Afterfall - polska produkcja napędzana profesjonalnym silnikiem
Zycze szczescia, ale w sukces nie wierze. Choc wcale bym sie nie obrazil, gdyby bolesnie wyprowadzono mnie z bledu :)
Kolejna gra inspirowana Falloutem, cholera jasna czy Polacy nie umieją nic sami wymyślić, tylko rżną cudze pomysły. Wszystkie dotychczasowe polski „hity”, jak i to co jest w produkcji, jest mniej lub bardziej udaną kalką cudzych pomysłów. Nie wróże żadnej przyszłości dla tego "tworu".
No Fallout wiecznie zywy. Nie mam nic przeciw "inspiracjom" ta gra :) Acz szkoda, ze oba polskie postnuklearne poki co nie interesuja profesjonalistow...
I to na screenach ma byc niby tym profesjonalnym silnikiem?? Jeśli tak to juz teraz dziekuje.
Pozostaje trzymać kciuki, oby im się udało ukończyć projekt.
Ciekawe co im z tego wyjdzie!
Powodzenia życzę!!
JeeZuu!! Jakie malkontenty o_O
Będzie gra, to zobaczymy, czy warto będzie w nią zagrać.
Piotr44 -> Masz jakiegoś oryginalnego pomysła? Na hiciora? Nie? To siedź cicho i nie krytykuj tych co coś próbują zrobić.
Heh - kolejna gierka jak zwykle nie na mojego kompa :) Narazie pozostaje oglądac filmiki i screeny a za klika lat jak będe chciał pograc to już będzie klasyka :) *joke* Gratulejszyn - jednak Polak potrafi :)
Widac żepolacy jednak potrafią robic gry tylko jak zwykle brakuje $:(
najlepszym dowodem na to jest wiedzmin który chyba zgraną nagrodę na e3 za najlepszy rpg:D
Dziekuje za komentarze.
Uprzedzam ze screeny i filmik byly tworzone na wersji Evaluacyjnej Unigine wiec nie mielismy duzego wplywu na wyglad. Moge tylko zapewnic Was ze to co pokazemy w lato powinno Was zaskoczyc :)
Co do "Acz szkoda, ze oba polskie postnuklearne poki co nie interesuja profesjonalistow...":
jezeli chodzi o nas to zainteresowanie jest wielkie "profesionalistami" z polski i calego swiata.
Teraz mamy szanse stworzc demo - ktore zawazy na naszych przyszlych losach.
Wracam do pracy.
Pozdrawiam!
btw. co do wspomnianego Fallouta - jedyne co mamy z niego, to KLIMAT. Wiec komentarze w stylu ze to jest jakis klon czy cos nie sa trafne - prosze zapoznac sie ze strona. Ciezko nie porownywac nas z najlepsza gra postapokaliptyczna, czyli Falloutem, ale zapewniam ze nie jest to zaden klon.
screeny prezentuja sie nadzwyczaj ladnie, ale jest to przeciez zasluga tylko i wylacznie engine'u (i tweakow w ps;)), pomijajac prace wlozona w ewentualne wymodelowanie widocznych obiektow. z tego co wiem, u-engine jest na prawde niezla produkcja, wiec bez przesady mozna powiedziec, ze przynajmniej najtrudniejsza czesc juz za programistami. tym bardziej, ze u ma rozbudowany sdk. chyba;)
fajnie byloby, gdyby cos z tego wyszlo bo serce juz bije, brakuje jedynie organizmu w ktore mogloby pompowac krew;)
ps. wiadomosc chyba to juz dosc leciwa, ze afterfall korzysta z u, tak jak i same screeny.
"jezeli chodzi o nas to zainteresowanie jest wielkie "profesionalistami" z polski i calego swiata."
My tez nie narzekamy :)
peanut --> [...]najtrudniejsza czesc juz za programistami.
