Rysy na "kryształowej" grafice Elder Scrolls 4: Oblivion?
Niedobrze niedobrze...mogliby to do opcji wprowadzic kto jakie chce efekty,cieniowanie,itp.
Czyżby nasi producenci nie mieli pojęcia co to są opcje? A swoją drogą aż dziw bierze, że w czasach gdy grafika gra pierwsze skrzypce w niemal każdym gatunku, to nawet ją potrafią spieprzyć :(
To nie tak Panowie, ze nie pomysleli o wlaczeniu/wylaczeniu tych opcji przez gracza - smutna prawda jest zawsze bardziej prosta.
Ta grafika ze screenow pewnie nie istniala w grze tylko byla dzielem zwyklego image procesingu, co za problem zrobic "pseudo" render na engine i nieimplementowac tych opcji do wersji finalnej ?
latwiej niz teraz zrobic engine z ich obecnoscia i mozliwoscia ustawiania.
Pewnie za kilka miesiecy wydadza patch "w trosce o gryczy", ktory da taka mozliwosc a ktory bedzie wazyl nascie set mega i zawiera nowe tekstury, nowe shaderwy i przebudowny engine.
Przeciez widzielismy to duzo razy.
kuracja 'odchudzająca' - akurat nie wierzę, żeby nie zaimplementowali wszystkich efektów do PC- z początku by ludzie pobiadolili ale 'elyta' z kartami za 3000 PLN miałaby grafę full wypas.
Ale w grę wchodzi jeszcze X360 - włożenie tam suwaków i opcji wyświetlania grafiki to już by była przesada :)
_Luke_ ---> Dokładnie. Według mnie obydwa wyglądają średnio na swój sposób. :)
Eee, jakoś filmik ładniej się prezentował.
Luk -->
to jest akurat HDR i wlasnie z tym grafa nabiera rumiencow... Screeny nic nie mowia de facto, bo jeden jest na high details a drugi na mid, ciekawe co trailer pokaze.
Szkoda ze news nie zostal w pelni przetlumaczony, bo to troche wyjasnia tak ogromna roznice w screenach.
To raczej było do przewidzenia - w chociażby przykladowo takim "Chrome" - screeny dostarczane jako materialy reklamowe prezentowaly sie doskonale - co z tego ze renderowane baaaardzo dlugo w celu uzyskania pozadanej jakosci...
To jest norma w przypadku takich produkcji. Engine potrafi wyrenderowac zapewne powalajaca grafike - z predkoscia 1 klatki na godzinke...
Pozdrowionka
mikmac --> Wiem co to jest hdr, tylko sprawa dyskusyjna jest jego implemetacja. Bo to co widac na tym screenie prezentuje sie bardzo dziwnie. Jeden lubi oczojebne swiatelka drugi nie...
Szczerze mowiac drugi screen bardziej mi sie podoba.. Na pierwszym mury dziwnie sie blyszcza, a postac, nie dosc, ze sie swieci, to ma opalenizne a'la Lepper.
Luke -->
fakt, HDR sie prezentuje ladnie dopiero w ruchu, na screenach wyglada jak przeswietlona klisza.
fajny filmik, bardzo ladna grafika. Gra bedzie skomplikowana z tego co widze, szkoda, obawaim sie ze nie zrozumiem wszystkich kwesii ( moj angielski jest na srodnio niskim poziomie :>) jakie sie pojawia...Gra bedzie ogromna i to widac na filmiku, nie podoba mi sie tylko Havok, w pewnym momencie szkilet upada w fatalny sposob...
snopek9 Havock chcac tego czy nie to aprawde moocno "uproszczony" silnik fizyczny :-] i zarazem jeden z najlepszych :P . No ale chcac tego czy nie narazie nie ma odpowiedniego sprzetu do super duper fizyki.
Co do screenow bardziej podoba mi sie ten drugi :D . Ten pierwszy wyglada dziwnie :D .
Opozniali premiere tylko po to zeby teraz pokazac nam wizualnie gorsza wersje ?
