak czy owak po max. pół roku będzie już multum modów poprawiających grafikę, muzykę, działanie, jednostki, fizykę, okres gry i co tam jeszcze sobie życzycie:) Zresztą wejdźcie na www.ofp.bmj.pl i zobaczcie ile modów wychodzi;)
Po tych filmikach widać, że fzyka jest wręcz żałosna (od razu jedynka mi przychodzi na myśl, gdzie o ile grafika była cudowna - jak na tamte czasy - to jednak fizyka już wtedy kulała)!
Ja wiem, że to premiery jeszcze trochę czasu ic może ulegnie ona poprawie, ale w takim razie powstaje pytanie co oni robili przez 5 lat - ulepszona grafika (choć stary engine), nowe plansze i jednostki? Przecież takich rzeczy to fani do OF zrobili już całe tysiące, a od samych twórców można się chyba spodziewać czegoś więcej. Oby tylko nie spaprali AA :/
No właśnie scorpinor ja już od dawna zadaje sobie to pytanie...
ale w takim razie powstaje pytanie co oni robili przez 5 lat
ArmA tworzone jest od 2,5 roku. Same projekty pochlonely mase czasu.
Właśnie tu jest mały problem. Może i projekty pochłoneły masę czasu, pytanie tylko projekty czego? Pojazdów, żołnierzy, grafiki, fizyki, koncepcji samej gry - te rzeczy praktycznie się nie zmieniły.
Poza tym trzeba pamiętać, że Bohemia pracuje od ok. 6 lat wciąż jedynie nad tym samym projektem (Operation Flashpiont i dodatki do niego Red Hammer i Resistance, a teraz jego nieformalna kontynuacja AA) więc można uznać, że prace nad AA trwają dłużej niż 2,5 roku (twórcy OF po skończeniu tworzenia Resisatnce w 2002 na pewno zabrali się choćby za wstępne projektowanie następnej części, a nie siedzieli 1,5 roku z założonymi rękoma).
I na koniec - żeby mnie źle nie zrozumieć - nie życzę AA źle, wprost przeciwnie i praktycznie z całą pewnością ją kupię (choćby ze względu na sentyment do "jedynki"). Wielka szkoda jednak będzie jeśli AA nie sprosta dzisiejszym wymaganiom graczy.
Mnie denerwuje negatywny ton po obejrzeniu 10 sekundowego filmiku:) To tak jak oceniac film po zwiastunach.
Grałem, gram dalej i dla mnie gra na stan dzisijeszy posiada olbrzymi potencjał. Jezeli BIS włozy 100% wysilku to gra bedzie masakrowac i walic po nerkach jak zadna...:-)
Oby tak było eJay, bo jeśli nie Armed Assault to co? Która gra zastąpi poczciwego Flashpointa i ta w którą aktualnie gram - Americas Army. Wiadomo ze jeszcze sporo pracy przed autorami - ale do premiery nie zostało dużo czasu, a dotychczasowe efekty prac nie napawają optymizmem.
No no, widze że ładne rzeczy się tu dzieją :) Ze zrobionych przez EJaya filmików zauważyłem że twórcy nie znienili znacząco "ognia, wybuchów" - chodzi mi o ten pomarańczowy DYM, a nie ognień :) Fizyka faktycznie tragiczna, wymaga dopracowania. Graficznie gra jest bardzo ładna nawet na tych detalach, ale jeśli mam być szczery to wygląda to jak ciutkę ulepszony resistance! Niestety zniszczone pojazdy nadal wyglądają tak samo - pogięte, czarne, dymiące :(
Zauważyłem straszny błąd twórców(przynajmniej dla mnie): w trakcie BIEGU broń jest trzymana przed siebie, tak jak w Q3! Natomiast w naszym kochanym OFP było tak, że broń w czesie biegu cały czas wymiachiwała w każdą stronę i było widać tylko samą lufę - dla mnie to jest do dzisaj znak rozpoznawczy OFP. Szkoda...
Ogólnie mogę powiedzeć, że jak narazie AA wygląda niczym podrasowany OFP - i nic więcej. Przykro mi, ale takie jest moje zdanie i nikt nie musi się z nim zgadzać. Tak czy siak raczej nie sprawdze AA na swoim kompie więc jak zagram to tylko u kumpla lub w daleszej przyszłości na nowym sprzęcie. A teraz wracam do OFP :D
Obejrzałem filmiki eJay'a i całkiem fajnie:)
Jestem zwolennikiem OF od..... 2000? 2001? kiedy wyszło demko pierwsze z misją która jest w singlu OF:) Odrazu zakochałem się w tej grze. Gram ciągle w multi, oczywiście z przerwami. Ale sentyment i przyjemnośc z gry zostaje... Dla mnie może być grafika taka sama, troche fizyki, uszkodzeń pojazdów i będzie miód:) a z tym podnoszeniem broni to powinno być normalnie jak w jedynce. Co to za jakieś pomysły dziwnie twórcy mają?:) zaraz sie biore za zapowiedź:)
I jeszcze multiplayer, kod sieciowy i jeszcze raz kod sieciowy:) MULTI będzie chyba najważniejszy dla mnie, chociaż w kampanie jak najbardziej popykam i wczuje sie w role piechura U.S. :)
Zauważyłem straszny błąd twórców(przynajmniej dla mnie): w trakcie BIEGU broń jest trzymana przed siebie, tak jak w Q3! Natomiast w naszym kochanym OFP było tak, że broń w czesie biegu cały czas wymiachiwała w każdą stronę i było widać tylko samą lufę - dla mnie to jest do dzisaj znak rozpoznawczy OFP. Szkoda...
