Armed Assault [PC]
Świetna zapowiedź! Nie mogę się już doczekać tej gry.
Bardzo dobra zapowiedź eJay, ale jak to "Nie znajdziemy w grze amerykańskiej flagi, powiewającej na wietrze…" nie wierzę, ArmA bez amerykańskiej flagi? Coś chyba pokręciłeś. Czekam na wiele gier np Medieval2, CaesarIV, FighterOps, ale na tę chyba najbardziej, mam absolutne zaufanie do Czechów z BIStudio i jestem pewien, że będzie godnym następcą OperationFlashpoint który jest jedną z moich najukochańszych gier. Co do daty premiery to obecnie, niby cały czas aktualne jest H1 2006…
Dodam jeszcze od siebie dwa nowe screeny nie publikowane na Gol'u. Pierwszy to UH-60 nad miasteczkiem
Nie rozumiem co złego jest w patosie i bohaterach z którymi bardzo sie zżyłem grajac w OFP. A poza tym gra rzondzi, mam nadzieję że przebije realizmem "Red Orchestra" a rozmachem Battlefield 2.
edit: na jednym ze zdjęć widziałem dziwną rurę, przysztukowaną po lewej do wieży teciaka. Wyrzutnia to "Kornetów" czy ki diabeł???
Caine-->Od modelu T-72B w górę, posiada możliwość montowania i odpalania AT-11 "Svir" ATGM, to właśnie jest to. A obok na zdjęciu rozpiep....y iracki T-72M1 z widoczną wyrzutnią AT-11.
*bryzk na monitor* :D to będzie chicior nawet wqiększy od samego OFP ciekawe ile bedzie kosztować mam nadzieje że poniżej 100zł :)
Gierka bedzie grzechu warta. Raczej nie spodziewac sie wizualnych perełek, ale mysle, ze podrsaowany silnik zmiecie konkurencje:)
"Nie znajdziemy w grze amerykańskiej flagi, powiewającej na wietrze…" nie wierzę, ArmA bez amerykańskiej flagi?
Tu chodzi o patos, donosna muzyke (jakbys ogladal filmy Michalea Baya - np. Pearl Harbor, Armageddin to bys wiedzial o co chodzi:)). Fabula z OFP byla naprawde swietna, ale nie bede ukrywal, ze motyw "od zera, do bohatera" rozbraja mnie do dzis:)
"OFmanowi z serwisu Flashpoint 2 Zone za udostępnienie przetłumaczonych przez T2000 wywiadów"
Ciekawie to brzmi lol
zazdrosny o co ? :)
znow dostrzegam sens zycia! pierwszy OF to byla perelka po prostu, zaczynalem watpic czy 2 zostanie w ogole wydana (w developingu od ho ho...) a tu taka niespodzianka^^
chyba sobie zainstaluje swoje OFP + Res :)
Wkońcu gra, która ma szanse dorównać America's Army- bo dla mnie z sieciowych, taktycznych shoterów tylko AA się liczy.
wiecie moze czy w ArmA bedzie opcja rykoszetu i zeslizgiwania sie pociskow po pancerzu?
|SqUaD|*FUSION* ---> Rozp... rozwaliłeś mnie tym tekstem LOL. To tak jakby porównywać kiosk pana Zdzisia (America's Army), który handluje warzywami do supermarketu (Armed Assault), w którym sprzedają wszystko, kumasz ? America's Army koncentruje się na ledwie potyczkach garstki piechoty na małych mapach a Armed Ass (nie mogliby zmienić tytułu ? ;-) to prawdziwe pole walki z wszystkimi jego dobrodziejstwami. Lubię i cenię America's Army ale do pięt nie dorasta nawet OF a co dopiero będzie z Armed Assault. "Ma szanse dorównać" - o chłopie, ciężka obraza dla fanów OF. America's to taktyczny shooterek (z naciskiem na to zdrobnienie) a OF i Armed Ass to coś dużo więcej - to kompleksowe symulatory (choć uproszczone).
PaZur76 - z tym się zgodze. Sporo gram w AA i jak dla mnie Americas Army to po prostu gra typu CS, tyle, że znacznie bardziej realistyczna.
Tak naprawdę nie ma jak na razie gry która można by porównywać do OF. BF2, Red Orchestra i Joint Operation również są takimi shooterami, na mapkach... tyle, że z użyciem wszelkiego rodzaju pojazdów.