Mam dosc tego belkotu technicznego, chce poznawac fabule, guesty, grac!
A mnie wydaje się, że sprawa jest prosta.
Wersja na PC musi wyglądać gorzej niż na X360 :)
Taki chwyt marketingowy, jaka to niby konsola jest super i wogle :D
NIE! tylko nie to, nie mogą tego zrobić, ale ja się nie martwie, bo to pewnie jakis chwyt i tyle, finalna wersja napewno bedzie zbajerowana ;) w końcu ten 2 screen wygląda przebrzydle, gorzej niz Hl2, doom 3 czy inna aktualna gra z "bajerami" a w koncu oblivion bedzie lepszy, wszystko bedzie dobrze ;P
e tam grafika w cRPG nie jest taka ważna :)
ważne aby ruszyło na normalnym kompie ! (tzn 2.5Ghz, 1Gb Ram, grafa 64-128 itp)
Ten nowy trailer i tak nadal wygląda fenomenalnie, więc IMO nie mamy co się obawiać o znakomitą oprawę graficzną Obliviona.
Mr_Hyde - jak to nie ma ? A PhysX to pies ? :))
Nie zapomnij też o PS3 :P
Moim zdaniem grafika na tym niby "wykastrowanym" screenie jest dużo ładniejsza. Bardzo martwiłem się o to że wszystkie postacie świecą się jak "psu jaja", nawet puchowy szalik który teoretycznie powinien być matowy, wyglądał jak ze złota :). Teraz grafika jest dużo bardziej surowa, realistyczna, ale wciąż śliczna.
Poza tym zapewne nikomu gra by nie działała w takich detalach, a nawet jesli to z bardzo mała predkoscia, a tak to skoncentrują sie na optymalizacji enginu pod ten wygląd.
Panowie z Bethesdy obiecali że gra w koncowej fazie produkcji będzie duzo ładniejsza. Słowa dotrzymali :P
Mi to pasi. Przynajmniej wymagania się zmniejszą.
Zmniejszą sie wymagania dla maksymalnej jakości obrazu, to czy komuś pójdzie na słabym sprzęcie to osobna kwestia.
albz74 --> A w ile gier obslugujacych PhysiX grales? Za ile i jakiej firmy kupiles karte? PS3? Playstation 3? Chyba nie ma czegos takiego, wiec nie wiem o czym mowa.
Mogliby w koncu wypusicic tego Obliviona. Przynajmniej w 640x480 i low pograc. :D
TeadyBeer - to że czegoś nie masz w rękach, nie oznacza że nie można o tym porozmawiać :P
Zwłaszcza że PhysX radzi sobie z obliczeniami fizyki dla 40 tys obiektów, pas mal, hein ? :)))
A PhysX jest zaimplementowany w middleware PS3, w X360 zresztą też tylko nie słyszałem jeszcze żeby którakolwiek gra na X360 miała go wykorzystywać.
albz74 --> Nie mowie, ze nie mozna rozmawiac o rzeczach, ktorych sie nie posiada osobiscie. Uwazam jednak, ze glupota jest rozmawianie o rzeczach, ktorych nie ma (poza laboratorium producenta). Chyba, ze sa JUZ do kupienia karty PhysiX i sa JUZ do kupienia gry je obslugujace i mozna napisac, ze karta daje jakistam wzrost wydajnosci. PS3 tez szybko sie nie pojawi na rynku, wiec gdybanie jaka to on ma miec wielka moc mozna na razie polozyc razem z bajkami. Wyjdzie, to bedzie mozna przetestowac.
Raz3r -> HDR na screenach wygląda często brzydko, ale w ruchu... jest piękny :).
Ten z HDR jest ładniejszy. A nawet jesli grafika miała być taka jak na 2 screeenie, to i tak mi nie pójdzie na GF4MX i 256 MB Ram
nawet głowy będą mniejsze! :O
To chyba jakies zarty. Gra wyglada o wiele gorzej. Na co oni w ogole liczyli ?
