UnrealEngine3 nadciągnie w okolicach roku 2006 i rzuci nas na kolana
no niewiem ale 640/480 dla kart tej klasy to praktycznie żadna różnica w framerate. Rozdzielczość już nie jest takim problemem jak mogłoby się wydawać a czasami niektóre gry chodzą nawet płynniej w wyższej rozdziałce:) Osbiścia właśnie tak mam.
Wyobraźcie sobie, jak w 2020 będziemy się śmiali z grafiki w takim np. Doom III :).
jak będziesz miał procka 5 ghz to będzie śmigać:D no chyba że a raczej napewno kod silnika będzie wymagał shaderów...
Unreal: TA tez mial nas rzucic na kolana i cos nie wyszlo. Ciekawe, jak bedzie tym razem...
Pewnie, dowolną kartę można rzucić na kolana wystarczy dziadowski kod i wszystko wysiada :-)
Piotr44---> Swietna uwaga. Tak naparwde producenci maja gdzies nasze portfele i czy stac nas na dobry komputer. Nikt nie postara sie o napisanie dobrego kodu. Jedyny dobry kod jaki ostatnio widzialem to Call of Duty i Beta Stalker`a.
Khelben > Od kiedy silnik graficzy służy jako gra ?
Khelben => a co ma piernik do wiatraka? czy jest mowa o jakieś grze? chodzi o sam SILNIK...
Piotr44 => Widzisz.. gdyby nie to ze ATI / Nvidia i Intel / AMD co chwila wprowadzają coraz to szybsze karty / procesory to sytuacja wyglądała by troche inaczej... przykład? Kiedy pojawił się GF3 z obsługą shaderów? a kiedy wyszła pierwsza gra _wymagająca_ pełnej obsługi shaderów? w zeszłym roku... gdyby to same gry napędzały rynek to wszystkie produkcje wymagałyby już kart z pełną obsługą DX9...
THUN --> po części masz rację gdyby nie ciągły wyścig to cały czas mieli byśmy grafikę jak na konsolach czyli niska rozdzielczość kanty i brak ciekawych efektów fuuuuj.
Co wy tam narzekacie jak narazie silniki UnrealEngine sa chyba najlepiej optymalizowane wiec tak sam oebdzie z wersja trzecia :] i raczej nei rzuci na kolana kiepskim kodem a tym co ujrzymy na ekranie monitora :p
Darfii UnrealEngine3 bedzie posiadac bumpy ,shadery oraz dynamcizne oswietlenie i cieniowanei na wysokopolygonowych modelach (doom3 max bumpy 256xz256 i nie za duza wrecz mzierna ilsoc poly) i niestety tu rozdzielczosc ma znaczenie w szybkosci renderowania w szczegolnosci ze teraz ciene ibed bardzie jskomplikwoane bo beda je rzucac jak jz uwczesniej wspomnialem wysokopolygonowe obiekty ;]
UnrealEngine3 nadciągnie w okolicach roku 2006 i rzuci nas na kolana...
I wtedy wypuszczą Duke Nukem Forever na tym silniku ;)))))))
Dagger -->Nie,wtedy postanowia rzucic na kolana U3 i zaczna robic Duke'a od nowa :D
Dagger - chyba zes zostal jak Lem fantastą... :P
BTW U Warfare to tez bardzo dobry engine, nie patrzcie na to co pokazal w U2, popatrzcie jak wyglada Lineage 2...
==>Mastyl
A to o tym jeszcze nie pisali na oficjalnej stronie 3d Realms ?
Musze ich o tym powiadomić, zeby przygotowali sobie plan działan na najblizsze 2 lata ;))))
Gdzie te czasy gdy o grafike malo kto dbal... a w 1 gre mozna bylo grac gubo ponad miesiac!!! :( Malo juz takich gier teraz wychodzi ktory przykuwaja do monitora na dluuuuuuuuuuuuugie godziny... Tak ze wolisz zarwac nocke i grac niz byc rano wyspanym...
