Porcja nowych obrazków z The Elder Scrolls IV: Oblivion
Grafa wymiata!!! Ciekawe czy gra będzie tak samo dobra pod względem grywalnośći!! Niech to będzie wreszcie konkurencja dla Gothica!!
Kurczę, jak dla mnie to zbyt "zdinozaurowali" tę grę... coraz bardziej się obawiam.
Ja to się obawiam wymagań sprzętowych :| Ledwo co kupiłem nowego kompa i już musze zbierać na nowego ? :/
hohner -> zbieraj na X360 - na nim też się gra pojawi, a nie będziesz się martwił bebechami przez kilka kolejnych lat.
a obrazki jak zwykle mauteńkie i po creene trzeba się udać na stronę producenta :-P (do której nawet linka nie ma w newsie)
Krzych Ayanami --> hehe, FPP CRPG na konsoli? to chyba juz lepiej kupic nowego kompa
Raziel - a co w tym dziwnego? No, chyba ze nie grales w FPP na konsoli...
Mniam. Na zadna gre nie czekam bardziej niz na ta.
Tańczący na Zgliszczach - te "dinozaury" byly rowniez w Morrowindzie. Nie pamietam jak sie nazywaja ale to takie tam daedryczne jaszczury
A walsnie.. jak to wyglada z graniem FPP na konsoli? Za pomoca pada sie celuje? I da sie to zrobic z taka celnoscia i precyzja jak za pomoca myszki?
Daedroth? Czy to byly raczej "krokodyle"?
Volvox - da sie - tylko wymaga to wprawy. Na poczatku tez lekkie dotkniecie analoga i latalem w te i nazad. Teraz juz potrafie w miare dokladnie trafic w punkt :)
Asmodeusz --> gralem gralem. I nawet moj kumpel wielki maniak konsol twierdzi że konsola jest super ale jesli chodzi ogolem o klasyczne RPG oraz FPP to lepszy komp, na konsoli gra sie tragicznie.
To jest najbardziej wyczekiwana przeze mnie gra tego roku i jedyna gra tak w ogóle na jaką czekam (z pominięciem Paraworld i Stalkera, ale te nie z tak dużym entuzjazmem).
cudnie to wyglada, wrecz bajecznie. tylko dlaczego nie wierze, ze tak bedzie wygladac swiat gry liczony w czasie rzeczywistym? moze jestem czlowiekiem malej wiary, ale wszystko to jest zbyt piekne, aby moglo byc prawdziwe i bede sie cieszyc, jezeli gra przynajmniej w polowie bedzie tak urocza... bo o warstwe fabularna martwic sie przeciez nie trzeba.
nic tylko zachwycac sie widoczkami;)
Daedroth to ten z morda krokodyla
Ja szczerze mowiac nie wyobrazam sobie grania na padzie w fpp. Chociaz taki Morrowind moze jeszcze by uszedl, bo nie trzeba tam specjalnie szybko i precyzyjnie celowac. ... z drugiej ztrony i to nie zawsze,wyobraz sobie ze masz wlaczona telekineze ktora "prysnie" za pare sekund, nie mozesz sie wychylic zeby nie zostac zauwazonym i musisz buchnac przedmiot ktory wystaje z za sciany dwoma pikselami :) W tym momencie pad to poprostu masakra. A w Oblivionie ma dojsc jeszcze rozbudowany system strzelania z luku oraz pulapki ktorych dzialanie opiera sie na realistycznym odwzorowaniu fizyki, tu prezyzja bedzie konieczna.
Ciekawe czy mi pójdzię na 6600GT + 768 mb ram'u i PIV 2.0Ghz. O Grafę i ram się nie boję ale o procka bo słabo taktowany jest :). A jeślic hodzi o grafikę- jest cudowna tyle ze "na powierzchni: strasznie się wszystko świeci :) może zrobią filry które spowodują ze nie bedzie sie az tak świeciło ? To jest też jedna z gier na które czekam najbardziej zaraz po Wiedźminie, Call of Duty i LotR: Bitwa o Sródziemię 2
te zwierzaczki z ostatniego screena to daedry, w angielskiej wersji Morrowinda nosza nazwe Clannfear, a w polskiej "Postrach Klanow"... drugi obrazek przedstawia Dremore (tez daedra), a na pierwszym widac elficka zbroje...
wiecej "zdjec" (chyba wszystkie z wersji PC) mozna zobaczyc pod ponizszym linkiem:
Trollf----->na tej stronie co podałeś,wyglądaja przecudownie.
