Switch 2 dwukrotnie zwiększy rozdzielczość obrazu gry. Szczegóły zdradza nowa dokumentacja patentowa
Byłbym ostrożny z nazywaniem wzrostu rozdzielczości z 540p do 1080p "dwukrotnym". Dwukrotnie to wzrasta liczba pikseli liczonych od lewej do prawej (szerokość ekranu) lub od góry do dołu (wysokość). Natomiast całkowitą liczbę pikseli na ekranie dostajemy po pomnożeniu jednej wartości przez drugą i ta wartość jest w przypadku 1080p czterokrotnie wyższa niż na 540p (i podobnie przy przejściu z 1080p do 4K).
540p: 537 600 pikseli
1080p: 2 073 600 pikseli
4K: 8 294 400
Więc ta "dwukrotność" to trochę zbyt duże uproszczenie, IMO.
Już tylko dwa tygodnie zostały do ujawnienia i potwierdzenia szczegółów nt Switcha 2...
Jak mogą gry ze starszej generacji wyglądać lepiej na nowej skoro, bez dodania wektorów ruchu do gry konsola niczego nie przeskaluje za pomocą tego upskalera? Najprawdopodobniej skalowanie będzie tylko w remasterach i może kilka tytułów na krzyż będzie miało łatki, a reszta będzie dalej hulać w rozdzielczościach że Switcha 1.
Pewnie będzie skoro już na wersji OLED była różnica w płynności. Kiedy gadałem z kuzynem o tym, że mi Scarlet klatkuje, to on mając Switcha OLED mówił, że nie ma pojęcia o czym mówię.