Przed rozpoczęciem produkcji? pan raczy żartować. :)
proces produkcji zdaje sie, ze sie rozpoczal calkiem dawno, a jak dla mnie najtrudniejszym zadaniem dla programisty jest napisania dobrego i wydajnego silnika odpowiadajcego za kompletne ciagniecie grafiki, dzwieku, fizyki, ai, etc. to chyba juz jest, nieprawdaz?;)
peanut --> Skoro dopiero otrzymali silnik graficzny, to programiści zbytnio się nie napracowali do tej pory.
Równie dużym wyzwaniem co pozyskanie dobrego silnika przy zerowym budżecie, jest przystosowanie go do własnych potrzeb, co w przypadku niektórych silników zakrawa na cud.
no wlasnie, nie napracowali sie, ale jako ze silnik juz jest, to sie nie napracuja tak, jakby mieli ten silnik pisac sami od zera (a przeciez jakis chyba byl jeszcze z burzuazji). tzn. napracuja sie przykrwajac go na swoje potrzeby, ale od tego jest juz sdk i manual;)
u nie kosztuje chyba duzo (relatywnie).
Modyfikacja silnika i napisanie do niego narzędzi to ogromna praca, czasem tak duża jak pisanie własnego silnika, przystosowanego do swoich potrzeb, zaufaj mi bo coś o tym wiem.
Nie wiem jakie wsparcie oferuje Unigine bo nie znam tego silnika, ale nie sądzę aby było duże, skoro silnik został przekazany nieodpłatnie.
Twórców Afterfall czeka jeszcze masa cięzkiej pracy, zanim na dobre ruszą z produkcją w takim tempie jakby chcieli.
Silnik to pierwszy wiekszy kamien milowy przy produkcji Afterfall: Preludium (dema)
Majac go mozemy teraz skupic sie w pelni na implementacji wszystkich systemow. Jest to silnik w pelni AAA, wersja 0.4 ma jeszcze pare bledow - ale to nie problem dla nas :) sporo udalo sie naprawic na samej wersji eval bez kodu. Majac kod mamy pelna game mozliwosci.
Za zainteresowanie rozumiem sypniecie kasa na produkcje ;> Z tego co wiem w Polsce tworzonych jest conajmniej 5-6 interesujacyh tytulow, ktorych jedynym problemem jest to, ze... nikt nie jest zainteresowanych ich wydaniem. Raptem z tydzien temu widzielismy newsa o tym Nekrocos dziejacym sie w czasach I wojny i... chlopaki maja ten sam problem.
Oiolosse --> To nie jest tak, że nikt nie jest zainteresowany. Tylko wydawcy często starają się narzucać kiepskie warunki młodym grupom developerskim, szczególnie z takich krajów jak Polska.
Trzeba się trochę namęczyć, aby znaleźć dobrego wydawcę, który zdecyduje się na solidne rozreklamowanie gry z Polski np. w USA, gdzie gra może się po prostu nie przyjąć.
Ozzie: No jasne, ale jak wydawca ma dac dobre warunki amatorskiemu skladowi, gdzie srednia wieku to 23 lata? Przeciez nie bedzie ryzykowal i rzucal tysiecy dolcow na cos, co do tej pory bylo tylko zabawa grupki ludzi. A co do przyjecia w USA... tez masz racje. Wbrew pozorom nie kazdy amerykanin marzy o tym, by odwiedzic postnuklearne pustkowia w Polsce.
Gwoli scislosci - prowadzimy rozmowy z kilkoma inwestorami, niektore sa juz na zaawansowanym etapie, niektore nie - poiformujemy o tym na pewno w lato.
Jezeli chodzi o inwestycje w Team ze srednia wieku 23, to powiem Ci (z samego doswiadczenia przy rozmowach) ze inwestorzy bardziej inwestuja w teamy z srednia wieku ponizej 25 lat, niz wyzej, bo tacy ludzie maja rodziny, dzieci, czesto wyjezdzaja - grupa moze sie rozpasc.
