Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Zapowiedź World of Warcraft The Burning Crusade [PC]

26.01.2006 13:10
1
zanonimizowany52907
182
Senator

imho l2 > wow, ze tak sie wyraze.

"Na dodatek nie byli to jacyś developerzy, tylko niemalże „mityczny” Blizzard" <- moim zdaniem glowny powod popularnosci wow`a.

26.01.2006 13:19
2
odpowiedz
zanonimizowany245132
13
Senator

A tam... moim zdnaiem powodem jest barwny i wyrazisty świat świat. Kwintesencja fantasy.

26.01.2006 13:23
3
odpowiedz
AoDMax
26
Legionista

nie interere mnie kto mysla inni, nie interere mnie, ze "ta gra" < "inna gra", ze to blizzard, ze tamto.
i tak kupie, i tak bede gral ;]
jedyna wada to balans na serwerach, powinni cos z tym zrobic. reszta cud miod i orzeszki.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2006-01-26 13:23:33]

26.01.2006 13:26
James_007
4
odpowiedz
James_007
187
Lord of Avernus

kim sa worgeni? pierwszy raz o nich slysze - to jedyna nowa rzecz jaka sie dowiedzialem z zapowiedzi, reszta jest powszechnie znana - lanie wody :P
szkoda, ze autor nie wyjasni na czym polega ta technologia graficzna z ktora eksperymentuja... przydaloby sie

26.01.2006 13:28
😒
5
odpowiedz
zanonimizowany460
10
Chorąży

Zapewne silne mrozy nie pozwoliły korekcie dopilnować tego tekstu i dlatego wkradło się tak wiele kwiatków - jak choćby nagminne powtórzenia cyt: "Lokacja ta przeznaczona zostanie przede wszystkim dla postaci wysokolevelowych i to wysolokolevelowych patrząc przez pryzmat dodatku, czyli 60-70 poziom doświadczenia."; "O tym, co znajdziemy na zdewastowanych terenach Outlandu, niewiele jeszcze wiadomo, a to, co wiadomo, to głównie przecieki i ogólne plany developerów." itd.

"Zakres jego stosowalności..." to jest po prostu mistrzostwo świata :)

"Ponadto developerzy przyszykują..." również niezłe ;)

"W końcu to Blizzard, World of Warcraft bije rekordy popularności i bił nadal będzie, add-on rozbuduje to, co juz mamy o kolejne elementy i będzie ideową kontynuacją drogi rozwoju gry, jaką obrali twórcy – hit murowany." - będzie, będzie - niech raz będzie jakoś inaczej :):)

"Prorokuje, że zakupi go ponad 5,5 miliona graczy (w tym i moja skromna osoba), po czym okrzyknie dodatkiem roku, niezależnie od tego, czy będzie tego wart czy też nie." tego nie wiedzą nawet najstarsze starowinki:)

Szkoda, że taki przeciętny tekst dla tak cudownej gry...

26.01.2006 13:43
Łosiu
6
odpowiedz
Łosiu
275
German quality

GRYOnline.pl

No ta Hitman - zawsze można skopiowac z gamespotu :> i podpisac swoja ksywą.

26.01.2006 13:49
Łosiu
7
odpowiedz
Łosiu
275
German quality

GRYOnline.pl

James_007 - coś co sie zowie Nightbane Worgen występuje w Duskwood

Obrazki mozesz na google znalesc

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2006-01-26 13:49:48]

26.01.2006 14:06
Soulcatcher
8
odpowiedz
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

Hitman ---> to że już nie piszesz z wiadomego powodu dla www.gry-online.pl wcale nie spowodowało że poprawiła ci się składania czy gramatyka więc nie rób cyrków.

26.01.2006 16:15
James_007
9
odpowiedz
James_007
187
Lord of Avernus

@Łosiu
znalazlem, wystarczylo kliknac na zakladke grafika a stamtad trafic do wowwiki.com :P
czyli podsumowujac cos jak wilkołaki ;)

26.01.2006 19:13
10
odpowiedz
blol3r
9
Legionista

przeciez kazdy wie, ze nowa rasa przymierza bedzie nie kto inny jak Chuck Norris :>

26.01.2006 22:47
11
odpowiedz
zanonimizowany26853
35
Pretorianin

Blizzard ostatnio napisał, że nikogo nie informował o tym jaka będzie nowa rasa Przymierza - zrobił to zaraz potem jak znaleziono skany czasopisma z grami, wktórych było napisane, że Draenei będą właśnie tą nową rasą. Dopóki Blizzard nic nie powiedział, to nie ma sensu opierać się na plotkach, lepiej imho zostać po prostu fajnie zaskoczonym ;)

bardziej mnie interesuje od rasy to jak będzie wyglądał jewelcrafting.