Maxblack ---> Owszem, jest gra która dorównuje Flashpointowi a nawet IMHO trochę go przewyższa :-). Niedawno można było w nią deczko pograć za friko (bo to płatny MMO). Mam na myśli Battleground Europe vol. 1 (klimaty II wojny). Szczerze mówiąc chyba bardziej już jestem zainteresowany vol. 2 tej gry niż Armed Ass ;-P ... Btw, ostatnio zajrzałem do biuletynu, który jest na stronie BE, spojrzałem na mapkę i ... się kurde ten front już trochę przesunął ;-) ...
http://www.wwiionline.com/scripts/wwiionline/index.jsp
A z tym "symulatorem" to trochę może przesadziłem (ale miałem na myśli mocno zmodowanego, "zupgradeowanego" Flashpointa) ....
PaZur76 - grałem w to trochę, jednak tej gry nie brałem pod uwagę. A dlaczego? Bo tu już taki totalny MMO. Nie ma kontroli nad ludźmi ktorzy w to grają... i jak dla mnie to była to taka bezmyślna bieganina :), ale to dlatego bo byłem totalnie zielony (i nadal jestem). Tylko fajnie było popatrzeć jak latają samolotami.
@[18]|SqUaD|*FUSION*
Widać, że ten pan nigdy nie grał w Operation Flashpoint i nie ma pojęcia co to symulator pola bitwy tak dobry w każdym calu jak OFP. Lepiej niech takie osoby się nie wypowiadają :-)
OFP a AA to zupełnie inne gry.
Nie porównuj babki z wozu do Chuck'a z półobrotu.
FlashPoint => to ty lepiej daruj sobie tego typu komentarze - bo ani to śmieszne ani na temat. Za Operation Flashpoint zabierałem się - kupiłem tą złotą edycję, odpaliłem grę i niewiem czemu - gra strasznie się cieła - przy bardzo słabej jakości grafiki na dobrym wówczas sprzęcie jakim wtedy dysponowałem - większość nowych gier chodziło mi płynnie na max. detalach. I to nie była wina systemu czy sprzętu - poprostu coś nie chciało współgrać z tą grą. Pograłem troszeczkę i grę sprzedałem bo była niegrywalna ze względu na klatkowanie obrazu. Po drugie w swoich wypowiedziach zawsze uwzględniałem realizm Operation Flashpoint - także nigdy nie uważałem że Operation Flashpoint nie jest jednym z najlepszych symulatorów działań żołnierzy bo faktycznie jest i zasługuje na uznanie. Stwierdzając - że wkońcu może się pojawić gra która dorówna Americas Army - miałem na myśli to że od długiego czasu nie pojawiła się gra która pod względem realizmu dorównałaby AA. Dobrze wiem, że to dwie różne gry - AA - działanie mniejszych grupek, mniejsze mapy bardziej w stylu CSS (w którego róznież grałem, ale porzuciłem na rzecz AA ze względu na większy realizm), OF to z kolei większe tereny działań, pojazdy itd. (wiem bo również grałem - aczkolwiek krótko z powodu który wymieniłem wyżej). To jest porównanie pod względem realizmu działań, zachowania się broni, sytuacji a nie pod kątem gatunku shootera bo tak zostałem odebrany. Sam z niecierpliwością czekam na jakieś demko Armed Assault.
No i dajcie spokój z tym Chuckiem Norrisem - odezwał się kolejny głąb, który zasłyszał gdzieś jakiś tekst - niewiem czy kogoś jeszcze to bawi - jeśli tak to niewiem co ja tutaj robię, heh bo nastał jakiś trend, moda? z tym Chuckiem - i myślenie tego typu: to ja też sklecę jakiś tekst z Chuckiem i będe zabawny (a tych z Chuckiem było ostatnio sporo i zupełnie niewiem dlaczego - szacunek dla Chucka i jego dokonań jak i dla OF, AA, Swat 4, Raven Shield - za dobre, taktyczne shootery i symulatory). Ludzie nie silcicie się na tego typu teksty i nie bądżcie konformistami - lepiej róbcie to co dobrze wam wychodzi (np. grajcie w Shootery w multi) a nie naśladujcie innych.
Oj tak, Battleground Europe jest jak dla mnie numerem 1 w tej dziedzinie gier, co prawda w klimatach 2WS ale co tam (Dla mnie to jeszcze lepiej :P). OF to byl rzeczywiscie przelom, zagrywalem sie w to dniami i nocami, naprawde super gierka, i porzadny sumulator. Teraz wychodzi ArmA, zobaczymy co z tego wyjdzie, mam nadzieje ze bedzie godny imenia 'nastepcy' OF.
ArmA to nie MMO i bardzo dobrze :)
...ale ja go karmic nie bede" - co mialem do powiedzenia w tym watku - juz powiedzialem.