To sie działo tylko w trakcie sprintu, ja nie biegłem sprintem. Broń można również opuścić, tak, że lufe mamy gdzieś do pasa, a broń przekrzywiona jest niczym u żołnierza brygady:)
Dzięki, to mnie trochę uspokoiłeś :)
Ale mam pytanie odnośnie budynków i miast. Czy są jakieś "normalne" miasta(nie wiem czy możesz na to odpowiedzieć bo masz betę), chodzi mi o wielkość - w OFP były tylko wioski złożone z paru domków ? W Resie można powiedzieć, że po dodaniu bloków mieszkalnych było jakieś miasto(np. Petrowice), ale też do końca to nie było to co mamy w rzeczywistości :)
Drugie pytanie to czy budynki, a raczej ich ŚCIANY są "twarde", nie da się przez nie przejść itp ?
Czy są jakieś "normalne" miasta(
W jakim sensie normalne? Jezeli chodzi o takie miasta jakie masz w rzeczywistosci to zdecydowanie odpadaja, bo wapie, aby jakas maszyna udzwignela taka porcje tekstur, modeli i detali:) Sa natomiast małe miasteczka, bardzo ładnie wykonane, wieksze niz wspomniane przz Ciebie Petrovice. Poogladaj sobie screeny, bo one dokladnie wygladaja na tych zdjeciach jak w grze.
Drugie pytanie to czy budynki, a raczej ich ŚCIANY są "twarde", nie da się przez nie przejść itp ?
Jeszcze nie zdarzylo mi sie "wkleic w sciane":)
Nie mogę się oprzeć wrażeniu że Armed Assault wygląda na screenach znacznie bardziej sztucznie i topornie niż VBS1... Shadery to jak zwykle doomowy bajer zwiększający gumisiowatość postaci.
Tak na marginesie pełny pak VBS1 można kupić za "jedyne" 1000$ :P
http://virtualbattlespace.com/screenshots.htm
Oby Armed Assault wyglądało równie realistycznie po zmodowaniu, mimo wszystko wierze że będzie to godne przedłużenie OPF.
VBS1--->
Pytanie 1 - jak zrobione jest strzelanie? Zwykłe point and click, czy trzeba troche pomyśleć?
Pytanie 2 - przeładowywanie broni? Animowane, czy tak jak w pierwszej flaszce?
Pytanie 3 - inteligencja towarzyszy broni - da sie z nimi współpracować, czy cały czas trzeba ich prowadzic "za rączke" ? Tzn czy sami szukaja osłony itp....
Pytanie 1 - jak zrobione jest strzelanie? Zwykłe point and click, czy trzeba troche pomyśleć?
Nie rozumiem:) Strzelanie jest takie jak w kazdej grze FPP. Cel, pal i dead:)
Pytanie 2 - przeładowywanie broni? Animowane, czy tak jak w pierwszej flaszce?
Animowane.
Pytanie 3 - inteligencja towarzyszy broni - da sie z nimi współpracować, czy cały czas trzeba ich prowadzic "za rączke" ? Tzn czy sami szukaja osłony
AI jest jeszcze niedoparcowane, ale potrafia flankowac.