Mowiac wiecej Oiolosse - my nie jestesmy w wiekszosci amatorami. Duza wiekszosc naszego teamu to osoby z duzym doswiadczeniem w tym biznesie, pierwsze co inwestorzy robia to analizuja sam team, strukture, morale, bo glownie o to chodzi.
Nie musisz sie martwic - wiemy co robimy i postaramy sie zrobic to jak najlepiej :)
Oiolosse --> Solidny wydawca zna każdy krok developerów, wie kiedy ma ich ochrzanić a kiedy wesprzeć. Wydawcy wiedzą wszystko o tym co wydają, starczy odrobina zaufania i dobrze przypilnować developerów.
Jednak wydawcy preferują metodę "choose and forget", tzn. inwestują tylko w grupy, które nie potrzebują żadnego wsparcia i dobrze walczą o pieniądze.
Natomiast projekty ambitniejsze, ale prowadzone przez niedoświadczonych developerów kończą źle dlatego, że wydawcy nie tyle nie chcą dawać na nie pieniędzy, ale też nie chcą i nie potrafią dać im wsparcia poprzez organizację produkcji.
Wszystko rozbija się o to, że wydawcy albo dają developerom kasę, a poźniej mają pretensje za opóźnienia (THQ - S.T.A.L.K.E.R), albo kontrolują wszystko i zabijają ciekawe pomysły - EA.
Z jakiegoś powodu rzadko znajdują złoty środek.
AKoloska>>>
Nie chcę, żeby to brzmiało oskaarżycielsko, ale możesz mi podać chociaż kilka projektów przy których pracowali twoi koledzy?
AKoloska -> A nie potrzebujecie beta-testera przypadkiem? ;)
Co do enginu Unigine to pełna wersja kosztuje bagatela $4985, czyli ponad 20.000 zł, sporo zaoszczędziliście.
Edit: Dobra, może bez tego bagatela, bo inne silniki kosztują znacznie więcej, ale to i tak duże pieniądze, jak na Polską grupę bez wsparcia.
Oiolosse -> Możesz dać linka do newsa o tej grze o I WŚ? Ciekaw jestem, a nie mogę znaleźć.
"Nie chcę, żeby to brzmiało oskaarżycielsko, ale możesz mi podać chociaż kilka projektów przy których pracowali twoi koledzy?"
Jezeli mialbym Ci podawac konkretnie - musialbys napisac mi maila na [email protected], bo nie wiem czy publicznie moge podawac takie dane. Bez problemu moge Ci podeslac informacje o naszych czlonkach i ich doswiadczeniu w branzy, ale nie publicznie.
Tu moge podac Ci przyklad. Bo mowiac doswiadczenie - nie mam na mysli game dev, bo osob ktore pracuja/pracowaly w polskich firmach jest malo i glownie z nich rezygnuja na rzecz projektu, ale to czym konkretnie dana osoba sie zajmuje (Muzyka/dzwieki, Grafika3d, programowanie etc). Np. dzieki naszemu muzykowi Przemkowi mamy studio nagraniowe, ktorym moglby sie pochwalic dobre polskie firmy. Muzyke tworzy nam kompozytor, z 10 letnim doswiadczeniem. Glowna czesc grafiki tworza najlepsi graficy na polskiej scenie, ktorzy nie chca pracowac w duzych firmach (a bez problemu by sie tam dostali). Nie naprawde za duzo pisania, napisz mi maila a szczegolowo Ci opisze doswiadczenie naszych ludzi.
