Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Survival Subnautica 2 jest coraz bliżej, przez co przyciąga oszustów. Twórcy ostrzegają i radzą, „jak przetrwać”

11.02.2025 19:49
1
EG2009_120754240
21
Generał

Via Tenor

Warto podkreślić, że druga odsłona wprowadzi tryb kooperacji dla maksymalnie 4 osób

-->

A taki był świetny tytuł...

11.02.2025 20:13
Sadistic Son
2
1
odpowiedz
Sadistic Son
101
Imperator

Otóż to. Też mnie to zdanie zmartwiło. Na szczęście jest wspomniane, że single też będzie możliwy. Uf.

11.02.2025 23:51
3
odpowiedz
5 odpowiedzi
Akuzativ1994
17
Konsul

To, że będzie możliwa gra single w ogóle mnie nie pociesza. Na 99% będą naleciałości tego systemu widoczne i w grze dla pojedynczego gracza.
Nie znam właściwie ani jednej gry, która by zyskała cokolwiek na tym, że ma kooperację, a gramy w nią w singlu. Wręcz odwrotnie. Prawie zawsze są jakieś drobnostki, które tę singlowa rozgrywkę w jakimś tam stopniu czynią mniej przyjemną.
Gra coop zawsze będzie budowana z myślą o coopie, a później modyfikowana tak, by pojedynczy gracz mógł również w nią grać, nie na odwrót.

post wyedytowany przez Akuzativ1994 2025-02-11 23:55:43
12.02.2025 09:21
3.1
Procne
78
Generał

Stardew Valley, Valheim, Factorio.

Nie zauważam, żeby istnienie coopa wyrządzało tu krzywdę singlowi

12.02.2025 11:37
3.2
Akuzativ1994
17
Konsul

Dwie z tych wymienionych gier to prościutkie twory 2d. Miałem na myśli bardziej skomplikowane gierki. W Veilheima nie grałem.
Za to znam całą masę gier z ostatnich 20 lat, których naleciałości z coopa w mniejszym już większym stopniu wpływały na singla niekorzystnie.

post wyedytowany przez Akuzativ1994 2025-02-12 11:38:06
12.02.2025 12:48
3.3
stile
38
Chorąży

A podasz parę przykładów?

12.02.2025 14:16
😊
3.4
1
Akuzativ1994
17
Konsul

stile Resident Evil 4, 5. Wolfenstein, bodajże Youngblood, Outlast Trials, Divinity: Original Sin, nowy Chernobylite. Wszystkie te gry mają widoczne naleciałości coopa grając samemu. W takich Residentach mocno zapadło mi w pamieć to otwieranie zwykłych drzwi, które wymagało dwóch osób. W coopie to sensowne żeby jeden gracz nie uciekł drugiemu za daleko ale to jest nawet grając samemu, kompletny bezsens. W Outlascie przez budowę od początku pod coop zatracono klimat horroru, to jest zabawa w Benny Hilla, a nie horror, w dodatku jest mnóstwo przeciwników na mapie, a nie jeden konkretny, żeby w coopie miał kto gonić czterech graczy. Nowy Chernobylite, który dopiero wyjdzie jest ewidentnie budowany pod coopa, ta gra nie ma już nic wspólnego z pierwszą klimatyczna częścią, kolorowe stworki, bieganie z maczugami. Divinity Original Sin, gdzie grając samemu sterujemy i tak dwoma bohaterami i musimy podczas rozmowy między nimi wybierać dla jednej i drugiej osoby odpowiedzi. Także gadamy sami ze sobą tak właściwie xD masakra.
A to tylko pierwsze przykłady które mi do głowy przyszły.

post wyedytowany przez Akuzativ1994 2025-02-12 14:30:56
12.02.2025 17:53
😃
3.5
1
stile
38
Chorąży

Dzięki, ja sam nigdy nie grałem w coopa i byłem ciekaw które tytuły miały coś takiego. Ogólnie zgadzam się z twoją początkową wypowiedzią, siłą Subnautiki było to że byłeś rozbitkiem i musiałeś SAMOTNIE walczyć o przetrwanie. W coopie ta gra straci na odbiorze.

post wyedytowany przez stile 2025-02-12 17:54:19
12.02.2025 10:52
4
odpowiedz
Olo30
1
Junior

Szczerze mówiąc jedynkę ogrywałem 3 razy po 30-40godzin na sesję. Blowe zero do dzisiaj nie przeszedłem, chyba po prostu przejadło mi się, taki odgrzewany kotlet z niewielkimi różnicami. Na 2 czekałem, ale jakoś przestałem, bo zapewne też nie zrobi jakiejś furory.

Wiadomość Survival Subnautica 2 jest coraz bliżej, przez co przyciąga oszustów. Twórcy ostrzegają i radzą, „jak przetrwać”