Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Nowy Deus Ex ma odstraszać wydawców. Mimo „uroku i świeżości”, gra jest ponoć „zbyt niszowa”, by warta była ryzyka finansowego

05.04.2025 10:29
2
16
odpowiedz
LokalnyRzezimieszek
7
Konsul

No tak. BG3 to była anomalia, cud który nie miał mieć miejsca.
To nie ma prawa powtórzyć się, nie wolno wychodzić przed szereg, trzeba maszynowo klepać kolejne bezpieczne pseudo-sequele, doić marki doklejając im kolejną cyferkę przy nazwie, albo pudrować trupy i świeżaki dopisując Remaster HD, HD Collection czy Definitive Ultimate Edition gry.

05.04.2025 11:00
6
11
odpowiedz
bjblazkowicz
5
Legionista

Dzisiaj to już chyba tylko remastery nie są zbyt niszowe, by w nie ładować kasę.

05.04.2025 11:48
8
8
odpowiedz
katai-iwa
53
Senator

Nowe Deus Exy sprzedały się łącznie w 12 milionach sztuk, to mało, żeby zrobić nową część?
Ludzie chcą porządną grę w klimatach cyberpunkowych, dla mnie spokojnie nowa część się sprzeda.

05.04.2025 10:37
Zdzichsiu
5
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
Zdzichsiu
145
Ziemniak

Nazwać Deus Exa zbyt niszowym przy sukcesie Cyberpunka 2077 i powstającej drugiej części, to naprawdę trzeba mieć zero pomyślunku. Mamy zupełnie inne czasy, niż w momencie premiery Mankind Divided, setting jest na fali wznoszącej.

05.04.2025 10:25
1
wezbracielage
3
Centurion

No ale o co chodzi ? Przecież macie kasę w tym GOLu możecie sfinansować produkcję skoro taka ciekawa a zły biznes nie chce dawać funduszy . W czy problem ? Acha i najlepiej wydajcie z pełną polską lokalizacja bez żadnych zabezpieczeń tak by po 5 minutach od wydania wasze dzieło i waszą kasa pływały w zatoce pirackiej . Potem proponuje napisać artykuł o restrukturyzacji w firmie i "zebrać becki za zły biznes który zwalnia biednych ludzi" od Ryslawow i tym podobnych .

post wyedytowany przez wezbracielage 2025-04-05 10:30:16
05.04.2025 10:29
2
16
odpowiedz
LokalnyRzezimieszek
7
Konsul

No tak. BG3 to była anomalia, cud który nie miał mieć miejsca.
To nie ma prawa powtórzyć się, nie wolno wychodzić przed szereg, trzeba maszynowo klepać kolejne bezpieczne pseudo-sequele, doić marki doklejając im kolejną cyferkę przy nazwie, albo pudrować trupy i świeżaki dopisując Remaster HD, HD Collection czy Definitive Ultimate Edition gry.

05.04.2025 10:32
3
3
odpowiedz
Mateusz Triley
3
Junior

Bez ryzyka nie ma zabawy...

a tak serio, to gatunek cyberpunk jest teraz wygłogniały i potencjalnie chłonny na kolejną produkcję - tym razem z innym podejściem/klimatem niż polski CBP2077.

No a proszę - na co możemy teraz czekać?
Na Berlin 2078? Widać, że to nie ta liga/standard.
Deus Ex? Wydawcy może widzą cyferki, a nie potencjał, który jest w tej marce.

Niestety - DX to jedno, a nie ma w ogóle na horyzoncie dobrych gier w tym gatunku. Może ktoś zrobi coś ciekawego z marką Blade Runner? Nawet w stylu Telltale

post wyedytowany przez Mateusz Triley 2025-04-05 10:33:44
05.04.2025 10:33
4
odpowiedz
Peon
0
Chorąży

Już dwie ostatnie części sprzedały się słabo zwłaszcza ostatnia także dzisiaj to byłaby już katastrofa pod tym względem.

