Hearts of Iron II już w sklepach w Ameryce
heh juz nie moge sie doczekac do premiery w polsce hearts of iron byla jedyna gra z serii europa universalis ktora mnie na dlugo wciagnela
kiedy Polska premiera? W europie chyba 14 beda rozprowadzac? Mam nadzieje, ze tradycyjne dluugie czekanie na gry paradoxu tym razem sie nie powiedzi. I niech ktos w koncu wyda Victorie!! I jak tu nie byc piratem:/
„Większość podstawowych elementów rozgrywki została nieco uproszczona, by zapewnić, zwłaszcza początkującym graczom płynniejszą rozgrywkę. Chcieliśmy sprawić by gra stała się łatwiejsza do kontrolowania, ale trudniejsza do opanowania w stopniu mistrzowskim”
:/ No comment...
Uproszczona?
I znowu żadza zysku zniszczyła wspaniałą serię :/.
ale nie, wcale gra nie bedzie prostsza, nie graliscie w demo? Ja prawie codziennie siedze na oficjalnym forum paradou i sledzilem prace nad gra niemalze od poczatku:) W grze maja uproscic takie rzeczy, jak wynalazki, ze nie trzeba bedzie sie grzebac z wyborem odpowiedniej lufy i dodatkow do pancerza by wyprodukowac czolg oraz np ze nie musimy caly czas pilnowac samolotow, czy nie kreca sie bez sensu w kolko. No i takie "uproszczenie", ze bedzie gdzies dwa razy wiecej prowincji, a i bedzie automatyczne przydzielanie dowodcow do armi (jako opcja). Ja tam sie juz nie moge doczekac
Chupacabra--->...ze nie trzeba bedzie sie grzebac z wyborem odpowiedniej lufy i dodatkow do pancerza by wyprodukowac czolg...
to jak, stawiam wieżę z 88 na podwoziu Pzkw I i to będzie produkowane ??
Zajebisty realizm muszę powiedzieć.
Uproszczenie obsługi na pewno wyjdzie grze na dobre. Jedynka była mocno niewygodna. Na przykład rozbudowa prowincji, przydałaby się jakaś automatyzacja.
To trochę jak z Linuxem i jego środowiskiem graficznym. Wielu prawdziwych speców nie odepnie się od pisania w konsoli długaśnych poleceń i ok, ale większość ludzi woli jednak jeździć myszką.
Mam też nadzieję, że poprawili sporo realizm. Pamiętam jak grając Stanami zrobiłem powtórkę z Hiroszimy i Nagasaki Japończykom. Myśłałem, że będą na kolanach błagać mnie o litość, ale nie zrobiło to na nich większego wrażenia. Poprawiłem jeszcze z 3-4 razy, ale jedyny efekt był taki, że stracili dobre prowincje :D
thanatos --> nie, no takich numerow nie mozna bylo robic, po prostu recznie trzeba bylo klikac, by wynalezc kilkanascie czesci od czolgu i wtedy dopieor mozna bylo budowac dany model, historyczny dla danego kraju. Czyli duzo bezsensownego klikania by po paru miesiacach dostac standardowego pzkw IV. A tu ,w HOI 2, mamy wynajdowanie np sredniego czolgu + skierowanie badan na sile ognia. Jak dla mnie to znacznie milsze jest. Ale juz ludzie robia mase modow i napewno bedzie duza roznorodnosc wszystkiego:)
No, to w takim razie czekamy na pełną wersję + parę miesięcy na wydanei patchy, aby rozgrywka stała się możliwa ;-)
Mam nadzieje, że naprawali bolączki pierwszej cześći, czyli:
- aby kazdy kraj mógł zawierać sojusze z innym dowolnym krajem... (podział na 3 główne sojusze był bez sensowny)
- obniżenie zdolności Niemiec (to była przesada, nawet na najwyższym poziomie trudności bez problemu można była zająć ziemie od Portugali do Uralu...)
- rozbudowana dyplomacja (czyli np. oddanie prowincji, wypłata pieniężna, przekazanie technologi itp w zamian za pokój, albo np. pakt o nieagresji)
Chupacabra--->grałem w jedynkę i nic takiego nie pamiętam.
Teoria--->model czołgu+(artyleria=kaliber lufy)--->konkretna wersja--->produkcja.
To co opisujesz było w C.O.R.E. i bardzo mi się podobało.
Przy odpowiednim ustawieniu kolejki bardzo rzadko zdarzało mi się ,że miałem zastój z powodu nie wynalezienia czegoś.
A przy systemie opisywanym przez Ciebie obawiam się ,że może dojść do sytuacji jak z pierwszej wersji(przed patchami)-gracz w '41 roku będzie posiadał atamówki i "odrzutowce".
Mnie wkurzało że po wyzwoleniu Jankesami (Ci to dopiero mieli zawyżone "zdolności" :-)) całej Europy z rąk brzydkiego Adolfa nie mogłem przywrócić tych ziem prawowitym właścicielom (może z wyjątkiem Francji) - niby nawet w wersji 1.06 istniała opcja utworzenia kraju sojuszniczego ale we "wspaniałej" wersji PL kończyło sie to nieodmiennie resetem kompa :D A jak grałem Brytyjczykami to miałem w Indiach (na froncie z Japońcami) pod komendą chyba ze 300 sojuszniczych dywizji z kilkudziesięciu krajów :)) Nawet Hamerykanie powierzali mi życie setek tysięcy swoich niewinnych duszyczek... Cyrk, chociaż grało się fajnie :)
thanatos---> heh, masz racje, od poczatku gralem tylko z modem CORE i rzeczywiscie, technologii bylo od groma:) Tak, wogole, to cala technologia i odkrywanie bedzie chyba najbardziej zmienione, w stosunku do pierwszej czesci
I tak, bedzie mozna zawierac sojusze miedzy dowolnymi panstwami, dyplomacja znacznie rozwinieta jest. Bardzo fajna rzecza bedzie mozliwosc negocjacji handlowych miedzy dowolnymi panstwami. Mozna np sprzedawac projekty okretow za kase:) Tak, bedzie kasiora w grze;)
Chupacabra - no, teraz poprawiłeś mi humor. Widzę żę będą sojusze jak w seri EU :) To mi się podoba. Już się nie mogę doczekać sojuszu np. Polski i Czechosłowacji !
A nei wiesz czy będzie można np. zawrzeć pokój w zamian za oddanie prowincji? Pytam sie ciebie, bo widzę że śledzisz forum paradoxu...
iNfiNity! --> sam sie zastanawiam czy bedzie mozna, ale raczej ciezko bedzie osiagnac pokoj, to jest gra o wojnie totalnej.
A i poprawili chyba najwieksza wade HOI: beda partyzanci:) Beda przeszkadzac, a zeby sie ich pozbyc trzeba oddelegowac do tego jakies dywizje.
Ponizej zamieszczam link do pierwszej recenzji HOI 2:
oto jakie oceny dostalo:
Graphics:................ 08
Sound:................ 08
Gameplay:................ 09
A.I. :................ 09
Value:................ 09
Tilt:................ 09
Final Score:
8.8