26.01.2006 23:54
12
odpowiedz
zanonimizowany7732
0
Centurion

Zapowiedź średnia , a nawet bardzo średnia. Autor zamiast obiektywnego obrazu nadchodzącego rozszerzenie do gry MMORPG tworzy subiektywny teatrzyk emocjonalny ukazujący WoW jako przełomowe osiągnięcie w dziedzinie gier online. Widocznie Łosiu nie było Tobie dane grać w takie produkcję jak EVE Online , Project Entropia czy Guild Wars , które to one tak naprawdę są innowacyjne i oryginalne w tym sektorze gier. World of Warcraft to taki mmorpg "jak z koziej dupy trąbka" , ani system PVP nie jest rewelacyjny [a wręcz żenująco niski] ani też świat do zwiedzania nie za wielki.Przekoloryzowane uniwersum dla małostkowych osób , którym nie zależy na jakości a jedynie na szybkim kreowaniu własnego bohatera na super-uber-hero , którego to można osiągnać po zaledwie dwóch miesiącach gry - śmiech na sali. Nastolatkowie właśnię grając w taka mierną produkcję automatycznie wyrabiają sobie zdanie na temat gier z dziedziny RPG i wszystko co z tym gatunkiem związanego przypisują owej grze , która to tak naprawde ma mało wspólnego z sercem i duszą rasowego rpg'a.Wystarczy spróbować swoich sił np. w EVE Online.Tam freelancer nie pożyje długo .Liczy się współpraca,przynależność do pewnej organizacji [korporacji] , taktyka i zgranie w zespole. Możesz zostać handlarzem,kopaczem,piratem,przemysłowcem i w każdej profesji możesz być wirtualnie spełniony , i oto chodzi właśnie w grach RPG. Pozatym, markę Blizzard'a stworzyła grupa developerów odpowiedzialnych za takie przełomowe gry jak np. Starcraft , Diablo czy Warcraft - z dawnego Blizzard'a pozostała już tylko nazwa , dawny zespół odszedł a na ich miejsce nie przyszedł nikt podobny. Zapewne powstanie Diablo Online , które również będzie nafaszerowane "super-odlotowymi" bajerami i na pierwszy rzut oka będzie emanował innowacją i perfekcjonizmem , ale iluzja doskonałości minie po miesiącu gry , kiedy to okaże się , że gra jest poprostu nudna i koniec. Jest to moje osobiste zdanie na temat WoW'a , który stracił wiele na swojej egzotyczności w porównaniu ze starym dobrym RTS'em jakim były wszystkie trzy części Warcraft'a. A może poprostu jestem już za stary na bajki i określenie "fantasy" nabrało dla mnie całkowicie innego znaczenia .W każdym bądź razie World of Warcraft jest dla mas , a reszta [EVE,Entropia,GW] dla wybrańców, którzy wiedzą co dobre :).

27.01.2006 00:10
13
odpowiedz
zanonimizowany245132
13
Senator

Bardzo dobra zapowiedz. Szperalem na kilku stronach np zeby sie dowiedziec jakie profesje beda mogly miec Blood Elfy - nic nei znalazlem. Wszytsko co chcialem wiedziec autor mi tu wyłuszczył, wiec jestem zadowolony.

Hitman - co sie tak czepaisz. Rozumeim ze jakbys czytal Wiecha to tez bys sie przyczepil ze pewne zdania są "nie po polsku" ?

Teksty literackie nie musza byc pisane jezykiem urzedowo poprawnym, moga przyjmowac pewne stylizacje, dopuszczac bledy ortograficzne... oczywiscie robione swiadomie i w pewnym celu. Recenzja to jakby nie bylo tekst literacki, i dlatego nie czepiajmy sie az tak bardzo formy, tylko tresci - oczywiscie mozna przegiac i w druga strone, kiedys czytalem na GOLu taka recenzje, ktora mi sie nie podobala - bodajze GTA VC - spore akapity stylizacji, a zbyt mało konkretow o grze...

