Thief: Deadly Shadows
KIEDY KIEDY KIEDY WYJDZIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja już tapete z żeram.Według niektórych źródeł: czerwiec lipiec.
AAAAAA byle tylko nie była za krótka, co ostatnio moda nastała(vide Call of duty itp.)
No zobaczymy .... nie ma co sie cieszyc, bo co jak co ale sequele to wiemy jaki miewaja poziom ... ale czekam z niecierpliwoscia.
gothmok --> Zajżyj na górę strony, tam jest taka informacja
kategoria: gry akcji - FPP
przygodowe
producent: Ion Storm
wydawca: Eidos Interactive
data premiery: czerwiec 2004
Na przyszłość --> Najpierw czytaj a potem pytaj...
Strzał z liną prawdopodobnie nie będzie. Chodzą pogłoski, że zrezygnowano rónież z poruszaniu się w wodzie.
Nawet nie przeczytałem ale pewnie jak zwykle u Zodiaca- kawał dobrej roboty:-)
To jedna z tych gier na które czekam w tym roku. Mam nadzieje że wyjdzie, i że jej nie schrzanią. Czekam z niecierpliwością.
Mały suplement (a może errata) do artykułu Zodiaca na temat Thief: Deadly Shadows.
Zodiac napisał:
---Nowa opowieść nie będzie powiązana z wątkami z Thief czy Thief II żadnymi szczególnymi splotami akcji.
Warto sobie przypomnieć zakończenie TTMA. A kto to zrobi, będzie wiedział, że trzon fabuły TDS jest na nim oparty.
---W wielkim średniowiecznym mieście rządzą nadal trzy grupy ortodoksyjne, skupiające się na przesądach i im tylko właściwych kultach, często ze sobą kolidujących.
Poganie nigdy nie rządzili w Mieście i nie będą w nim rządzić. To zupełnie sprzeczne z ich ideologią.
---W zmierzłych czasach, gdy informacje o chęci wydania Trefl Deadly Shadows dopiero nabierały rumieńców, wspominano o jeszcze jednej nowości. Przede wszystkim miał pojawić się nowy system rodem z gier cRPG. Planowano zalać nas statystykami naszego bohatera, wzrastającymi proporcjonalnie do skrzętnie zbieranego podczas gry doświadczenia. Niestety, w ostatecznej wersji postanowiono z tego zrezygnować. Szkoda, bo dodawanie nowych umiejętności, czy umacnianie aktualnie posiadanych, znacząco urozmaiciłoby rozgrywkę.
Zupełnie się nie zgadzam z tym stwierdzeniem. Siła Thiefa tkwi w jego prostocie. Dodanie statystyk nie służyłoby niczemu dobremu.
---Wprowadzono też widok z perspektywy trzeciej osoby, który ma pomagać w orientowaniu się w położeniu bohatera, gdy ten np. będzie przyciśnięty do ściany sprawdzał, czy za rogiem jest bezpiecznie. Ma to być zupełnie nowa część gry, zrywająca z utartymi schematami.
Motywy dodania widoku z perspektywy trzeciej osoby na pewno nie były związane z tym, by pomóc graczowi w orientowaniu się w położeniu Garretta. Pozwolę sobie tylko powiedzieć, że gra w wersji PC będzie standardowo wyposażona w widok z pespektywy pierwszej osoby (a opcjonalnie z perspektywy trzeciej osoby). W wersji Xbox sytuacja będzie dokładnie odwrotna. To informacja oficjalnie potwierdzona.
---Dlatego zdecydowano, że trzecia część Thiefa będzie działała na silniku zapożyczonym ze sławnego Unreala. Pozwoli to na użycie tekstur o wysokiej rozdzielczości
Błąd. Każdy, kto widział najnowsze zrzuty z gry, może się przekonać o tym, że tekstury są (i będą) bardzo niskiej rozdzielczości. Niestety. To cena (nie jedyna), jaką płacimy za dynamiczne cienie.
---Co ciekawe, będzie można teraz zatrzeć ślady krwi, jeśli już zdecydujemy się na rozwiązanie z użyciem broni ostrej.
Teraz? Przecież taka możliwość była już w poprzednich częściach Thiefa.
---Warto nadmienić, iż „inteligentni” przeciwnicy w takim momencie podejdą do lampy i dziwiąc się rozwojowi wypadków, ponownie ją zapalą.
Informacja chyba wyssana z palca. Nikt tego oficjalnie nie potwierdził.
