The Elder Scrolls IV: Oblivion ukończony ale nie w sprzedaży
Teraz PeCeciarze znienawidzą konsolowców własnie przez to ze jest opuźnienie spowodowane nagłym olśnieniem przez twórców.
Po pierwsze primo nie moze byc tak jak wtym newsie,a dlaczego?Bo kazda ekipa robiąca gry na konsole,miała juz dawno takiego dev kita, o ile nie od przeszła roku,więc nie moze byc czegos takiego jak podesłanie teraz dev kita. O czym by to swiadczyło?ano o tym ze gra nie była robiona x360 tylko na pc, a zutem na tasme miała by przejsc jakąś chora konwersje która ktos tam od M$ by tam zrobił.
Czyli jesli M$ cos dostarczył Betshedzie to raczej silnik i biblioteki niz cały sprzet generujący owe dzieło na ekranie. Ale mimo to gra i tak była super na screenach i na fimach o ile kazdy stawia ze wersja na x360 jest ładniejsza niz na PC.
Wiec po kiego ją udoskonalac?Liczy sie przecierz nie sama grafa!Chyba ze planują cos wiekszego niz tylko kosmetyke np. multiplayer...
najwazniejsze ze to juz niedlugo.
niech wydadzą wreszcie te kiche i zabiorą się za Fallouta 3.
Pyskacz - bredzisz o dev-kitach.
Niektórzy jeszcze czenkają inni NIEDAWNO dostali.
Do tego dev-kity NIE SĄ kompletne cały czas są tworzone, wprowadzane poprawki, zbierane na ich temat informacje od twórców oprogramowania.
Sprawa prosta - gierka ma najpierw zadebiutować na X360.
Taka jest potęga pieniądza :) Niejedna firma już uległa - Netscape najlepszym przykładem.
A najnowszy pomysł jest taki żeby do Visty wbudować sterowniki HD-DVD, a retailerom sprzedającym napędy oferować rabaty za sprzedaż tego rozwiązania.
Ech, nie wiem za co kochać ten Microsoft najbardziej :)))
tiaa, no to ciekawe kiedy pojawi sie w sieci skoro chwala sie ze jest juz ukonczona.
ja tą grę chce już!!! grubmle gruble!!1
już , już !!!!
wrrrrrrrr, grrrrrr
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Logadin - jak to mozna nazwac brednia,sam sobie zaprzeczyłes!
Bo równie dobrze kazdy twórca kazdej gry moze powiedziec ze jego giera bedzie na x360 np. taka kurka wodna od tak sobie to powie jakis dev team, bo ma chore urujenia na punkcie zainteresowania danym tytółem i chodzi o sam fakt notowania akcji dla M$ z czego on sam ma kase za to ze tak powie, a tak nie jest?.Tak jak czytam takie głopoty to swiadcza o sile propagandy która sie szerzy nie potrzebnie.
Źle formułujecie to co piszecie bo cały DEV kit składa sie z DEV hardware i DEV toolsów z zczego podejzewam ze Betsheda ma obie zeczy tylko teraz dostała nowe toolsy+kilka nowych silniczków o ile sama ich sobie nie napisała.
Tak to wygalda,czyli wniosek jest jeden gra była skonczona bo musiała zostac a teraz to co robia to tylko kosmetyczny lifting i nic wiecej wiec juz mogła by byc,a czemu nie ma?Bo stawiaja nie potrzebanie na grafike która i tak juz jest wysrubowana.A jesli ta gra nie ma DEV hardwarea to jak ja zdebuguja,no jak?Czyli gra jest zupełnie niekompletna czyli jej nie ma gotowej na ta platworme jest tylko w zarysach-w umysłach ludzi którzy szerzą plotki.
Jak jest naprawde sami nie wiecie,ani kolejny serwisy dzierżace palme brukowców.
Poprostu bedzie to bedzie,nie ma to nie bedzie.Jak jest rzeczywiscie w dobrej fazie zazucili by demem,od co.Pokazali by kawałek lądu moze małe srednie jedno miasto,kilka questów i the end.Wtedy by dali swietnie do zrozumienia ze jest na co liczyc.
