Nowe wieści o Deus Ex 2 oraz Thief 3
Po sukcesach Thiefa i Thiefa2 firma ION Storm postanowiła wypuścić trzecią część popularnej serii. Jako, że kwestia fabuły jest trzymana przez autorów w tajemnicy, mamy w zamian dostęp do nowinek technicznych. Po pierwsze trzeba by sprostować kilka niedomówień na temat silnika, na którym będzie robiony Thief3. Oto garść najświeższych informacji o grze, na którą czeka wielu miłośników złodziejskiego fachu.
Thief3 nie będzie robiony na enginie Unreala , ani też żadnych z jego modyfikacji typu Deus Ex, UT, czy Undying. Silnik nazywa się UNREAL WARFARE i nie ma nic wspólnego z wyżej wymienionymi silnikami. Poniżej kilka jego funkcji:
Rendering - ma to być silnik nowej generacji, potrafiący pokazać setki tysięcy polygonów na scenę (dla porównania, UT kilkaset polygonów na scenę). Ma mieć także specjalne funkcje dotyczące budowy terenu, tekstury w wysokiej rozdzielczości, obsługę specjalnej, szkieletowej animacji postaci. Jeśli zaś chodzi o oświetlenie jakie będzie użyte w Thief3 to ma ono sporo rewolucyjnych rozwiązań: pierwsza technika to tzw. stencil buffer, który maluje/odciska światło lub jego brak na określonej powierzchni obiektu. Jest to bardzo dokładna technika i daje w połączeniu z ambient-lightningiem bardzo realistyczne efekty, ma jednak sporą wadę - jesteśmy ograniczeni do 4 świateł na scenę, a to dosyć mało. Zapewne zastosowanie takiej techniki będzie miało miejsce w jakichś małych pomieszczeniach, wąskich korytarzach etc. Ma on także 'małą' wadę - są problemy przy zastosowaniu tam, gdzie powierzchnie są ruchome...
Co zatem z ogromnymi połaciami terenu, miastem i dachami po których Garett tu i tam miałby chadzać? A przede wszystkim co z chowaniem się w cieniu? Lekarstwem są tzw. projective textures, które ponoć idealnie potrafią rzucać cienie na wszystko co się rusza, postacie i inne ruchome powierzchnie, z dokładnym zachowaniem położenia, wysokości obiektu, tj. jeśli Garett wejdzie w jakiś snop światła tylko częściowo, to tylko oświetlona przez światło część będzie widoczna, a nie jak dotychczas cała postać. Zatem do rzucania świateł na ruchome obiekty będą użyte projective textures, natomiast na rzucanie cieni przez postacie na świat użyte będą właśnie stencil buffers, jako że z tymi pierwszymi jest odwrotnie niż ze stencil buffers - kiepsko im idzie z ruchomymi światłami. Żeby wszystko było zapięte na ostatni guzik, to jeszcze ma być wprowadzone coś takiego jak shadow buffers - ta technika zajmuje się rzucaniem cieni przez poruszającą się postać na samą siebie, czyli np. fryzura, rzęsy rzucają cienie na policzki, które z kolei rzucają cień na klatkę piersiową postaci, o wszelkich ruchach kończyn nie wspominając. Limit tychże wynosi aż 256, więc jak sądzę będziemy mieli do czynienia z bardzo realistycznie wykonanymi postaciami.
Fizyka gry - T3 będzie miał fizykę opartą na enginie Havoc, licencjonowanym z resztą przez ISA. Oznacza to, że będzie ona odgrywana w czasie rzeczywistym, np. postacie będą miały realistycznie wyglądające, falujące na wietrze ubrania i co najważniejsze wreszcie rozwiązane zostaną problemy z kolizją obiektów, tj. nie będzie takich wypadków, jak przechodzenie strażników przez otwierające się/zamykane drzwi, upadające postacie z głową w ścianach, etc.