Ale wracajac do Burming Crusade - niedlugo 8-me urodziny obchodzi gra MMO Ultima Online. Patrzac na WoW, odnosze wrazenie, ze Blizzard troche cynicznie rozplanowal go juz na 5 albo i wiecje lat w przyszlosc. Zamiast dac nam wszystko co tzreba w podstawce, pewne rzeczy zupelnei olał, i juz pewnie dzis ma zaplanowane z gory 2,3 albo wiecej dodatków. I co roku bedzie podgrzewal atmosfere zapowiadajac kolejny, tymczasem milionodolarowy strumyk bedzie warto plynal. Olbrzymi biznes - pomyslcie - 5.5 miliona kont x 15 dolarow... i tak przez kilka lat ( o ile nie lepiej!).

Ale poniewaz gra jest bardzo udana, moze sobie na taki cynizm Blizzard pozwolic. Czekam na BC.

27.01.2006 09:48
14
odpowiedz
Święty!
123
Konsul

MMORPG to masochizm. Przez pół roku chodzić i ubijać jakieś stworki i jeszcze płacić abonament. Koszmar.

27.01.2006 10:19
15
odpowiedz
zanonimizowany256830
13
Konsul

życie to masochizm, przez pierwsze 25lat chodzić do kolejnych szkół i się w kółko uczyć, potem przez 50lat codziennie do pracy i zarabiać kasę robiąc codziennie to samo, na koniec gdy człowiek się uwolni od licznych obowiązków jest już za stary by robic cokolwiek poza siedzeniem w papuciach przed TV. Nic tylko przegryźć pępowinę :/

27.01.2006 10:20
16
odpowiedz
zanonimizowany256830
13
Konsul

MGR - mmorpgi to nie są gry solo. Tu stanem normalnym jest rozwijanie produktu poprzez kolejne patche i dodatki. Tak działają wszystkie tytuły dostępne na rynku.

27.01.2006 10:35
17
odpowiedz
zanonimizowany321564
1
Junior

ciekawe co się stanie jak znudzi się wow może world of starcraft :) ale najprędzej to chyba za pięć lat.

27.01.2006 10:43
18
odpowiedz
zanonimizowany245132
13
Senator

m1234 - Bo tak ci wmowil ktos. Nie ma zadnego powodu, dla ktorego nalezy rozciagac proces produkcji gry, na czas gdy gracze juz w nia graja... poza tym trzeba odroznic dwie spawy:

- sytuacje, gdy gra odnosi sukces, wiec autorzy zastanawiaja sie, jak ja dodatkowo wzbogacic, i wydaja rozserzenie.

- gra od poczatku jest skazana na sukces. Autorzy dziela swoje pomysly na 5 czy 6 czesci, po czym kazda wydaja jako pelnoprawny dodatek, w odstepie roku, za cene niemal rowna podstawce.

Ze w wypadku WoW mozemy mowic o drugim przypadku, swiadczy chocby prosty fakt spostzrezony w grze - niemal calkowity brak bizuterii, przy jednoczesnym istnieniu slotow na karcie postaci... i nagle w okazuje sie ze bizuteria bedzie... ale w dodatku. A juz podstawka przygotowana byla na to.

Nie zmienia to mojego cieplego stosunku wobec WoW, ale trzeba glosno powiedziec, jak to dziala...

27.01.2006 11:31
19
odpowiedz
zanonimizowany256830
13
Konsul

MGR
Ty nie rozumiesz całego procesu. MMORPGi to nie są gry, które się przechodzi i na końcu jest napis "You Win". MMORPGi to są inne światy do których się wchodzi. Taki inny świat można oczywiście tworzyć ~3-4 lata (tak jak teraz się tworzy mmo) i potem uzupełniać i rozszerzać go dodatkami, lub można tworzyć 30-40 lat i nigdy nie skończyć. Pierwszy sposób ma jakąś tam szansę na sukces, drugi zerową. Dlatego WSZYSCY wybierają pierwszy sposób.

Wszystkie znane mi MMO mają dodatki. AO miało ich 3, w zapowiedziach jest jeszcze jeden. Everquest pewnie z 5-8, FFXI - 1-2, w zapowiedziach 1, EQ2 - już też ze 2, w zapowiedziach 1, DAoC z ~5 itd. itp. Do tego dochodzi mnóstwo patchy.
Więc każdy z devsów wybiera tą samą ścieżkę i WoW nie jest tu żadnym evenementem. Oczywiście, że chodzi też o kasę. Zresztą bez sensu jest robić produkt WoW2, jak można zrobić dodatek do WoW-a - dla obu stron wyjdzie to z korzyścią. Gracze nadal będą grać razem, nie będzie sytuacji, że połowa przejdzie do drugiej części połowa zostanie na starych śmieciach.

biżuterii w WoWie jest od groma od samego początku (pierścienie, naszyjniki). W dodatku wprowadzona lub rozszerzona będzie jedynie profesja crafterska o jubilerów.

