Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Hexen Beyond Heretic na dwóch ekranach konsoli Nintendo DS

07.03.2006 10:42
empeck
1
empeck
53
Pretorianin

Może moja pamięć już zawodzi (khe, khe), w końcu pamiętam Hexena na PC hyhy, ale Hexen nie był quasi-trójwymiarowy. Poza postaciami i efektami na sprite'ach cała gra jest 3d.

07.03.2006 10:51
U.V. Impaler
2
odpowiedz
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty

Nie jest trójwymiarowy. Trójwymiarowy jest np. Quake, bo można stworzyć w nim dowolną bryłę, w Hexenie, jak i całej rodzinie gier na silniku Dooma tak się nie da.

07.03.2006 11:07
empeck
3
odpowiedz
empeck
53
Pretorianin

Prawda, levele są przygotowywane jako 2d, korytarze nie mogę się krzyżować, ale IMHO to dalej jest grafika trójwymiarowa.

07.03.2006 11:12
U.V. Impaler
4
odpowiedz
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty

Nie, bo w trójwymiarowej przestrzeni jesteś w stanie zawiesić dowolną bryłę. Załóżmy, że widzisz przed sobą korytarz, a w połowie wysokości pomiędzy sufitem a podłogą znajduje się kilka kroków przed Tobą pozioma deska. W silniku Dooma takie rzeczy są niewykonalne. Pomijam już fakt, że nie można w żaden sposób doprowadzić do stworzenia pochyłej podłogi lub sufitu.

07.03.2006 11:13
_Luke_
😊
5
odpowiedz
_Luke_
260
Death Incarnate

Rewelacja :-) Nawet nie tak dawno znow go przeszedlem na porcie Doomsday...

http://www.doomsdayhq.com/

07.03.2006 11:32
empeck
6
odpowiedz
empeck
53
Pretorianin

Quasi trójwymiarowy to był complex na c64:

http://web.externet.hu/sk/c64/games/c/pics/complex.gif

Ale rozumiem o co Ci chodzi i nie będę dalej drążyć :)

07.03.2006 13:37
7
odpowiedz
Zebius
92
Generał

Skoro są już porty na palmtopy Hexena i innych gierek z tamtego okresu, to port na DS wcale mnie nie dziwi.

Wiadomość Hexen Beyond Heretic na dwóch ekranach konsoli Nintendo DS