05.04.2025 10:37
Zdzichsiu
5
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
Zdzichsiu
145
Ziemniak

Nazwać Deus Exa zbyt niszowym przy sukcesie Cyberpunka 2077 i powstającej drugiej części, to naprawdę trzeba mieć zero pomyślunku. Mamy zupełnie inne czasy, niż w momencie premiery Mankind Divided, setting jest na fali wznoszącej.

05.04.2025 10:50
5.1
Peon
0
Chorąży

Nie znasz się, dziś takiej gry by nikt nie kupił, a Cyberpunk dobrze się sprzedał bo miał najlepszy w historii przedpremierowy marketing w tej branży.
Po premierze gra się wcale już tak dobrze nie sprzedaje w stosunku do zamówień przedpremierowych których sprzedano z 20 milionów jeżeli dobrze pamiętam.

post wyedytowany przez Peon 2025-04-05 10:51:13
05.04.2025 11:05
Zdzichsiu
5.2
6
Zdzichsiu
145
Ziemniak

Peon
To jeszcze sprzedano 10 milionów po premierze i 8 milionów Phantom Liberty. Rzeczywiście, słaby wynik.

05.04.2025 11:00
6
11
odpowiedz
bjblazkowicz
5
Legionista

Dzisiaj to już chyba tylko remastery nie są zbyt niszowe, by w nie ładować kasę.

05.04.2025 11:12
😢
7
4
odpowiedz
1 odpowiedź
boy3
116
Senator

Deus ex bunt ludzkości był świetną gierą, z bardzo dobrą i poważną fabułą i dobrze wykonanym gameplayem, nie rozumiem jak można porzucić tak świetne universum, przecież na pewno gra z tego universum dobrze by się sprzedała ;(

post wyedytowany przez boy3 2025-04-05 11:13:18
05.04.2025 11:46
7.1
tynwar
89
Senator

boy3
No szkoda, ale niestety czasy są takie, że oni wolą remasterów, bezpiecznych sequeli czy multiki. Seria to typowe single gry, do tego ostatnia część wyszła już dość dawno temu i ani nie zapewniał łatwego i dużego pieniądza jak inne mega popularne serie pokroju assassin's creed, fifa, etc. ani z tego nie będzie bezpiecznego sequelu. No to po prostu porzucili.

05.04.2025 11:48
8
8
odpowiedz
katai-iwa
53
Senator

Nowe Deus Exy sprzedały się łącznie w 12 milionach sztuk, to mało, żeby zrobić nową część?
Ludzie chcą porządną grę w klimatach cyberpunkowych, dla mnie spokojnie nowa część się sprzeda.

05.04.2025 11:50
DexteR_66
9
1
odpowiedz
DexteR_66
6
Generał

Ta wiadomość przeszyła me serce jak strzała. Jedynie w modlitwie odnajdę siłę.

05.04.2025 12:19
Metaverse
10
2
odpowiedz
Metaverse
72
Senator

Niech zrobia Marvel's Avengers 2 albo jakies natepne Marvel's. To uniwersum nie jest niszowe i zawsze warte ryzyka finansowego.

post wyedytowany przez Metaverse 2025-04-05 12:38:01
05.04.2025 12:32
kęsik
📄
11
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
kęsik
159
Legend

To jest właśnie problem zachodniego, wysokobudżetowego gamedevu. Gry powstają za długo, są zbyt drogie i twórcy/wydawcy boją się zaryzykować. Deus Ex to jest w zasadzie legendarna seria i ona jest zbyt niszowa? To co mają powiedzieć inni, którzy mają dużo mniejsze marki albo wręcz chcą jakieś nowe IP stworzyć? Jak oni mają się przebić? Po Cyberpunku to tak naprawdę powinna się ustawiać kolejka chętnych aby sfinansować Deus Exa. Zarówno Human Revolution jak i Mankind Divided to były bardzo dobre gry, pod wieloma względami lepsze niż Sajberpank.

05.04.2025 12:39
Wrzesień
11.1
Wrzesień
66
Stay Woke

Imo najbardziej sensownym rozwiązaniem byłoby popchnąć serię jeszcze bardziej w "niszowość". Mniejsza produkcja za mniejsze pieniądze, być może nawet odstająca technicznie od dzisiejszych standardów... Segment gier AA radzi sobie chyba coraz lepiej, więc pozbycie się tej marki na rzecz jakiegoś mniejszego studia i wydawcy mogłaby być lepszym pomysłem.

