Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Unreal Engine 3, a sprawa ilości pamięci na karcie graficznej

18.05.2004 14:12
😐
1
Maevius
5
Senator

W skrocie mowiac, chyba ich najprosciej w swiecie pogielo :)

A moze to ja nie do konca jestem swiadomy tego technologicznego boom'u i predkosci postepu rozwoju nowoczesnych kart graficznych..

18.05.2004 14:17
👍
2
odpowiedz
rothon
42
Malleus Maleficarum

Hehehe, a Unreal 4 na kompa z moca Deep Blue, chyba, ze wolisz grafe z kodow ASCII, wtedy klasycznie i bez fajerwerkow sprzetowych: P4 plus 256 na grafice :-))

18.05.2004 14:35
3
odpowiedz
gotenssj4
71
Pretorianin

1GB RAM na karcie ?? LOL to teraz jezce nawet z 512 ddr niema (R420 i GF6800 chyba pod 256ddr sa) Qrde a ramu w kopie to pewne z 2gb trza ;/ Jeszce powinni jakies szybsze dyski zrobic bo tyle danych sie troche wczytywac bedzie ;D

18.05.2004 14:36
😃
4
odpowiedz
zanonimizowany115322
0
Senator

...i zasilacz wielkości lodówki lol

18.05.2004 14:58
😊
5
odpowiedz
zanonimizowany1631
73
Generał

Hyh no i coz z tego, na razie to jest tylko sam engine , zadnych tytulow w zapowiedziach itp.
Jak zaprezentuja cos co bedzie warte tego GB pamieci na karcie to porozmawiamy ;), oby niepredko :D.

18.05.2004 15:04
KraVeN
👎
6
odpowiedz
KraVeN
47
Konsul

kurwa :( jak zwykle kupuj gre i kupuj kompa

ja to wietrze spisek producentow komponetow do kompa i producentow gier PALY i tyle :(

18.05.2004 15:28
👍
7
odpowiedz
zanonimizowany1184
89
Generał

Do 2006 roku jeszcze mnóstwo wody w Wiśle upłynie, wejdą Radeony XX999 i 1GB ramu będzie standardem.
Jeszcze dwa lata temu 128 MB na karcie było rarytasem rzadko spotykanym, a dzis zapowiada sie już 512 przy standardzie 256 (nowe karty).

Dlatego ta informacja mnie zupełnie nie dziwi. Dwa lata to kupa czasu :)

18.05.2004 18:42
😃
8
odpowiedz
zanonimizowany165242
13
Konsul

1 gb- ale chyba do nieskompresowanych:D
a tak na serio to wydaje się bardzo prawdopodobne. Zwróćcie uwagę na to że gry next gen ala doom 3 czy ten kwiatek unreal 3 nie używają już textur!!. Czasy textur bezpowrotnie już minęły. Teraz są to pełnowartościowe MATERIAŁY. Już tłumaczę. Jeśli okleimy "boxa" texturą 2048/2048 to faktycznie 256 mb jest wystarczająco, ale jeśli tego samego boxa "okleimy" materiałem jakie znają silniki doom 3 i unreal 3 gdzie występują takie składowe jak: 1.mapa koloru
2. mapa fake geometri zwana mapą normalnych
3. mapa specular
4. mapa przemieszczeń (unreal engine 3)

i być może kilka innych map mamy w najlepszym razie 4x2048/2048 !!! . Nie ma mocnych żadna karta 256 mb tego nie udźwignie!. Chyba że obniżymy jakość przez dodatową kompresję +redukcja materiałów do 512/512 lub jeszcze niżej:)

18.05.2004 19:39
eJay
9
odpowiedz
eJay
248
Quaritch

gameplay.pl


Jeszcze 3 lata temu smialismy sie z 32 MB wiec sie nie dziwie:) Zobaczycie ze juz za rok 128 MB bedzie juz standardem...

18.05.2004 19:39
James_007
10
odpowiedz
James_007
187
Lord of Avernus

chyba sie wstrzymam z kupnem kompa :D

18.05.2004 19:43
Marsellus Wallace
😉
11
odpowiedz
Marsellus Wallace
105
Fukitol

Dobrze jest; w 2005 high-endowe karty bedą mieć na pokładzie 512 ramu, w 2006 1 giga...

18.05.2004 22:27
👎
12
odpowiedz
zanonimizowany11242
60
Pretorianin

Dzis kiedy na rynku jest dostepna bezstratna kompresja tekstur w stosunku 8:1, takie informacje budza we mnie tylko politowanie dla programistow tego enginu

18.05.2004 22:36
13
odpowiedz
zanonimizowany167781
31
Generał

załamka totalna to co ja chcem szukać kupując gf 4 titanium :( ja pierdole litości

18.05.2004 22:44
14
odpowiedz
zanonimizowany160636
9
Pretorianin

jak na razie karty do końca nie wykorzystują swoich 128 MB

18.05.2004 22:47
15
odpowiedz
Zordan
10
Chorąży

eJay
teoretycznei mowiac to juz dzisiaj 128mb jest minimum. Standardem sa 256 mb karty... te "troche lepsze" mozna kupic z 512 mb..

tom666
troche mnie rozsmieszyles :)) tą wypowiedzią.. "budza we mnie tylko politowanie dla programistow tego enginu"
mowisz o czlowieku (tim sweeney) ktory bodajze jest najlepszym programistą tworzącym enginy (cala seria unreal) najbardziej nowatorskich pomyslow i najwiekszych osiagniec..
nie bez powodu najwieksze hity ktore wychodza na pc posiadają engin ich produkcji (epic) wiec raczej to chyba ciebie powinno byc szkoda , bo chyba nie wiesz co mowisz..

to jest swego rodzaju guru w przemysle gier komputerowych ..

19.05.2004 08:04
📄
16
odpowiedz
zanonimizowany11242
60
Pretorianin

Zordan -->Wybacz ze urazilem twojego guru, ktoremu codziennie pilegnujesz otlarzyk i zaplasza po swiecce.
Ja oceniem co kto mowi, a nie kim "niby jest" dla branzy. Dla mnie koles nie jest zadnym autorytetem, wiec jestem obiektywny w stwoim stwierdzeniu.
Podawanie argumentow w wywiadzie, ze tekstury beda duze (2048x2048) i dlatego trzeba miec tak duzo pamieci na karcie jest wielka sciema, gdyz juz juz na drugiej, bonusowej plytce Unreal'a II mozna bylo sobie takie tekstury o takim rozmiarze zgrac do katalogu z gry i cieszyc nimi oczy.
Jedyne co moze tlumaczyc tak monstrualne zapotrzebowanie na pamiec karty graficznej to uzycie tekstur 3D. Ale tych nowy engin Unreal'a nie wspiera.

A tak na marginesie to jesli chodzi o modele to tworcy Epica "nowatorskich pomyslow i najwiekszych osiagniec" dokladnie skopiowali to co wymyslli juz blisko 2 lata temu (poczatek produkcji D3) i zastosowal Carmack w swoim D3.
Czyli render wielomilionowych obiektow w programach graficznych i przenoszenie "ubozszych" wesji do enginu gry.

19.05.2004 08:14
17
odpowiedz
zanonimizowany11242
60
Pretorianin

Zapomnialem paru ciekawych linkow :

O teksturach 3d :
http://www.benchmark.pl/artykuly/tekstury3d.html

i O kompresji tekstur:
http://www.benchmark.pl/artykuly/kompresja-textur-S3TC.htm
http://www.benchmark.pl/artykuly/DXTCvsFXT1.html

Wiadomość Unreal Engine 3, a sprawa ilości pamięci na karcie graficznej