No dzisiejsze gry sa coraz ladniejsze i coraz bardziej plytkie i totalnie nic nie wnosza do gameplay'u i sa nudne :D Popodziwia sie grafike i gra do kosza :D
Mr_Hyde---->jak narazie to silnik Unreala beznadziejnie wprost radzi sobie z normal i bump mapami, popatrz sobie na potworka zwanego DeusEx2;) Wyraźnie widać że owe efekty wynikają nie ze specyfikacji silnika a są jedynie na siłe dodane. Ten silnik poprostu tego nie wytrzymuje. Obawaim się że z tym nowym Unreal engine może być podobnie, chyba że zamiast jak to się zwykle robi nie będzie sie rozwijać dotychczasowych technologi a napisze się wszystko od nowa w co raczej wątpie:D. Co do Dooma to textury sięgaja tam znacznie dalej niż wspomniane 256/256 powiem więcej, silnik ten umorzliwia wyświetlenie ich z dwukrotnie większą rozdzielczościa niż dajmy na to HL2 a więc 4096/4096!! nie wspominając o unrealu:) Defaultowo Doom 3 jest w stanie uciągnąć 12 000 poly na postać co przy dodatkowych normal mapach praktycznie będzie nie do odróżnienia od wysokorozdzielczych modeli. Sam Doom 3 jednak ze względu na ograniczenia sprzętowe będzie realizował nieco mnie złożona grafikę.Jednak możliwości to on ma i to niemałe!!i myślę że przyszłe produkce pokażą naprawdę na co go stać tak samo jak okazały gry oparte na silniku Quake 3 chociażby.
Bo goolnie dzisiejszy silnik Unreal Engine 2 nie mial w swojej specyfikacji bump map itp ci tworcy od Deus Ex'a je na sile dodali wiec ,nie nalezy to do pierwotnego silnik ;] Aaa Doom3 niestety architekture otoczenia dalej opiera w 80% na bsp czyli prostych figurach a kiepsko :] ogolne imapy w doomie 3 nie oszalamiaja zlozonoscia geometryczna a maskua jwszystko bumpy tak samo postacie sa bardzo kanciate z nalozonymi bumpami ogolnie mogliby dac duzo wiecej szczegulow a jedynym problemem dooma3 sa stencil shadows to one najbardziej obciazaja gpu a reszt to pryszcz ;] im bardzie jzlozone mdoele tym bardzie jskomplikowane cienie rzucaja ;] dlatego doom3 geometria nie szokuje wrecz przeciwnie :p No a obsluga tak wysokich textur to tylko bajer w bo w praktyce silnik ,silni ka nie sprzet tego nie rpzetrzyma na odpowiednim poziomei zreszta jak Carmack kiedys powiedzial sam silnik gry a nie sprzet nie radzi sobie w niektorych lokacjach jak nalezy :]
Mr_Hyde -->nie calkiem tak:) Fakt podstawa geometryczna jest BSP ale naprawde nic niestoi na przeszkodzieabys dodal dowolny obiekt-tym obiektem naprzyklad mozbyc calkowicie wymodelowany w zewnetrznym programia ale Lightwave, czy Maya poziom gry!!. Byle by tylko struktóra byla zamknieta bo bedzie "LAkE" i mapa nie ruszy:). Stancile zas w 100% liczone sa pnie prze GPU aCPU a wiec procesor komputera, dlatego wlasnie by zagrac w Dooma potrzeba nie tylko silnej karty ale takze moznego procesorka:). Zreszta niewiem czy zdajecie sobie sprawe ale silnik Dooma jest w 50% softwaerowy i karta graficzna naprawde nie jest tu czynnikiem decydujacym.
Hyde wydaje mi sie ze jestes odrobine uprzedzony:) (bez urazy) jest wiele zalet które siliniki epica posiadaja< jest tez wiel rzeczy które zwyczajnie zle wygladaja gdy sa liczone przez niego podobnie jest w przypadku ID Software Z jedej strony mamy przebogata geometrie z drugiej zas niesamowita glebie materialów (i nie chodzi mi tu tylko o bump mapy które potocznie kojarzy sie z dommem< w rzeczywistosci ów silnik realizuje i jest w stanie realizowac znacznie wiecej wartstw!) no ale suma sumaróm najlepiej o danym enginie swiadcza gry wlasnie< wiec najlepiej poczekajmy na wlasciwe produkty a nie osadzajmy pochopnie po próbkach w dodatku dawno nieaktualnych:)
do 2006 jeszcze troche czasu...to ze grafika rzuci nas na kolana to jasne...i nie musi to byc wcale UT
Coy2K------>dokładnie chłopie!! w 2006 roku naprwdę niewiele będzie rzeczy które nas zadziwią w sposób Diametralny!:) Różnice jakościowe jak chociażby przejście z grafiki 2d do 3d mamy daaawno juz za sobą, a i jakość samego obrazu coraz bardziej się zawęrza. Mamy wkońcu bardzo ograniczony perceptor jakim jest oko:d Carmack to wiedział i zainwestował w normal mapy a nie geometrię właśnie:)
Nic dziwnego, że obecne najszybsze karty sobie nie poradzą. W 2006 UnrealEngine3 będzie pewnie chodził na directX 10.0 albo i lepiej oraz Pixel shadery 4.0 lub jak to tam będą nazywali... W sumie będzie to pewnie bardziej pokaz maximum możliwości tego enginu i nowych bajerów, niż jakieś praktyczne zastosowanie w grach. Przynajmniej na początku.
