Polscy Herosi - wywiad z revoltage
No bardzo fajnie, ale Panowie trzeba się było zabrać za to kilka lat temu, gdyby gra ukazała się po premierze HeroesIV to miała by szanse powojować, a teraz w przededniu HeroesV to nie wróże jej sukcesów w Polsce, o cywilizowanym świecie nie wspominając.
Nie zgodze sie w 100% bo to w sumie moze byc taki BUM na HOMM podobne :)
I jezeli Heros nie zaspokoi :) graczy ( a moze ) to kazdy bedzie szukal alternatywy :)
Czekam na ten produkt :D Moze cos sie uda ;)
Bardzo ciekawy wywiad, chociaż szkoda, że tak mało w nim konkretów :-(
Chętnie dowiedziałbym się czegoś więcej i teamie i samej grze. Bo brzmi zachęcająco :-)
Wygląda i zapowiada się świetnie - gra nienastawiona na jakieś efekt czy jazdę na opini poprzedniej cześci, tylko na czysty harcorowy FUN, o czym świadczy choćby czerpanie z gier bitewnych.
martwi mnie tylko czy mapy będą losowe? Bo wyglądają na tak dopieszczone, jakby były przygotowane od początku.
Mi to bardziej przypomina Silent Storm niż HoMM :)
Piotr44 nie wiem dlaczego nastawiasz sie tak sceptycznie skoro Heroes V jeszcze nie wyszla a moze sie okazac iz Polska produkcja pobije wczesniej wspomniana gre. Pozyjemy zobaczymy ja trzymam kciuki za Druzyne Revoltage !
Są jeszcze tacy maniacy, u których słowa "strategia turowa" powodują przyśpieszone bicie serca. C'est moi :) Mam nadzieje, że gra będzie równie dobra jak Andrzej Lepper dla Balcerowicza :P A jak bedzie dobra, a do tego polska to tylko tak trzymac revoltage.
Brzmi swietnie; dzis w 2006 bardzo mi brakuje produkcji ktore przyciagna mnie na dluzej
niz 30 minut. Screeny; choc low-res, sa obiecujace. Tak cholernie nieczesto da sie zobaczyc jakis dobry i spojny dizajn w dzisiejszych grach. Gra pachnie troszke (to plus) Disciples II. Mam tez nadzieje, ze nie zabraknie w niej tak swiezych pomyslow, jakie mielismy w Age of Wonders II (zupelnie niedoceniona bijaca na leb HofMMIII-IV). Pozostaje zyczyc autorom uporu, kreacji, abicji no i kasiastego wydawcy, a graczom szybkiej premiery.
chwila jest bliska, pozdro ;)
jak to mowią Diabeł tkwi w szczegółach, a na tak małych screenach to wszystko ładnie wygląda...
niby zmiany na Golu są, ale uważam za nieporozumienie wstawiać tak malutkie obrazki bez możliwosci ich powiekszenia do gry o ktorej wielu z nas ( jesli nie wiekszosc ) pierwszy raz slyszy.
Oczywiscie mam na mysli niemożność otwarcia obrazkow w zapowiedzi
Coy2k, sprobuj skupic sie na wywiadzie a nie obrazkach:P
trzymamy kciuki!
Jesli macie jakies konkretne pytania odnosnie gry, jesli tylko bede mogl, chetnie udziele na nie odpowiedzi :o)
Kiedy będziecie mieć bogatszą w informacje stronę sieciową? :)
Czy do gry dołączony będzie edytor?
Na jakiej zasadzie rozwiązane będzie zyskiwanie doświadczenia jednostek? Umiejętności, punkty doświadczenia, czy coś inszego jeszcze.
Czy świat to high-fantasy (jak większość settingów D&D), czy low-fantasy jak Warhammer.
To pytania na początek :)
strona - wlasnie pracujemy nad nia, ilosc informacji - zalezy na ile pozwoli nam publisher
edytor - jeszcze nie wiemy
doswiadczenie - punkty doswiadczenia przekuwane na kolejne levele, na kazdym levelu wybor umiejetnosci
swiat - mysle, ze blizej tu do Warhammera, chociaz z drugiej strony - calosc to w sumie niezly mix - wieeele rzeczy nas inspirowalo i inspiruje podczas produkcji tej gry.
No to lecim dalej. Czy w grze beda jakies elementy steam-punka, czy raczej czyste fantasy? Pytam, bo bardzo lubie steam-punk :)
Rozumiem, że po mapie świata poruszamy się w sposób podobny do HoMM, Disciples, albo Etherlords ?
Czy walka i poruszanie po mapie taktycznej rozwiązane są podobnie do Silent Storm?
Jak wygląda kontrolowanie kamery? Czy jest zafiksowany jeden kąt, czy też można ustawiać ją dowolnie?
Zalezy od jednostki, ale tez lubimy steam-punk ;-)
Mapa swiata - dokladnie w ten sposob.
Mapa taktyczna - gracz dystrybuuje action points na poruszanie i ataki. Ruszamy sie na przemian druzynami. Nie jest to bezmyslne klikanie ;-) Bitwy zabieraja od 5 do 40 minut (w chwili obecnej).
Kamera mozna poruszac (zoom-in/out, obracanie) w okreslonych, dosyc luznych, granicach.