Ladniejsza grafike (jako calosc) bedzie mial zdecydownie Battle for Middle Earth 2.
od początku twierdziłem ze gra pójdzie spokojnie na "normalnym" sprzęcie i śmiałem się z tekstów typu "czy gra mi pójdzie na moim P 4GHz,7800 i 2GB RAMu".
Twórcy byliby nieźle kopnięci robiąc grę "dla wybranych" i pewnie wiecej juz by gier nie mieli okazji zrobić.To samo było przy Morrowindzie-a potem się okazało ze gra śmigała mi na P 750,GF 2 GTS i 256 RAMu w 1024-jedynie co kilka minut na moment doczytywała.
Lepiej żeby nie przesadzać z bajecznymi kolorami (przykład : HoM&M4) uważam że bardziej mroczny klimat pasuje do morrowinda
Nie chodzi o to ze przez usuniecie zaawansowanych efektow wizualnych gra jest bardziej mroczna czy nie, tylko o to ze to wlasnie spowodowalo, ze gra wyglada juz tylko niewiele ponad przecietnie. Jakby te wszystkie swiatla i cienie byly w finalnej wersji to bylby to przelom w grafice nie tylko wsrod RPG'ow, ale wszystkich gier w ogole. Niektorzy mowia, ze przeszkadza im za duzo swiatelek w grach, ale bez przesady - Oblivion to nie Underground czy Most Wanted, ze swieci sie WSZYSTKO, tylko swieci sie to co w rzeczywistosci. Czyli z waszych wypowiedzi wynika, ze nie chcecie realistycznej grafiki.
To bzdura.. nie znalazłem żadnych oficjalnych info na ten temat, koleś wszystkich wkręcił jak widać.. zresztą przyjrzyjcie się tym screenom to foto-montarz albo jakiś filtr
Ludzie... usunięto TYLKO cienie przemiotów!
Różnica na tych screenach jest taka, iż ten 'gorszy' był na srednich detalach, a ten z E3 na max detalach. I ten 'gorszy' miał rozjaśnioną gammę.
Usunięto TYLKO cienie przedmiotów.
ludzie nie panikujcie gra i tak będzie miała dobrą grafikę i tak jest z grami zawsze ściemniają bo to przyciąga uwagę ludzi do produktu no i ludzie myśląc że to będzie jakiś przełom zaczynają gadać o gierce i o to chodzi producentowi (tytuł się robi oczekiwany a później się dobrze sprzedaje), tak więc nie będzie super grafiki ale na pewno będzie to dobra grafika, zresztą jest kilka gier aktualnie produkowanych w których jest ta sama ściema ale to już nie ten wątek więc tytułów nie będę podawał
A ja i tak kocham tą grę... Jeżeli zachowają klimat Morrowinda, niezależnie jak dobra będzie grafika - I tak spędzę kilkaset godzin przy penetrowaniu lochów.
BTW. Vitek z forum Elderscrolls.phx.pl pobawił się troche z obrazkami w InfranView, i JUŻ wyglądają o niebo lepiej. Nie używał zaawansowanych opcji, tylko nieco zmniejszył jasność i kontrast. Myślę że rzeczy jak brightness, contrast itp. będzie można konfigurować z poziomu gry, więc nie powinno być tak źle.
Hmm, a może zmniejszyli detale, bo na przeciętnych sprzętach (6800GT) gra ledwo co pełzała?
I doszli jednak do wniosku, że nie każdy ma 7800 w SLI?
Mnie w sumie i tak rybka, po odpaleniu demka timeshifta już wiem, że moje 6600GT to karta z poprzedniej epoki i w Obliviona na pewno nie zagram :)
I taka jest przyszłość X360 - w wiekszości przypadków będzie zależny od PC. to oczywiste, że pc nie wyrobią z obliczeniem grafy z x360. Ludzie, czekajcie na ps3, bo to bedzie prawdziwy next gen!!
Amadeusz - przecież to genialne, po co jakieś szejdery, jakieś DX10 - wystarczy podkręcić jasność i kontrast i voila :)
zagadka rozwiązana: bohater w gorszym trailerze stoi pod innym kontem niż w tym lepszym, dlatego pochodnia nie rzuca na ścianę refleksów i nie ma cieni, zresztą jakość tego zdięcia jest b.niska....
i po co tyle zamieszania?