Oj pasjonujecie się pojedynkiem pomiędzy enginem Unreala3 i Dooma3 a tak naprawdę trzeba zdjąć czapki przed Half Life2 i STALKER te enginy to jest coś.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-02-25 23:16:35]
Silnik HL'a 2 ttoalnie mnie niczym nie szokuje ale Stalkera owszem i stencile racze j lciza gpu w sensie polozene idanego cienia liczy cp uale w bardzo znikomym stopniu (najlepiej widac to w demku battle for proxycon w 3d marku 03 obojetnei od cpu wydajnosc jednej karty bedzie podobna) reszta zajmuej sie gpu a cpu raz cos tem policzy ,najwzniejsza jest moc jaka posiada dany gpu do wyrenderowania tego :P zreszta kazdy silnik jest w 50% softwareowy bo gpu nie policzy ci fizyki ,inteligencji ,dzwieku i innych czynnikow :P
Jak mozna pisac o wymaganiach enginu ktory wstepnie ma wyjsc w 2006 roku ? Jak znam zycie to 2006 jest data alpha ^_^
chcialem tylko dodac, ze kolejnym krokiem milowym bedzie przejscie na tekstury 3d !!!
Niestety sa ona olbrzymie :( Np teksturka 1024x1024 (zwykla 2d) zajmuje 1 MB nieskompresowana - a taka jest przechowywana w pamieci karty.
Teksturka 3D to 1024x1024x1024 - czyli 1GB !!!!!!
Jednak tekstury 3D to zupelnie inna jakosc. Maja swoja glebie, i wszelkie efekty typu bump, distortion mozna realizowac bez dodatkowych tekstur. Ponadto co najwazniejsze mozna taka teksture kroic. I tak taka tekstura (1) moze tworzyc caly korpus - na wierzchu pancerz, potem skora, miesnie, kosci, flaki etc...
Znajac Epic podrasuja silnik v2 ;-P A tak powaznie mowiac - skoro ma byc zupelnie nowy i pisany od podstaw, napewno bedzie czyms wyjatkowym :)
Teraz troche offtopicowo:
Niektorzy z was mnie bawia, odnosze wrazenie, ze wiedza wiecej ile potrafic silnik Dooma 3 od samego Carmacka. Banalny i blahy przyklad - obejrzyjcie sobie ostatnie tech demo z HL2 (to z manticora) i porownajcie tekstury z jakimkolwiek filmikiem z Doom 3. I efekty DX 9. Porownajcie sobie animacje potworka wystepujacego w owym demie z HL2 z jakimkolwiek potworem z Doom 3, ktorego dane nam bylo zobaczyc. Czy to tak trudno zobaczyc roznice ? Ale nie, trzeba na sile upierac sie przy Doom 3, jaki to on wielki nie bedzie :) Oprocz gry swiatel, cienii i podrasowanego bump mappingu ja zbyt wiele w Doomie nie widze. Ale nie jestem programista 3D OPEN GL'a czy innego standardu, wiec wole nie wypowiadac sie w sposob tak autorytatywny, jak czynia to niektorzy z was, majac zapewne doktorat z programowania gier.
No offence panowie, wszystkie nadchodzace gry beda swietne. Ale trzeba nauczyc sie rozrozniac, co jest nowatorskie, a co powstaje na starych smieciach siegajacych 2000 roku.
Jeśli jesteście spragnieni wiedzy na temat silników zapraszam na Doom3world.org w przypadku Dooma 3 jak i Beyondunreal w przypadku unreala. Są tam fascynujące rzeczy na forach, których normalnie nie uświadczysz na serwisach czy notkach prasowych. Trzeba się tylko wczytać trochę.:)
eJay >>> to pogramy razem :D:D