---Pozostanie też strzała z liną, która wystrzelona w kierunku drewnianego elementu, zawiśnie na nim, opuszczając w dół linę, po której można wspinać się wyżej.
Błąd. Projektanci, co zostało oficjalnie potwierdzone, zrezygnowali ze strzał z liną (oraz np. z wody). Zastąpiły je rękawice do wspinaczki.
Jeśli szukacie oficjalnych informacji na temat TDS, to warto również zajrzeć na forum ISA:
Bukary --> zapowiedź była pisana ponad miesiąc temu i zapewniam Cię, że informacje wtedy były w 100% zgodne z tymi podanymi przez Ion Storm. Sprawdzałem je z reszta w kilku różnych miejscach. Nie mam więc sensu bym dyskutował z Tobą, bo oboje mamy racje (choć w paru miejscach wydaje mi się, że jej nie masz - tekstury nie są w bardzo niskiej rozdzielczości, ale to kwestia punktu widzenia, Poganie nie rządzą miastem tylko sprawują swoje rządy w jego granicach (chyba nie musze tłumaczyć jak to rozumieć), informacja o pochodni była poruszana w przy okazji jednego z wywiadów, etc).
Reszta to Twoja osobista opinia. Ale pograj w jakiegoś RPG i wtedy zastanów sie, czy statystyki nie wzbogaciły by samej gry.
Zodiac ---> Nie wiedziałem, że pisałeś zapowiedź miesiąc temu. Wtedy, rzeczywiście, o wielu rzeczach nie mieliśmy jeszcze pojęcia.
Co zaś do tekstur: niestety, ale według mnie (i według wielu innych graczy) są małej rozdzielczości. Wystarczy rzucić okiem chociażby na ten zrzut:
http://www.worthplaying.com/press/128/thief_deadlyshadow_06.jpg
Ale ogólnie rzecz ujmując, powinienem był dodać, że zapowiedź nie jest taka zła, jak by wynikało z tego, co napisałem powyżej. :)
Zostało czekać i mieć nadieję że to nie będzie niewypał...
Z tego copamietam w jedynce ktos tracil na koncu oko ? Jak to bylo ? Bo bardziej mnie interesuje fabula...
Moglby ktos po krotce strescic dla przypomnienia ?
Garret stracił oko w konfrontacji z niezbyt miłą panią - rośliną o ile pamiętam. Ale to była dawno temu więc nie jestem pewny szczegółów. Chyba miał pecha do kobiet :)
Zodiac --> imho statystyki tylko przeszkadzalyby w Thiefie. Caly urok tej gry byl dla mnie w tym, ze twoja postac byla taka dobra jak ty, to czy dobrze przeszedles misje zalezalo wylacznie od ciebie a nie statystyk. Garret mial swoje umiejetnosci, trzeba bylo je tylko wykorzystywac.
Zodiac --> Statystyki to swietna rzecz ...moze w Deus Ex ale nie w Thiefie. Dlaczego? Bo to MY musimy umiec sie skradac, walczyc , okradac a nie nasza postac.
Macie po części racje. To gracz musi wykazać sie umiejętnościami, ale mnie chodziło o zgoła inne podejscie. Chociażby wprowadzenie umiejętności zdobywanych z upływem czasu mogło by być ciekawe (np wchodzenie po linie czy tego typu rzeczy dostępne dopiero po osiągnięciu pewnego poziomu doświadczenia - dzięki temu można wracać w różne miejsca miasta, a tak co raz ogołocimy już nie będzie nas interesowało).
Poza tym samo zdobywanie doświadczenia obligowało by do poszukiwania skrytek i zabrania kilku sakiewek. Chociaż fani i tak przejdą grę zwiedzając każdy centymetr bez tego :)
O rany, żeby tylko i tego nie spieprzyli !
Spieprza, spieprza... A statystyki RPG w Thiefie? Boze bron. W System Shocku 2 zdalo to egzamin ale Thief nie ma jednolitej budowy misji (misje nie sa polaczone w sposob, ktory pozwala wracac do poprzedniego etapu).
Zodiac --> piszac ta zapowiedz miesiac temu nie wiedziales, ze w poprzednich czesciach tez mozna uzyc strzal wodnych do zmazywania plam krwi?
Boję się że będzie tak jak z Deus Exem 2 (w którego co prawda nie grałem ale i nie słyszałem poclebnej opinii)
No i ponoć wymagania sprzętowe mają być mocno przegięte (bo to chyba ten sam silnik co w Deusie 2)
_Luke_ --> przeoczyłem to. Grałem o obie części w czasie ich premiery (choć przeszedłem każdą po kilka razy na najwyższym poziomie trudności, to była dopiero zabawa) i to musiało mi wylecieć z głowy (nie pamiętam bym w ten sposób zamazywał ślady, ale na najwyższych poziomach trudności nie można było nikogo zabić więc może stąd moja niewiedza).