A tak marginesie Betsheda posiada cały zestaw,moze inni twórcy maja nie pełne ale oni musza miec,bo to byl i jest flagowy tytół wiec o porażce nie moze byc mowy ;-)
Ja tam sobie wolę poczekać:) Już tyle czasu wytrzymaliście więc te parę dni nie zrobi wam różnicy:P a wydaje mi się,że raczej nic nie zepsują a tylko poprawią... A zaraz potem mają się wziąć za Fallout 3 bo jak nie to ja już mam bombę gotową, tylko czekającą na jakiegoś developera, który mi podpadnie:) A na Fallouta3 czekam jak na mało którą grę. Więc: Panowie z Bethesda - ruszyć dupska!!
no to sie poczeka, zawsze jest nadzieja ze pozniej komp bedzie mocniejszy ;)
bobrock -- to bomba A. Chcesz miec fallouta w realu?
Pyskacz - ehh piszę ci jako człowiek z branży jak to wygląda TAM, a nie jak sobie ludzie powymyślali.
Dev-kity dostarczano wbrew pozorom BARDZO niedawno (to że nie ma kompeltnego zestawu nie oznacza że gry an next0gena pisać się nie da).
Gra nie wyszła bo czeka na wydanie XB360, a po ostatnich rewelacjach EA nt. sprzedaży geir na tę platformę możliwe że i czekają też na kolejną partię konsol, które mają trafić do sprzedaży.
I tak wierzę twórcom że dopiero zabrali się za xbdev-kity (jak i wiele innych firm).
Więc nie pisz tutaj że dev-kity wysyłano DAAAWNO etmu. Dawno temu to wysyłano specyfikacje i wstępne toolsy, później dolatywały czarne xb360, zaś teraz MS współpracując z twórcami oprogramowania zabrał sie za wszlekie poprawki i usprawnienia tychże.
Doklanie , wole czekac na lepszy efekt niz potem patrzec i plakac na co ja moje pieniadze wydalem.
Czuje ze kupno X360 bedzie coraz blisze po wydaniu tego :P Nie chce mi sie wydawac tyle kasy na karte graficzna :P
Jak udało się ustalić serwisowi Players4Players, znane są prawdziwe powody przesunięcia premiery The Elder Scrolls IV: Oblivion
Przesunięcia na 30 stycznia, czy mowa o nowym przesunięciu?
Logadin - dlatego nielubie newsów o oblivionie bo czekam naniego specjalnie na x360 wiec zrozum ze jestem tak podenerwowany tym ze tylko dla niego i chyba nie tylko ja, chciałem kupic ta maszyne.
A jak widze takie wykrety na spółe M$ i betshedy to normalnie krew sie gotuje mocniej...
Najlepiej nie bede czytał do premiery newsów chyba ze bedzie perfidnie pisac, ze ja przełozono to znowu skoczy mi ciśnienie.
Mój sprzęcior nei uciągnie tego.
Ale raczej nie mam zamairu wymieniać.
Popieram Raziela, niech wydadza to w koncu i zajma sie Fallout'em 3 ;] mam nadzieje ze uda im sie go dobrze odzwierciedlic.
Jakoś niespecjalnie jestem przekonany co do niewyobrażalnej mocy XBOX 360 (podobnie jak i PS3). Imho Oblivion będzie wyglądał na dobrym PC nie gorzej niż na "pudle" microsoftu. W przypadku X360 producenci już teraz narzekają na ograniczenia wynikające z braku dysku w standardzie. Kolejny problem to pamięć - zaledwie 512 MB tak w X 360 jak i PS3. Imho efekt końcowy będzie taki że potężna moc Cella i RSX (tu już nieco mniej potężna;) będzie przysłowiową "parą w gwizdek" i rozbije się o niewystarczającą ilość RAM-u. Konsole poprzedniej generacji pracowały w niskich rozdzielczościach i cały wygląd był budowany bardziej na zwiększeniu polygonów niż rozdzielczości tekstur. Ale nowa generacja nie będzie miała tego ułatwienia - podbita rozdzielczość obrazu i użycie telewizorów LCD na których od razu widać nawet najmniejsze niedociągnięcia grafiki (niewidoczne na tradycyjnym TV) wymusi także znaczące zwiększenie rozdziałki tekstur, a tym samym zwiększy zdecydowanie ich rozmiary.
O ile w grach o ograniczonym polu rozgrywki (np gry sportowe) ograniczenie pamięci może nie dać o sobie znać, o tyle w gra o rozległym terenie działań gracza 512 ramu może okazać się ilością dalece niewystarczającą.
Nie można zapomnieć o optymalizacji kodu która potrafi zdziałać cuda, ale moim zdaniem dobór komponentów nowych konsol jest nierówny i sumaryczna realna wydajność konsol Next Gen jest znacznie niższa niż by to wynikało z mocy samych CPU i GPU.
na moim kompie i tak nie odpale tej gry, ale jeśli rzeczywiście maja w wersji PeCetowej cos poprawic to czemu nie?