05.04.2025 17:53
Persecuted
11.2
Persecuted
152
Adeptus Mechanicus

Siła marki Deus Ex, wbrew pozorom, nie jest aż tak wielka, a zrobienie gry aRPG jest bardzo kosztowne, więc faktycznie jest to ryzykowna inwestycja. Jeszcze sandboxa w stylu Cyberpunka, Wiedźmina 3 czy nawet Starfielda to idzie opchnąć, ale takie mniejsze, bardziej "makietowe" RPG w stylu dwóch poprzednich odsłon DE, to już niekoniecznie. Poza tym obie nie sprzedały się zbyt dobrze, więc nic dziwnego, że nikt nie ma ochoty sfinansować kolejnej.

05.04.2025 16:43
Bierzgal
12
odpowiedz
Bierzgal
131
Konsul

To, że nie powstaje nowa część to wręcz zbrodnia. Mankind Divided to chyba nadal jedna z najlepszych gier w jakie grałem przez ostatnie lata. Dziwi, że jest taki strach przed zrobieniem następnej. Zwłaszcza po sukcesie finansowym polskiego Cyberpunka.

05.04.2025 17:20
BloodPrince
13
odpowiedz
1 odpowiedź
BloodPrince
180
Senator

Odpuścić fotorealistyczną grafikę na coś bardziej retro i stylizowanego, żeby obniżyć koszty i wydać samemu. Obecnie nie ma co liczyć na unikatowe produkcje od dużych wydawców.

05.04.2025 22:58
TerleckiFalcon
13.1
TerleckiFalcon
16
Konsul

teraz łatwiej zrobić fotorealistyczną grafikę niż retro xD trochę gorzej z animacjami

05.04.2025 20:26
BFHDVBfd
👎
14
4
odpowiedz
1 odpowiedź
BFHDVBfd
165
Requiescat in Pace

Human Revolution i Mankind Devided to tak świetne gry, że wracam do nich co kilka lat. Adam Jensen to również jedna z najbardziej rozpoznawalnych postaci w grach.
Myślałem że po sukcesie Cyberpunka coś się zmieni w temacie nowego Deus Exa, ale panowie w garniturach, którzy w życiu w gry nie grali wiedzą lepiej. Dramat jakiś.

06.04.2025 16:32
14.1
Majorbajor_123
24
Chorąży

Human Revolution się zgodzę, że było świetną grą, ale Mankind Devided to już takie meh. Przede wszystkim był tam duży zastój gameplayowy, a gry poszły mocno do przodu względem 2011 roku (Wiedźmin 3 przede wszystkim!).

Tym bardziej, że z marką wiązano wielkie nadzieje i miała być częścią dużej franczyzy, obejmującej komiksy, książki a nawet filmy aktorskie.

Także nie dziwię się, że z serii zrezygnowano i raczej jest ona w martwym punkcie deweloperskim.

05.04.2025 20:56
15
3
odpowiedz
Felipesku
68
Konsul

Duże studia tracą sens, my chcemy świeżych pomysłów i odważnych posunięć czyli dobrych gier a czasem niewypałów, ale zdecydowanie nie chcemy braku ryzyka i odgrzewanych kotletów.

post wyedytowany przez Felipesku 2025-04-05 21:07:15
06.04.2025 00:02
WolfDale
16
1
odpowiedz
WolfDale
83
~sv_cheats 1

Bardzo brakuje mi nowego Deus Ex, tym bardziej że dwie ostatnie odsłony są wspaniałymi grami. Zresztą dla mnie Deus Ex nie miał słabej odsłony, wszystkie kocham i losowo do nich wracam.

Ciekawe czy ktoś odważny znajdzie się na rynku.