W nowym Thiefie będziesz mógł wracać do poprzednio zwiedzonych części miasta. Warto zerknąć na tekst zanim sie o nim dyskutuje :)
Powiedzcie mi czy warto zagrać w Thief 2 The Metal Age ?
Nie grałem w to a słyszałem że takie sobie.
Zodiac --> doskonale o tym wiem, ale do poprzednich misji, stanowiacych trzon gry wrocic nie bedzie mozna
ps. tekstury sa w niskiej rozdzielczosci...
Misio-Jedi --> warto! Mimo że gra stosunkowo stara, to jeśli grafika Ci nie przeszkadza jak najbardziej warto sie nią zainteresować.
_Luke_ --> zdefiniuj niską rozdzielczość :)
Misio-Jedi -> "taka sobie"? Nie grzesz... jasne, ze warto. Co prawda jedynka bardziej mi podchodzi ale zdania sa podzielone. No i oryginal w wersji angielskiej kosztuje 30zl :) Nie mowiac o genialnych fan-misjach :>
Zodiac --> tekstury x-boxowe = niska rozdzielczosc. Wystarczy popatrzec na stare screeny i na te, ktore sa teraz. Sytuacja jak z Deus Ex 2 :(
MIsio-Jedi --> trudno okreslić jednoznacznie, nie ma może aż tak gęstego klimatu jak pierwsza częśc, przynajmniej w mojej opinii. Niemniej jest to dobra gra. Grafika moze nie całkiem dzisiejsza, ale oczy nie bolą.
Codo Thiefa III : a niech wyjdzie i w grudniu, ale długi, dopracowany, klimatryczny :)
Misio-Jedi ---> a fe, jak mozna tak bluznic. Dla mnie dwojeczka jest duzo lepsza niz jedynka bo klimat zombiakow jakos mi nie podchodzil. W dwojce uwielbiam chocby misje z napadem na wielki bank - prawdziwa uczta dla zlodzieja. Alarmy, straznicy, roboty, kamery - to jest wlasnie to o co w tym zawodzie chodzi. Dlatego mam nadzieje, ze trojka bedzie utrzymana w podobnej tonacji.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-02-22 14:04:53]
Plusem Thief'a 2 sa _ogromne_ poziomy, jeszcze wieksze niz w jedynce.
btw. nie wiadomo jeszcze co z edytorem do T3, jesli go nie bedzie mozna juz chyba postawic na grze krzyzyk :|
Giftzwerg --- > Tak, w jedynce jest "gęsty klimat" - dobrze powiedziane.
Luke ---> a po co ci edytor? W poprzednich czesciach nie bylo to do szczescia potrzebne.
Jedyne co mnie martwi to fakt, ze poki nie zmienie kompa nie bedzie mi dane pograc w trojeczke :(
kiowas --> brak edytora oznacza brak fan-misji :( A zapewniam Cie, ze niektore przewyzszaja poziomem misje znane z podstawek. Poza tym, seria Thief trzyma sie w niezlej formie do dzis wlasnie dzieki fanom tworzacym FM'y - brak edytora to dla nich policzek :/
Luke ---> ja jakos nigdy sie nie skusilem na zagranie w fanmisje. Moze warto to nadrobic?
kiowas --> zdecydowanie TAK! Potrzebujes do tego celu (oprocz T1 lub T2 oczywiscie :))
1. darkloader - jest to menedzer fanmisji, ktory pozwala na bezstresowe ich uruchamianie (nie musisz ich nawet rozpakowywac (mowie o FM))
http://www.bjoernhenke.de/frame.htm?http://www.bjoernhenke.de/darkloader/index.en.htm
2. same FanMisje, np. stad :)
http://www.keepofmetalandgold.com/fmarchive.htm
Borze pobłogosław autorów tej gry aby niewpadli na głupi pomysł wypuszczenia gniota z tysiącem bugów. Już lepiej niech wydadzą miesiąc czy dwa później. Nigdy więcej wpadek ala Deus Ex: Invisible War
Coz, nie gralem w Thiefa bo odrzucilo mnie mieszanie swiatow. Jak sredniowiecze to sredniowiecze, a nie jakies roboty czy kamery.. I tym sposobem nadal oczekuje na gre, w ktorej bede mogl byc prawdziwym sredniowiecznym zlodziejem, w prawdziwym sredniowiecznym swiecie ;-)
Jadna z dwóch gier, na które czekam...