Obawiam sie tylko o swoja konfigurację,oraz o to czy nie uprościli fabuły/mechaniki/erpegowości (jak n.p. w Deus Ex 2-Invisible War)
Już sie nie mogę doczekać *zaczyna się oblizywać;)*
Kiedy to cudo ma ujrzeć światlo dzienne?
Ragn'or ->
wg zapowiedzi ma sie ukazac przed koncem roku...
co do mechaniki to jest zbyt wiele zmian, zeby jednym tchem wymieniac ;-] mozna powidziec, ze wyrzucone zostalo w porownaniu do Morrowinda to co sie za bardzo 'nie sprawdzilo', a reszta zostala bardzo dopracowana (np. znikna wszelkie inne bronie dystansowe za wyjatkiem lukow, ktorych to uzywanie zostanie bardzo 'rozszerzone' - zoom, rozne 'techniki' strzalow itp., wszystko zalezne od umiejetnosci, podobnie z bronia biala, umiejetnosci krotkiego i dlugiego ostrza polaczone w jedno, ale za to kazda bron bedzie miala wlasciwie sobie animacje - czyli np. nigdy wiecej dzgania toporem ;-]), zmienil sie tez znacznie sposob walki, teraz blok zalezy od nas (podobnie jako to bylo w gothic), mozemy korzystac z roznych ciosow, a w zaleznosci od poziomu wyszkolenia beda dostepne coraz to nowe techniki ataku... no i przeciwnicy juz nie beda walczyc schematycznie, np. jeden koles moze czesciej atakowac, drugi sie caly czas bronic itp. za duzo by o tym pisac... ;-]
wejdz sobie moze pod ponizszy adres i poczytaj troszke wiecej o tej gierce (a przynajmniej o tym co juz wiadomo z tych wiadomosci, ktore sie juz ukazaly) ->
Grafika jest "tylko" dobra biorąc pod uwagę termin premiery. Martwi mnie jednak zupełnie inna kwestia. Obawiam się, że Bethesda podążając za licznymi wrzaskami tłumu młodych fanów tej pozycji znacznie skupia się na "upraszczaniu" wielu aspektów rozgrywki. Poczynając od techniki walki a kończąc juz na tak istotnym elementcie jakim jest podróżowanie po Cyrodill.
Musze z przykrością stwedzić, że gra z kazdym nowym screenem ukazuje mi swój nowy "infantylny charakter". Szczytem ignorancji jest ograniczenie typów broni. Wady nowej części mozna by wyliczać w nieskączoność. Twórcy usówają wszelkie elementy które naprawdę w Morrowind były i są nadal znakomite.
Pocieszające może się wydawać jedynie to że teren będzie większy i znacznie bardziej szczegółowy. Mam jeszcze nadzieje, że poprawi się poziom literacki bo w Morr był gdzieś tak na poziomie 6 kl. szkoły podstawowej...
Trollf ---> Właśnie. Nie mam nic do Gothic, ale powiem szczerze im więcej podobieństw do tej pozycji tym gorzej dla Oblivona szczegulnie w kontekście wlaki bronią.
Grafika b. ladna, ale na 2 pierwszych screenach troche bloomowato to wyglada :)
Ciekawe jakie beda wymagania
Grafika jest bardzo ładna, lecz obawiam się że zrobię z tą grą to samo co z Morrowindem, po kilku godzinach gra przytłoczy mnie ogromem świata i ją zostawię :P
Proton ->
>> Obawiam sie, ze Bethesda podazajac za licznymi wrzaskami tlumu mlodych fanów tej pozycji znacznie skupia sie na "upraszczaniu" wielu aspektów rozgrywki. Poczynajac od techniki walki a konczac juz na tak istotnym elementcie jakim jest podrózowanie po Cyrodill.
sorry, ale terminy 'walka' i 'skomplikowana' w ogole do Morrowinda nie pasuja, wiec KAZDE usprawnienie tej walki w Oblivionie bedzie automatycznie jej 'skomplikowaniem' w porownaniu do TES III... co do podrozowania to wszystko jest jak najbardziej na + w zestawieniu z Morrowindem, po pierwsze (i moze najwazniejsze) pojawi sie mozliwosc podrozowania wierzchowcami, natomiast tzw. mozliwosc 'szybkiej podrozy' (ktora pewnie masz na mysli) to cos co powrocilo z Areny i Daggerfalla z kilkoma zmianami... dziala ona na tej zasadzie, ze bedziesz mogl sie przeniesc tylko i wylacznie do duzych miast i tych miejsc, ktore uprzednio odwiedziles, nie bedziesz mogl sie przenosic do nieznanych miejsc oraz np. podczas walki, dodatkowo podczas 'szybkiej podrozy' nastepuje uplyw czasu - to nie jest teleport! - jesli zostales zatruty i zdecydujesz sie na 'szybka podroz' na drugi koniec mapy, mozesz dotrzec tam nie calkiem zywy (czyt. game over)... ;-]
>> Szczytem ignorancji jest ograniczenie typów broni.
