Quake III Arena i ray-tracing
Wszystko pieknie i wogole ale najlepsze jest to jakiego sprzetu potrzebuje ta gra aby chodzic przy 20FPS :)
Toz to szok: 20*AMD XP 1800+ buehehehe chyba bym zbzikowal gdybym mial taki komp :)
Wlasnie sciagam trailera i ciekaw jestem jak bardzo bedzie sie ciac :P Na starym kompie pewnie wogole sie nie uruchomi albo bedzie 1FPS ;)
Nic tylko pogratulować studentom. Efekt świetny.
A puenta - najnowszy akcelerator liczy ray tracing 3x szybciej niż 20x Athlon 1800 - no cóż, to sie nazywa power :D
huhu już ściągam filmik, chociaż wiem ,że gra i tak by u mnie nie poszła ;] znaczy sam quake 3 działa ,ale i tak się czasem tnie ;P
Poprawcie mnie jesli sie myle ale prawdziwy ray-tracing to chyba liczy procesor a nie karta graficzna ?
I co za tym idzie dzisiejsze procesory sa jeszcze duzo za wolne by liczyc ten "efekt" znany z programow graficznych w czasie rzeczywistym, wiec ta zabawka w q3demo to jakas mocno uproszczona wersja
narazie liczy to główny procek, dlatego musieli zestawić 20 kompów w jeden klaster
ale na tym uniwersytecie pracuja nad prototypem kości która będzie liczyła ray-tracing hardwareowo.
oznacza to że za jakiś czas powstaną karty graficzne które będą wspierały tę funkcję (chyba że ktoś wymyśli do tego czasu coś lepszego)
Może DX15 i openGL3 będą to wspierały ;)
Ale czy takich efektów nie bło już przypadkiem w niejakim Kriegu (gierka 96kb)???
Bo nie wyglądają te cienie jakoś szczególnie na tle tego co już można było zobaczyć.
tom666 ---> nie jest to żadna uproszczona wersja, chłopaki starali się jak mogli :)
a w programach 3d to procesor liczy te efekty, bo w profesjonalnych studiach graficzncyh wykorzystuje się wieloprocesorowe potwory :)
nsk|Artek ---> już powstał program, który pozwala wykorzystywać moc obliczeniową kart graficznych na obliczenia typowe dla dzisiejszych procesorów. był nawet o tym news na golu, ale nie mogę go znaleźć
Hamil_Hamster ---> w Kriegu (też nie pamiętam jak to się zwie :)) tego raczej nie było