Po likwidacji znanego z Gothica studia Piranha Bytes jego byli deweloperzy tworzą dwie nowe gry. W Rootbound zmierzy...
Gra kompletnie w nie moim typie... Zamiast zrobić klona gothica/elexa to robią coś takiego, dramat -.-
By zrobić coś co by miało sens i było pokroju Gothica, trzeba mieć fundusze i conajmniej kilkudziesięciu pracowników. Piranha miała przed upadkiem poniżej 30 pracowników od dłuższego czasu(to było za mało, by stworzyć coś sensownego, to cud że powstał w takim składzie Elex i Elex 2, w dodatku na autorskim silniku). Nie ma opcji, że po rozpadzie jedno ze studiów będzie na tyle duże, że udźwignie duży projekt. Poza tym teraz nie łatwo pozyskać finansowanie na duży projekt.
Też osoby odpowiedzialne za zarzadzanie i siłę Elexów poszły do tej drugiej ekipy.
Już mogli stworzy bardziej coś w stylu Drova: Forsaken Kin to by się lepiej według mnie przyjęło.
Redakcjo, podacie źródło oficjalnej informacji że Piranha Bytes upadła/zostałą zamknięta?
Szuklam tego i nie ma, choćby na ich oficjalnych social media - zero informacji o zamknięciu studia.
https://www.piranha-bytes.com/a/Announcement__20240122_EN.pdf
Tu masz link do oficjalnej informacji...
Akurat w tym przypadku to przez bardzo długi okres nie było oficjalnej informacji a już wszyscy wszędzie spamowali, że PB zamknięta.
Bo oni chyba nie ogłaszali tego, obstawiam, że firma nadal istnieje, tylko to małe biuro prawdopodobnie z księgową(w innym mieście), żeby nie zamykać firmy, a nie oddawać dotacji.
niestety sprawa wygląda tak, że studio nie wyda oficjalnego oświadczenia. Długo sam poszukiwałem informacji jako fan, ale np. CEO Piranii Michael Ruve jest już zatrudniony w THQ Nordic, wielu byłych pracowników znalazło zatrudnienie w innych firmach. Niestety trzeba się z tym pogodzić - chociaż ciężko - że na obecną chwilę Piranha Bytes to już firma zlikwidowana. Może kiedyś będzie tak, że uda się to studio odbudować, czas pokaże. Niemniej jednak, na razie PB umarło [*].
"Czworo byłych pracowników zlikwidowanego w 2024 r. studia Piranha Bytes, które opracowało kultową serię Gothic"
"Są nimi odpowiednio: Markus Kloß (gameplay / Elex), Maki Dieffenbach (grafika / Elex), Amadeus Weidmann (design gry / Risen i Elex) oraz André Hotz (animacja / Gothic)."
Studio opracowało, ale przy tym był tylko jeden gościu z tej firmy, i to jeszcze od animacji, lol.
Kolorystyka, styl i rozgrywka przypomina od razu Moonlighter. Jeśli nie będzie zbyt oryginalna to zginie w tłoku innych ale powodzenia dla nich!