Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Switch 2 może ulżyć deweloperom dzięki lepszej specyfikacji. Obecna konsola wymagała kombinowania przypominającego „...

20.02.2025 10:50
1
2
CzyCieBoli
24
Konsul

"Musieliśmy kompresować tekstury do absolutnego minimum, żeby zaoszczędzić pamięć. To się opłaciło, bo im więcej RAM-u oszczędziliśmy, tym lepiej gra wyglądała. Cały proces przypominał rozwiązywanie zagadki, która była całkiem fajna."

gamedevy z lat 90 mają minę "WTF to to nie jest clue tworzenia gier?" XD

20.02.2025 11:10
2
1
odpowiedz
robertoV
11
Konsul

Switch i XboxS ćwiczy devsów w robieniu gier, albo wina ceo, który chce jak najmniejszym kosztem wydać grę lub devsów co im się już po prostu nie chce optymalizować gier. Nie wiem jak jest w poszczególnych firmach ale wyobrażam sobie jakie świetne gry potrafiliby stworzyć devsi w czasach kiedy np. tworzono far cry 2 ale mają do dyspozycji obecny sprzęt ze średniej półki.

20.02.2025 11:15
prawdziwy
3
odpowiedz
prawdziwy
24
Pretorianin

Taa ulży, bo wbudowany dlls i znowu hurra nie trzeba optymizować, bo nintendo nie sprawdza gier pod tym kątem w ich sklepie, większość gier działa ujjowo.

20.02.2025 11:56
Szefoxxx
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
Szefoxxx
84
Doradca

Nie ułatwiał? Nadal nie ułatwia.

Ludzie na XSS narzekają, a to jest znacznie, znacznie mocniejszy sprzęt, robienie gier na switcha to jest natomiast absolutna trauma.

post wyedytowany przez Szefoxxx 2025-02-20 11:57:22
20.02.2025 12:40
starkillah64
4.1
starkillah64
83
Konsul

Szefoxxx
XSS to nie ta generacja. Nie dość że nowszy sprzęt, to jeszcze w pełni stacjonarny i w dodatku skierowany do nieco innej grupy docelowej. Na XSS produkuje się gry AAA, które mają działać również na XSX i PS5, a Switch to głównie produkcje Nintendo, indyki oraz porty gier AAA z poprzednich generacji.

20.02.2025 13:17
Szefoxxx
4.2
Szefoxxx
84
Doradca

I jakie to ma znaczenie jaka generacja, sprzęt jest tu i teraz i wychodzą na niego gry, gdzie wszyscy w około są już przyzwyczajeni do produkcji gier na dużo lepszy sprzęt, z dużo mniejszymi problemami, wiec to nadal jest tragedia i męka dla twórców.

I te porty to się magicznie robią? Nie, to jest droga przez mękę bo switch jest tragicznie słaby jak na dzisiejsze standardy, ale, że jest popularny to trzeba zacisnąć zęby i zrobić, bo po prostu zarabia dla twórców.

20.02.2025 14:40
starkillah64
4.3
starkillah64
83
Konsul
Image

Szefoxxx
I jakie to ma znaczenie jaka generacja, sprzęt jest tu i teraz i wychodzą na niego gry, gdzie wszyscy w około są już przyzwyczajeni do produkcji gier na dużo lepszy sprzęt, z dużo mniejszymi problemami, wiec to nadal jest tragedia i męka dla twórców.

Powiedz to deweloperom gier mobilnych. Sprawa jest bardzo prosta: masz platformę o określonej specyfikacji i albo wydajesz na nią grę, albo nie. Nie ma przymusu. Jak ktoś oczekuje że Switch który ukazał w roku 2017 będzie w stanie dorównać wydajnością PS5 (z 2020 roku) to jest nieźle oderwany od ziemi.

I te porty to się magicznie robią? Nie, to jest droga przez mękę bo switch jest tragicznie słaby jak na dzisiejsze standardy, ale, że jest popularny to trzeba zacisnąć zęby i zrobić, bo po prostu zarabia dla twórców.

...i jakimś cudem ma bibliotekę prawie 5000 gier. Jeżeli jakaś produkcja jest zbyt wymagająca dla Switcha to się jej tam po prostu nie wydaje. Jestem przekonany że portowanie na Switcha jest dużo mniejszą udręką niż portowanie na PC.

post wyedytowany przez starkillah64 2025-02-20 14:44:54
20.02.2025 14:29
Wronski
5
1
odpowiedz
Wronski
27
Generał

Nie wiem jak to napisac ale kiedys istniala taka konsola od Nintendo i nazywala sie DS. Tam jakie manewry trzeba bylo zrobic zeby renderowac gre 3D a efekt byl niesamowity jak na tamte czasy. A teraz mamy potezniejsza konsole od poprzedniczki i nagle zrobil sie jakis bol dupy, poza tym kto im karze robic te gry na Switchu jak nie musza...

20.02.2025 16:12
😂
6
odpowiedz
LokalnyRzezimieszek
7
Konsul

Ojoj biedne gamedevy musieli troszkę popracować, bali się że do kosmetycznie nie zdążą?
To jak nazwiemy rzecz które wyprawiali gamdevy w latach 90?
Przecież co 2-3 gra nie miała prawa istnieć, a jednak ktoś spiął poślady zoptymalizował kod, tam wypolerował, tam wyciął śmieci i gotowe.

Chryste, dzisiejsze gamedvy to istne płatki śniegu.

Wiadomość Switch 2 może ulżyć deweloperom dzięki lepszej specyfikacji. Obecna konsola wymagała kombinowania przypominającego „...