Wizardry 8
Brawo dla Adamusa ..... Wizardry zadzi w calej rozciaglosci. Dobrze tez ze napisales o potrzebie wypuszczenia patcha. Ja czekam na niego z niecierpliwoscia.
Pozdrawiam.
Adamus --- recenzja dobra, jak zawsze (wazelina rulz ;), ale nie ustrzegles sie kilku bledow, ktore Ci tu bezli tosnie wytkne (sorry, mam oko do szczegolow, moze powinienem sie zatrudnic w korekcie ale nie robie tego zlosliwie - po prostu dlatego, ze chce, zeby Twoj tekst byl jeszcze lepszy :)
- Strona 1, akapit 1, wers 15 od dolu - wedlug mnie niuzasadnione jest uzycie liczby mnogiej w odniesieniu do tytulu "Wizardry" - owszem, w polskim slowa konczace sie na "Y" to z reguly rzeczowniki w liczbie mnogiej, ale tutaj sformulowanie "Wizardry (...) zostaly" jest IMHO troche razace...
- Strona 1, akapit 3, wers 3 od gory (i dalsze) - trzeci artefakt nazywal sie Destinae Dominus, nie jak piszesz Destinae Dominae
Strona 1, akapit 3, wers 9 od dolu - tutaj zamiast slowa "swiecie" sugerujacego jedna planete uzylbym raczej "wszechswiecie" (ale ta uwage mozesz uznac za moje czepianie sie i zignorowac :)
- Strona 2, akapit1, wers 11 od gory - "Charakteryzuja sie one" - w poprzednim zdaniu piszesz o rasach w liczbie pojedynczej, wiec uzycie mnogiej w nastepnym powoduje lekka niejasnosc...
- Strona 2, akapit 2, wers 10 od gory - Zdania zaczynajace sie od "Czy tez" brzmia IMHO strasznie "kwadratowo"...
- Strona 2, akapit 3, wers 1 od gory - tutaj zamiast "z kazdej innej okazji" (kojarzacego sie z "z okazji urodzin" dalbym "przy kazdej innej okazji", ale to tez mozna uznac za moje czepiactwo ;)
- Strona2, akapit 3, wers 3 od gory - "zwiekszeniem ilosci many i poziomem(...)" zmienilbym na "zwiekszeniem ilosci many i poziomu(...)" - tak brzmialoby to chyba jasniej (patrz przypis powyzej ;)
- Strona 4, akapit 3, wers 1 od gory - kolejne uzycie liczby mnogiej, ktore IMHO troche razi...
- Strona 4, akapit 3, wers 8 od gory - ugh, "Wizardrow"? jakos nie moge sie przekonac do tej liczby mnogiej... ;)
Poza tym recenzja jak juz mowilem dobra (choc wedlug mnie troche zbyt lagodnie zostalo potraktowane to, co CDP zrobil z lokalizacja, ale to juz tylko moja prywatna opinia...).
Zycze wielu jeszcze takich recenzji (sobie ;) i jeszcze wiecej dobrych gier (i sobie i Tobie) i pozdrawiam,
Tofu
Adamus-> szkoda, ze wlasciwie nie wspomniales o jednej z najwazniejszych zalet Wiz 8, a mianowicie rewelacyjnie podstawionych glosach. One po prostu idealnie pasuja do postaci (np. szef rattkinow w Trynton). Jesli chodzi o liniowosc gry, to zupelnie nie mozna sie z tym zgodzic. Po pierwsze swoboda poruszania sie po swiecie jest wrecz maksymalna, a po drugie mozna zdecydowac sie na wybor roznych sciezek scenariusza (sojusz z T'Rang, sojusz z Umpani, lawirowanie pomiedzy dwoma stronami).
Tofu>>Ladnie rozlozyles to na czynniki pierwsze, ale takie wpadki to zadne wpadki (oprocz kilku powazniejszych bugow)... Czekam na pacza! CDP musi go wydac na dniach!
Tofu --> Ty, jak zwykle Masz oko i sporo racji :-)
Kacper --> Nie mogę się z Tobą zgodzić, co do tej liniowości. Jest kilka mozliwości, ale i tak musimy się posuwac do przodu jak po sznurku. Gdzie to sie ma do M&M VI, gdzie mielismy całkowita dowolność w wykonywanu questów? Nie napisałem też, że jest liniowa, tylko "jak na mój gust trochę zbyt liniowa". Miałem bowiem nadzieję na coś więcej, po tym jaka była siódemka. Napisałem też, że bez problemów mozna poruszać się po całym świecie. Co do głosów, to też o tym napisałem: "Świetnie natomiast wyszło podłożenie głosów postaci z drużyny, gdzie istnieje duża ilość opcji do wyboru, jak również bohaterów niezależnych, spotykanych na naszej drodze." Wiem, że mozna by jeszcze duzo o tym pisac, ale wiem, że zazwyczaj mało komu chce się czytac recenzje rozciągniete na wiecej jak trzy-cztery strony.
Adamus --> Widać że seria Wizrdry jest zaraz po serii M&M najlepszą z gatunku gier cRPG :)) Ciekawie piszesz, a drobne wpadki zauważone przez Tofu, można pominąć, Errare Humanum Est :-)))