Prey [PC]
"W związku z tym, że kod Dooma niezbyt sobie radzi z dużymi przestrzeniami, przygotowano kilka rozwiązań mających na celu uatrakcyjnienie rozgrywki we wnętrzach. Na przykład specjalne ścieżki grawitacyjne, które potrafią przyciągać gracza jak i jego otoczenie w swoją stronę."
Rowniez widzialem trailer, a w nim wieksze przestrzenie np. jakies planecie z ksiezycowa grawitacja. Zauwazylem ,ze 'ta' gra radzi sobie dobrze z otwartymi przestrzeniami.
Poza tym, wybacz, ale Twoja zapowiedz nawet w polowie nie oddaje tego co mozna bylo zobaczyc w trailerze.
Mysle ,ze patenty grawitacyjne to bedzie podstawa w tej grze. Zreszta gra wyglada o niebo lepiej od D3 czy Q4. Dziwne... Activision nie potrafilo odpowiednio zmienic silnika, gry, textur. A tu? Widac sie da cos wyciagnac z silnika D3. Poza tym wychodzi tez Quake Wars, ktory rowniez smialo pracuje w duzych otwartych przestrzeniach.
Nad Prey'em podniecalismy sie juz dawno, ale skoro juz o nim wspominasz, to powiedz moze kiedy mozemy spodziewac sie gry ?
Tak dla wiadomosci autora zapowiedzi to Prey sie tworzy od okolo 10 lat jezeli pamietam. Glosno bylo o grze fpp w pelnym 3d, treaktujacej o innych rasach i super trechnologii portali(szok byl to dla nas zeby taki portal w grze pokazywal co jest po drugiej stronie). dokladnie juz nie pamietam kiedy dokladni to bylo ale chyba okolice 98 kiedy projekt zawieszono. Gierke robili 3drealms, byly nawet screeny, no i jak to kolesie z 3d realms majacy mnostwo czasu i pomyslow zostawili projekt.
Jednakze w tym roku 3drealms projekt odkopalo i zlecilo jego realizacje Human Head Studios. Poza tym gierka bedzie udana po tym co juz widzialem :).
chyba zawczesnie ta zapowiedz bo raczej nic szczegolowego sie niedowiedzilaem :P
taka zapowiedz stworzona na podstawie trailera to zamalo :)
Po przejsciu na engine D3 gra wyglada naprawde imponujaco, cos jednak troche niepokoi.
Czy egnigne D3 nie jest "obciazony" doomem 3 ? Prey podobnie jak Q4 wyglada (Q4 to juz wogole) zadziwiajaco podobnie do D3.
Ciemno, podobne wykonannie potworow, wnetrza... itp. IMHO Engine D3 jest na tyle toporny, ze dopiero za kilka lat postana gry, ktore go calkowicie wykorzystaja w calkowicie innego tylu fpp. (np. CoD 6 ;) )
Prey zapowiada sie super, fakt rezenzja nie podkresla tego co w filmiku jest naprawde imponujace, ale coz - kazdy ma na wszystko swoj poglad.
Jak dla mnie na enginie dooma III ciężko będzie zrobić grę o poziomie grafiki znacznie wyższym od samego DIII. Prey sądząc ze sreenów prezentuje się wyraźnie lepiej ale ciągle widać na kilometr jaki engine napędza tę grę. Moim zdaniem ten engine bardzo szybko się zestarzeje, bo tak naprawdę już w tym momencie jest nieco przestarzały. Winny takiego stanu rzeczy jest sam sposób w jaki ten engine tworzy grafikę - opiera się na modelach złożonych z niewielkiej liczby poligonów co usiłuje nadrobić bump mapingiem i innymi efektami.
Nie wiem co jeszcze twórcy gier wycisną z tego silnika ale patrząc na Dooma III wygląda to słabo:
-modele złożone z niewielkiej liczyby poligonów "upiększone" mapowaniem (nawet w najwyższych rozdziałkach postacie są tak kanciaste że szkoda mówić wystarczy popatrzyć na główy ludzi w DIII...)
-tekstury w niskiej rozdzielczości
-znikome użycie Shaderów
Te same uwagi tyczą się Q4, i ... niestety także Preya, który choć wygląda lepiej nie powala grafiką.
Prey już na starcie, choć wygląda lepiej od DIII i Q4, przegrywa z takimi grami jak: Half Life 2 (zwłaszcza w porównaniu do grafiki zaprezentowanej w dodaktu Lost Coast), Far Cry, Fear.
-modele złożone z niewielkiej liczyby poligonów "upiększone" mapowaniem (nawet w najwyższych rozdziałkach postacie są tak kanciaste że szkoda mówić wystarczy popatrzyć na główy ludzi w DIII...)
-tekstury w niskiej rozdzielczosci
-znikome użycie Shaderów
Te same uwagi tyczą się Q4, i ... niestety także Preya, który choć wygląda lepiej nie powala grafiką.
Prey już na starcie, choć wygląda lepiej od DIII i Q4, przegrywa z takimi grami jak: Half Life 2 (zwłaszcza w porównaniu do grafiki zaprezentowanej w dodaktu Lost Coast), Far Cry, Fear.
Natomiast gdy ja czytam takie wypowiedzi specjalistow od programowania grafiki 3D, to rzygam obiadokolacja na metrow dziesiec...
Wlasnie doczytalem. Nie zarzygalem sie, ale poweselilem jak cholera.
Bandit -> zbytnie podobieństwo do Turoka.
Heheheh niby w ktorym momencie ?