WWII online to swietna gra - naprawde - moze sie wydawac bezsensowna bieganina tylko na poczatku - po jakims czasie widac koordynacje atakow itd
tak tylko ile razy mam powtarzać ze to MMO z kieoską grafiką?! za którego w dodatku trzeba płacić. tu dostaniemy OFP z wszystkimi bajerami DX9 i napewno nie pogrzeszy gameplay'em i grafiką co zresztą widać :)
Z grafika nie przesadzajmy - nie jest najlepsza - na pierwszy rzut oka widac ze to tylko podrasowany stary silnik - który juz w chwili pierwszego OF nie zachwycal. Wciaz tu jednak troche kanciastosci, tekstury nie najlepsze - mogliby zrobic ta gre na silniku Unreala jak AA - wyglada dobrze i chodzi ladnie na moim sprzecie na max detalach. Co do Armed Assault mam przeczucie ze wymagania beda spore - podobnie jak w BF2. Mam nadzieje ze ukaze sie demko - do grafiki nie przywiazuje zbytnio uwagi (aczkolwiek fajnie jest jak gra ladnie wyglada) i wazne zeby plynnie chodzila bo to dla mnie w grach multi bardzo wazne.
mi te obrazki wygladaja na dosyc wczesna wersje, mam nadzieje ze jeszcze nad teksturami i modelami wlasnie beda pracowac.
Pokój, panowie pokój! W zalewie śmieciowych strzelanek i przytłoczeni przez przeważające siły CS-kiddies nie powinniśmy się nawzajem pdgryzać. Grałem i w OFP i w AA, i muszę zauważyć że taki, powiedzmy, mały realizm jest porównywalny. Z lekką przewagą na korzyść AA - lepszy model obrażeń, możliwość skakania, pociski smugowe tylko w broni automatycznej, etc. Natomiast pod względem swobody działania OFP zjada wszelką w tej chwili konkurencję... dopóki się nie wejdzie do wnętrza budynku :p
Oj Zyker, Zyker ... Tu chodziło o to, że w BE (podobnie jak w OF/ArmA) masz do dyspozycji całą gamę jednostek (piechota, pojazdy, samoloty, etc.) i gra się na zajebiście wielkiej mapie - MMO jak typ rozgrywki tu nie miał nic do rzeczy (przynajmniej ja tak to widziałem).
Gdyby ArmAss był na Unrealu to na pewno nie byłoby tak wielkich map (wysp), z których ta gra słynie. Odpadłyby wszelkie samolociki bo przelot nad taką mapeczką trwałby parę sekund ... Poza tym gdyby mieli wszystko przerabiać pod nowy silnik to pewnie w tej dekadzie nie ujrzelibyśmy ArmA (mało już czekania ?).
Wracając do ArmA - dwie rzeczy mi się nie podobają:
1) pewnie znowu gra będzie polegała na przechodzeniu misji (jak w OF) a taki system mnie osobiście się już znudził (każda misja wykorzystuje nikły % tej wielkiej mapy). Wolałbym aby cała mapa (wyspa) była "zapaćkana" jednostkami wroga/naszymi (kontrolowanymi przez kompa - bo o singlu myślę) i gramy aż do zniszczenia przeciwnika/"wyzwolenia" wyspy. Początkowo uderzamy tam gdzie nam każą a potem szybki awans (jak to w warunkach wojennych) i sami planujemy natarcia, wybieramy cele. Misje fabularne co najwyżej subtelnie wplecione w gameplaya. (Każdą fabułę, nawet najbardziej nieliniową można "przejść" 2-3 razy i się IMO nudzi.)
2) widzę, że domki pozostały po staremu - tylko do niektórych można wejść (mam nadzieję, że faktycznie chociaż poprawią dzisiejszy obleśny system kolizji i poruszanie się w budynkach jak eJay pisze). Czyli z prawdziwej walki w mieście, z "czyszczenia" go dom po domu nici ...
Nad trzecią się zastanawiam (jak będzie wyglądała). Marzy mi się (ech ...) porządny system morale, penetracji czołgowych pancerzy, realistyczne strzelanie w tym np. zacięcia broni, niewybuchy granatów (tych pierwszych jedynie AA ciut zazdroszczę) i w ogóle dokładniejsze odwzorowanie używania broni strzeleckiej, bardziej skomplikowane i realistyczne "używanie" pojazdów - kierowanie nimi, obsługa uzbrojenia (którego trzeba by się naprawdę uczyć a nie, że wskakujesz i jedziesz/strzelasz jakbyś całą tą wiedzę wyssał z mlekiem matki ;-), rozbudowane udzielanie pomocy medycznej na polu walki, realistyczne procedury wzywania wsparcia, etc., etc. ... Generalnie - większy realizm (tak po prawdzie to w OF nie jest on duży).
