Sequel Cyberpunka 2077 ma zaoferować „najbardziej realistyczny i reaktywny tłum w historii gier wideo”
I to wszystko na nowym silniku na którym do tej pory nie tworzyli? No jasne, oczywiście, że tak będzie :D
Znowu obiecanki na lata przed premierą, a potem wycofanie gry ze sklepu, bo nie działa?
Właśnie trzeba wspominać, trzeba za każdym razem wspominać jak bardzo bezczelnie kłamali.
Bajeczek naopowiadali tonę, więc teraz sorry, ale wiarygodności nie mają żadnej.
No, to było zaskoczenie że się w ogóle włącza. Myśleli ze będzie crush przy próbie właczenia od razu - stąd "zaskakująco dobrze".
Podobno wyciągnęli wnioski z premiery CP2077 i już mieli nie obiecywać gruszek na wierzbie. Widzę, że nic się nie zmieniło, a później znowu Redzi biedni, bo ktoś im będzie wytykał coś, co obiecywali, a tego nie zrobili.
Ja im tam ufam. Ale profilaktycznie kupię tak gdzieś dwa lata po premierze jak z jedynką.
Tego typu zapowiedzi mogą źle się zestarzeć, jeśli GTA 6 podniesie poprzeczkę. I będzie trzeba dopompować balonik.
I to wszystko na nowym silniku na którym do tej pory nie tworzyli? No jasne, oczywiście, że tak będzie :D
Zanim wyjdzie Cyberpunk wypuszczą Wiedźmina 4, a Fool's Theory wypuści remake (przynajmniej w założeniu), więc to nie powinien być problem, bo będą mieli na koncie dwie gry (korzystając z pomocy FT). Pytanie czy im to wyjdzie w Wiedźminie w ogóle.
To tak samo jak w oryginale - miał być dynamicznie reagujący na nasze poczynania, reputację i wygląd tłum... Po co obiecują, skoro i tak ... z tego będzie? To nie KCD2...
Przypominam tylko, że to jest oferta pracy a nie oficjalny komunikat promocyjny więc nie przesadzałbym z tym narzekaniem na zbyt szumne zapowiedzi.
Na razie to stawiają wysokie wymagania pracownikom a nie składają obietnice graczom.
To ze dziennikarze pisza glupoty to jedno. To, ze Vavra rok temu powiedzial, ze sie nie da nie oznacza, ze sie nie da. Zrobili gre 80km2 na CryEngine ktora jest mocno zbugowana, a jej swiat glownie opiera sie na roslinnosci. CE to 0.2% uzycia silnikow w grach. Da sie zrobic duze otwarte zlozone swiaty na UE5 ale oczywiscie tego nikt nie sprawdzi. Tego, ze to wypowiedz sprzed roku tez nikt nie sprawdzi, a powtarza to jak papuga myslac ze to nowy news. Jakie masz pojecie o narzedziu UE5? Nie powstala jeszcze zadna duza gra na aktualnej wersji silnika. To ze X developerzy nie ogarniaja, nic nie znaczy. Po drugie ostatnie informacje o braku mozliwosci duzych swiatow UE5 zawsze zostaly podane przez osobe, ktora pojecia o nim nie ma, informacje poza kompentncjami, narzedzie jest tak dobre, jak umiejetnosci developerow.
UE5 nie radzi sobie z otwartymi światami, nie radzi sobie z dużą ilością NPC na ekranie, gdzie trzeba robić dużo obliczeń w jednej chwili. Tak było od Eu3 i tak jest teraz. Nie zagniesz rzeczywistości ale możesz jej nie dostrzegać.
Red mieli silnik swój własny, który przy pracy mógł być cudeńkiem lecz z bliżej nieokreślonych przyczyn wybrali UE5 oraz zatrudnienie masy różnego rodzaju programistów/aktywistów woke/dei gdzie jedyne co potrafią to użyć gotowych assetów z ogólnej biblioteki.
Zgoda co do UE5. Obecnie ten silnik nadaje się do liniowych gier, najlepiej na zamkniętych przestrzeniach z małą ilością NPC na ekranie.
Jeśli chodzi o to dlaczego REDzi porzucili RED engine - z perspektywy naszej to był błąd bo to świetny silnik.
Z ich perspektywy jest to jasne - RED Engine znali tylko pracownicy CDPR. Unreal Engine zna praktycznie każdy programista, bo nawet ty możesz sobie go pobrać i się w nim bawić. Nie trzeba nikogo szkolić, zatrudniasz pracownika, dajesz mu robotę i tyle.
Pewnie też mają jakąś umowę z Epic, który pomaga przy silniku podczas tworzenia ich gier.
Mam tylko nadzieję że nie odbije im sie to czkawką.
Zakładam, że ten najbardziej realistyczny tłum w historii gier to będzie po prostu wykorzystanie AI. Lada moment prawie wszystkie gry z otwartym światem będą miały coś takiego i oczywiście można rzucać pompatyczne hasła, ale to nic innego jak zwyczajny postęp technologii, a więc i gier. Tak samo rozwija się oprawa wizualna i teoretycznie można by nazywać kolejne gry najbardziej zaawansowanymi graficznie w historii. Brzmi fajnie, ale zmienia niewiele.