Prey już na starcie, choć wygląda lepiej od DIII i Q4, przegrywa z takimi grami jak: Far Cry
hehehe, dobre to bylo :D
Zadzwonie do kobiety, nie zna sie, ale posmieje sie razem ze mna :D
MasterDD, Maevius --> nie wiem co w tym zabawnego. Programistą nie jestem, ale akurat podstawowy mechanizm na jakim opiera się engine Dooma III był pokazywany w co najmniej kilku pismach i w necie na pewno także (tuszowanie bump mapingiem niedoskonałości modeli postaci). I również nie muszę być programistą żeby ocenić tę grafikę jako plastikową, kanciastą i po prostu brzydką. Jak się Wam podoba - Wasza sprawa. Mnie nie - i zapewne nie tylko mnie. I nie interesuje mnie to jak złożony, skomplikowany jest engine Dooma, ile efektów można na nim uzyskać etc etc. W dotychczasowych grach grafika tworzona przy jego pomocy wygląda zwyczajnie sztucznie.
-"tekstury w niskiej rozdzielczosci" - wytłuszczone, że niby bzdura...:> Proponuję porównać sobie tekstury z Dooma III i Half Life 2 (najlepiej Lost Coast) i wtedy się nabijać. Bo ja mam gdzieś że w trybie Ultra tekstury Dooma III zajmują tyle miejsca że zaleca się karty z 512 pamięci aby to odpalić. Zajmują dużo, ale wyglądają kiepsko. Pod tym wględem HL2 bije Dooma III o głowę. Zresztą wystarczy wyłączyć bump maping w doomie żeby zobaczyć jak to wygląda bez "upiększaczy"....
W Prey tekstury są wyraźnie lepsze. Ale nie zmienia to faktu że również tu grafika jest plastikowa choćby i postacie miały miliony polygonów, a tekstury setki MB to i tak wygląda to sztucznie. Może dla nie których ładnie (dla mnie nie) - ale sztucznie.
NFSV fan = Bandit
Te głupoty jakie powypisywałeś w zapowiedzi wołają o pomstę do nieba.
(c.d.) Zachęcam do przyjrzenia się np screenowi nr 5. Postać nie grzeszy ilością polygonów, do tego wygląda jakby była zrobiona z wosku czy czegoś w tym rodzaju. A teraz można porównać do wyglądu ludzi z Half Life 2. I może jestem ślepy (panowie eksperci pewnie przyznają) ale ci z HL2 wyglądają nie trochę lepiej ale o klasę lepiej! A HL2 ma już rok.
Psychol W Kaftanie ----> "NFSV fan = Bandit" - "gratuluje spostrzegawczości". Nie wiem na jakiej postawie. Jest to oczywiście bzdura kompletna, ale jak Ci się humor poprawi od takich rewelacji to proszę bardzo. Sensja niczym w Fakcie:>...
"Postać nie grzeszy ilością polygonów, do tego wygląda jakby była zrobiona z wosku czy czegoś w tym rodzaju." a co to ma do rzeczy, jestescie graczami czy fanami artworkow i ladnych screenow. NIe przepadam za grami typu D3, wole FC czy tam gierrki Monolith, ale gdy ogladalem demo z e3 Prey'a to patrzylem sie na kupe dobrej zabawy - panowie z 3d realms wiedza ze grywalnosc jest najwazniejsza wiec skonczcie te klutnie, bo na potworki w grach nie bedzie czasu patrzec gdy tak skacza i biegaja, trza bedzie ubic :), w HL2 moze i dalo sie patrzec bo staly postacie jak glupie kolki. A poza tym indianin z demka wyglada bardzo ok i nie wydawal mi sie plastikowy. KONIEC
doom, doom, wszedzie doom... kurde stop.
quake zdoomowamy, pray zdoomowany...ej, zamiast lepperowac, to zdoomojmy ta polske!
Tak sie sklada, ze od niedawna moge spokojnie grac
w takiego glupiego DOOMA z ustawieniami na maksa, i w grze,
i na karcie graficznej (7800 GTX), i powiem wam jedno :
grafa w Doomie jest rzeczywiscie badziewna, a tekstury
rozmyte jak ch..j. Wystarczy sobie na sciany z bliska popatrzec,
a pozniej porownac to z F.E.A.R (tez z grafika na maksa),
roznice widac golym okiem :-)
I tak nie bawia mnie tego typu gry, ale wkurza mnie slepota ludzka.
Stary Wuj
Engine Doom III ??
No to się chłopaki nie popisali. Pamiętam jak swego czasu w nieistniejącej już gazetce o grach była zapowiedź Prey ( gdzieś na przełomie 97-98, chyba mam to gdzieś jeszcze). 3DRelalms obiecywali super engine a tu proszę bardzo, kupili od innych.
Oj zeszli już do końca na psy. O DNFE nie wspomnę.
silnik Dooma 3....łojezu..... znowu? Kurna i ja już dziękuję za tą gre.
MasterDD --> tak to 3drealms robil ja kiedys, teraz ma wciaz do niej prawa i produkuje ja rekoma HHS na zmodyfiikowanym silniku idS :)
MasterDD --> Właśnie chodziło mi ot to, że pierwszy projekt tej gry powstał w 3DRealms, ale chłopaki się tak zagrzebali w DNFE, że musieli ją przekazać komuś innemu. Dzięki temu może Prey na reszcie ujrzy światło dzienne.
ale żeś Bandit popelinę posiał :] który to już raz?
Jak zagram to wam więcej powiem, narazie to wszystko jeszcze mało..:-)
przeciez doom3 ma lepsza grafike od hl2. hl2 ma grafe ladna ale niecoprzestarzala i nie chce sluchac ze w doomie postacie maja malo poligonow! dzieki bumpmappingowi wygladaja swietnie a silnik z hl2 przypomina czasem hl1 tylko textury lepsze