06.04.2025 02:11
17
1
odpowiedz
vargvikernes
5
Pretorianin

No tak. Gdzie tam robienie gier dla danej rzeszy odbiorcow. Robmy kurwa gry dla mas. Gardze AAA tak bardzo. Trzecia czesc jest potrzebna zeby domknac historie Jensena. Potem mogliby zrobic czesc ktora spaja pierwszego Deusa Exa z tymi od Eidos. Deus Ex momentami jest lepszy od nawet C2077, bo postac Adam Jensena jest wysmienicie napisana i jest on swego rodzaju gamingowa wersja Deckarda z Blade Runnera. Zachodnie studia "nie oplaca sie robic tej gry, nie ma wystarczajaco odbiorcow" , tymczasem azjaci "jebnijmy soulslike ale z twistem baśni o Pinokio. Brzmi jak slaby pomysl, ktory by nie wypalił, a tak teraz NEOWIZ i ROUND8 sa uwazani za jedyne studio, ktore dorównało FROM SOFTWARE.

06.04.2025 07:16
18
odpowiedz
HolyCelestialPaladin
5
Centurion

Jeśli mieliby robić nowego Deus Ex'a i napakować go crapem i cierpieć na te same choroby co jest popularne wśród "nowoczesnych" gier pokroju ea, ubikacja, activision-blizzard i inne, to w sumie to nawet i dobrze że nie powstaje i nie powstanie w najbliższej przyszłości.

post wyedytowany przez HolyCelestialPaladin 2025-04-06 07:19:33
06.04.2025 08:03
19
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Sekiwan No Ookami
0
Junior

LokalnyRzezimieszek

BG3 to mainstream totalny, a nie immersive sim xd

Skąd się biorą takie oszołomy

06.04.2025 10:25
TerleckiFalcon
19.1
TerleckiFalcon
16
Konsul

Turowe rpg to nie mainstream

06.04.2025 10:47
-=Esiu=-
😢
20
odpowiedz
-=Esiu=-
209
Everybody lies

Via Tenor

Wciąż czekam na część 3 i zakończenie wątku Adama Jensena :(

06.04.2025 10:49
rafq4
21
2
odpowiedz
rafq4
173
Shadow in the darkness

Wielka szkoda. Smutne jest to, że w dobie dzisiejszego gamingu łatwiej jest korposzczurom wydać kase na N-te remake'i, remastery, N-te bezpieczne tytuły z N-tą cyferką po tytule, mobilki i multiki, a nikt nie odważy się postawić na grę z poważną historią w tle. Dla mnie Deus Ex to nie tylko zajefajny aRPG w cyberpunku, ale przede wszystkim opowiedziana historia i przedstawiona narracja, która skłaniała do przemyśleń i refleksji nad tym, co dzieje się w rzeczywistości i do czego dążymy jako ludzkość. Ale niestety, dziś korposzczury wolą blokować poważne produkcje i stawiać na kolorowe odmóżdżajki, żeby człowiek rzygał tęczą przy okazji nie musząc przy grze uruchamiać zbyt wielu szarych komórek.

06.04.2025 14:26
22
odpowiedz
tynwar
89
Senator

no cóż, teraz niestety modniejsze są multiki i mobilki, które są stosunkowo tanie w produkcji uwzględniając solidne przychody, a więc dość bezpieczne gry i jeszcze remastery gier, które były dochodowe.
Obecnie studia skupiają się bardziej, by zarobić jak najwięcej niż na tym, by zrobić dobrą grę, aby dobrze się sprzedała. Kiedyś twórcy po prostu tworzyli gry, bo chcieli żyć z tworzenia gier, bo chcieli tworzyć gry, bo to lubili. A obecnie tego nie robią, bo teraz tylko robią wszystko na życzenie szefów oczekujących jak największych pieniędzy, więc po prostu tworzą, by zarabiać. Kiedyś robili odważniejsze projekty, zmieniali sposób projektowania gier oraz samych tworzonych gier, ogólnie mieli świeże podejścia do gier, teraz takiego ryzyka nie podejmują.

Wiadomość Nowy Deus Ex ma odstraszać wydawców. Mimo „uroku i świeżości”, gra jest ponoć „zbyt niszowa”, by warta była ryzyka finansowego