AKoloska: Wierz mi, ze zycze Wam jak najlepiej. Ale jednoczesnie rozumiem wydawce i jego obawy. A "srednia wieku 23 lata" to napisalem troche z dupy, bo sam mam 23 lata ;) Tym niemniej wydawca chetniej sypnie groszem na profesjonalna firme, gdzie te rodziny o ktorych piszesz utrzymywane sa wlasnie z game developerstwa. Red Studio, Techland, PCF czy Metropolis sie nie rozpadaja... A takie "pospolite ruszenia" zbyt dlugo nie wytrzymuja. Sam kiedys organizowalem taka "amatorska akcje" i tylko cudem udalo sie ja dociagnac do konca. Nomen omen - rowniez byla zwiazana z Falloutem ;) Przeznaczenie? ;)
Reszcie odpowiem za chwile, bo przerwa sie skonczyla :P
hehe, no jasne Oiolosse :)
Tak btw. my jestesmy juz firma, bez studia - ale dazymy do tego by je stworzyc. Teraz glownie chcemy pokazac inwestorom z Gornej Polki ze warto inwestowac w tego typu mlode grupy. Tymbardziej ze mamy duze doswiadczenie w pracy razem. ( ponad poltorej roku ) Musisz wiedziec ze moim glownym zalozeniem tego projektu bylo poprostu stworzenie czegos ambitnego, cos czego nigdy nie robilem (a robilem sporo rzeczy), sam projekt przez rok byl prowadzony tak by dowiedziec sie jakie konpetencje maja poszczegolne osoby w Teamie. Nie wiem czy ogladasz nasze postepy od poczatku, ale osoby ktore ogladaja na pewno zauwazyly ciagly rozwuj grupy, co wiaze sie z rozwojem samej gry.
Zastanawia mnie pewien fakt, ze ludzie nie potrafia stworzyc czegos dobrego z pieniedzmi. (i tu mam nadzieje ze Witcher pokaze klase, bo w tym biznesie trzeba ryzykowac).My bez pieniedzy mamy doslownie wszystko, u nas "pieniazkiem" jest mobilizacja i Wasz support. Juz w samych rozmowach inwestorzy nie ukrywali zdziwienia tym co posiadamy i co potrafimy zrobic bez zadnego dofinansowania. No ale fakt faktem - kiedys trzeba zaczac placic ludziom, ale wydaje mi sie ze jezeli bedziemy dalej robic swoje nie biorac do siebie komentarzy w stylu "klon fallouta, nic z tego nie bedzie, etc" (co czesto sie zdaza, Polacy daja nam kose pod nogi) to na pewno znajdzie sie osoba ktora zauwazy w tym mozliwosc zarobienia pieniedzy, bo aktualnie jest chyba najwieksza nisza na gry fabularno-postapokaliptyczne.
Jednego mozesz byc pewny: Demo na pewno zrobimy, co bedzie po demie to juz czas pokaze. A same demo bedzie duzym sukcesem, bo nie jest to typowa demonstracja gry, ale pelnometrazowa mini-gra.
AKoloska --> Nie chcę zapeszać, ale tego rodzaju produkcje zawsze na początku dobrze idą, później czas weryfikuje poziom mobilizacji i wszystko się rozpada.
Obawiam się, że jeśli nie znajdziecie wydawcy w tym roku, to z projektu będą nici, bo nikt dłużej bez pieniędzy nie pociągnie.
Ozzie - jak najbardziej masz racje. Nie chce nic zapeszac, albowiem jezeli chodzi o pieniadze na demo (jest to prawie 70 tys zl netto) idzie calkiem dobrze i mamy duze szanse (PFU). Jezeli chodzi o cala gre, timeline dema mamy tak ustawiony by juz po pierwszych 2 miesiacach byla masa prezentacji zainteresowanym inwestorom, by dynamicznie z produkcja dema JUZ moc konkretnie rozmawiac o pieniadzach na caly projekt. Jezeli mielibysmy szukac inwestora bezposrednio po samym demie, musielibysmy czekac na pieniadze 7 miesiecy w najlepszym przypadku.
Dobrze zdaje sobie sprawe z tego ze bez pieniedzy nie uda sie jej zrobic, ale nie zapominaj o tym, ze nie jestesmy 15 latkami ktorzy chca stworzyc gre i mamy sporo backup planow jak na profesionalna (nie znosze tego slowa :/ ) firme przystalo.