Ja dla tej gry za 3 tygodnie zmieniam sprzęt, miejmy nadzieje, że premiera będzie początkiem lutego.
też specjalnie nie wierzę ze wersja PC będzie gorsza-no i nie płaczcie z góry nad wymaganiami i ze sprzęt nie uciagnie-to samo bylo z Morrowindem i spokojnie grałem na GF 2 GTS i Intelu 750,teraz tez nie mam zbyt dobrego sprzętu a jestem pewien ze zagram bez problemów.Co do czekania to tyle czekałem to i jeszcze moge poczekać-100% ze opóźnienie jest ze względu na xboxa jak napisał albz74.No i jeszcze dodam ze choćby nie wiem jaki hicior zapowiadali to PC-ta nie zdradze dla zadnego pudełka :)
Ja i mój znajomy jesteśmy już przygotowani do małej batalii podczas premiery Obliviona, on przyniesie swojego X360 do mnie i nastąpi pojedynek 7800GTX, Athlon 64 4000+ VS XBOX 360.
Jestem przekonany, że X360 poniesie spektakularną porażkę.
Jeśli jego X360 pobije mojego pieca to po raz pierwszy pokłonię się konsolom i przyznam ich tymczasową wyższość nad PC, jestem jednak przekonany że pomimo szumnych zapowiedzi, PC z górnej półki dorówna nowym konsolom już na starcie.
Ozzie - akurat wybrałeś ZŁY tytuł :) Do tego 7800GTX to już dzisiaj dla niektórych rzeczy to za malo (vide X3 który u mnie na 7800GTX i 2GB ram dalej nei trzyma klatek przy maksymalnej roździelczości).
Więc czuję pokłon :) Jak jednak uda ci się pokonać tutaj Xb360 stawiam zgrzewę piwa :)
Logadin --> Zbyt mała wydajność a niedopracowany silnik gry to dwie różne sprawy, wiem jaką grafikę ma X3 ale Q4 w ultra high details czy jakikowiek inny tytuł śmigający na 7800 z solidnym zapasem fps świadczą o mocy tej karty.
Dlatego się założyłem ze znajomym, że na dopracowanym silniku 7800GTX dotrzyma tempa X360. Widziałem X360 w działaniu i wcale mnie nie zachwyciło, a zanim twórcy gier nauczą się wykorzystywać jego możliwości to piece będą już daleko przed konsolami.
ej gra bedzie wydana od razu po polsku czy trza bedzie znowu czekac pol roku na spolszczenie??? bo nie umie sie juz doczekac a ang wersji gry nie kupie...
bartol - niestety poczekasz sobie prawdopodobnie. Morrowind w wersji polskiej wyszedł 8 miesięcy po premierze.
Ozzie - TOTALNIE wszystko włączone w Q4 (włącznie z maksymalnym AA i Anizo) nie jest idealnie plynne (cały czas mowa o GF7800GTX 2Gb ram oraz A64 4k).
Co do X3 fakt zgodzę sie że ta to głównie wina skopanego engine\u i niedbałości programistów.
Co do XB360 - też widziałem co potrafi, sprawdziłem całą bibliotekę obecnie dostępnych tytułów oraz cały czas przy nim siedzę od strony technicznej To że w chwili obecnej launch titles zawiele nie pokazały (no poza Kameo - wiele mjomentów przyprawiających o opad szczęki) ale tamet tytuly już jakiś czas temu były pokończone (w momencie gdy je wysyląno do tłoczni nie było nawet w 100% kompletnych dev-itów) zaś ES cały czas jest pod lupą.
I głęboko wierzę iż wersja na XB360 będzie jednak ładniej się prezentowała aniżeli odpoiednik na nasze PC'ty.
No ale z drugiej strony jak sie pomylę piwo leci do ciebie :)
Logadin --> Faktycznie AA nie ustawiam powyżej 4, ponieważ przy rodzielczości 1280x1024 kompletnie nie widzę takiej potrzeby, krawędzie są wystarczająco gładkie nawet na x2.
Chociaż to zależy od silnika, w GTA:SA nawet na x8 wciąż widzę pojedyńcze piksele na krawędziach obiektów.
