Tworzenie gier komputerowych
Artykuł bardzo ciekawy i pouczający. W pełni odzwierciedla proces tworzenia gry.
Designer Doc? Aha :)
Ps. Zeby nie bylo watpliwosci, czy w srodowisku gamedev napewno mowi sie Designer Doc? :) Nie wspomne tez, ze autor pominal przynajmniej 40% procesu tworzenia gier :))
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-07-16 00:52:59]
całkiem ciekawy artykuł :)
przy okazji zapytam: pamiętacie newsa (był już jakiś czas temu) o jakimś nowoczesnym silniku graficznym tworzonym przez polskich studentów? nie mogę znaleźć ani w googlach ani w GOLowej wyszukiwarce, bo nie pamiętam nazwy silnika. mógłby ktoś przypomnieć? :)
Polski development jest słabszy nie dla tego ze rodzimym twórcom brak doswiadczenia, kasy czy dostepu do najnowszej technologi. Najwiekszym problemem jest mentalnosc. Jesli ktos zechce sie "wybic" inni rodacy doloza staran aby mu zaszkodzic. Jest to taka bezinteresowna zawisc. Polscy producenci nie wspolpracuja, lecz niszczą sie nawazajem bo najwiekszy wróg to oczywisc inny polski developer. dzieki temu za granica firmy rosna w sile a tu w Polsce nie.
NMzLA : A ktorez to zagraniczne firmy developerskie wspolpracuja ze soba?
No Techland ma całkiem dobra marke za granica, bo sie z tym w Polsce nie "obnosi" i jeszcze rodacy nie zadbali o to aby zrównał sie do reszty.
Looz: Ta rywalizacja polskich developerów jest wymierzona jedynie przeciw rodzimym konkurentom. Zachód, cały polski development kładzie do jednego worka wiec ta „rywalizacja” niszczy rodzimy rynek. Gdy patrzę, co np. dzieje się u Rosjan to nie mogę oprzeć się wrażeniu ze oni w pewnych sytuacjach zwyczajnie trzymają „sztame” i dlatego tak dobrze radzą sobie z wielkimi wydawcami.
sporządzają kilkadziesiąt kopii, które wysyłają do tłoczni
A po co tłoczni kilkadziesiąt kopii tego samego?
Polscy producenci nie wspolpracuja, lecz niszczą sie nawazajem bo najwiekszy wróg to oczywisc inny polski developer.
Co za brednie...
A zagraniczni developerzy to ze sobą współpracują? Wymieniają się za darmo engine'ami czy jak?
Swoją drogą ciekawe w jakiż to specyficzny dla Polski sposób "niszczą się nawzajem" nasi developerzy.
micpl187 : No wlasnie tego chcialem sie dowiedziec... Niestety, odpowiedzi mi nie udzielono :)
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-07-16 13:19:13]
W wielkim skrócie: Gdy Wałęsa miał dostać nagrodę Nobla to polski rząd pisał do akademii listy które miały go zdyskredytować... W gospodarce jest podobnie a gry to także gałąź gospodarki. Ale produkcja gier żyje i rozwija się tyle firmy są małe, słabe. Sam zobacz, ze Ty nawet nie możesz sobie wyobrazić, w jaki sposób Polacy mogliby wspierać własny development. Jak mogli by wspólnie rozmawiać z największymi światowymi wydawcami. A tak, są mali i skłóceni, no a reszta świata ucieka..
Looz: jeśli nie "zajarzyłeś" to ja już więcej Ci nie napiszę. Po prostu tak już jest.
NMzLA, jak masz pisac takie bzdury to lepiej nic nie pisz, bedzie mozna chociaz pomyslec ze znasz sie na tym o czym sie nie wypowiadasz, a tak popsules swoj wizerunek.
Swoja droga juz widze te "wieksze swiaty" na blue ray dvd, kto niby zaplaci za taka duza produkcje, dziwne ze autor nie zauwazyl tendencji do minimalizowania contentu zeby maksymalizowac zyski (szczyt wszystkiego to 6-cio czesciowy SIN, krojony morrowind itp.)
O kurczę... ale to skomplikowane. Nie miałem o tym zielonego pojęcia. :)
gracz1984 ---> nie musisz pisać "w wielkim skrócie", rozwiń myśl - w jaki sposób polscy developerzy "niszczą się nawzajem". Proszę o konkretne, aktualne przykłady, a nie podpieranie się sprawą Nobla Wałęsy sprzed ponad 20 lat.
TnZ : Czujesz sie niszczony? :)
Eh, chyba spytam znajomych w Techlandzie z ktorym to studiem prowadza tak wyniszczajaca walke na smierc i zycie :) Moze z Playem? :D
Niezłe :)
Brakuje troche informacji. Tzn. myśle że taki artykuł powinien zajmować zamiast 3 stron, 30.
spokko opisane ale w jakim progrmie sie robi takie gry . albo przynajminiej mi powiedzcie w jakim sie robi gry onlie . i uwaga jestesm początkujący
Fajny artykuł. Nie wiedziałam, że to tak wygląda. Co prawda wszystko ogólnie przedstawione, ale można sobie wyobrazć, jakie to ciężkie zadanie.
<a href=" [link] "> [link] >
[url= [link] ]Jak kształtować kobiece emocje[/url]
[link]