<-Jack Carver-> -->
Ogarnij się, dlaczego ma byc zalezny? Przeciez PC i X360 to dwie niezalezne platformy na które wychodzą inne gry, faktem jest że czasami pojawiają się konwersje, ale to samo tyczy się też np. PS2. Kolejny fanboy - pod scianę i kulka w łeb.
Jogurt Truskawkowy - jest zależny i to bardzo. Proces tworzenia gry na wiele platform zazwyczaj zaczyna się od jednej platformy i przenosi na drugą - zazwyczaj bez wielkiej dbałości o jakość konwersji. Jeżeli pierwotna platforma jest słabsza (PS2-> Xbox), gra na lepszym sprzęcie będzie brzydsza niż mogłaby być. Ale kogo to obchodzi ? Spójrz co robi EA, prawie wszystkie ich gry były konwertowane z PS2 na Xboxa i wyglądają tylko trochę lepiej, bo po co się wysilać?
W przypadku pary X360 i PC trudno powiedzieć, która platforma jest mocniejsza, wydaje się, że są równe. Ale jak widać, przynajmniej na razie, downgrade jest po stronie PC (bo łatwiej, bo mnogość konfiguracji itp) a gry na X360 wyglądają lepiej. Ale wg mnie najgorsze jest to, że oznacza to konwersje z PC a nie od dziś wiadomo że devsi od PC są leniwi; żeby zrobić dobrą konwersję trzeba poświęcić sporo czasu vide Far Cry czy Half Life 2 na Xbox. A w większości wypadków będzie to oznaczało gry robione tylko z chęci zysku, po najmniejszej linii oporu.
Poza tym, za rok - dwa, jak Pecety dościgną konsole w mocy obliczeniowej na potrzeby grafiki, kto będzie kupować gry na X360 jak pogra w to samo tylko lepiej na PC ? Czy mając do wyboru BF2 w wersji na X360 i PC z jakąś nową kartą będziesz się długo zastanawiać ?
co to za pieprzenie, ze "dobrze ze zabrali kilka opcji - teraz przynajmiej uruchomie to u mnie"
jakby nie wywalili tych opcji (a pewnie tego nie zrobili) to i tak byscie uruchomili po wylaczeniu tych opcji co by byly rzekomo usuniete
hmm wielka mi informacja.I tak będe grał w tą gre.Morrowind bardzo mi przypadł do gustu więc i zapewne będzie tak samo z Oblivion
Moim zdaniem grafika jest ważna,ale bez przesady.Najważniejsza jest grywalność,stopień skomplikowania świata,AI npc-ów,długość gry ,niebanalna,pełna zwrotów akcji fabuła itd...długo można by wymieniać.Właśnie na tym powinni się koncentrować twórcy Obliviona-jakby nie patrzec cRPG-a.
Niestety wszystko obraca się wokół grafiki,oby nie było przerostu formy nad treścią...
Niejedna grę schrzaniono przez dopracowywanie grafiki kosztem grywalności -niestety:(
podaję przykład - ostatni Vampire-początek niezły,potem równia pochyła...A grafika jak na "crpg-a" bardzo ładna...
Według mnie drugi screen wygląda ładniej, a poza tym liczy się grywalność :)
ja poczekam na wersję PL do Obliviona i dopiero wtedy grę kupie :). Znam niestety tylko niemiecki, a ponoc edycja sprzedawana w Polsce ma byc wlasnie po angielsku :(. Wtedy już upgradeuje sprzęt i nie będzie problemu z odpaleniem na hight w 1200.
To czego brakuje na tym screenie (poza sensownym stosunkiem kontrastu do jasności) to Bloom i/lub HDR. Na XB 360 HDR będzie bez żadnych wątpliwości, a skoro równolegle gra tworzona jest na PC i X360, to i na tym pierwszym powinnien występować w finale.