Nie trzeba czekać na Obliviona. Wystarczą obecne tytuły odpowiednio dobrane. Call of Duty 2 wygląda gorzej na XBOX 360 niż na PC, podobnie NFS Most Wanted. X 360 już ma problemy na starcie z zachowaniem płynności w grach. W sztandarowym PGR III musieli zmniejszyć rozdzielczość bo gra nie utrzymywała stałego płynnego frame rate-u. Do tego dochodzą cięcia w jakości tekstur (choćby we wspomnianym COD 2). Naprawdę to co prezentują pod wględem wizualnym pierwsze gry na X 360 nie powala na kolana. Co do karty - hm chyba nie ma się co spieszyć - jak wyjdzie UT 2007 to będzie świetny moment na zmianę karty i jednocześnie pojedynek wizualno - wydajnościowy PC vs XBOX 360 vs PS3. Już teraz stawiam że PC wyjdzie z tego porównania zwycięsko;)
NFSV fan --> Właśnie dlatego czekam na Obliviona, pierwszą grę z prawdziwego zdarzenia na obie platformy, z potężnym nowoczesnym silnikiem graficznym i dopiero na tej dopracowanej grze, chcę porównać faktycznie możliwości PC oraz X360.
NFSV fan - za przeproszeniem ale chyba oszalałeś :)
Akurat CoD2 i NFSMW na HDTV klepią PCtowe wersje aż miło. Nie porównuj tego co daje XB360 na normalnym TV (gry były pisane pod HDTV i tam wyglądają tak jak powinny).
To że nie ma jakiegoś szczękopadu to nic dziwnego (co pokazywał Dreamcast? PS2?...) ale już teraz to co oglądasz na 720p wygląda lepiej niż na PC.
Logadin skoro siedzisz na X360 od strony technicznej to może powiesz co wg Ciebie wart będzie Xenos ? Czy Unified Shaders w obecnym wykonaniu dają jakąkolwiek przewagę?
albz74 - po 3cim ci odpowiem (jestem grafikiem, więc pytania zadam programistom).
Jakby co zgłoś się na GG jak na prawdę te info ciebie interesuje.
Kolejne starcie pc vs konsole . :P ja tam stawiam na pieca bo konsoli nie mam :D
Logadin
Wytlumacz mi w takim razie jaki widze obraz, gdy odpalam apple HD .mov w rozdzielczosci 1080p na ekranie swojego monitora?
Swoja droga, obraz zyleta, po prostu cos nieziemskiego. Bije wszystko co bylo do tej pory.
Podpowiedzcie prosze, gdzie to cudo zamowic w pre-orderze, tak by miec rowno z europejska priemiera ?
Angielski mi nie przeszkadza, platnosc karta kredytowa i dostawa z zachodu do domu, rowniez nie...
Dayhemous ---> play.com.pl
@Logadin piszesz, ze pracujesz w brazny to powinienes wiedziec, ze na PC nie wyjdzie dlatego, ze 1. zapewne M$ poprosil aby wyszlo razem z wersja konsolowa (wszak to dla nich promocja i kasa). 2. tak samo Betsheda woli poczekac n awiecej konsol, gdyz na X360 zarobia w pierwszym rzucie wiecej niz na PC (aka warez).
"Nie można zapomnieć o optymalizacji kodu która potrafi zdziałać cuda, ale moim zdaniem dobór komponentów nowych konsol jest nierówny i sumaryczna realna wydajność konsol Next Gen jest znacznie niższa niż by to wynikało z mocy samych CPU i GPU."
Tak nie jest. PS2 ma 4MB na videoram, 2mbna dzwiek, 32mb pamieci. A teraz uruchom tekkena5, FFX, nadchodzace FFXII, Def Jam, 50 cent.
NextGeny maja naprawde mase ramu oraz moc, jest tam calkiem INNA specyfika programowania. Generatory textur, wszystko skompresowane w locie.
Battlefield 2 w 1280x1024 na najwyzszych detalach zajmuje ok. 120-200 MB vramu. a jest to jedna z bardziej wymagajacych vramo-zernych gier na pc.
a uklady nextgenow na pewno maja mocne realitime bezstrane kompresje textur i map normalnych.
Loadin: "ale już teraz to co oglądasz na 720p wygląda lepiej niż na PC." Niby w jakiej kwestii? 720p to poprostu 1280x720 bez interlejsu, jakosc obrazu praktycznie bezstratna, gdyz leci via VGA lub component czyli jak na PC dorbe odwzorowanie kolorow, bez zaklocen .Reszta zalezy od silnika i gry, ktore beda cos znaczyly dopiero sie pojawia, NFS:MW na X360 (tak, widzialem) NIEWIELE rozni sie od pc, kilka nowych ficzerow.