Dźwięk - dostosowanie engine'u dźwiękowego do takiego poziomu jak w Thief 1 i 2 zostało już opracowane. Teraz trwa programowanie takich niesamowitości, jak np. zniekształcanie głosów słyszanych przez ściany, zależnie od materiału z jakiego są zrobione, czy też żeby było możliwe np. słyszenie stukania butów strażnika chodzącego piętro wyżej, skrzypienia podłóg - dźwięk ma się w odpowiedni sposób odbijać, przechodzić z pokoju do pokoju, zupełnie jak w rzeczywistości...
Jak na razie szczegółów fabuły autorzy nie zdradzają, mamy dostęp do kilku screenów, które wyglądają obiecująco. Obecnie największym wyzwaniem w ION Storm jest tworzenie AI, która realizmem ma przewyższyć wszystko co widzieliśmy do tej pory w poprzednich częściach serii.
Spodziewana data wydania: jesień 2002
Dystrybutor: Eidos Interactive
Dystrybutor w Polsce: Imgroup
Dzieki, zapowiada się rewelacyjnie, ale... co z Deus Ex 2? W tytule wątku byl wspomnainy- a ten tytul droższy memu sercu niźli wszystkie 3 Thiefy razem wzięte, choć też je bardzo lubie!
Judith - i to sie nam wszytkim podoba - wsrod ludu z kagankiem oswiaty - zwiezly , fachowy tekst, prostujacy bzdury ktore wypisuje sie na rzeczony temat... : )
Co do najświerzych wiadomości o Deus Ex 2 , dla znających angielski...
Brzeszczot --> to to samo, co na naszym starym wątku, poprostu myślałem, że to się doda do newsów (bo są takowe o T3 na GOL) jako komentarz, a z tego się zrobił wątek, hi hi, :). Ale to tym lepiej, bo te informacjie były chyba w drugiej, albo trzeciej części "Garett'a..." - jak to dawno było, :). A tak wszyscy mogą sobie poczytać. Tyle, że tytuł jest mylny - nie wiem na ten moment nic o DX, chyba tylko tyle, że nie bardzo podobała mi się część pierwsza jeśli chodzi o AI strażników, :)
--judith jak tam sesja ---czego sluchasz---ja chyba zapuszcze "aenime"
Brzeszczot --> ja właśnie słucham jej po raz czwarty, :)))))
Cóż dziękuje za rzeczowe sprostowanie. Na swą obronę (bo ja jestem autorem tego newsa) mam jedynie to, że wiadomość ta pisana była około dwa miesiące temu na podstawie pierwszych nowinek technicznych dotyczących gry. Dokładnie chyba tej i kilku podobnych lakonicznych wiadomości (link poniżej). Występuje tam tylko takie zdanie:
"The physics engine will be used in conjunction with a modified version of the Unreal engine in both upcoming games"
Jeszcze raz dziękuję za przedstawienie szczegółów technicznych.
Łosiu --> Tak właściwie to całe zamieszanie z silnikem Unreala zostało wywołane przez samych panów z Ion Storm. Poprostu silnik UW nazywa się ogólnie silnikiem rodziny Unreal, mając na myśli całą serię wydaną przez Epic'a, w skrócie silnikiem Unreala (w tym a nie innym konkretnie kontekście), a że w środowisku programistów wszyscy wiedzą o co chodzi... no tak, tyle, że nie koniecznie w środowisku graczy, :)))
Łosiu --> Nie przejmuj się, ja też jak po raz pierwszy wpadłem na forum TTLG i zapytałem czy to prawda, że T3 będzie na enginie UT to dostałem najpierw krótką ripostę - o Jezu, nie jeszcze jeden?:))))). Ale zaraz potem garść porządnych informacji. Od tego czasu wpadam na TTLG.com często, zwłaszcza do działu Thief3 ideas & concepts. Jednak od jakichś trzech tygodni nic nie drgnęło...
Co mnie wpieniło najbardziej to to, iż na naszej oficjialnej, polskie stronie o Thiefie też były wypisane takie rzeczy - jak spojrzałem na licznik - jakieś 14000 osób się przewinęło, myślę sobie Jezu, to jak zaraza! No i teraz jak tylko mam czas to wyszukuje strony, serwery o grach i duszę plotki w zarodku. W końcu wszyscy mamy prawo do prawdziwych informacji, :)