16 GB pamięci RAM to już przeżytek, mamy nowy standard
Pisałem o tym już 3 lata temu , że 32 GB ram powinno być standardem , teraz piszę że powinno być 64 GB lub 128 GB .
Brawo, 3 lata temu to kupiłem 64 i mam do dzisiaj, w DCS i war thunder jest wystarczające, do innych gier to zdecydowanie zbyt dużo.
Teraz rodzi się pytanie. Co właściwie spowodowało takie wzrosty? Potencjalnych powodów jest kilka. Pierwszą i zdaje się najbardziej oczywistą jest premiera nowych kart graficznych Nvidii. Osoby, które zdecydowały się na wymianę mogły również zdecydować się na ulepszenia pozostałych podzespołów .
Czyli jaki właściwie jest powód? Bo z tego wycinka nic nie wynika. Co mają nowe karty graficzne do ram? Są już w ogóle jakieś gry dławiące się na 16gb ram?
To stosunkowo proste pytanie. Od lat optymalizacja kodu - szczególnie w grach - to śmiech na sali. Zamiast optymalizować - obciążenie przerzuca się na sprzęt. Potrzeba więcej RAM-u? To proste - zwiększamy wymagania i użytkownik sobie ma dokupić. Tak to działa.
Ale dalej nie słyszałem o grach, które nie radzą sobie z 16 GB ram. Dodatkowo z ramami jest tak, że przyrost wydajności w grach jest tylko do momentu gdy gra faktycznie ma zapotrzebowanie. Przykładowo różnicy w fps między 32 GB ram, a 64 GB ram nie bedzie wcale.
Bo nie ma normalnej gry, która wykorzystałby więcej niż 16gb
Ewentualnie jakaś beta czegoś czy inny star Citizen (?)
Najwidoczniej są tanie, a ludzie kupują na "przyszłość"
Sam tak zrobiłem, żeby mieć spokój na długi czas
Raczej wina Chińczyków, pisali o tym wczoraj pod newsem o windowsowym rankingu, który też się nienaturalnie mocno zmienił.
Aczkolwiek od jakiegoś czasu dużo znanych mi osób dorzuciło sobie trochę RAMu, ale nikt się nie uskarżał na działanie gier, ot zwykła przyszłościowa decyzja. Najłatwiejszy możliwy upgrade jaki istnieje w komputerze.
Mam 64 po to by uruchamiać tyle aplikacji i stron ile akurat wypadnie, bez myślenia czy wystarczy pamięci.
Kiedyś kombinowałem z ramdyskami, teraz przy szybkich SSD straciło to znaczenie.