Ja sam liczę, że AI wprowadzi zachowanie NPC na nowy poziom, w szczególności staną się oni mniej przewidywalni i monotonni. Ale odpycha mnie wizja prowadzenia z nimi konwersacji itp (czym śmierdzi mi nowy Wiedźmin i podobne rpg). Porozmawiać, to można z kimś w realu. Gadka jak z chatbotem w przeglądarce to dla mnie największa możliwa strata czasu.
A będziemy mogli kierować latającymi pojazdami, chodzić po ścinach i atakować.
"część graczy uważała, że twórcom nie do końca udało się dorównać temu, co osiągnęło studio Rockstar Games m.in. w Red Dead Redemption 2."
Serio nie rozumiem czemu ludzie porównują Cyberpunka do RDR2, gdzie na ekranie pojawia się po kilka NPCów w miastach a przez większość gry poruszamy się po pustych polach i pustyniach. Tak ciężko zauważyć, że w Night City zagęszczenie ruchomych obiektów, takich jak samochody, postacie niezależne jest wielokrotnie większe niż w grze Rockstara? Jasne, klimatem i fabułą RDR2 to arcydzieło, ale jakoś to do Cyberpunka wracam wielokrotnie a grę Rockstara przeszedłem tylko raz. Tak samo jest dla mnie z serią GTA - niby to zawsze fajnie dopracowane i ciekawe fabularnie, ale jakoś nigdy nie chciało mi się przechodzić tych gier ponownie.
A te ciągłe biadolenie jaki to Cyberpunk nie był skopany na premierę, sugerujące że było tak na każdej platformie jest już męczące. Gra była zrąbana na konsolach starej generacji i tylko na nich. Ta gra nie miała prawa działać poprawnie na takim sprzęcie i nigdy nie powinna zostać na niego wydana - za to baty były słuszne. Grając na PC nie miałem większych problemów technicznych z Cyberpunkiem na premierę, tak jak nie mam i teraz. Bo to, że raz na kilka godzin jakiś npc przejdzie przez jeden samochód, po tym jak mijałem ich kilkaset to nie jest jakiś dramat i niewyobrażalny skandal przy projekcie tej skali. Widziałem takie rzeczy także we spomnianych RDR2 czy GTA.
Bo Cyberpunk jest nieliniowy, masz pełno różnych wyborów i kilka zakończeń dlatego opłaca się do gry wracać. RDR2 to liniowa historia i jedyny wybór jaki masz to czy chcesz grać dobrym czy złym Arthurem.
Gadanie, że Cyberpunk to miasto a RDR2 to otwarte tereny więc nie można porównywać, zostanie pewnie obalony gdy Rockstar wyda GTA 6, który dzieje się w wielkim mieście i znowu podniesie poprzeczkę na kolejny poziom, który CDPR będzie chciał dogonić.
RDR2 to moja ulubiona gra, a Cyberpunk jest niedaleko za nim, ale nie sądzę żeby REDom udało się osiągnąć to co chcą osiągnąć na UE5. Chyba że znacząco ten silnik zostanie ulepszony.
Żeby nie było - chodzi mi tylko i wyłącznie szeroko pojęty żyjący świat, czyli zachowanie NPCów i ich interakcję. Nie sądzę żeby udało się to zrobić REDom lepiej niż Rockstarowi w GTA 6. Ale zobaczymy.
Jeśli natomiast chodzi o klimat, fabułę i immersję to CDPR są w tym mistrzami.
I to wszystko na UE5? N silniku, który nie radzi sobie ze skryptami AI 5 osób na krzyż na ekranie.
Nie, nie, nie, gracze 2 raz na to samo się już nie dadzą nabrać. Przynajmniej nie taka zdecydowana większość jak za pierwszym razem.
Uwierzę jak zobaczę to na swoim PC podczas rozgrywki. Żadne obietnice, pokazy i trailery. Ani nawet rencenzje...Dopiero jak to będzie działać u mnie na PC, wtedy uwierzę w te zapewnienia. Za długo słuchałem podobnych bredni....
1) Czy są w stanie zrobić taką grę? Są w stanie (jako naprawdę nieliczni na całym świecie) 2) Czy jednak warto być nieufnym? Po technicznej wpadce (w mówiąc wprost - po tym jak oszukali ogrom graczy) w pierwszym Cyberpunku to całkiem zrozumiała jest doza nieufności. 3) Kolejnym czynnikiem dającym nadzieję jest to w jakim stanie jest obecnie Cyberpunk (z dodatkiem). No po prostu miodzio. 4) Ale znów mam czynnik poddający w wątpliwość ten sukces czyli silnik gry. No niby da szansę by było lepiej technicznie ale czy da szansę by poczuć tą magię i głębię? Do tej pory w sumie wszyscy się wysypali na tym silniku i wręcz powiem tak: Epic Games powiniem za darmo brać udział w produkcji Cyberpunka 2 bo naprawde potrzebują dowodu, że da się zrobić mega grę na tym silniku. 5) Co by nie było - trzymam kciuki!