Dungeons & Dragons Online: Stormreach w "złocie"
Szkoda .. fajnie sie gralo w Bete :]
gra jest ciekawa ale nie doskonala. oprawa wizualna i muzyczna gry jest piekna, lecz sam system DnD - KULEJE. Jak zwykle 80% questów opiera sie na "idz-zabi-przynies"..czyli diablo :]
I jak zwykle postacie defensywne (np.łotr) dostaja w d..e :(
Jeżeli gra była by dystrybuowana jak Guild Wars, czyli płacisz za gre i grasz - kupił bym ją bez wachania, ale jezeli mam płacic abonament 50 zl miesiecznie..to ta gra NIE JEST tego warta.
falkon --> a czego ty sie spodziewasz po cRPG? Niestety zabawa choćy zbliżona do papierowego D&D wymagałaby zatrudnienia MG dla każdej drużyny, a wątpię czy by ci się chciało płacić po 12 złotych za godzinę gry, przy założeniu że MG dostawałby 10 funtów na godzinę pracy z pięcioosobową drużyną. A gdzie tu miejsce na koszty operacyjne i zyski?
Z resztą D&D o ile się nie mylę powstał jako system do "przechodzenia" podziemi, popatrz sobie na gotowe przygody, nudne toto jak flaki z olejem, po przeczołganiu jednego poziomu, kolejny poziom i następne potwory do wyrżnięcia i kolejne fanty do zebrania.
Gram w Bete i kupuje calosc. Nie moge sie doczekac pelnej wersji i braku bugów :D
Kharma -> racja ze DnD w wiekszości to flaki z olejem. Ale jaki sens ma dawanie postaci (klas) które z góry wiadomo że sobie nie poradza bo nie sa ofensywne. A starczyło dac nagradzaniem expa za rozbrajanie czy otwieranei TRUDNYCH zamków dla łotra. Bo każda inna klasa jakoś sobie poradzi. W papierkowym systemie łotr praktyzcnie do 12 lvl jest popierdułka i robi jako suport dla drużyny.
BukE -> błędy jak błedy ale LAGI :]
falkon --> jeżeli odgrywasz złodzieja jakby był wojownikiem i stawiasz go w pierwszej linii to trudno i darmo żeby nie był pierdółka, kumpel uwielbał grać łotrami, zawsze trzymał się gdzieś z boku, rozdawał ukradkowe ataki, zrzucał cięzkie rzeczy na głowy przeciwników, no ale to było papierowe D&D. Niemniej jak to zostało na tym forum napisane, jest to gra stworzona z myślą o drużynie, a w drużynie łotr trzyma się z tyłu, jest od zwiadu i otwierania zamków, poza tym nie ma xpeków za zabicie potworów są za skończenie questa.
Kharman -> ale ja wiem jak sie gra ŁOTREM (bo nie każdy łotr to złodzeij :) ) bo robie to od 10 lat :] ale wlaśnie jak to dobrze ująłeś w papierkowej wersji. A to ze DnD Online daje expy za wykonanie zadania i stawia nacisk na drużyne..to nie zmienia faktu że zrobili kolejne DIABLO tylko nazwali je inaczej. A questy to w 80% "idz - zabi - przynies" jak już to gdzies pisałem. I nadal utrzymuje sie w przekonaniu że ta gra NIE JEST WARTA swoich pienięzdy a napewno płącenia miesięcznego abonamentu.
no jeżeli Falkon porównujesz DDO do Diablo to równie dobrze do Diablo możesz porównać Commandos-a czy Shattered Union :D
Nie to, że bronię DDO, bo jak dla mnie gra jest za mało diablowata, za dużo trzeba RPG-ować, sam system DnD mi nie odpowiada, za mało się walczy, no i nie jest to pełną gębą massive - absolutnie tego tytułu sobie nie kupię ale porównanie go do diablo to przesada.
> gra jest za mało diablowata
Całe szczęście :P
A gra bez złodzieja w drużynie to zupełna porażka :)
Jezeli ktos porownuje DnD do Diablo, to powiem tylko tyle : "prawie jak gracz..."
falkon --> znakomita większość przygód jakie rozegrałem w D&D polegała na idź - zabij (jeśli musisz) - przynieś. A to że po drodze zdażało się nam rozpętać małą wojnę, zrobić masę pomniejszych questów i imprezować w każdej karczmie tak, że potem mieliśmy zakaz wstępu to już elastyczność papierowego systemu i obecność MG, których w cRPG nie uświadczysz, z resztą DDO jest nastawione na to na co pierwotne D&D czyli drużynowe czołganie podziemi, i w tym zakresie podejrzewam nie będzie miało specjalnych minusów.
Wiecej sie spodziewalem :| A juz mocno irytujace sa tutorialowe misje ktore ucza ja ksie otwiera skrzynke lootowa znalezion ana ziiemi i wielka na pol ekranu :). Powinien byc mega skip o 5-10 misji;).
Da sie zrobic dobre D&D online. Jest nim NWN. Mniej osob naraz ale hela - wiecej w misji naraz niz w D&D, zrezsta sa jzu shardy z portalami, gzdie zmieniajac lokacje wchodzimy na inny serv przez cofizycznie w grze jest >1k graczy (vide Layonara Online). Po graniu w NWN Online, D&D wydaje sie takie jakies plytkie. Sterowanie srednie. Zobaczymy jak bedzie z finalem i opiniami ludzmi ktorzy zrobia wiecej leveli.