Simon The Sorcerer 3D „GOLD”
Nie wiem, cieszyć się, czy smucić z tej transformacji Simona w 3D...
Po tym co stało się z Guybrushem, jestem pełen wątpliwości. Jedyna nadzieja w tym, że twórcy gry zdołali zachować znakomity humor i klimat poprzednich części, bo grafika w tym nieszczęsnym 3D jest... hmm, gdzieś już chyba taką widziałem...
Cóż, pozostało poczekać i przekonać się samemu...
Pełen wątpliwości
Void
Void ---> Pierwsza część Simona jest według mnie jedną z najlepszych graphic-adventures wszechczasów, w dwójkę mimo że ma zupełnie inny klimat grało mi się równie przyjemnie, natomiast Simon 3d no cush... to chyba jedna z najbrzydszych przygodówek jakie kiedykolwiek widziałem (no może oprócz "Zombiewille" i "7 dni, 7 nocy"), jeśli gra TAK wygląda to co tu dopiero myśleć o fabule. Jakim cudem ten potworek znalazł wydawcę ? Tego nie wiedzą chyba nawet najstarsi górale. Jedynym pocieszeniem jest fakt, że jeśli Simonowi się udało to może kiedyś szansę dostanie też Runaway.
BTW, w porównaniu z tym czymś (screen) grafika w Monkey Island 4 była cudowna
Elum--> Całe szczęście, że w naszym ulubionym gatunku gier komputerowych jakość grafiki nie jest tym najważniejszym kryterium na podstawie którego ocenia się konkretną grę. Dlatego też liczę na to, że niedostatki oprawy graficznej w znaczący sposób zrekompensuje znakomita fabuła i to rewelacyjne poczucie humoru, którym zachwyciłem się zwłaszcza w pierwszej części.
Jeśli te nadzieje zostaną spełnione, wówczas wystarczy lekko przymknąć oczy i wspaniale się bawić. Jeśli...
Void ---> Obyś miał rację, ja jednak jestem pesymistą... Żeby nie było wątpliwości, nie mam nic przeciwko grom (nie tylko przygodówkom) z grafiką zacofaną technicznie (aktualnie gram w Beneath a steel sky... na emulatorze Amigi :))) ... ... ... ...wiem że jest wersja PC :)))) Problem polega na tym że oprawa w Simonie 3d jest brzydka od strony ARTYSTYCZNEJ i właśnie dlatego odrzuca mnie od tej gry.
A tak poza tym to aktualnie przeglądam sobie oficjalną stronę gry. Niby wszystko OK, ale wystarczy zajżeć do działu Frequently Asked Questions i zacząć czytać :
When is Simon 3D coming out ? WHEN ???
Simon 3D recently went gold, meaning the first Gold Master version has been submitted for testing. This would seem to indicate a release date (in the UK and Europe) of around the end of November 2000.
...ja się tego nie odważę skomentować.
Elum--> Cóż, ta data może świadczyć o tym, że chłopcy z firmy są tak bardzo zapracowani przy tworzeniu gry (może dopracowują grafikę:)), albo odbiorców mają w głębokim poważaniu. Hmm...
Zresztą na kolejną część Simona czekamy od 1995 roku, więc roczek w jedną, roczek w drugą stronę, co za różnica. Poza tym 7 lat to i tak nie taki zły wynik, bo co mają powiedzieć milośnicy Wizardry? Ile oni naczekali się na część oznaczoną ósmym numerkiem? 10 lat? Albo ci od Pool of Radiance? Twórcy - lenie, 13 (sic!) lat kazali czekać...
Nie ma więc co narzekać na opóźnienie. Czasem warto poczekać, by potem nie rozglądać się nerwowo za wszelkiego rodzaju patchami, poprawkami itp. tak jak to było w przypadku wyżej wymienionych hitów.
Void ---> Wydaje mi się że ten obsów premiery to nie praca nad grą, tylko walka o wydanie tego co z niej pozostało... Dowodem na to jest chociażby fakt że jeszcze niedawno mówiono że gra ma wyjść w czwartym kwartale tego roku (czyżby prace nagle tak szybko przyspieszyły ???) Najzabawniejsze w tym wszystkim jest to, że podobno (z tego co czytałem na kilku anglojęzycznych messageboard'ach - czyli źródło nie jest oficjalne) twórcy mieli już w okolicach '98 roku prawie gotową wersję gry w 2d (w jakiejś tam wersji alpha), ale wydawca nie był zadowolony z efektu i wymusił na nich "przeniesienie" projektu w 3d... chciałbym kiedyś zobaczyć screeny z tej wersji i ocenić czy było faktycznie aż tak źle (gorzej od wersji obecnej ???).
Elum-> Pewnie usłyszeli, że Lucas szykuje Monkey Island 4 w 3 D i uznali, że im nie wypada wydawać inaczej. I to był ich zdecydowany błąd. Raz, że opóźniło to premierę, a drugie, że jednak zdecydowana rzesza fanów zawiodła się na produkcie Lucasarts. A poza tym, co się dziwić skoro za wydanie gry odpowiedzialne będzie Hasbro, producent bodajże żelek lub jakiś innych paskudztw. Czy ktoś taki może mieć pojęcie czego tak naprawdę oczekują gracze komputerowi?!
Teraz wyobraź sobie, że za jakiś czas pojawią się pogłoski, że Runaway wraca... w 3D. Brrrrr........
Nie wiem czy na decyzję wpłynął w jakiś sposób Lucasarts, tym bardziej że na przełomie '97-'98 swoją premierę miała genialna Małpia Wyspa 3, a część czwarta była dopiero na etapie planowania. W każdym razie trudno od producentów żelków wymagać ambitnej przygodówki, dla nich liczą się tylko wyniki sprzedaży (i to minimum 100 tysięcy egzemplarzy dziennie). Z drugiej strony mniej więcej w tym samym czasie Blizzard (firma dużo bardziej wiarygodna) anulował Warcraft Adventures :(((
O Runaway w 3d bym się raczej nie martwił a to dlatego że gra jest już w sprzedaży. Problem z tym że jedynie w wersjach hiszpańskiej i o ile się nie mylę w niemieckiej :(