Ale nie chce zapeszac, bo aktualnie wyglada to bardzo obiecujaco (a tak bylo od samego poczatku->pomyslu), a w kazdej chwili moze sie to diametrialnie zmienic. Tak czy siak - narazie mamy wszystko czego potrzebujemy i praca idzie szybko do przodu.
nedzny gniot
london fan -> Nędzny post i jego autor.
AKoloska -> Demo będzie publiczne, czy tylko dla potencjalnych inwestorów?
Koloska - życzę wam powodzenia (tym bardziej, że w projekt jest zaangażowany jeden z moich kolegów) i mam nadzieję, że w mailach do potencjanych inwestorów używasz jednak polskich znaków ;-)
Powodzenia chłopaki ! Mam nadzieję, że się uda.
Chociaż ja i tak bym milej widział fuzję AF + FW :P Szkoda, że tego nie zobaczę....
"Demo będzie publiczne, czy tylko dla potencjalnych inwestorów?" - bedzie publicznie dystrybutowane w gazetach i internecie.
"Chociaż ja i tak bym milej widział fuzję AF + FW :P" - nie potrzebujemy zadnej fuzji Logadin (FW zapewnie rowniez)
Pozdrawiam!
AK - zapewne nie - lecz taka przyśpieszyła by prace :) Pozwoliła połączyć pomysły... ...
No ale też wiem, że do skutku nie dojdzie :) Zatem wyczekuję na demko AF.
Wracajac...
Dowodca_Pawel: https://www.gry-online.pl/newsroom/necrovision-dobre-bo-polskie/z56861 - Link do newsa o NecroVision...
A jadac dalej: https://www.gry-online.pl/newsroom/sigonyth-desert-eternity-prace-wstrzymane/z96883 - Zwieszenie prac nad Sigonyth: Desert Eternity "Oddajmy głos członkom polskiej grupy New Desert: „Sytuacja ta została spowodowana brakiem inwestorów,"
Zgadzam sie z Ozziem - znalezienie wydawcy to podstawa. I to odpowiedniego wydawcy, a nie takiego ktory poprostu odkupi od was produkt za jakas symboliczna kwote. W 7 osob nie zrobi sie dobrej gry - niestety czas leci i do stworzenia naprawde dobrego tytulu potrzeba dziesiatek ludzi. Wiec szukajcie wydawcy, znajdzcie kase i oplacajcie fanatykow Fallouta :)
Hehe , chlopaka sie udalo :) Ale nie tylko im :P
Nie bede pisal o jeszcz innym projekcie , bo to wszystko tajemnica , powiem ze do czasu kiedy bedzie gra gotowa wyjedzie ten oto wlasnie produkt , Nasz RPG i MMORPG :D
Wszystkie na temat post nuklernego klimatu :D
Zobaczymy , jak to wyjdzie :) Nasz produkt jest o tyle inny od Afterfalla iz u nas jest duzo osob ze swiata, glownie rosjanie :D A duzo sprawa , ze u nas robi sie wszystko dla przyjemnosci :D
Jak juz formalnosci z firma i znakami bedzie zalatwione to podam wiecej informacji. Firma bedzie miala swoja siedzibe w USA , CA :)
JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE nareszcie cosik ciekawego!!!!!!Byleby tego nie skopali :)
Screeny prezentują się fajnie (już czuć klimacik :P ) ale grafa jest oczywiscie dla mnie wcale nie najwazniejsza (ludzie dla których grafika jest najważniejsza to są jacyś dziwni conajmniej......). Wazny bedzie klimat i miodność tej produkcji! Mam nadzieję, ze nie jednym zaskoczy. Trzymam kciuki!!!
Super.
5 000 000 napisał...
https://www.gry-online.pl/s043.asp?ID=5193986