27.01.2006 18:32
20
odpowiedz
zanonimizowany245132
13
Senator

m1234 - co tu nie rozumiec? To chyba Ty sobie ustaliles w glowie sztywna szufladke, ze skoro kazdy dotad MMO mial dodatki, to kazdy nastepny miec je musi. A wcale nie musi. Mozna popracowac solidnie i wydac produkt, ktory zapewnia kilka miesiecy/lat grania bez znudznia, i bez dodatków. Trzeba tylko miec pomysl i takie podejscie do gier.

Chodzi mi o pewne niechlujstwo developerskie, ktore zaleglo sie w tym gatunku gier - poniewaz gra ma miec dlugi lifespan, to i tak beda dodatki, wiec wersje 1.0 mozemy wypuscic jak jest... reszta pozniej.

Poniewaz jest juz abonament, przyzwoitosc nakazywalaby przedluzac lifespan gry darmowymi patchami oraz eventami w grze, a nie kolejnymi platnymi dodatkami.

A takie dla przykladu Sony przy pierwszym Everquescie to juz moim zdnaiem przekroczylo granice dobrego smaku. Co pol roku platny dodatek...

Rozumiem ze z finansowego punktu widzenia oplaca sie to developerom - poza tym programisci , graficy etc nie czekaja z zlaozonymi rekami, tylko maja wciaz co robic ... jednak taka praktyka uwazam jest czyms nagannym, bo kazdy wie, ze dodatek choc nieobowiazkowy - staje sie dla regularnego gracza obowiazkowa rzecza do kupienia.

To tak jakbys placi abonament za TV, na poczatku za 1,2 i Polsat, a co kilka miesiecy dostawal oferte - za kolejne 80 PLN dodamy panu TV muzyczna... potem Eurosport... itd

Ja bym choc raz chcial miec gre, co do ktorej jestem pewien, ze zaplace za klienta raz, i nigdy wiecej.

Wiem ze tak jest wlasciwie od poczatku istnienia gatunku, ale zaczyna to nabierac rozmiarow niepokojacych. Juz na dni po premierze gracze zaczynaja sie zastanawiac co dostana w dodatku... rzadko kiedy jest wrazenie ze kupilismy pelny, skonczony i spojny produkt...

27.01.2006 20:06
21
odpowiedz
zanonimizowany17924
46
Centurion

MMORPGi sa uniezaleznione od dodatkow... Przeciez zrobienie kolejnej nowej rasy, nowych krainek to nie robota na wolny weekend. Po zatym wiele usprawnien, i innych nowosci w dodatkach wyplywa tak naprawde na prosbe/sugestie graczy.

28.01.2006 13:18
22
odpowiedz
zanonimizowany12249
164
Legend

And
zobacz jak wygladal WoW na poczatku, a jak wyglada teraz :P bez zadnych dodatkow jest battleground, pare instance, pvp system a tu w dodatku jedna kraina i to jeszcze dla tych co kupia, wyzsze lvl dla tych co kupia poprostu komercja na maxa, ja gralem w Wow 3 miechy i mi sie znudzil, walka walka i jeszcze raz walka sytem craftow biedny eh poprostu nuda :P

31.01.2006 16:56
nagytow
23
odpowiedz
nagytow
146
Firestarter

swietna zapowiedz, wszystkie informacje (plotki ;p) zebrane w jedno miejsce
czytalo sie bardzo przyjemnie

mrdeath-v5 -->

w biznesie nie chodzi o innowacyjnosc, o jakies rewolucje itp - chodzi o kase, trzeba dawac ludziom to, czego chca i za co sa gotowi placic - pod tym wzgledem zostal stworzony wow i spelnia swoje zadanie znakomicie. po co komu super zaawansowana, przelomowa gra, w ktora chce grac 10 osob?

31.01.2006 17:41
24
odpowiedz
zanonimizowany245132
13
Senator

A ja nie jestem gotów placic 10 razy za "new pvm areas", a zwykle tyle oferuja dodatki.

16.03.2006 21:16
Salim
25
odpowiedz
Salim
54
Crom

Jestem wielkim fanem WOWa. Tylko graficzka jak cukierek troche mnie juz męczy. Moze nowe lokacje troche to zmienia i wniosa coś nowego. Niezniosę nowego Storwindu please!!?

Zapowiedź World of Warcraft The Burning Crusade [PC]