Tak wyglądała „realistyczna” grafika 20 lat temu. AMD prezentuje nostalgiczne demo technologiczne
Klimacik bardzo fajny i wpadający w oko. Szczególnie deszcz. Jednak należy pamiętać że w tedy pewnie żaden komputer takich efektów nie dałby radę udźwignąć. Swoją drogą nawet nie wiem czy jest dziś jakaś gra, która potrafi odtworzyć w ten sposób padający deszcz.
Jeśli dobrze pamiętam to te dema zawsze były cud miód. Niewiadomo co. A potem jakaś tak wyglądała może pod koniec generacji albo wcale.
No właśnie...20 lat temu.
Gram teraz w Robocopa na Unreal Engine 5. Znalazłem jedną ciekawą rynne z deszczem, brak na mieście jeżdżących samochodów.
Która gra ma takie efekty deszczu w mieście?
To były fajne czasy dla grafik, pojawiało się w światach gier coraz więcej szczegółów, ale wiele z nich z bliska wyglądało niedoskonale. Dodawało to dużo do klimatu, tak jak na tym filmie.
Gdyby ktoś był zainteresowany jakie sztuczki zastosowali twórcy dema by osiągnąć pewne efekty graficzne to podrzucam ciekawy filmik: https://www.youtube.com/watch?v=NEgnMerrUUk
Ilość szczegółów w chodniku czy ścianie, a także jakość wody na szkle jest wciąż nieosiągalna dla dziejszego poziomu grafiki w grach. Mieli rozmach ...
Różnica jest taka, ze moje pokolenie wtedy się cieszyło zachwycało grami i grafiką, a dziś wrażenie Hmm słabe generalnie to samo. Wtedy widziało się przełom kesety, dyskietki, płyty CD DVD, nagrywarki, monitory było lG775 17” później polskie itd itd :) a dziś co te pokojenie ma ??? Pustkę