Odnosnie pytania pierwszego, to chodziło mi raczej o balistyke - wplyw wiatru, odległość itp (we flaszce było i działało... w miare)
Odnoszę takie wrażenie że wymagania sprzętowe mogą się już nie zmienić bo jest to "stary" silnik OFP i nie ma się co oszukiwać engine jest bardzo wymagający już w Resistance nie było lekko Arma zdaje się to potwierdzać i widze to na takim przykładzie OFP1-Wymagania w miare OFP Resistance-tu zaczynaja się jazdy silnik mocno nie dopracowany pod względem optymalicacji że dzisniejsze kompy mają trudności z wyższymi ustawieniami ja sam mam jakieś 30~ klatek w stresie mniej...przy nie najgorszym kompie idąc dalej mamy VBS na silniku starego Flashpointa tu bis dodaje kilka bajerków i już wymagania rosną do bagatala :DirectX 8
1.7 GHz Pentium 4 (lub leprzy)
512 MB RAM
NVidia GeForce 4 video card z 64 MB
stary engine niesie za sobą ogromne zapotrzebowanie na coraz to mocniejszy sprzęt jest to co najmniej zastanawiające że bis dalej "jedzie" na hama na tym samym silniku z przed 4 lat..i nie czepiałbym się gdyby właśnie nie te kwiatki w postaci wymagan które są wzięte z kosmosu nie każdego stać na zakup czy też zupargowanie kompa do takiego stanu żeby uruchomić tą grę wiem że bis ma jeszcze czas chociaż trudno wierzyć w cuda (2 miesiące na optymalizacje kodu gry) że coś się jeszcze zmienić do czego zmierzam? do tego ,że Arma to nie "Game2" i o ile miała ona zatrzymać Comunity przy życiu to o tyle jest to pod znakiem zapytania kogo bedzie na to stać mam tu na myśli komputer który to uciągnie.Póki co daje bisowi czas jeśli nie wywiąże sie ze swoich obowiązków dla mnie najważniejszy (Optymalizacja kodu) to rezygnuje:( na dzien dzisiejszy Athlon 2600 1GB Ram Radeon 9600 64MB nie widze szans na tą gre:/
Nie wiem w co Wy graliscie gdy wyszlo demo OFP, ale mnie grafika, w tym tekstury, powalily na ziemie i kopamy wciaz w brzuch, az stracilem dech. Do dzis pamietam tamto wrazenie, gdy grajac po raz setny w Ambush (misja z dema) lazilem po terenie, przygladalem sie zolnierzom i ze zdumieniem stwierdzalem, ze na teksturach widac szwy. Dzis ta grafa (a wlasciwie grafa z Resistance) jest brzydka, ale bez przesady. Zreszta, obejrzyjcie screeny z polskiego addonu GROM Offtime'a w wersji desert, nie liczac bumpmappingu, sa lepsze (tak mowia) od tych z ArmA.
Co do optymalizacji to najwieksza i nawazniejsza zagadka. Do jakiego stopnia to zoptymalizuja, czy wypuszcza takiego (IMO) babola jak GR3, czy tez majac na uwadze fanow sprawia, ze przecietny OFPowiec grajacy na Tonalu bedzie w stanie przesiasc sie chociaz na minimum szczegolow w ArmA. Martwi mnie to o tyle, ze choc kupie i tak ArmA, to nie pogram sobie za bardzo, jesli przynajmniej polowa ludzi z mojej koopowej grupy nie bedzie w stanie sie przesiasc. Ale wiadomo, od lat istnieje zasada, ze tworcy software pompuja rynek hardware'u.
Co do optymalizacji kodu, to przypadek RES nie jest tu dobry, bo to byl tylko dodatek. Nie wiemy jak skomplikowane byloby optymalizowanie kodu pod RES i w tamtym czasie moglo sie to nie oplacac (tworcy uznali, ze wyniki finansowe i tak beda wystarczajace). W przypadku VBS produkt byl pomyslany jak prpozycja dla wojska, a oni i tak by pod ten cel kupowali nowe kompy. Wiec po co bawic sie w optymalizacje. Zadna szycha nie bedzie sie krzywic na P3(czy P4, nie wiem co wtedy bylo na rynku) i spory ram. W koncu to male roznice w porownaniu z zaawansowanymi systemami symulacji pola walki typu czolg czy samolot.
No tak mowie, ale sam nie wiem co z tego wyniknie :) Mam nadzieje, ze nas nie zwioda. A w czasie tych 2,5 lat pracuja tez nad GAME2 i jako oddzielny zespol VBS2, ArmA co tu duzo gadac jest dla nich nieco obok.
Pytanie do eJaya
Jak wygodnie poruszasz sie w pomieszczeniach? W OFP to 'pain in the ass', o powaznej taktyce CQB nie ma mowy, plus granaty rania przez mury co juz zupelnie paralizuje realizacje taktyk CQB. Czy w ArmA to sie diametralnie zmienilo, czy tylko ciut? Idealem sa powiedzmy gry na engine serii UT / Quake (AA, R6, SWATy etc). Ale tam teren jest maly i zupelnie na innej zasadzie odwzorowany, wiec domyslam sie, ze Armie wciaz daleko do tych tytulow.
Pytanie do eJaya
Jak wygodnie poruszasz sie w pomieszczeniach? W OFP to 'pain in the ass', o powaznej taktyce CQB nie ma mowy, plus granaty rania przez mury co juz zupelnie paralizuje realizacje taktyk CQB
Musze Cię zmartwić, ale jesli chodzi o CQB to po prostu ARmA sie do tego ni nada. Poruszanie sie po pomieszczeniach jest ciut lepsze, ale w dalszym ciagu nie nadaje sie do walk na krotki dystans. Nie zahaczamy juz o sciany, natomiast dalej musimy korzystac z opcji typu "Climb up" - to najwieksza bolaczka flashki, trzeba wybrac akcję. Natomiast mysle, ze ArmA doskonale sie sprawdzi w walkach ulicznych. Miasta sa dobrze zaprojektowane, w miarę duże. Do wielu budynkow bedzie mozna wchodzic i z okien ubezpieczac reszte zespolu itp. Ale o walkach w korytarzach mozemy tylko pomarzyc.
Rzucanie granatów w demo beta było niemożliwe - brak animacji rzutu. Miałem natomiast granatnik, ale testowałem go tylko na ulicy.
ejay>>> czy w arma przeładowywuje broń jak np. w americans army?