Technologia EAX Advanced HD dostępna w grach id Software
"Byliśmy przygotowani do użycia „dwu przejściowego” algorytmu, który miał podobne wyniki, jednak udało się nam wynegocjować umowę z Creative, na mocy której mogliśmy użyć ich technologii bez płacenia gotówki" - chyba sie raczej odnosi do algorytmu cieniowania
http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=14428&postdays=0&postorder=asc&start=0
Creative SSIE, a wy znowu coś pokręciliście ;P
w komentarzach na bluesnews wyczytałem coś takiego:
Carmack did indeed develop his own code, and Creative said they had a patent on it. So he developed another algorithm, just in case, but it was slower than his original, so he worked a deal with creative to use "their" algorithm (that he invented, for god-sakes, it called "the Carmack Reverse"!) without paying. The price was that they would include code to support Creative's crappy, failed EAX system in future versions of Doom 3.
i jeszcze na Shacku:
here's what this means to my knowledge:
1. Creative and Carmack had discussed a method of shadowing... it became a "standard" and is used alot in 3d engines afaik.
2. Creative publically released info on it, then ran out and patented it.
3. Creative pushes legal action against id Software to remove said method. id software negotiated to allow Creative to incorporate their 3d sound tech into future Doom3 engine licenses.
in other words, Creative fucks Carmack, Carmack takes the bullet by striking the deal so the end user is safe.
Creative posysa jak i ich karty dzwiekowe :P Maja monopol i wypsuzczaja coraz to gorsze crapy :P tak aby naciagnac klienta :P .Dzwiekowki Herculesa rox ;P
NEWS jest bardzo żle napisany i wyrawny z kontekstu!:( Trzeba bowiem wiedzieć z jakich to powodów technologia Creativa ma znaleźć się w silniku Id software!. To jest zwyczajny skandal branżowy i hańba dla firmy Creative , która nie mnie nie więcej tylko udzieliła się to szantażi Id software i żekomym opatentowaniu w roku 99 technologi Stencil shadows! To jest zwyczajnie niedożeczne aby jakiś młotek z Creativa patentował sobie cos co istnieje 25 lat i jest dobrem wspólnym. To jest chore aby patentować fragmentu programu na określony efekt!!!! Równie dobrze carmack mógłby opatentować GRY FPS z sytemem Deatchmatch , fragów , ctf i wszystkim co się z tym wiąże. Każda kolejna firma robiąca podobną grę musiałaby bulic za licencję!. Nie dajmy się zwariować pewnych rzeczy nie należy patentować a napeno nie fragmentów programu, które jak wiadomo podlegają raczej prawom autorskim niż patentowym. No ale w popieprzonej Ameryce to niegy nie wiadomo. Chore!
Polecam ciekawy artykuł o "jakości" monopolu Creativa:
Przepraszam że się wtrącam :P Ale jak to możliwe, że oni to teraz wykorzystają w DOOMIE 3, skoro ON JUŻ DAWNO TRAFIŁ DO TŁOCZNI! ?