A najchętniej to zrobiłbym z ArmAss jakąś taktyczną strategię a la Combat Mission (z elementami operacyjnymi/strategicznymi) z ledwie możliwością postrzelania sobie od czasu do czasu w widoku FPP. I do końca życia grałbym tylko w tą jedną gierę ;-P ...
Caine ---> Skakanie mówisz ? Bunny-hopperom mówimy "nie !" :-)
PaZur76--->
1) pewnie znowu gra będzie polegała na przechodzeniu misji (jak w OF) a taki system mnie osobiście się już znudził (każda misja wykorzystuje nikły % tej wielkiej mapy)
O ten element martwie sie najmniej. V. Bocan zapowiedzial, ze misje beda cholernie dynamiczne i urozmaicone. W ogole misje nie beda mialy wytyczonego jednego celu jak w OFP, sytuacja bedzie sie zmieniac. Nie zdziw sie wiec jak w trakcie jednej niby-misji bedziesz wlaczyc w 3 bitwach, bo akurat Komuchy zaatakuja twoja bazy polozone w innych regonach wyspy:)
2) widzę, że domki pozostały po staremu - tylko do niektórych można wejść
Domki beda ladniejsze i do kazdego bedzie mozna wejsc (na forum BISu pisano nawet, ze kazdy domek bedzie mial swoje strategiczne znaczenie:)). Nie wykluczone, ze pojawi sie jedno, duze miasto (z prawdziwego zdarzenia).
Czyli z prawdziwej walki w mieście, z "czyszczenia" go dom po domu nici ...
Do walki miejskiej przeznaczone sa oddzialy specjalne, a nie zwykle wojska:) Konflikt bedzie rozgrywal sie w czasach terazniejszych.
eJay ---> Pożyjemy, zobaczymy :-).
"Do walki miejskiej przeznaczone sa oddzialy specjalne, a nie zwykle wojska:)"
Trochę palnąłeś, nie ma żadnych przeciwwskazań aby "zwykła piechota" walczyła w mieście, nie wiem skąd pomysł, że to zadanie tylko dla jednostek specjalnych ;-).
Pazur76--->Kiedys byl sens. Dzisiaj w dobie ciaglych inwestycji w jednostki specjalne (Delta, Rangers, Rainbow i inne takie) jak i zmechanizowane nie oplaca sie wysylac bataliony do walki miejskiej:)
Niewiem czy wiecie, ale ponąć walka w miastach a szczególnie w budynkach to jeden z priorytetów twórców ArmA, więc bądźmy dobrej myśli.
@Pazur76
To co opisujesz w kilku punktach znajdzie się w kolejnej grze BISu - OFP2, ale prawdpodobnie pod inną nazwą, bo Codemasters mają prawa do nazwy a tam ponąć gorąco na linii twórcy >>> wydawca. Gra będzie ogromną rewolucją...zresztą poczytaj sobie na stronie twórcy :-)
http://www.bistudio.com/presspages/pcpressrelease.html
te Game 2 to ponoc ma miec namiastki cRPG..ufff to tez moze byc niezly mix, a z tym tzreba poczekac przynajmniej rok:)
Niemal kazda gra w zamysle autorów ma by rewolucja w gatunku - niestety niewiele czasem z tego wychodzi - czy wiecie moze czy ukaze sie jakies demko tego Armed Assault przed premiera ?.
Demo będzie ale w swoim czasie. 20-21 marca IDEA Games przedstawiła na Game Connection (http://www.game-connection.com/) Armed Assault. Niestety jeszcze nic nie ujawnili ale niebawem dostaniemy trochę nowych informacji, screenów a może nawet trailer.
Byle przed premierą a nie po.
@|SqUaD|*FUSION*
Racja, ale zauważ, że BIS nigdy nie daje obiecnic, których nie spełnia. Co prawda prawie nigdy, jedyne czego nie spełniają to daty premiery gry, ale to z po to by wypuści dopracowany produkt a nie jakiś gniot. Game2 ma być w zamiarze FPP/TPP/RTS/RPG/Strategy. Ma to być walka na ogromnych kontynentach,a główny nacisk ma być położony na dynamiczne i 100% nieliniowe kampanie SP/MP bez żadnych misji itp. Poprostu czysta wojna.