ograniczenie broni? hmm... jedynie wycofane zostaly kusze i bron rzucana, za to bedziemy mieli swietnie dopracowane strzelanie z luku... poza tym kusze i wszelkie rzucane zelastwo nie bylo zbyt czesto w Morro uzywane, bo bylo znacznie mniej efektywne od lukow (imho mala strata, jak mialo by to podobnie wygladac w Oblivionie to lepiej by tego w ogole nie bylo...)
>> Wady nowej czesci mozna by wyliczac w nieskaczonosc. Twórcy usówaja wszelkie elementy które naprawde w Morrowind byly i sa nadal znakomite.
w nieskonczonosc? hmm, nie przesadzasz troche? ;-]
>> Mam jeszcze nadzieje, ze poprawi sie poziom literacki bo w Morr byl gdzies tak na poziomie 6 kl. szkoly podstawowej...
co do poziomu to nie mam pojecia jak to bedzie, lecz ksiazek bedzie znacznie wiecej niz w Morrowindzie, dojdzie troche nowych i powroci czesc starych z Areny i Daggerfalla...
>> Wlasnie. Nie mam nic do Gothic, ale powiem szczerze im wiecej podobienstw do tej pozycji tym gorzej dla Oblivona szczegulnie w kontekscie wlaki bronia.
tez nie chciall bym zeby walka byla _dokladnie_ taka sama jak w gothic, ale inna jej wariacja nie pogardze... imho cokolwiek innego bedzie lepsze niz to co widzielismy w Morrowindzie - sorry ale w tej grze tego machania cepami walka nie nazwe...
Te obrazki są oficjalnej stronie obliviona, w dziale Xbox360 screens.
Trollf --> Zanadto wyolbrzymiasz niedogodności związane z walką w Morrowind. Prawda, system nie był idealny ale nie był również zły. Mówiąc o "upraszczaniu" miałem na myśli mozliwość pozbawienia kolejnej części wysiłku związanego z samą "walką". Żywię poprostu (uwaga wyolbrzymiam;) głęboką nadzieje, że w Oblivion rola gracza nie zostanie ograniczona tylko do stania w miejscu, jednego kliknięcia myszką i obserwowania cudownych animacji ruchu bronią, odpadających kończyn itp.
Zaznaczam przy tym, że nie wiem czy podobnie będzie w rzeczywistości, ale moje obawy wydają się byc chyba uzasadnione...
PS.: uwielbiam kusze :)
Proton ->
zapewniam Cie, ze walka w Oblivionie bedzie bardziej skomplikowana niz w Morro... ;-] zostala przeciez zupelnie zaprojektowana od nowa... wszystko bedzie sie odbywalo wg zasady: "kiedy trafi, to trafi", czyli nie bedzie juz wiecej znanych z Morro ciosow-widmo, przelatujacych przez przeciwnika jak przez maslo... teraz jesli trafisz w przeciwnika to tak wlasnie bedzie, natomiast ile obrazen otrzyma bedzie zalezec od wyszkolenia naszej postaci w poslugiwaniu sie bronia, ktora go trafilismy, od pancerza jaki przywdziewa i od wielu jeszcze innych czynnikow... dodatkowo blok nie bedzie automatyczny (standardowo blok bedzie aktywowany po nacisnieciu prawego przycisku myszy), bedzie mozna blokowac tarcza, mieczem lub dlonmi... oprocz umiejetnosci poslugiwania sie dana bronia, maja jeszcze dojsc dodatkowe 'atuty' w zaleznosci od wyszkolenia, czyli dodatkowe ciosy, combosy itp. - walka nie bedzie tez przypominac wzajemnego nawalania sie cepami ;-] - autorzy zapewniaja, ze walka bedzie bardzo zroznicowana oraz bardziej 'strategiczna' gdyz kazdy z przeciwnikow bedzie walczyl na swoj sposob i czesto systuacje moga wymagac, zeby gracz nie korzystal wciaz z tej samej techniki...
jak to wszystko bedzie wygladac w rzeczywistosci przekonamy sie za jakis czas, ale po przeczytaniu tych wszystkich wywiadow, recenzji i postow na oficjalnym forum, jestem pewien, ze w porownaniu do Morro pod tym wzgledem bedzie zdecydowanie lepiej (przynajmniej dla mnie ;-])