Projekt wygląda zachęcająco, a jedno zdanie w wywiadze zdaje się potwierdzać pewne moje przypuszczenia odnośnie tzw. wydawców ( tym polecam kawałek: Kult "Muj wydafca")
"(..) Nawiązaliśmy kontakt z kilkoma czołowymi publisherami i rozpoczęliśmy negocjacje. Oczywiście, sam fakt, że jest to turówka, odpycha część z nich.(...)"
Czyli części z publisherów gratulujemy prawie dobrego gustu. 'Prawie' robi różnicę.
Ja wolę tak: "..i rozpoczęliśmy zachęcanie graczy. Oczywiście, sam fakt, że jest to RTS, odpycha część z nich. :)".
To ja się przyłączę do Rysława i dorzucę kilka pytań:
1. Czy będzie interakcja z terenem toczonej bitwy tak jak to ma miejsce w WFB czy Wh40k? Jeśli tak, to jaka? (premia do ochrony, spowolnienie...).
2. Ilu graczy może toczyć jedną bitwę?
3. Czy przewidujecie rogrywkę sieciową? Takie bitwy sieciowe to mógłby być niezły pomysł, który z pewnością przypadłby go gustu takim zapalonym figurkowcom jak ja.
4. Czy świat będzie bardzo magiczny?
I ja mam dwa pytania:
Z opisu i odp na pytanie wynika, ze walka bedzie bardzo przypominala Incubation. Czy tak jest?
Czy beda artefakty, w ktore mozna wyposarzac jednostki (cos a la upgarde'y niezaleznie od doswaidczenia, nowe bronie itp)?
Panowie z revoltage; nie pozostaje wam nic innego jak zalozyc forum na stronce. Poki co jedno pytanie (no dwa):
- Czy przewidujecie generator map?
- Czy przewidujecie elementy fizyki (ala havoc) w silniku waszej produkcji?
Dzieki;
Okay, pisze z innego logina, ponoc to bardziej pro ;-)
Interakcja z terenem to narazie dosyc ciezki temat. Wolalbym sie nie wypowiadac w tej kwestii.
Bitwe moga toczyc dwie druzyny.
Multiplayer na razie funkcjonuje w opcji hot seat (instant battles). Jak bedzie dalej, zobaczymy. Jesli mamy zrobic granie przez internet, chcielibysmy to wykonac na wzor battle.netu (matchmaking system), poniewaz wyszukiwanie gier np. przez game spy nie jest za fajne.
Czy swiat bedzie bardzo magiczny? Jesli masz na mysli wystepowanie czarow, to tak - jest ich calkiem sporo.
Odnosnie porownania walki do Incubation - masz sporo racji w tym stwierdzeniu.
Artefakty - mamy wiele rodzajow uzbrojenia. Jesli niektore, specyficzne przedmioty (np. ciezka zbroja plytowa o wlasciwosciach magicznych) uznac za artefakty, to tak.
Generator map - ciezki temat. Raczej poswiecimy wiecej czasu na istniejace rzeczy niz tworzenie dodatkowego featuresa. Jakosc >> ilosc features.
Fizyka w silniku naszej produkcji - na pewno jeszcze nie teraz, chociaz bardzo powaznie o tym myslelismy.
Pozdrawiam i czekam na wiecej pytan :-)
Wlasnie screeny bitew bardzo mi Incubation przypomninaja (nie pod wzgledem grafiki oczywiscie). W disciples walka byla zdecydowanie zbyt uproszczona i po kilku planszach zniechecilem sie do gry ze wzgledu na jej prostote i monotonie. Proponuje zadbac o takie elementy jak przenosznie jednostek miedzy planszami (a nie tylko glownego herosa/ow), wspomniane ulepszenia jednostek przedmiotami/artefaktami z uwzglednieniem doswiadczenia. Grafika zapowiada sie niezle, ale porponuje uwzglednic tez nieco bardziej pogodne scenerie:)
Ogolnie jestem za wzbogaceniem elementow RPG, chociaz nie wiem jak to sie ma do waszej koncepcji. Na pewno powinnien byc wiecej niz jeden bohater. W tej chwili gre mozna uwazac za poloczenie idei disciples i incubation, z calkiem ladna grafika. Fizyka moze byc, ale w swiecie fantasy nie jest to najwazniejsze, w koncu trudno zaprojektowac fizyka dla czarow:). Elementy steam-punkt oceniam pozytywnie ze wzgledu na gobliny i krasnoludy:) Takie polaczenie sprawdza sie nie od dzis, vide Warcraft II i III, Arcanum itp. Wazne, zeby nie przesadzic z technika.
Aha, w trybie makro mozna by sie zastanaowic nad implementacja niektorych elementow z Age of Wonders - np swietnie rozwiazane i urozmaicone czary globalne (poza tym wlasnie tam znalazlo sie przenosznie jednostek miedzy scenariuszami) oraz czesto dobrze przemyslane umiejetnosci jednostek.
Oczywiscie sadze, ze zespol projektowy z wyzej wymienionymi tytulami mial stycznosc. Jezeli jednak nie, to czas sie z nimi zapoznac, bo nie jest wstydem nasladowac dobre wzorce:)
Przychylam sie rowniez do CRI - zalozcie przynajmniej forum, bo ten artykul zagnie za dwa dni, a tak mozna by nad niektorymi koncepcjami podyskutowac.