A dwójka jest dużo lepsza od jedynki. Te zombiaki z pierwszej części w ogóle nie pasują do gry.
Conroy - No sorry, ale moim zdaniem "zombiaki" pasuja duzo bardziej do sredniowiecza niz "kamery i roboty".
Zombiaki sa cool :> T1> T2 ;) Btw. Bukary kiedys stwierdzil, ze t2 powstalo tylko po to aby mozna bylo robic swietne fanmisje ;)
geez, ludzie - co wy się czepiacie Deus Exa II? kto z was w to grał? a kto doszedł do końca? i wreszcie kto zaczął grać jeszcze raz i potem jeszcze i jeszcze by odkryć całą fabułę i większość wariantów rozgrywki??
IMO Invisible War jest godnym następcą pierwszego DE, owszem pomysł z amunicją jest poroniony, ale brak expa nie przeszkadza w ogóle. Bluzgał ktoś z was w czasie gry "k****, czemu tu nie ma skilli?"? Technicznie, zgodze się gra nie jest najlepsza (wydajnościowo oczywiście, grafa to istna poezja nawet na słabym sprzęcie). Sorry do wszystkich ale jak widzę wyrazy Deus Ex II i kicha (lub pochodne) w jednym zdaniu to krew się we mnie burzy.
Co do thiefa, to ta odsłona wygląda IMO jak Thief powinien wyglądać od początku. Jedyne co mi się nie podoba to strój Garreta, powinien mieć taką fajną szatę jak na okładce Metal Age. Tzn. poruszający sie przy chodzeniu płaszcz z kapturem, czarny oczywiście :)
O matko... D2 godnym nastepca? T3 powinien wygladac tak od zawsze?? OOOOOMMMMMGGGG....
Również uważam że jedynka jest lepsza, i to włąsnie dzięki zombiakom, hauntom i innym niemilcom. kto grał, ten wie, jak wspaniale na wyobraźnię działa wielka katedra lub ruiny miasta wypełnione jęczącymi, głodnymi nieumarłymi. Gdzie do nich jakimś robotom w marmurowych pomieszczeniach! (Chociaz powiem szczerze ze to w Thiefie uwielbiam- swiadomosc, ze niedaleko pieknej willi jakiegos lorda, wsrod wrzosowisk, moze byc krypta pełna szeptów, zła i żywych trupów...
co do DE2 to nie bede nic mowil, co do wyglądu thiefa to mowie tylko i wyłącznie grafice[/B, ]cienie wyliczane w czasie rzeczywistym są wręcz stworzone do skradanek chyba, pomysł z postacią rzucającą cień (gracza oczywiście) też dodaje troche problemów(zakładając że AI strażnika za którym idziesz w celu "pacyfikacji" się kapnie po tym wlasnie cieniu). reszta rozwiązań powinna zostać, mi tam mechaniczne oko, "kamery i roboty" mie przeszkadzały w ogóle, jedynie dodawały swoistą specyficzność to T2.
<edit dla ubogich>
sorry za bolda, nie wyszło :)
Hmm....
Czyli jkesli Garret stracil oko w czesci 1 to w dwojce lazil z opaska ?
_Luke_ nie stresuj się, dzisiejsza młodzież tak ma - brak pamięci o tym co było kiedyś i było naprawdę dobre, oraz bezkrytyczność wobec wciskanego im w czasach dzisiejszych kitu, :)
Btw. jak chcecie być na bierząco z tym co się dzieje z T: DS to proponuję zaglądać tutaj: http://66.193.119.177/index.php?showtopic=208645
W tym wątku null (jeden z programistów) odpowiada na pytania fanów dotyczące T: DS
<poor edit mode on> "bieżąco" - sorry...
Aen ---> a mnie wlasnie zombiaki i inne ustrojstwa skutecznie odstreczaly od jedynki. Te wychwalane przez ciebie jeki i zawodzenia tylko mnie wkurzaly - jakbym chcial porozwalac sobie truposze to bym wybral Residenta. A roboty i kamery wprowadzaly swietny klimat technologicznego sredniowiecza - polaczenie dawnej architektury z nowoczesnym sprzetem.
No, ale kazdy lubi to co lubi :)
Ryslaw->
No ja ten tego... wstyd sie przyznac.... nie gralem w Thiefa II ....
zapowiada sie fajnie
Pożyjemy zobaczymy ;D Oby nie przesuneli daty premiery .